11 Ekim 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

11 Ekim 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Çocuk sayıfası Güzel yazılar - Eğlenceli fıkralar — Sinci sayılamızda — Ta üncü Yal sSayı: 4 Başvekilimizle Har Başvekilimiz dün Tiryes- 94l Idare yeri: Jstanbul, Ankara ca. Vakıt Yurdu Pazar 11 Teşrin evvel (19 uncu ay) 1931 Kömür mü Bu- çak mazotmu? hin bebis üzerinde alâka " darl aran: hrlerini - yarından itibaren Telefo fazgeömizde okuracaksınız (İdare) 24376 — (Yazı işleri) 24371 Sayısı 5 Kuruş iciye Vekili Bugün Peştede Bulunacaklar teden hareket etti Başvekilimiz şerefine Tiryeste belediye- sinde bir ziyafet verilmiş,ziyafetten sonra bir kabul resmi yapılmıştır Triyeste, 10 (A.A.) — Başvekil Paşa Hazretlerile hariciye vekili Te fik Rüştü beyefendi ve refakatlerin- deki zevatı hamil Ege vapuru Muhtelit Mübadele komisyonunda Halledilemiyen 3 mesele 'Tev- saat Mühtelit mübadele komisyonu & ü,bü, in, sabah e ie heyetleri arasında çıkanve bitaraf murahhas- larm hakemliğine havale edilen nok- tal nazar ihtilâfları hakkında iki mu- rahhas heyetten gelen raporları tet- kik etmiş ve raporları reisler divanı- na vermiştir. Baş murahhasımız Şevki beyle Yunan baş murahhas: M. Tokos ve komisyon reisi M. Rivastan müteşek- kil olan reisler divanı akşam suat 10 yedide toplanarak raporlar üzerinde müzakeratta bulunmuş, içtima gece geç vakte kadar devam etmiştir. Murahhas heyetimiz (ile Yunan murahhas heyeti arasında çıkarak bi- taraf murahhaslarım hakemliğine ha- vale edilen noktai nazar ihtilâfı Üç tü; (Alttarıfı 4 üncü sayfamızda) dokuzda Triyesteye muvasalat etmiş- tr. İtalya hükümeti namma vali ve erkânı mahalliye, hariciye nezareti (Alt tarafı #üncü sayıfamıda) Komisyondaki heyetimizin reisi Şevki B. GRAMA — — z vi Avcılar arasındaki münakaşa Gazetemizde çıkan bir yazısı dolayısile Istanbul Avcılarından Sait Salâhattin Beyle Üşak av- ları klübü reisi Hakkı Doğan B. arasında bir münakaşa açıl- dığı malümdur. Bu münakaşanın neticesi olarak Hakkı Doğan B. Sait B.i müsabaka yapmak Üze- re Üşağa çağırmış, Arapzade Cevdet B. hakem olarak seçilmiştir Sait Salâhattin B. iki gün evvel Nşağa gitmiş ve dün müsabaka yapılmıştır. Neticeyi Sait B. ka- zanmıştır. Sait B; Uşakta bir günde ser- best olakak avlanacak ve bu suretle bir adet rekoru Yapa caktır. Bir başka günde Üşsk avcılarile beraber Murat dağın da büyük bir av yapılacaktır. Kıymeti aycımız bu seyahate ait intibalarını gazetemizde ya” Sait Salâhattin B. zacaktır. Dünkü müsabakaya ait gelen telgraf şudur: Üşak, 10 (Vakıt — Maç ne- ticesinde Sait B. 52 keklik, iki tavşan vurarak birinci, Hakkı Doğan Bey 30 keklik vurarak ikinci gelmiştir. Müsabaka hakemi Atspzade Cevdet İ Bulgar ve Yunan ga- zetecileri Türkiyeyi ziyarete geliyorlar Matbuat cemiyetinin daveti üzerine önümüzdeki hafta istan- bula Bulgar ve Yunan gazeteci- lerinden bir heyet gelecektir. Heyet matbuat (cemiyetinin misafiri olarak Türkiyeyi ziyaret etmektedir. Gelen malümata göre Bulgar heyetinde şunlar yardır : Sabık ziraat nazırı meb'us M, Frigor Vasilef (Piroporç ga- zetesinden ), esbak ziraat nazıri meb'us M, Hiristo Sitanef (Ne- zavisismust gazetesinden), M. doktor Petkopançef (Zname ga- tesi müdürü ), sabık meb'us M. Todor Kojuharof (Slovou gaze- teisi müdürü ), M. Trayko Popof Bulgar telgraf ajansı müdürü, M. Stefan Tanef ( Utro gazetesi müdürü ). Yunan heyetinin henüz isimleri bildirilmemiştir. — e —— Piyanko bugün çekiliyor Onbirinci tertip tayyare piyanko- sunun Üçüncü © keşidesi büzün saat birde Darülfünun © konferans salu nunda yapılacaktır. Birinci ikramiye 100,000 liradır. Bundan başka 40,000 15,000, 10,000, S0goyipalık ikramiye- lerle 30,000 liralik wükâfat vardır, Bugün çekilen namaraları sıraya konmuş bir liste halinde yarınki nüs- hamızda bulacaksınız. —— ———— isveçte polis teşkilâtı İsveç hükümetinin merkezi Stokholm şehrinin polis müdürü M. Bakman ayni şehir hâkimle- rinden M. Karl Favr ile birlikte birkaç gündenberi şehrimizde bulunmaktadır. M. Bakman dün Kendisile gö- rüşen bir mubarririmize demiş- tir ki: — Polis teşkilâtı hakkında tetkikatta bulunmak üzere bir müddettenberi mübtelif memle- ketlerde seyahat ediyorum, istanbula gelmeden evel Da- nimarka, Almanya, italya, Cezayir, iskenderiye, Kahire ve Atineye uğradım. Zabıta teşkilâtımız.. çok mü- kemmel buldum. Bilhassa sık, sık ve birbirine yakın semtlerde mballe polis mevkileri istanbul gibi büyük ve kalabalık bir şe- hirde çok eyi neticeler verecek bir usuldür. Çok muvafık bul duğum bu usulü 'memleketime dönünce Stokholmde de tatbık etmek tasavvurundayım, Ümit ederimki bu usul Türkiyede ol- duğu gibi bizde de eyi neticeler | verir. Stokholm polis teşkilâtında ibgiliz zabıta sistemleri takip edilmektedir. Stokholmde 1200 polis vardır. Bunların 9 zu kadındır. Kadın polislerden 5 şi cinai takibatta, diğer dördü yakalanan mücrim kadınların üzerlerini aramakta istihdam edilmektedirler, Stok- holmde kadın polislerden çok istifade edilmiştir, | Alçak, yüksek binalardan evvel Yol açacağız diye yalıların yıkılması vandalizmden başka bir şey değildir Mimâr Yansmein, İstanbul için söylediği cümleler alâkadarlır ara- sında büyük bir alâka uyandırmış ve fikrini aldığımız mimarlarımızın biri çoğu Yansenin fikirlerini Ove ten- kitlerini doğru (bulmuşlardı. Dün Güzel san'atlar akademisi (omüdürü Namık İsmail beyle görüşerek bu ba- his etrafmda ne düşündüğünü ( sor duk şunları söyledi: — Son zamanlarda yapıaln İnşan- tm İstanbulun güzelliğini bozduğuna şüphe yoktur. Güzellik ve yeknasak- lık olmamakla beraber bir caddenin yirmi metrelik (bir parçasında hiç bir müberrem © ihtiyaç neticesi (o Ool- maksızm yapılmış muhtelif tarzda bi- nalar görmek her insanın zevkini ren cide eder. bir görünüş Her medeni memlekette yalnız $& hirler değil, kırlardaki inşdatı bile mürakabe eden bir takım nizamlar, kanunlar mevcuttur. o İstanbul, gü zelliğini vehususiyetini (Oson bakiye si de ifna edilmeden Ankaranın hare ketine ittiba etmek lâzımdır. Şehrin ittim ve inkişafmı (başi boş bırakmıyacak olan ve ehilleri ta- rafından yapılmış bir plân ve prog- ramm lüzumu, faydası artık Uze rinde münakaşa edilmiyecek bir ha kikat olmakla beraber İstanbul şeh- rinin bugünkü vaziyeti mevzüü bahis olunca alçak veya yüksek (binalar dan evel bahsedecek çok daha mühim şeyler vardır. (İhtiyaç bunu emre diyorsa varsın üç katlı binanın ya- "Lütfen #ayıfayı çeviriniz) yaa e AYN Masonluğa hücum karşısında Türkiye mason teşkilâtı erkânından Servet Yesari B. ne diyor ? Sabık adliye vekili Mahmut Esat| beyin İzmirde meşrettiği bir yazı ile masonluğa hücum ederek Türkiyede masonluğun, yıkılması lâzım (o gelen bir teşkilât olduğu şeklinden bir mü-, taleadâ bulunduğunu yazmış, buna karşı Türkiye üstadı azanı operatör M. Kemal beyin söylediklerini neşret- miştik. | Dün de bu bahis etrafında kendi- sile görüşüm mütaleasmı — sorduğu. muz Türkiye mason teşkilâtı erkâ- nından ve eski büyük üstatlardan Servet Yesari bey demiştir ki: — Mufrit bir milliyetperver olan Mahmut Esat beyin böyle bir mik taleada bulunmaları masonluğu lâyk kile bilmemelerinden ileri ; geliyor. Mahmut Esat beye fazıl ve kemülle rinden, milli ve vatani (o hislerinden dolayı hakiki bir hürmet (beslerim. Masohluğu iyi tetkik ederek bu mes lek hakkında esaslı malâmat elde Lütfen sayfayı çeviriniz Saçları kömür gibi siyah, bembeyaz dişli adamın Greta Garbonun hayatında oynadığı rol.. Greta Garbo, bir defa bü- tün şöhret ve istikbalini çiğni- yerek memleketine dönmüş ve Holivud, team yedi ay ona has- ret çekmişti. Greta Garbo, Con Cilbertle sevişiyor muydu? Bu saçları kö- mür gibi siyah ve bembeyaz dişli adam, Garbonun hayatın- da ne rol oynadı? Hakiki Garboyu bize bir dostu anlatacak. Riilâ, P, Palım- borg bu garip isveçli kızın mahremiyetine girmiş pek mah- dut insanlardan biri ve Holi- vudun tanınmş bir senaryo muharriridir. Yakında başlıyo- ruz. TM !