8 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

8 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

em — 6 — VAKIT B Ağustos 1931 — “Plume,, Lokantada çi. Mar Plume lokantada yemek yiyordu. Baş garson yaklaştı, dik dik baktı ve alçak o sesle, esrarengiz bir tavır la dedi ki: — Bu yediğiniz yemek listede da- hil değildir. Plume derhal af diledi: — İşte, dedi, acele işim olduğu için Yisteye bakmak rahmetinde bulunma- dım. Tesadüfen hir pirzola (o istedim. Eğer yoksa bile, bulurlar veyahut bu lunamazsa başka bir şey isterim diye düşündüm. oGarsonda bu talebime hiç hayret etmedi, gitti, o getirdi.. Me- ele bu. Tabii ücreti ne ise veririm. İyi bir pirzola doğrusu. Hiç tered- düt etmeden değeri ne İse (o verme ğe hazırım. Eğer bilseydim başka bir «i, yahut yumurta o ısmarlardım. Hem artık iştiham da kalmadı. Hesa bi getirin de göreyim, Maamafih baş garson kıpırdan- mamıştı bile, Plume fena halde sıkıl dı. Bir müddet sonra gözlerini kaldır “dı ve bu sefer karşısında lokanta sa- hibini gördü, Plume derhal ondan af diledi, — Pirzolaların. dedi, Tistede ol- madığını bilmiyordum. O Bakmadım, çünkü gözlerim pek (görmez ve ya- nımda da gözlüklerim yoktu hem bir şeyi okumak canımı pek sıkar, Aklıma gelen ilk şeyi söyleyiverdim, bünu da şahsi bir tercihten ziyade başka teklif, lere muhatap kalmamak için yaptım. Her halde Garson da dalgın olacak ki, ısrar etmedi, ve getiriverdi, Hoş ben de dalgınlıkla yemeğe başlayıvermi- şim.. İşte. madem ki &iz bizzat hura- dasınız, hesabi size vereyim. Maamafih lokanta sahibi kıpırdan mamıştı bile. Plume gittikçe daha fena o sıkilıyordu. Cebinden çrkurdı- ğı parayı uzatırken bir üniforma gör- dü, karşısında duran bir polis me muru idi, Plwme derhal af diledi: İşte, diye anlatmağa başladı, © raya dinlenmek için girmişti. Birden bire birisi (ne istersiniz) diye sor- muştu. “BİP bira, s5Apeecevap vermişti. — Peki sonra? Diye garson hiddetle (o sormustu. Oda başımdan defolsun diye “öyle ise hir pirzola, demişti. Pirzolayı önüne tabakla getirdik- Teri zaman onu unutmuştu bile, işte © zaman, Önünde durduğu İçin, © da... Hiç bir sırrım yoktur Kansere çare bulan doktor has- taların hücumu karşısında Pelemenkli doktor Bendienin kan- gere karşı elde ettiği (o muvaffakıyeti yazmıştık, bu muvaffakıyet onun ika met ettiği Zeist kasabasının dünyanın her tarfından gelen hastalar tarafın- dan muhasara edildiği anlaşılıyor. Lon dra gaztelerinin verdiği malümata gö re Yenemengin bu çiçekler kasabası İl etrafındaki köyler zairlerle dolmuş- tur. Bunların hepsi doktor Rendien- den şifa ve teselli aramaktadırlar, Deyli Ekspres gazetesinin muhabi- ri intibalarını şu şekilde naklediyor; “Doktor Bendienin hastalarını ka». bul ettiği anda muayenehanesin, tim. o Evin önünde sıra ile otomobil. ler bekliyor ve polis umumi hareketi tanzim için çalışıyordu. Doktorun bah çe içindeki muayenehanesi, kesif bir kalabalık ile muhat idi, Bunlar saat; lerdenberi (o doktoru görmek için bek» liyorlardı. Doktor, hastalarını sıra ile kabul ediyordu. Kucağında bir yavru taşı; yan fakir bir kadın, Amerikalı bir iş adamından evvel içeri girmişti. Burada Avrupanın her memleketin basta vardı. Hele hastaların bi-| vi, bu akşam Avustralyadan gelecek.! ti. Avrupa milletlerinin her hangisin den gelmiyen bir kimse yoktu, den rây kur'a dolayısile | bu pazartesi | karşılaşacaklar ve galip takım mınta:| ka birinciliği için Beylerbeyi ile karşı git Londraya davet olunduktan İyorum. Ben kanserli insanların kanı — Eğer meseleyi halletmek İster seniz, buyurunuz şu on lirayı alınız da bitsin gitsin. Ve Plume 10 lirayı uzattı. ve kurtuldum zantetti, Halbuki bu sefer ( karşısma komiser dikilmiş du ruyordu. Plume derhal af diledi. Bir dostu ile randevu vermişlerdi. Bütün sabah aramıştı, bulamamıştı. Dostunun (o yazıhaneden dönerken © radan geçeceğini bildiği için, girmiş! pencerenin yanında bir masaya otur muş, “orada fazlaca kalmak htimali ol iduğu İçin, ayni zamanda da musraf itan kaçınıyor demesinler ve önünde bu tunsun diye bir pirzola ısmarlamıştı. Onu yemek, bir an için olsun aklım. dan bile geçmemişti. Fakat tabak ge lince, ne yaptığının farkinda olma- dan, bir makine gibi yemeğe başlar mışta, Şunu bilmek Tâzımdı ki asla okan taya (gitmezdi. İmek yerdi. Bunu bir prensip olarak kabul etmişti. Bu hâdise basit bir ih malden, unutkanlıktan ibaretti. Öy- le ya, insan hiç dalgın olmaz mı? iBu herkesin başına gelebilir. Fakat komiser, emniyeti umumiye müdürünü telefona çağırmış ve Plu- me: — Haydi, demişti, telefonla gö rüşünüz. Belki yakanızı kurtarabilir siniz. (OYegâne ümidiniz buradadır. Arkasından bir polis kakıştırıyor ve: — Şimdi doğru dürüst yürümeli sin, diyordu. O aralık itfaiye lokantaya girmişti. olkanta sahibi Plume'e; — Görüyorsunuz ya, dedi, İokan tamı mahvettiniz, Bir elile, bütün müşterilerin ter- kettiği bomboş lokantayı gösteriyordu. Tabarri memurları kulağına İğili. yorlar: — Dikkat et bak, mesele alevlendi, Hakikati itiraf etmek daha münasip olacak, bize inanmız. Madem ki me- sele bu şekle.girdi, -her halde mühim.. Çok mühim.. Bu esnada da iriyarı bir polis 0 muzundan iğilmiş şunları söylüyordu: — Dinleyiniz, elimden bir şey gel mez. Emir böyle. Eğer telefonla ko nuşmazsanız, kafanızı kırarım. Anla- dınız mı?.. itiraf ediniz, o maznunsuri nuz. Eğer söylemezseniz, vururum. ———— Doktor Bendien sabahleyin altı. dan gece yarısına kadar (çalışıyor. Kendisi neredeyse yorgunluktan yıkı- lacak o bir haldedir. Doktoru bir aralık gördüm. Ya. ziyeti sordum: “Hastalar, her taraftan mütemadi yen geliyor. Bundan başka gelmek is; tiyen adamlardan her gün © yüzlerce mektup alıyorum. Bunlara cevap ver. mek için bir dakika vakit bulanıyo- rum. Fazla hastaya bakmak taham- mülün haricindedir.,, Bundan başka doktor (o Benden başka, Ceneveye, Brüksele, Parise gitmek için davetler almıştır. Kendilerini te davi ettirmek istiyen, zengin adamlar onu mütemadiyen çağırmaktadırlar... Doktor Bendien geçen cuma günü Londrays hareket etmiş o bulunuyor. Doktor Bendien son keşfi hakkında şu sözleri söylemiştir: “Benim hiçbir sırrım yoktur, Yap- tığım her şeyi tıp âlemine bildirme ğe hazırım. Ben kanseri tedavi etmi- ile meşgul oluyor ve onların kanser- le mücadele etmelerini o temin ediyo- İrum. Bir veremi İntaç eden mikrobu! biliyoruz fakat onunla mücadele ede- miyoruz. Bütün yaptığım hastayı kav vetlendirmek ve onun mikroba karşı galebe çalmasını temine çalışmaktır. laşacaklır, | Benim kansere yaptığım budur. sinden uzaklaşan ayak sesleri duydu) açarak kaçmaya teşebbüs et- 5 on Manisa hapisanesin- |, m e — deki azılı şerirler /2İâz iz ava Manisa hapisanesinde bulunan | SİL i MAN MR | mahkümlardan bir kısmı bun (4İAZ AMET Kendi-! dan bir müddet evel bir kanal | 5 MN'EEF İBS Gl TE Mi mişlerdi. Fakat çok ciddi ve |7 Eer K şiddetli takibat neticesinde kaç- | 8 r ER 9 B o 1 Aa Dalma evinde ye) üzerine almıştır. #BULMACAS > N maya muvaffak olanlar ikisi ölü diğerleri diri olarak pek kısa zamanda ele geçirilmişlerdi. Bu halden ibret almıyan birkaç mah- küm geçen hafta gene bir te- şebbüste bulunmak istemişler i fakat meşhut cürüm halinde ya- kalanmışlardır. SELE? Uludağdaki otel Bursanın Ulu (Keşiş) dağında vilâyetçe (yaptırıldığını o yazdı- ğımız Otel ağustosta (o açı lacaktır. Otelin. işletmesini Çe- kirge palas sahibi bey Evvelkt bulmacarmızın hal- ledilmış şekli yaa EY Yd m i < Askeri mekteplerle Hastane- ler ihtiyacı için 90,000 kilo ko» yun ve 100,000 kilo sığır eti pazarlıkla satın alınacaktır. Pazar hğı 9 - Eylül - 931 pazar günü saat İdte Harbiye mektebindeki Bugünkü bulmacamız 1 — Çocuk (5), mahv (4) 2 — Elbisenin boynu (4), tavuk (5) 3 — Gelin evi (6) 4 — Mirasçı (5), evde oturtmak (5), 5 — Haşhaş nevinden bir şey (5), mahalli mabsusunda icra edile- ; Kep çelen cektir. Taliplerin şartnamesini | 7 Sğimek) 1 görmek için komisyona müra- caatları e ia > e muayyepinde hazır bulunmaları | ;,... Aptal (5), ağız (5) ilân olunur. |, , (45) 1 — Ak (2), cami (4) Askeri mektepler hayvanatı için yiyecek anbarına teslim şar- AMAR 1650 numaralı otomobil arka tile 50 ton Anadolu arpası ko- misyonda Pazarlık suretile satın | plâkasi, düşürülmüştür. Bulanlar Karagöz idarehanesinde Şükrü dar fendi: tirdikleri — takdird 4 endiye (getirdikleri tal e 931 pazar günü akşamına ka- | * Yı edilecek ir ke dar nümunesile birlikte komis- dirde “yenisini çıkaracağımı ilân olur | ederim. 8 — Kültür (4), hayvan evi (4) 9 — Hane (2), karar (5), nota (2) Emine ———— biz İskeleye, iramvuya, şimendilere ya- lüzum vardır. 23-8-931 saat 16 kilo sığır eti kapalı zarf uşulile mü- günü saat 15 te ihalesi icra kılma" caktır, yenlerin cakların da muayyen vak nat akçelerile ve teklif mektuplari» | le beşinci K. O. Sa, Al, Ko. nuna müracaatları ilân olunur. akşama kadar Istanbul Defterdarlığından : Satılık bahçeli ev hissesi, No. 15-1 Mumbane caddesi Arna- vutköy, Boğaziçi, sağ tarafı kalfa Yorgi veresesi ve Adela Yakoviç ev bahçesi, sol tarafı 2 barita No, ahara ferağ olunan bahçeli ev, arkası C Bey arsası, önü Mumhane caddesile çevrilmiş 1 barita No. üç katta 9 oda mutfak, kömürlük, odunluk, iki balâ, terkos suyu tertibatını havi maa bahçe 116,5 arşınlı evin sekiz hissede üç hissesi satılıktır. Mezkür hissenin bedeli 8 sene ve 8 tak- sitte verilmek sartile 2700 liradır. Satış temdiden açık arttırma, 15-B.931 Cumartesi günü saat 15 te Defterdarlıkta, (M- 335)-1481 » Beyoğlu Tokatlıyan Dr. Horhoruni Terra verip 9 Cilt ve emrazı zübreviye tedavihanesi hergün sabahtan © Istanbul Evkaf müdüriye- tinden: Kıymeti mubammenesi Lira Ke 610 30 Uzunçarşı başınde AML 'brahimrasa omahoflesinde Camişerif sokağı.. O cem'an (305, zır 118) santım terbiinde 10-12 No. ile mürakkam meşrutahane arsasile camii mezkürun bala gasılbane arsaları, 31 534 Üsküdar Se'imiye mahallesinde Atik kış'a caddesi Dayehatun sokağında eski (24) yeni (61) numaralı (235) küsur arşın terbiindeki bir kıt'a arsanın 4-12 hissesi, 23 34 Mevlevihane kapısında Merkezefendi mahallesinde Mevlevihane caddesinde atik ve cedit (10) No. bostan kulübesini müştemii maa bahçe altında bir hissesi mahlül banenin atik (10 ve cedit 10-1 numata ile mürakkam gayri müfrez (1200) arşın faz'a bahçesile Tekke soka- ğında atik (10) ve cedit 5-1 numara ile mürakkam kulübenin balâda muharrer 1-6 hissei mah'ölesi, Cins ve kıymet ve miktarı zira: ba'âda irae olunan emlâki mah'üle dört hafta müddetle aleni olarak müzayedeye konmuştur. Müzayedeşi 29 Ağustos 931 Cumartesi günü saat on beşledir. Ta'ip olmak istiyenler balâda muharrer kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nispetinde pey akçelerile birlikte yevm ve saati mezköre kadar Çemberlitaşta Istanbul Evkaf müdüriyeti binasında Varidat müdüriyeti mahlülât kısmına müracaatları ilân olunur. | ihtiyacı için 252,135 kilo ekmek «VAKiITın>» Küçük ilânları » Wes yün seralumud Para kazandırıyoruz — Taşri- da vilâyetlerde. kazalarda memur yahut memure İstiyorum mektupla bize müra- cant ediniz mektup içine-& kuruşluk pul koyunuz. Istanbul Postanesinde $48 Em'ikinizi Satmak yahı: Kirala- in 9-12 arasında müracaşt edi kın olanlar müreccahtır. İstanbul dördüncü Vakıfhan K.O. ve |, F. kıtaatı için bir | Eylülden bir Kânunvevvele kadar | 3 aylık 64400 kilo yaş sebzeye da ihale edilmek üzere aleni münakasası yapapılacaktır. Talip» lerin musayyen vakitte K.O. SA. AL, KO. nuna müracaatları ilân olunur. (105) — 1300 Konyadaki kıtaat için 150.000 konmi . 19893 sağmaya görmek isti- gün ve itaya talip ola» itte temi- (106) yal —1307 | As, Sn. Mp. için 13,725 kilo Koyun etine verilen fiat | gali görüldüğünden tekrar pa | zarlık suretile satın alınacaktır. ibalesi 9-8-931 saat 17 de icra olunacağından taliplerin şartna- mesini görmek için hergün İ leden evvel ve pazarlığa iştirak | etmek için vakti muayyeninde teminatlarile birlikte korisvona müracaatları lari 96 | 3.K. O. Kıtaat ve mürssesat | ihtiyacı için 7400 kilo domates pazarlık suretile 2-8-931saat 15 te ihalesi icra edilecektir. Talip- lerin şartnamesini görmek üzere hergün öğleden evvel komiayo- numuza ve münakasaya İştirak | için de muayyen zamanda 3, K. O. Sa. Al,Ko, müracaatları ilân olunur. (152)-1470. Tiredeki kıtant ve müessesat kapalı zarf usulile 27-8-931 T, saat 10 da ihalesi icra edilecek» tir. Taliplerin şartnameleri gör“ mek üzere hergün öğleden ev- vel komisyonumuza ve münaka- | saya iştirak için de yevmi mez- kürda 3. K. O, Sa, Al, Ko. mü- racaatları i ân olunur, (148)-1471 Manisa kıtaat ve müessesat ihtiyacı için 732,500 kilo saman kapalı zarf. usulile 28-8-931 T. saat 19 te ihalesi icra edilecek- tir, Taliplerin şartnamelerini gör“ mek düre kayin ln vel komisyonumuza ve münaka- saya iştirak için de yevmi mez- kürda K. O. Sa. Al.Ko. müra- caatları ilân olunur. (146)-1472 As, Fb, U. Müdürlüğünden 2500 Ton Generatör Kömürlü 106,900 kilo Civata demiri Yukarıdaki (o malzeme kapalı zarf ile 31 - 8 - 93i de saat 15 te ihalesi yapılacaktır. Talip» | lerin şartname için ber gün ve | münakasaya girmek içinde o gün teminatı ( Teklifat ) ile mü racaalı (3402) - 1283 Istanbul Defterdarlığından! Kiralık dükkân, No, 22-24, Kemeraltı sokağı, Süleymaniye mahallesi, Bozdağan kemeri, ay“ hk kirası 5,5 liradır. Kiralamak açık arttırma 28-8. 931 pazar günü saat İS te Deftedarlıkta. (M-1)-1318