2 Eylül 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

2 Eylül 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

—< 6 — VAKIT 2 Eylül 1931 — Balıkesir Vilâyeti > cümeni daimisinden: Ayvalık-Burhaniye yolunun 20-250 - 17 - 250 kilometreleri arasında 3100 metre tulünde ve bedeli kesfı 11398 lira 34 ku- ruş olan ve birinci kısım itibar edilen, ve yine ayni yolun 254 250- 21-250 kilometreli arasında 4000 metre tulünde ve be deli keşfi 1622 lira 68 kuruş olan ve ikinci kısım itibar edilen tamiratı esasiyeleri için ihale tarihi olan 13-8 931 tarihinde mü- racaat eden talipleri tarafından verilen zarflar derununda şart- namenin birinci ve ikirci maddesi mucibinceverilmesi lâzım gelen vesaik görülmediğinden tamiratı mebhuse 149.531 larihine müsadif pazartesi günü saat onbeşle ihale edilmek üzere yirmi gün müddet'e ve kapalı zarf usulile yeniden müönakasaya vaze- dilmiştir, Muhasebe umumiye kanununun maddei mahsusası ve şart- namei umumide muharrer evsafı haiz ve lâzım gelen vesaiki ita etmek şartile talip olanların malümat almak ve şeraiti öğrenmek Üzere ihale tarihinden evvel Nafia dairesine müracaat etme'eri ve ihale tarihinde ve vakti müayyeninde vesaik ve dipozito makbuz veya mektuplarile usulü dairesinde Balıkesirde Encümeni vilâyete müracaat etmeleri ilân olunur. (1981) Ankara vilâyetinden: Vilâyet rençberlerine dağıtılınak üzere aşağıda evsafı yazılı tek tekerlekli döner kulak'ı 50, tek tekerlekli Golos 50 çift te- kerlekli 5 No.lı 40, ve 6 numaralı 50 adetki ecm'an 190 pul- luk satın alınacaktır. 1 — Evsafı Derinlik Genişlik Ağırlık S S K 012 0,22 38-40 0,0 6 0,14 34-35 çik tekerlekli 5 rumaralı pulluk 007 0,16 60-63 MP sia > 0,0 8 0,17 69-72 7 — Ahmacak pulluklardan döner kulaklıların ikişer çift, diğer tek ve çilt tekerlekli pullukların ikişer adet yedek uç demri ve Birer anahtarı bulunacaktır. - $ ve 6 rumaralı pullukların gövdesi dökme çelikten ve tekeileklerin üzerinde yadanlık mevcut olacaktır. Tek tekerlekli döner kulaklı pulluk Golos pulluğu 15 eylülde bitecektir. talebenin yerine yeni talebe alınacak ve yerleri kapanacaktır. inşaat münakasası ispirto ve ispirtolu içkiler inhsarı umumi müdürlüğünden: 1 Paşababçede kâin idarei inhisariyeye ait raki ve soma fabrikasındu müceddeten, tadil ve islâh suretile yapılacak inşaat kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2— Zarflar 1931 senesi eylülünün 19 uncu cumartesi saat tam on ikiye kadar kabul edilecektir. 3-— Münakasaya ait evrak takım halinde idarei merketiye muhasebesinden 15 liraya mukabil taliplere verilecektir. 4 - izahat almak istiyenler müdüriyeti umumiye fen heyeti reisliğine müracaat edebilirler. (2062) günü Karacabey Harası müdürlü- günden: Keşif bedeli 13471 lira 68 kuruştan ibaret bir tay ahırı ile yine bedeli keşfi 10208 lira 35 kuruştan iberet bir hizmet hay- vanalı ahırının inşası 9.9.931 çarşrmba günü saat on beşte Hr- ra merkezinde ihale edilmek üzere kapalı zarf (o vsulile ayrı ayrı münakasaya ( vazedilmiştir. Şeraiti anlamak keşf ve plânları (o şörmek istiyenlerin Oher gün Hara mü. düriyetine müracaatları ve talip olanların da teklif mektuplarını ve ehliyet vesikalarını ve yüzde yedi buçuk nispetinde teminat daralarını hamil olduğu halde ihale günü musyyenz amanda Hara merkezinde hanır bulunmaları. (1931) Galatasaray Lisesi müdürlü- günden: 5 — Eski talebenin kayıtlarını tecdide 1 eylülde başlanacak ve 16 eylülden sonra kaydını tecdit | ettirmiyen Kayıt tecdidi taksitin verilmesile kabil olabilecektir. Yüzde yirmi tenzilâta tâbi olan ücretler için bu tenzilâtın istinat Ingiliz. Hiram Kır. Ftant Liret Belge Drahm İn, Frank Lera Porin Kuron Sing Pezera Mark Zir Penyö Kuruş 0 Türk rası Dizer Çervemeş Kuruş | Mu ogi ibolar (Amerika) 1 ister İğeo Frank (Fransız 2 iliret (italya OFrank Pelçika) a0 rabmi (Yunan | İzo Frank Çleriçrej oleva “Bulgar; iFlorin (Felemesk | 10 Karon !Çekoslovak) Sina Avastorya) 1 Pezeta (Ispanya) 1 Rayşmarı (Almanya? 1Ziexi Lehistsn İ Pengö Macaristan 0 Dinar Yeğeslorya) 1 Çevoneç Sevyet Altın Mecidiye Bankosot ettireceği vesaiki idareye tevdi etmek lâzımdır. 2 — İkmal ve mazeret imtihanlarından: 12 inci ve 9 uncu sınıflar la ticaret ve bankacılık kısmı son sınıf imtihanları 3 eylülden 12 ey- lüle kadardır. İlk kısım da dahil olduğu halde diğer sıf imtihan- ları 12 eylülden 17 eylüle kadar devam edecektir, İlk kısım imtihanları Beyoğlundaki merkez binasmda yapılacak» program mektepte asılıdır. 3 — Yeni talebenin namzet kayıt aarleli 4:9 eylülde “wihasT, yet verilecektir. Eylülün ilk haftadan sonra kat'i kabullerine mü- teallik muameleye başlazılacaktır. l Bu gibi talebeden kardeş olanlar kardeş olduklarını tevsik için bulundukları mahal (O meclisi (idarelerinden musaddak kardeş mazbatalarını ibraza mecburdurlar, 4 — Tedrisata 19 eylül cumartesi günü başlanacaktır. İmtihan: lar ile alâkası olmıyanların tedrisata başlanılmazdan evel mektepte| ibate ve iaşelerine imkân yoktur. 5 — Bu sene: İlk, orta ve lise kısımlarına leyli meccani talebe a- lımmıyacağından ilk kısmı bitirip de tâliye geçen ve olbaptaki kanun mucebince meccanilik hakları sakıt olan talebenin bu sene ne suretle! devam edeceklerinin velileri tara fından tayini ile kayıtlarının ya pılması için 1 eylülden itibaren mektebe müracaat etmeleri. (2048) 4 — Tek tekerlekli pullukların teker'ekleri som olmayıp par- mazlıklı olacaktır. 5 — ihale Eylülün 17 inci perşembe günü saat 15 te vilâyet makamında eçık münakası usulü ile Encümeni Daimi tarafından icra kılınacaktır. 6 — Müönakesaya iştirak için yüzde 7,5 nispetinde Banka mekiubu veya mubasebei Hususiye veznesine nakten yatırılan dipozt akçesi makbuzunun ibrazı lâzımdır. 7 — Pul'uklar ihale tarihinden itibaren bir buçuk ay zarfında , istasyonda Z raat Müdürlü gü Anbarına teslim edilecekt r. (2108) Mo>r- Ta “eti KAPMA“ MO ><-i > tır. lr ii ie Şİ Dünkü bulmacamızın hal- ledilmiş şekl 1 2345» 7491011 ' Yüksek Deniz Ticaret Mekte- bi müdürlüğünden Mektep iktisat Vekâletine merbut leyli ve meccani bir müesse- setir. Derecesi yüksektir. Gayesi tüccar gemilerin: kaptan ve makinist yetiştirmektir. Talebenin iaşe ve ilbası hükümete aittir. Bikes talebeye ayrıca muavenet o'unur. Taşradan müracaat eden ve kabul edilen talebenin yol wasrafları tesviye edilir. Mezun'arına kaptan ve makinistik diploması verilir. Br hizmeti mecburiyei yoktur. Kayıt ve kabul muamelesi mektepçe yapılacak, müayenes sıhhiyeden ve usul v2 nümunesine mıvafık ve Noterlikten musad- dak bir taahhütname verdikten sonra kesbi kat'iret eder. Tahsil müddeti, ikisi âli ikisi tali olmak üzere dört senedir Al: brinci sınıfa münhasıran lis? mszunları alınır. Tali birinci sı- nıfa İiss dokuza ikmıl eden'er vaya o derse: ta'ısıl gördüğünü Maarif memurluklarna tasdik ettirenler kabul olunur. Taliplerin atide mubârrer vesaiki istidalarına rapten Mektep müdiriyetine göğdermeleri ve muayenei sıhhiyede hazır bu'unmık üzere bir teşrinlevvelde bizzat msktepte hazır bulunmaları lâzım İr. Taşradan gelecek talebenin, Yüksek Deniz Ticaret Mektebine girmek üzere memleketlerinden hareket ejtiklerini natık bir mazbalayı ve vesa- iti nakliye sahiplerinden alınmış ve rayics muvafık olduğu mahalli beled yelerinc? tasdik edilmiş ssnetleri beraberlerinde getirmeleri u'ıuliyeyi haiz o'anlara ve posta pu'u gönderenlere her t ita edilir. ilk ve orta mektep mezunlarının beyhude | müracaat etmemeleri rica olunur. Istidalara raptı lâzım gelen vesikalar şunlardır 1 Nufus hüviyet cüzdam. 2 Aşı şshadelnames 3. Mektep şehadetnıme veya tasliknam!s 4 polsç3 musaddık hüsgiüa! ilmühaberi. 5 dört adet vesikalık fotograf. o (1343 (1343) “Jandarma imalâthanesi müdür- lüğünden' Jandarma ihtiyacı için kapalı zarfla 96860 metre yazlık elbi- selik kumaş Satın alınacaktır. Münakasa 7.9931 pazartesi günü saat 15 te Gedikpaşada jandarma imalâthanes nde icra edile cektir. Talip olanların komisyona müracastierile teminet ve tek- liflerini verirler. Şartname imalâlhaneden verilir. (1773) Istanbul Deniz Levazım Satın Alma Komisyonundan: — Aleni münakasa ihalesi 9-9-931 çarşamba i1 » 109931 perşembe 11 li kalem levazımı mütenevvia ” » , 109931 si Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda yazıl üç kalem malze- me hizalarında gösterilen gün ve saatlerde ihaleleri 'cra edile- cektir. Şartnamelerini görmek istiyenlerin ber gün ve vermek is- tiyenlerin yevmi ihalede ve muharrer saatte teminatları ile Ka- sımpaşada Deniz Levazım Satın alma komisyonuna müraca- atları, O (1818) Jandarma imalâthanesi mü. dürlüğünden Jandarma ihtiyacı için kapalı zarfla mamul 9000 yatak ve 12000 yastık kılıfı satın alınacaktır. Münakasa 7-9-931 pazartesi günü saat İ5 te Gedikpaşada jandarma imalâtbanesinde icra olunacaktır. Talip olanların Komisyona müracaatla teminat ve tekliflerini ayrı ayrı verirler, Şartnzme 'ma'âthaneden verilir.(1772) 40 ton mazot 15 kalem dikiş ve kundura malzemesi n » 4 ispirto ve ispirtolu içkiler inhi- sarı Umum müdürlüğünden 4,000,000 Mantar Kapalı zarf esulile münakasaya konu'muştur. İlale 22 Eylü: 931 Sa'ı günü sast 11 dedir. Taliplerin şeraiti öğrenmek üzere mübayaast komisyonu kitabetine müracaat eylemeleri nur. (1055) ilân olu- | b doğru değildir. O İNN da UNİ 1 — Korkmaz (8), ki (9) 2 Değnek (3), bir müsiki seri (3), demir külü (3) 3 Hasa evi (7), valde (3i 4 — Men (2) $ — Ecdat (ğı, Emir makamı (7) Yir Anadolu şehri (7) bal yapın(4) Müttfat (6), gelir (4) Bir renk (2) vzek edatı (2) Muşaşa (6) Kan (4), söylemek (4) far — bir peygamber (3), okuma kitabı(6) yi Maaşlar veriliyor Dün vilâyet ve belediyede me- murlara Eylül maaşı verilmiştir. Geçen ay kesilmiyen Kubilay abidesi taahhutleri de bu ay ke sİmiştir. Dün mütekaitlerin, yetim ve dulların üç aylık maaşlarının ve- rilmesine de başlanmıştır. Osman B. vilâyette yeni vazifesine başladı Bir gazete vilâyet mektupçu luğuna tayin edilen belediye yazı işleri müdürü Osman beyin tek- rar belediyedeki vazifesine iade edildiğini yazmıştır. Bu. haber