7 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

7 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

i Lu id Pe e pere ——6 — VAKIT 7 Ağustos 1931 Haberler Harici Alman nazırları Romay hareket ettiler Almanya ecnebi mahsulünün idhaline mani olmıya çalışıyor Berlin, 5 (A.A.) —M Brüning ilelmevât ile gıdaya müteallik maddeler «M Kürtiyüs refakadlerinde sefaret dir. Ba mahsulât için döviz alınamaz. müsteşarlarından M Tomson ve dev) Fransa, Kanada, Arjantin ve Avus let şürası azasından M. Plauk bulun- duğu hulde sant 2202 de Romaya mü- teveccihen Berlinden hareket etmişler- turalyadan yapılan ithalât hemen he- men tatil edilmiştir. Bazı sana ve ticari mahafil, Fron- dir. Nazırlar, İstasyonda M. Trevi.) tiste denilen zirai cemiyetler teşkilâtı. ranus, birçok zevat, İtalya © sefareti miisteşarı ve Papanın vekili tarafım dan teşyi edilmişlerdir. Nazırlar, yarın saat M te Italyan hududuna varacaklar ve oradan İtal yan demiryolları idaresine ait bir sa- Tonlu vagona bineceklerdir. M. Brüningile M. Rürtiyüs, Grand Hotele inecekler ve orada İtal ya hükümetinin misafiri olacaklardır. İtalya hükümetinin hazırlamış olduğu resmi program haricinde Alman nazır. ları Papayı da ziyaret edeceklerdir. Resmi müzakereler (o haricinde Al man nazırlarımın fırsattan bilistifade' İtalyan arkadaşlarile muallik mesele. lerle iki memleketi alâkadar eden bü- tün meseleler hakkinda hususi mükâ- Jemeler de icra edecekleri söylenmek: tedir. Roma, 5 (A.A.) — Gazeteler M. Brü hing ile M Kürtiyüsün cuma sabahı Romaya vasıl olacaklarını yazmakta. ör Ayni günün sabahı, Venedik sara- yımda Duça tarafından kabul edilecek- İerâir. Müteakiben Duça ile M. Grandi, Alman nazırlarını ziyaret edecekler dir, Cuma günü, öğle vakti, M. .Gran- kişi üç gün evvel garip bir id- di, M. Brüning ve M. Kürtiyüs şerefi-; ne bir ziyafet çekecektir. Akşam M Musolini bir ziyafet çe- köcek ve bu ziyafet esnasmdn o Duça ile M Brüning teatii akdah edecekler.) | Katil kaçmıştır. Yapılan mu. Ağ mai : . kurşunlardan v.in Cumartsi günü, Alman nazırları Berline müteveccihen Romadan ayrılacaklardır. Normal rejime avdet Berlin, 5 (A.A.) — 22 günlük (bir tunsaray yaylasında ismail oğlu Moratoryomdan sonra bütün Alman Mevlut isminde bir çoban karı- yâda bu sabahtan itibaren normal ban ka muamelâtı tekrar başlamıştır. Ha» riti alâlme nazaran, Alman milletinin) bulunduğunu hissetmiş ve kadını M. Brüningin süküne davetini hüsnü! boğarak öldürmüştür. telâkki etmiş olduğu anlaşılmaktadır. Berlinin büyük ve küçük bankaları-| eğilrüiştir. Almanya sefare| birinin tnde bir ziyafet veritecektir. Akşam. delerek göbeğine kadar geldiği nın hükümetin bu şiddetli himaye si- yasetini takip etmeğe karar vermesin- de büyük bir tesiri olmuş olduğunu tah min etmektedir. Filistinde veziyet endişeli Kudüs, 5 (A.A) — Bütün memle kette 1979 isyanlarma takaddüm eden Künlerdekine müşabih bir endişe hü- küm sürmektedir. Yahudiler, polisin himayesini talep etmektedirler, Arap ve yahudi gazeteleri müdür leri, hükümet tarafından ayrı ayrı celbolunarak kendilerine cehir ve şid dete teşvikten İçtinap etmeleri ihtar edilmistir. Yunanistanda komünistler Atina, 5 (A.A.) — Pire zabıtası bir ağustos günü hadiselerile alâkadar 10 komünisti tevkif etmiştir. Memleket Haberleri izmirde bir cinayet izmirde bir kişinin ölümile ne ticelenen bir cinayet olmuşlur. Karşıyakanın Dedebaşı kö- yönde tütün ekerek yeçinen Hüseyin ve idris isminde iki diaya tutuşmuşlar, neticede id- ris 7 el silâh ateşile Hüseyini öldürmüştür. ayene neticesinde Hüseyinin . karaciğerini anlaşılmıştır. idris aranmaktadır. Karısını boğdu Aksaray vilâyetine tabi Ha- sının O başkalarile münasebette Hünhar çoban adliyeye teslim #â vuku bulan tehacğm, tamamen nor Adalar denizinde bir korsanlık maldir. Birçok müesseselere yapılan tevdiat miktarı, o müesseselerden çe- kilen paralar miktarından pek fazla oltvuştur. Hali hazırda, bu sabah pa- ralarmı İstedikleri veçhile serbestçe alabileceklerini gören mevduat sahip- lerinin tavir ve hareketleri ile M. Brü-, ningin islâhat tedbirlerine itimadı ol duklarını gösterdikleri söylenilebilir. Halkın hissiyatı, hemen hemen bütün bankaların doğrudan doğruya veya bil vasıta Alman hükümetinin teminatın. dan müstefit olmuş olduğu ve binken- aleyh kendileri için korkulacak bir şey kalmamış bulunduğu Mmerketindedir. Ecnebi mahsulâtının ithaline karşi Berlin, 5 (A.A.) — Döviz titâretine ait olan yeni ahkâm, tacirlerin protes tolarma' kebebiyet, vermektedir. Mü- kümet, bü tedbirlerin muvakkat oldu. gunu ve pek yakın bir zamanda kaldı. #labileceğini tasrih etmektedir. o Fa- Kat bu hüsustaki şüphe ve tereddütler yine bakidir. Tiikümet, bu tedbirlerin ecnebiler aleyhine müteveccih o olmadığın be yan etmiştir. Maamafih bütün eenebi ilhalâtını tahdit etmek tehdidinde bu Tanmaktadır. Gizli talimat, ithalâtı üç sınıfa tetrik etmiştir. Birinei sınıf, Alman iktısağiyatına Jüzümu olan emtea olup (bunlar için istenildiği kadar döviz almabilir; İkinci sıf, daha nz zaruri (olan mâahâüller ve bilhassa mamül vemati olup bunlar için 10.000 mark döviz ali- nabilir. Diğer emtea üçlincü (o sinifa dahildir. Bunlar da tamamen işlenmiş izmir gazetelerinin yazdığına göre; Andifli adası civarında tayfasile birlikte mühim miktar- da sünger avlıyan Kâzım Bey birkaç korsanın hücumuna oğ- ramıştır. Korsanlar bütün siün- gerleri alarak Neyis adasına kaçmışlardır. 22 sene kadın! inegöl posta müvezrii Şevket Ef. nin askerlik muayenesi esna- sında kız olduğu tahakkuk et- miştir. Muayeneden evvel Şevket EK. bunu itiraf etmiş, babası er- kek çocuk istediği için doğduğu vakit kız olduğunun kendisinden saklandığını ve sonra bunun böy» lece devam ettiğini anlatmıştır. Şevket Ef, erkeklik hayatından Memnun olduğunu ve askerliğini, seve seve yapmak İstediğini kendisinin bu şereften mahrum edilmemesini de sözlerine ilâve ve rica elmişlir. Fakat bu vazi- yette yapılacak bir şey olmadığı için kendisi serbest bırakılmış, vekâlete de ma'üvet veril"'iştir, Kabataş ilsesi baş muavini merhum Münir B. ihtifeli Kabataş lisesi baş muavini Münir beye mezarında bir ihtifal yapılmak üzere pazar günü saat 14 te Beylerbiyinde temaşa gü- zinosunda toplanılacağından mes- lektaşlarının ve Kabataş (lisesi Mae ilemieder Buğday rekoltesi Romanyalılara göre umum! dünya istihsalâtı geçen senekinden sz Romanya beynelmilel ziraat enstitüsü dünya buğday rekol- tesi hakkında bir rapor neşret- miştir, Bu rapora nazaran bu sene Avrupada umumi ostihsal 382 milyon kentaldır. Bu miktar geçen seneki istihsalden noksan- dır. Rusyanın buğday ,rekoltesi bu besaba dahil değildir. Bu seneki buğday istihsalâtı bım geçen seneden noksan oldu- ğuna göre mevcut stok malın sarfedilmesi imkânı hasıl Ola- caktır. Romanya ticaret ataşesi ih- racat ofisinden malümat aldı Romanya ticaret ataşesi dün ihracat ofisinden Romanyaya yap- tığımız ihracat hakkında malü- mat almış ve Türk ihracatçıları- nın Romanyaya seyabat etmeleri için ofisin delâlelte bulunmasını da rica etmiştir. Ispanyanın menettiği IMhracat ispanya hükümeti, neşrettiği bir kararname ile 22 Temmuzdan itibaren kuru fasulya, nohut ve mercimek ihracatını menetmiştir. Giritliler yaş meyve gönderecekler Girit adasında yaş meyve ib- racatile meşgul olmak üzere bir şirket, ibraç edeceği meyvelerin ambalâj işleri için ecnebi bir mütebassıs getirmiştir. Üzüm fiatları yükselecek Londrada kuru üzüm piyasası durgundur. Yunanistan ve izmir- de stok mal kalmamış gibidir. izmir Sultaniye üzümlerinin piya- sası sağlardır. Fiatlar da yüksel- meğe meyyaldir. müşkül bir vazıyette Mısır gazetelerinin yazdığına göre Nil nehrinin feyezanı bu sene gecikmiştir. Nil bef sene bu ta- rihlerde taşar, bu suretle tarla- ların sw ibtiyacını temin ederdi. Halbu ki bu sene Nilin henüz taşmaması gerek pirinç ve ge rek pamuk ziraatınımüşkül mev- kie düşürmüştür. Çâökoslovakyanın alacağı tü- Binler için münakasa açıldı Kaydedilen (mukavele müci- bince Çekoslovakya hükümetinin memleketimizden alacağı tütün- ler için yakında münakasa açı- lacaktır. Münakasâ listesine Art- vin ve Trabzon tütünlerinn de ithali iktşat vekâletince karar laştırılmış ve keyfiyet tü 'ncü- İere bildirilmiştir. Karilerimizin mektupları : Malımı ucuza sattılar Bandırma hududu dabilinde ve Gökmen çiftliğinde kirişlik mevkiinde 660 dönüm tarlamı Ziraat bankası Bandırma çube- sine ipotek etmiştim, Vadesi bulül edince banka malımı sattı, Euraya kadar bir fevkalâdelik yok. Fakat tarlamın vergi kiy- meti 10 ve komşu tarlaların 6* 8 lira iken banka tarlamın ar- şınını iki liraya satıyor. Pu satış işinde hata vardır çünkü mahal- linde bizzat yaptığım tahkii bu mala 5-6 liraya müşteri var dır. Yalnız satiş ilânmz olarak (B yapıldığı için civardaki bir müh- tar mah ucüzca kâpateıştır. Bu satış fazla rararımı mucip olmuştur, Meselenin tabkikini ta- (5 lep ediyorum. mektedir. pamuk ve pirinç zirastı Bandırmalı Abdürrahim |ği e — —— — —— —— — ————- talebes'nin gelmeleri rica edil Spor haberleri Atletleri davet Atletizm federasyonu reisli- ğinden: Askeri spor teşkilâtın- dan: Tevfik, Enver (donanma) Şekip, Fazıl (Ordu). Galatasaraydan: Semih, Meh- met Ali, irfan, Sedat, Besim, Haydar, Selim. Fenerbahçeden! Saki, Fikret, imi, Beşiktaştan: Mebmet, Ferhat, Suphi, Hayati, Nuri. Istambul- spordan: Veysi, Balâda isimleri muharrer at- letlerin ağustosun sekizinci cu- martesi günü saat onaltıda Ca- ğalolunda Federasyon merkezine Mile oaRkia ebemmiyetle tebliğ- umur, Askeri mekteplerle hastane- ler ihtiyacı için 1500 kilo sirke pazarlık suretile sâtım alınacak tır. Pazarlığı 8-B-931 cumartesi günü saat 14 te Harbiye mek- tebindeki mahalli mabsusunda icra edilecektir. Taliplerin şart- namesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de vakti muayyeninde bazır bulun- amalrı ilan olunur. (41)-1290 ... Çengelköy Askeri orta mek- tebi ihtiyacı için aleni r.ünaka- sa suretile 500 çeki odun satın alınacaktır.ihalesi İ-eylül931 salı günü saat İğte Harbiye mekte- bindeki maballi mahsusunda icra edilecektir. Taliplerin şartname- sini görmek için komisyona mü- racaatları ve iştirak için de vakti müuâyyeninde hazır bulunmaları ilân olunur. (46) ... Askeri mektepler hayvanatı için yiyecek anbarına teslim şar- tile 50 ton Anadolu srpası ko- misyonda, pazarlık suretile sabo alacaktır. Talip olanların 9-8- 931 pazar günü akşamına ka- dar nümunesile birlikte komis- yona müracaatları ilân olu sur. (1428) 3-10 931 tarihinde kapalı zarf ile münakasası icra edilecek olan 13 kalem tethin yağları ilânında Vakıt ve Milliyet gaze- telerinin ihale gününü yanlış ilân etmesinden dolayı yevmi ibale 10-10-93İtarihire tehir edilmiştir. Taliplerin o şartnamesini almak için her gün münakasaya girmek içinde o gün teminat ve teklif ile müracaatları, (3349) - 1234 Piyanko müdürlüğünden : Nümunesi ve şartnâmesi veçhile bir buçuk milyon fıtır zarfları mübayaa edileceğinden itaya talip olacakların pey akçeleri ile birlikte 8 —S— 98) târih cumartesi sant 15 te piyanko mü. yaat komisyonuna müracaatları DENİ “Denizaşırı,, ği Iingiliz Hirası Kr. « TL. mukahi Dolar Sniğik Krank Uret Beiri Drahın. 1s. Frask Leri Florin Kuron Sille Perera Mark Zor Pen Karaş 1 Türk Wrasi Dinar Cerromeç Kuraş Nukut 1lscerlin — Cinyilizp 0 Liret İtalya Ofrank Belçika) 20 Drakmi (Yunan) 0 Frark Üleviçrej 10 Kuron (Çekoslovak) Sina Avamuryaj | 1Poset& Jispanya) 1 Rayşmarı Almanya) 1 Zieti Lehistan ! Pengö © Macatistan fa) Ley (omanya) 0 Dinar “Yegoslovyaj 1Çevcheç Sevyet m “Falih Rıfkı Beyin Brezilya Seya- * hatnamesi Bu isim Altında Çıktı 1, — Türkçe yazılmış en öyi seyahat kitabı, 2. — Türkçede Cenup Amerıkası'na dâir yazılmış ilk eset, 3. — Türk harfleri ile basılmış en gözel kitaptır. ... Viyanada yaptırılmış olah renkli ve renksit klişeleri papjekuşe üzerine bas İmiğtir. ... iğ Denizaşırı gazetede tefrika edilmiş olan seyahat mektuplarının i yarım misli daba orttırılmış ve zenginleştirilmiştir Denizaşırı ber evin okunacak en eyi kitabı ve her kütüphane- nin hakiki süsüdür. Bütün kitapçılarda arayınız. Atm, Meridiye Bağkonor ' OoBULMACA6O 123456 78 91011 Borsa hariei SEO JAWAWUN Evvelki bulmacamızın hal- tedilmış şekli 1 23a45b 7491091 ZİDANE Bugünkü bulmacamız I — Bevoğlanda bir Yer (11) Ya Ağiz la) 3 — Deniz istasvonu (5), nota (3) 4 — Gutor 6), tatlı bir şey (8) 8 — Yaşamak için lâzım ©) b — Pislik değil (8 7 — Küle (3), küçük amma mide be- landırır (5) 8 — Fransızca Sifir (4) 9 — Taraça (6) dürlüğünde müteşekkil tayyare müba-| 10 — Bir renk (3) 1 s5 Faki