2 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

2 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT 2 Temmuz 1931 Sporda gayreti inkâr eden adam! Şilt müsabakalrının sonuncusu © lan Galatasaray - Fener maçı bu cuma günü yapılacak. Bu münasebetle yer- mi gazeteler, yalnız İstanbul değil; memleketin spor hayatında çok canlı ve heyecanlı bir hadise olan bu maç. tan bahse başladılar. Bu meyanda Ak. şam refikimizin spor muharriri de Ga Tatasarayın Fenere karşı çıkaracağı ta kımm sol iç mevkil hakkında bir kale yazmış. Akşamın Galatasaraylı muharriri nüktedandır, onun için yazısı nükteler dolu. Bu nükteler arasında bize öğre- tiyor ki; futbolün usulü, kaidesi, tek; niği vardır. Onun için futbolde (yay-! ret) in yeri yoktur! ve kendisinin (gay ret) kelimesi ile başı hoş değilmiş ilâh. “Bize topçudan ziyade futbolcü lâ- zrmdır,, serlevhası taşıyan bu iki sü- tunluk makalenin bütün ruhu Galata) sarayın sol iç mevkiinde Lâtifi oynat.| maktan ibaret. Anlaşılan muharrir Olimpiyakosi maçından beri yani bir buçuk aydan beri ne egzersiz ne de maç yapan Lâ-İ tifin her zaman tenkit ettiği gayretsiz oyununu unutmuş olacak... Galatasa- ray, Fener maçına üç gün kala Lâtif oynumalıdır; diye ortaya orijinal bir) fikir atıyor. Gayretin bir manası da azim ve € nerji demek olduğu halde muharrir,| Tâtifinrayretle değil, azim ve enerji ilssoynamadığını söylüyor, futbolde ke lime oyunu yaparak gayreti inkâr edi yor. En iyi sporcu gayretle tekniği mez ceden adam olmakla beraber gayretsiz! futbol değil iskambil bile oynanmaz. Bir boks mütehassısı olan muharririn her sporda olduğu gibi, futbolde de Bu vaziyet karşısında eği tahakkuk ediyor. Fenerle Galatasaray da | Cumaya oynamıyorlar Istanb ul heyeti Şildi Istanbulspora mı verecek? Fenerbahçe kaptanı Zeki Yunan mulvtelitinin temmuzda gel miyeceğine ve seyahati ( teşrinisaniye tehir edeceğine dair dün verdiğimiz ha ber teeyyüt edioyr. Fakat dün bu ha- beri okuyan futbol mahafilimiz ve maç ları, bekliyen bütün alâkadarlar hay- retler içinde kalmışlardır. vermemekte ve Yunan sporcularının bir takım mevanile kurşılaşsalar bile verdikleri ve imzaladıkları sözü yerine getirmek için ellerinden geleni yapa caklarını söylemektedirler. Bazı spor cular da bu haberi nAtinadaki muhalif gazeteler tarafından işi Karıştırmak i- (gayret) in mühim bir âmil olduğunu inkâr etmesi gariptir. Sporcunun gay- reti, — haydi onun tabiri ile söyliye- Jim — azmi ve enerjiyi doğuran âmil- lerin en mühimlerinden biri de idman dır. İdmansız oyuncu azimkâr olmasa beden, dimağın emirlerini yerine geti remez. Maçın beşinci dakikasında id- mansızlıktan kesilen, ağzı köpüren di. Mi dışarı çıkan futbolcü teknik itiba-; rile spor darülfünunundan mezun bir futbol doktoru dahi olsa yine hiçbiri şey yapamaz, Lâtif de, bu umumi ka- idenin bir müstesnası değildir ve ola- maz. Bir mevsimin başında, Aris ile mac yapan atik, canlı, gayretli Lâtifi, bir de son zamanlarda Levski ve Olempi- yakos maçlarındaki battal, cansız, gay retsiz Lâtifi göz önüne getiriniz. Aris takımma karşı şimşek gibi göller atar! Lâtif son maçlarda o eski Lâtifin can- siz bir kadavrası haline gelmişti. Bu demir şütlü, kıymetli oyuncu formunu ve nefesini kaybetmiş olduğu İçin iştirak ettiği son müsabakalarda gol şöyle dursun, bir tek şüt bile ata mıyordu. Bütün Olempiyakos maçın- da, bir tek güt atmış o da kalenin beş vel yazarak Lâtife çalışmağa ve hazır-İrine müttefikan karar verdik. Esasen metre üstünden geçmişti. Muhtelif esbaptan dolayı formunu kaybetmiş ve Olempiyakos maçından beri topa ayağını sürmemiş, koşmamış,| İdman yapmamış bir oyuncuyu Gala- tasaray - Fener maçında sol iç oyuat mak hem Galatasarayı, hem de Lâtifi berbat etmek demektir. çin ortaya atılmış asılsız bir haber ol duğunu İleri sürüyorlar. Filhakika dün geç vakte kadar Yw nanlılar buradaki alâkadar klüplere ve tertip heyetine henüz hiçbir malümat vermemişlerdir. Fakat Yunan muhteli tinin buraya gelmesine henüz on beş on altı gün kadar bir müddet olduğu için ittihaz edilen kararın İstanbula bildirilmesine vakıt var demektir. Biz verdiğimiz haberin teeyyüt © deceğine muhakkak nazarile bakıyo- ruz. Çünkü son hafta (Yunanistanda takımı teşkil etrafında sarfedilen iâ- aliyet arasında böyle bir rivayetde çal kanıyordu. Hatta Türkspor refikimizin Atina muhabiri bu hafta çıkan son 3- yıda intişar eden mektubunda “oyuncu lara izin almak meselesinden ihtilâf çıktığını, takımın gelmesinin müşktülâ jta uğradığını ve kat'i kararın hemen ertesi gün ittihaz edileceğini, haber veriyordu. —— ——— maça üç gün kala, vazife başına davet etmemeli, bu makalesini on beş gün ev lanmağa çağırmalıydı. Bir spor muharririnin hiç formun da olmıyan, hatta tamamen idmansız! bir oyuncuyu ustadır, diye genç ve gay retli oyunculara tercih etmesine hay» ret etmemek kabil değildir. Evet, bize topçudan ziyade futbolcii lâzımdır. A- ma cansız futboleü değil, canlısı.. Bu da, ancak çalışmakla, idmanla Muharrir Bey klübüne ve Lâtife olur, iyilik etmek istiyor, Lâtifi, bu mühim) T.M /cuma oynanacağı ilân edilen Galatasa- jatfedilen müsabakadan evel — kendi Hatta sporcular buna hiç ihtimal! Dün bizde çıkan haberden beş altı gün evel intişar eden hu Atina mektu- bu Yunanlıların tehir keyfiyetini son günlerde düşündüklerini ve bunun İçin sebep aradıklarını göstermektedir. Za- ten son ay içinde Yunan gazetelerinin neşriyatına da bakılırsa, muhtelit ta. kımlarının İstanbulda maç yapmasını hiç istemedikleri vazihan anlaşılıyor. du. Nihayet düşünüp taşınıp bu mana sız sebeple temastân kaçmağı istedikle- ri anlaşılıyor. Bu takdirde dün de işa ret ettiğimiz gibi Yunan muhtelitini teşkil edecek olan üç Yunan (takımı konturat mucibince 1500 lira zarar ve ziyan vermek mecburiyetindedirler, "Yunan muhteliti gelmediği gibi, bu; ray — Fenerbahçe şilt maçı da kaldı. Geçen haftaki spor sayıfamızda bu oyunun Yunan muhtelitj ile yapılacak müsabaka münasebetile tehir edilmesi muhtemel olduğunu © yazmıştık. Ve İfilhakika şilt maçının böyle ehemmiyet aramızdaki karşılaşmanın oyuncuları sakatlaması ihtimaline binaen — oy- nanmaması doğru görülebilirdi. Dün Yunan muhtelitinin gelmiye- ceği anlaşıldıktan sonra da bu maç yi- ne yapılmıyor. tehirini icap Halbuki bugün maçın ettirecek (o sebep orta- dan kalkmış bulunduğuna — ve futbol| heyeti de yapılması hususunda israr! ettiğine nazaran bu defa maçın yapıl mâmasmın hakiki sebeb; Yunanlıların gelmesi değil, Fenerin de, Galatasi- rayım da yine maçı şimdiki halde oyna mak istememeleridir. Beri (tarafta İstanbul futbol heyetinin şu son git maçını da oynalarak vazifesini bitir- mek hususundaki kararı doğru ve ma- kul idi. Bu vaziyet karşısında dün Fener: bahçe ve Galatasaray klüplerinin mes- ul murahhasları bir araya gelmişler ve Yunan muhtelitinin gelmiyeceğine| İdair henüz resmi bir iş'ar olmadığını! nazarı itibara alarak maçı eylüle te hir etmişlerdir. Bu hususta dün ittihaz edilen o ve geç vakit matbaamıza bildirilen karar sureti şudur; Temmuz içinde muhtelit Yunan ta- kımları İle ierası mukarrer müsabaka. lara hazırlanmak gayesile ve maka- mı vilâyetten vuku bulan tavassut ü- zerine 3 temmuz günü klüplerimiz « rasında yapılacağı ilân edilen H. Fır. kası Şşildi final müsabakasının tehi- turnua şeklinde yapılan bu şilt müsa- bakalarına iştirak eden bütün diğer klüpler (elimine) edilmiş olmak itiba- rile bu şilt üzerinde hiç bir (hakları kalmamıştır. Tehir olunan bu müsa baka önümüzdeki eylül ayı zarfında İera olunacak ve günü bilâhara takar. rür ettirilecektir, Fenerbahçe namına o Gölatasaray namına Hayri Celâl 0. Vamık Bu hususta mıntaka işleri ile alâ iyahlar Galatasaray kaptanı Nihat kadar bir zat bize şunları söyledi: — Şilt maçının finali olan ve cu ma günü oynanması mukârrer (o bulu- nan Galatasaray — Fenerbahçe maçı klüpler (tarafından tehir edildi. Halbuki Atinada münteşir bütün ga. zeteler Yunan muhtelitinin İstanbula gelemiyeceğini yazıyor. Buna Yuna- nistanda teşekkül, eden.. ve. Olimpiya. kos, Pâmatinaikos ve Enisis ta kımlarinm idarecilerinden omürekkep bulunan fenni komite karar vermiştir. Eğer Yunanistandan henüz bir has) ber gelmediği düşünülüyorsa (bu dir şünce doğru olamaz Çünkü keyfi-i yet Yunan gazetelerinde (o sarahalan yazıliyor o Sonra biz mutlaka mektup gelmesini mi beklemeliyiz? Galatasaray bu sebebi ileri karşılaşmazlarsa nizamnamedeki sw rahate istinaden her iki takımıda o©- yundan istinkâf etmiş telâkki etmek ve muvaffa- Fener ve) sürezek kupayı turnuvada en fazla kiyet gösteren İstanbulspor takımına vermek doğru olur, Sandalla devrialem seyahatleri İzmir, 1 (A.A.) — Üç parçadan ibaret portatif küçük bir sandalla çıkmış olan Yu. ?ev ri âlem seyahatine Beyzel ve Hans Bek iki Alman seyyah şehrimize gelmişler- dir. Almanyanın Ayisbrok şehrinden Tuna nehrine atılmış ve Karadeniz ta rikile İstanbul ve oradan sahili takip ederek şehrimize gelmiş olan bu sey-; İzmirden sonra Suriyeye ve oradan Mısıra, Şap denizine ve Bah- reyn adaları civarından Hindistan sa- hillerine geçeceklerdir. Fırtınalı havalarda karadan yaya olarak yollarına devam eden bu sey! nan namında yahlar devri âlemi muvaffakıyetle ba- şaracaklarından emin görünmektedir. ler. | Konya sporcuları Konya, 1 (A.A.) — Konya mıntaka futbol heyeti Ankara Çankaya klübü. nü üç maç için Konyaya davet edecek- tir, A iletizm heyeti neden istifa etti? Atletizm heyeti kış mevsiminde İyi bir faaliyet programı hazırlamış ve bu nu da gazetelerle ilân etmişti. Bu programın gösterdiği veçhile hümmalı bir faaliyetle işe başlıyarak iki kros teşvik müsabakası ve birde İstanbul kros şampiyonasını o muvaffakıyetle yaptı. Bu iyi bir başlangıçtı, Fakat a- sıl atletizm mevsimi girdiği zaman he- yetin faaliyeti tamamile durdu. Son zamanlarda heyet azalarının reisi Su- duri Beyle birçok sebeplerden dolayı & raları açılmıştı. Nihayet geçenlerde he yetin dört azası hep birden istifa edip reisi garip bir vaziyette bıraktılar, Ye İstanbul mıntakası da son heyeti mer keziye içtimaıda heyet azalarının is- tifalarında musir kalmaları üzerine re isi de müstafa addettiler ve heyet de asıl faliyet gösterecek mevsimde sukut etmiştir. Bu hususta istifa &den azalardân Kemal Beye müracaat ettik. İstifaların sebebini sorduk. Bize Şu İzahatı verdi. — İstifalarımızın sebebini soruyor sunuz, Sebebi pek çok. Reis Suduri B, İmıntaka merkezinden atletizm faaliye ti için almış olduğu avansı heyetin hiç bir kararına istinat etmeden sarfet- miş ve ayni zamanda bizim İstifa tari- himize kadar mıntaka merkezine evra- kı müsbitelerile hesap vermemiştir. Atletizm heyeti için mmtakadan her ne vakit para istesek pek tabit ve nizami olarak “Eski hesaplarınız veril memiştir, evrakı müsbite muhasebeci» ye getirilmemiştir. Binaenaleyh nizam name muasarrahlır. para veremeyiz. ce- vabi karşısında kaldık. Hatta su kadar ki kros şampiyonası masrafını kendi- miz yaptık. Saduri Bey Şampiyonada yoktu bile. Ve son atletizm teşvik mü abakasmı gazetelerle tebliğ ettiğimiz halde heyeti merkeziyenin para verme mesi üzerine tehir etmek mecburiyetin de kaldık. Tabiidir ki heyeti merkezi- yenin b ucevabı yelniz Sudüri beye de gil bütün heyete matuf idi, heyemiz bu nu kendisi için bir izzeti nefis mesele- sj addetti. Haysiyetimizi muhafaza için İstifa etmek mecburiyetinde kaldık. İkinci sebebe gelince Suduri Bey heyet içtimaların amuntazaman devam etmiyordu. Ve ayni Zamanda heyete a it evrakı mıntakadan almış getirmemiş tir. Hatta şöyle ki birkaç defa heyeti merkeziye kendisine evrakın getirilme sini tahriren bildirdi. Hastalığına bina en on beş gin mezuniyet almıştı, Me- zuniyeti yirmi günden fazla tecavüz etti. Bu olabilir fakat bu bir aylık za- man zarfında heyete 8it mührü bile vermekten içtinap etmiştir, Bu heyet azaları için bir ademi itimat meselesi meydana çıkardı. Heyet bundan bizim çalışmamıza mâni teşkil ediyordu, A- caba Sudur; Bey böyle Yapmakla bize: — Ben olmadıkça bir iş yapamazsı- nız mı demek istiyordu. Uçüncü sebep: Suduri o Bey heye- tin hiçbir haberi olmadan ecnebi min- takalarla temas İçin muhaberede bu- lanmuş bu da sübut buldu. Bu gibi mu habereler ancak heyetin kararı ile e- labilir. Hatta bu federasyonların yapa cağı bir iştir. İşte bu sebeplerdir ki he yet azalarımı istilaya mecbur etmiştir. Biz istifa edince heyeti merkeziye etraflıca izahat almak üzere bizi davet etti. Biz de gittik ayni sözleri söyle- dik Suduri Bey evrakı müsbiteyi getir mişti. İstifadan sonra olan işler bizi alâkadar etmez. Heyet: — İstifanızda musir misiniz? Diye sordu musir olduğumuzu söyledik. Bu suretle heyet de sukut etti. Böyle tam mevsiminde (faaliyet. ten Omuattal (kalışı tabiidir ki mu cibi teessüftür. Ne yapayım izzeti nef simizi muhafaza bizi istifaya mecbur etti. Bu gibi şeylere meydan verilmese daha iyi olurdu...