26 Eylül 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

26 Eylül 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Dünkü Spor. Hareketleri Güreşşampiyo- nası bitti Dün şehrimizde muhtelif spor hare ketleri olmuştur. Beyoğlunda fırka bi- nasınm idman salonunda güreş birin. ciliklerinin son müsabakaları yapıl- mıştır. Güreş şampiyonasınm verdiği neticeler şunlardır: Filiz siklet: Kumkapıdan Al; birin. ci, Kumkapıdan Ömer ikinci, Cafer üçüncü, En hafif siklet: Haliçten birinci, Kumkapıdan Yaşar Bedri üçüncü, Hafif siklet: Harbiyeden Münir bi-| rinci, Kumkapıdan İsmail ikindi, Yarım orta siklet: Kumkapıd. im birinci, Kumkapıdan Alâetli <i, Haliçten Yusuf Aslan üçüne Orta siklet: Haliçten Şevki birinci,| Kumkapıdan Ahmet ikinci, (o ve Sabri| üçüncü, Yarım ağır siklet: Haliçten Faik mi rinci, Kumkapedan İbrahim ikinci, İ Ağır siklet: Kumkapıdan Mustafa birinci Haliçten Cemal ikinci, Burhan ikinci, Sa| Umumi tasnif neticesinde Kumkapı; iç birincilik, altı ikincilik, üç üçün- cülük almak suretile mıntakn birincisi olmüştur. Hale, üç birincilik, iki ikin. cilik, bir üçüncülük almak O smretile mıntaka ikincisi (olmuştur. Harbiye de bir tek birineilik almıştır. Milli takım yarın ilk maçını yapıyor Fötbol imilli takımı dün varmıştır. Takımımız ilk maçını rin Bulgar milli takımile yapacaktır, Anadolu ajansı da maçları takip için Mususi muhabir göndermiştir. Alma cak haberler akşamı saat 10,15 te İstan bul rodyosile neşredilecektir. Atletlerimiz Atinada Atletlerimiz de dün Pireye varmış- ler ve Yunan sporcuları (o tarafmdan karşılanmışlardır. Avusturya takımı İtalya takımını yendi Viyana, 25 (A.A.) — Mitropa kupu 81 için yapılan futbol maçında Fot-bal Viyana klüp takımı, Roma İtalyan takımını bire karşı üç sayı ile yenmiş- tir. Maç şiddetli bir yağmur altında ya- pılmıştır, Avusturya takımı bu suretle ropa kupası finaline kalmıştır. Sharkey - Carnera maçı Nevyork, 25 (A.A.) Şarkeyin Karnera ile yapacağı maçm (tehiri İçin vuku bulan ikinej talebi de kubul edilmiştir. Binnetice maç, 12 teşrin. evele tehir edilmiştir. | Sofyaya yas Mit- ez) Gizli Kav İşte bu tarzda büyük bir kaza vuku- a gelmişti. Bu kazanm vukuuna kim sebep olmuştu. Ya rüzgürm kısa bir zaman için tebdili istikamet (etmesi. yahut da askerin gaz muharebesi için iyi yetiştirilmiş o olmamaları hasebile (zehirli gazin düşman tara- fma üflendiği zaman maskelerin çi- karmış olmaları idi. Esas sebebi kim- 8 bilmiyordu. Bu kaza on İkinci ih- tiyat taburundan (200 askerin ölümü İle neticelendi. Şişelerin (o açılması- ha memur (bir küçük zabit rüzgürm istikameti değiştiğini hissedince diğer şişeleri o açmaktan vazgeçmişti ki bu suretle büyük bir felâketin önü Immıştı. 200 kişinin felâket haberi süratle cephe boyuna yayıldı. Or- du bü haberden çok müteessirdi. Rüzgâr tekrar düşmana doğru es meğe başladı. Zehirli gaz hücumu) içim (çok elverişli idi. Düşman cep- hasi ön taraftan tüssülenirken (o düş- manm cephe gerisindekj topçuları ve ihtiyat kıtaatı da (topçularımızm! l raya her gelen 3i | şan bu yarımkanlar IKaracabey Hârâsında ye- tiştirilen hayvanlar Hârânın arabası ve hayvanlarından bazıları Macır mütehas Yukarda resmi görülen (Kühey - lân) bir şerif tarafından o Abdülha - mit zamanında (saraya hediye edil - miş bilâhare Mahmut Şevket paşaya intikal etmiş ve birçok ellerden sonra harada senelerce baba ( aygırlık etmiş tir. Şimdi çok ihtiyar olan bu aygır çok güzel taylar yetiştirmiş ve vazife. sini ziyadesile yapmış olduğundan is- tirahate çekilmiş bulunmaktadır. Ha iyaretçi muhakkak Kü kevlânı görmek ister, yaşlı olmasma rağmen gehç bir aygır kadar güzel o- lan bu hayvanm Önünde daki. kalarca meşgul olur. Son zamanlarda yine Ahmet Şev. ki Bey tarafından İraktan milbayaa o- lunan kısraklar ve aygırla haranın a- rap yetiştirme kısmı biraz daha zengin bir manzara göstermektedir. 4 — Yarımkan arap: “Buna Karnenboy tipi dahi derler. Bu artık tesebbüt etmiş (o ve yeknesak bir hale gelmiştir. o TIlgı halinde dola hakikaten çok sağlam ve çok seri hayvanlardır. Daha birkaç hafta evvel Rüçhana 15 metre bindirmek suretile birinci gelen Alder! viş ve yine ayni yarışta Rüçhanı bir burunla (geçtiği halde üçüncü adde. İdilen Doru Nasip hep Karacabeyin me lerden daha güzel tipler tin yarım kanlarındandır. Dürya yetiştiricileri varım kana fazla ehemmiyet verirken bizde ehem miyet vermek mecburiyetindeyiz. Bu- gün süvari binicilik mektebinde bir yağız Karacabey oyarımkanı var ki İPransadar mübayaa edilen ve çok gü.|mUslih olarak Nonyüs kullanılmakta- zel mania atlıyan Concours hypigue hayvanlarının o gösterdiği kabiliyeti gösteriyor. 1931 senesi kânunusanisinde Türki ları tetkik ederken güzel bir tesadüf. İdir. pa ercüm iler içinde | Doğan Yıldız endaht ettiği zehirli gaz mermilerile! muharebeden ( ihraca çalışıkyordu. Gazin endahtından evvel profesör bana gazin hayat üzerindeki tesi. rinden bahsetti. Ben bu korkunç taf. silâttan nefret etmiştim, o Profesöre bir iki şey sormaktan kendimi mene demedim. — Affedersiniz, muhterem profe- sör, insanları bü tarzda Öldürmek her halde insanca bir iş olmasa gerek, biz şimdiye kadar Ruslarla Okarşı karşıya erkekler gibi harbettik, fakat şimdi, tüfek, süngü harbi için yetiş. tirilmiş zehirli gazi tasavvur edemi- yen insanları zehirlemeğe kalkışıyo- ruz, Profesör evvelâ süküt etti, birdenbire hatırlamış gibi: — Hakh olduğunuzu teslim ettir. mek istiyorsunuz. Fakat bütün dün- yanm bize karşı harbettiğini düşüntür. seniz, ahlâkt kaidelerin bizim için de hiçbir itibarı o olmadığına kani olur- sunuz. Bizim kendimizi her suretle Sonra) (Arabada bülunan Hirtdaki we.) le ben de orada bulunuyordum. Yarım kanların muayenesini müteakip: “— Türkiyede hu kadar gzel. bu kadar zarif ve sağlam yarım kanlar bulacağımı bilseydim mukavelemi e min olunuz düha müsait şartlarla ya » pardım. Demesi yarım kanların kıyme tini ispat eder kanatindeyim. 5 — Noninş; Macaristandan mübayaa ediler bu atlar Türk iklimine kolayen tetabuk edebildikleri gibi çok güzel taylar vermekteler, Ve hafif cer hizmetle - ma mükemmelen kullanılmaktadır.) ar, Haranın Nonyüsleri içinde çok gal zel şahsiyetler meyçuttur. o Bilhassa 1990 senesinde (Nurettin Bey) tarafın dan Macaristandan mübayaa (edileni jiki aygır fevkalâde “ tiplerdendir. Macaristandaki hayvan sergilerin- ide birincilik alan bu hayvanlardan her halde çok güzel taylar alınacağı be dihicir, © — Karacabey Nonyüsü: Babası Nonyüs, anası Karacabey İkısrağı olan taylara bu nam veriliyor. İKaracabey Nonyüsleri içinde Nonyüs- mevcuttur. Nonyüs bizim memlekette çok oOiYİ mahsul vermektedir. Kütle ve kamet itibarile dun bir seviyede olan memle- (ket hayvanlarının bâzı aksamını Non yüsle ıslah etmek — Mecbüriyetindeyiz. | Ve esasen Uzunyaylâ © hayvanlarında ir. VAKIT 26 Eylül 1931 —— Kadın Sporları Selim Sırı Beyin Söyledikleri Selim Sırrı bey üstadımız o evelki akşam radyoda hanrmların bedeni ter- biyesi ve kadın sporları mevzuu üze rinde bir konferans vermiştir. Bu mühim konferansı aynen yazı yoruz: Türkiye cümhuriyetinin en mühim umdelerinden biri (okadınların da er- kekler gibi fikren, ahlâken ve bedenen inkişaf ve tekâmül etmeleridir. Mutlakıyet devrinde hanrmlarımı zın fikri ve bedeni tekâmülü, mev- zuu bahis olamazdı. Onlara saçı uzun aklı kısa deniyor ve ellerinin hamuru Je erkek işlerine karışmaları muva- fık görülmüyordu. Kadından âlim, san'atkâr, edip, muharrir, mühendis, doktor olamaz zannedilirdi. Yakın va- kitlere kadar kafes arkasmda sakla. nan, umacı gibi çarşaflara (sarılan türk kadmı etimhuriyet idaresinde or- kabiliyetini gösterdi. Dariilfünuna ka- dar tekmil tahsil müesseseleri ona kapılarmı açtı. Şimdi artık kadınla. rın İstediklerini olmalarma bir mâni kalmadı. Doktor, tüccar, avukat, res- 7 — Breton: Bü ağır cer hayvanıdır. Harada 4 dedi d*dır. Fakat küçük © boydaki müdafaaya mecbur olduğumuzu unu” tuyorsunuz. Profesörün (o sözleri benj hiç del ikna edememişti. Fakat ben şu hirka gün için göreceğim vekayle dişleri- mi sıkmalı idim. © vekayi ki benim! için cehennemden bir geçit gibi idi. Zehirli gazin o düşmana tesiri ka bul olunarak Piyadelerimiz taarruza geçtiler. Ben profesörle | ikinci hü- cum dalgasma karıştım. Taarruz teh- Yikesiz geçti, düşman tarafından tek | bir mermi endaht edilmiyordu. Düş man topçusu İse İmamen süküt et- mişti. Galiba gaz Mermileri tam te- sirlerini göstermişlerdi. Neler görüyordum. o Tasavvurun fevkinde ( bir züllim sahnesi, Bu ko ca harp meydanı krtalin O einayetin nazari (bir nümünesi idi, O meydan ki bastan başa ölüme sürüklenen ce setlerle o dolmüş, ölümle mücadele İ- çin bir deli o gibi elbiselerin; parçalı yorlar. Şurada birisi o parmaklarımı toprağa sokmağa çalışıyor. Diğer bi- risinin gözleri ileri fırlamıs. hızlı hız) ht nefes almağa çalışan ciğerlerden| çikan ıslıklar. hırıltılar ölüme alirük- lenenlerin o çektikleri azabı, iskence yi iade ediyordu. o Evvelce beyaz o-İ mıştır. Bundan sonra İdare heyeti İye atçılık müşaviri olarak Maenristan hayvanların aldığı &ıda ile condition| (Beylerbeyi gençler spor klübü) olarak kabul edilmiştir. İki klübün idan getirilen Jeneral Hayni yarım kan|larını mükemelen muhafaza etmekte jarada çalışması her halde çok faydalrolacak ve gençler muhtelif spor kısım- larında kuvvetli bir vaziyet kazanacak lardır, Tan göz akları şimdi mavj bir renk almış, dudakları mavi, her şey, evveli ce beyaz olân her nza mavileşmiş. Yüzlerin rengi siyah, mor bir renk ahzetmiş. Harp dediğimiz bu fecaat mi demekti. Yoksa harbin ha- kiki çehresi bundan mı ibaretti?.. Bu kadar zehirlenmiş kimseyi kurtarmanm İmkânı yoktu, insani. yet nokta nazarından © teessür duy- maktan başka elden bir şey gelmezdi. Röyle olmakla beraber birçok Rus-| larm hayatı kurtarılabilmişti. Bu vak'ayı gördükten sonra İnsan olup olmadığımdan şüphe ediyordum. Profesör bütün vekayii ilim ade sesinden seyrediyor ve gazin hayat üzerindeki tesirine ait tafsilâtınm mabadine devam ediyordu. Ben yarı kulak, kendisini dinler gibi (o görünü. yordum. — İşte bakınız, şu göz akındaki rengin mavi rengin koyu olması, ga. zin kuvvetli surette tesir etmesine delildir. e Maalesef bu adam icin ö- lümden (kurtulmanın çaresi yoktur. Profesör (bir taraftan bunları söy- lerken bir elile de mihaniki bir tarz. de zehirlenmiş şahsın yanağını okşi- yordu. sam, heykeltraş, hatta meb'us! Alımla»| Heli itaya çıktı ve fikri terbiyede kudret ve >“ Dünkü güreş birincilikleri müsabakasın- dan bir intiba rmın teri ile ne İsterlerse olabilecek” ler. Medeniyetin zaruri ihtiyaçları se (Lâtfen sayfayı çeviriniz) Beylerbeyi Terbiyei bedeniye yurdu ile Boğaziçi gençler klübü birleştiler İki klübün sporcuları bir arada Dün sant onda Beylerbeyi H. Fırkası binasında Beylerbeyi terbiyel be deniye yurdu ile Boğaziçi gençler klübü azaları fevkalâde olarak toplam mışlardır. İki klübün birleşmesi hakkında yapılan mukavele okunmuş Ve umumi heyet tarafından kabul edilmiştir. Bilâhare iki klüp nizamnamesi birleştirilerek yeni bir nizamname yapıl- seçmesi yapılmış, yeni klübün ismi bir Kendilerini tebrik ederiz. Profesör diğer birisi için? — Onu bırakınız, onun artık bitmiş. Diğerine bakalım. Daha iler; gidiyoruz. Profesör ayni soğuk kanlılığı muhafaza ediyor, — İşte bakınız bu da ölüm namze- di.. Kurtarılır mı?. — Hayır, hayır bu da bitmiş, Bir ırmağın kenarıma gelmiştik. Bir kaç zehirli Rus o mütemadiyen ırma- ğın suyundan içiyorlar. Profesör; — Görüyorsunuz ya, bu adamların yaptığı çok yanlış bir iş, her yudum su onları ölüme bir adım daha yaklaş. tırıyor, kendilerine söy leyiniz, diyor- du. Adamcağızlar zehirle yanan vücut. larmr suyun serinliğile teskin et mek İstiyorlar, işi via Yetişir muhterem profesör gide- lim benim daha fazlasını görmeğe tü- hammtlüm kalmadı. — Bir dakika daha! Bir Rus çavu- Şu yolun üzerine oturmuş, söyliyemi- yor, fakat ıslık çalan ciğerlerile bir şeyler mırıldanıyor ve kolların: ihti lâç halinde geriyordu. Profesör çap vuşu muayene ederken; fBitmedi)