11 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

11 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

| hs 1S inci Yıl *# Sayı: 5001 On birinci tertip tayyare piyangosunun Sinci keşidesi bugün saat birde Darüllünun konferans salonunda yapılacaktır. Bu keşidenin en büyük ikramiyesi 50,000 liradır. Bundan başka 15,000, 12,000, 10,000, 8,000 liralık ikramiyelerle 40,000 liralık bir mükâfat vardır. Bugün çekilecek numaraları sıraya konmuş bir halde yarınki sayımızda, CUMA 11 Kânunuevvel G2 inci ay) 1931 Sayısı 5 Kuruş . Yerij malı kullanalım, bu bir borçtur! Acı bir ölüm asarruf ve iktısat haftası/Dün kıymetli bir mes- yarın başlıyor Gelecek cuma günü şehrimizde büyük bir geçit resmi Tasarruf ve İktisat haftası Yarın sabahtan itibaren başla- baktadır. Hazırlıklar bitirilmiş Ve milli iktısat ve tasarruf ce- Miyeti, halkı yerli malı kullar- Mya ve tasarrüfa teşvik için ber türlü irşat ve propağanda Yasıtasına müracaat etmiştir. Ha- lanan proğram mucibince mek- *plerde tasarfuf ve yerli malı İlanılması lüzumunu anlatan *sler ve konferanslar verile- tektir, Cemiyetin tertip ettiği aşasın yerli malı, yaşasın kum- ta,, hamında bir piyes ilk orta Mekteplerde ve liselerde mektep Müdürlerinin tensip edecekleri Şünlerde talebe tarafından tem- til edilecektir. Gene bu hafta içinde bütün Mekteplerde yerli malı mevzulü Müsabakalar tertip olunacak ve müsabakalarda muvaffak ola- tak talebelere mükâfatlar veri- e itcektir. Bu akşam sa2t9,5 tân yapılacak Tasarruf cemiyetinin hazır- laltığı afişlerden birisi itibaren de radyoda halyı yerli malına teşvik edecek konferans- lara başlanılacaktır. Bu akşam ilk konferansı verecek ölan Ni- lâle tarafı 4 iincü sayfada) 2inci ithalât kararnamesi Yeni kontenjan listeleri Kânunusani , şubat ve mart aylarında ithaline müsaade edilen maddelerin isimleri ve kiloları — Gıncı sayfamızda — Terkos kumpanyasından kurtulacakmıyız ? 1932 senesi Kânunuevveli hulâl edecek olan bir hasta meet Vekile ahiren Terkos suyu- Mübayaasma karar vermiş, Na- ika Vekâleti iüikümetin bu kararını Mkepi ikine; noteri vasilasile Terkos ta, min İstaribulda bulunan merke k nd, “a, Uyu işletmekte devam edecek Tesmen tebliğ etmiştir. Mukave -! “ibince mübayaa kararının teb-) en tib irketi bir) © re ren» GEMİ EŞ ait edir Büyle DİRENEN İİ) nihayetinde eceli mev'udu necektir. Binaenaleyh hükümetin kas! rarı mucibince Terkos suyunun mü - bayaası için gelecek 1993 senesi ipti- dasına kadar beklenecektir. Yeni belediye künunu mucibince imtiyazı hitam bulan su şirketi tesi- satile birlikte doğrudan döğruya bele metçe belediyeye devri mukarrer - İng Müyetinde mübayaa muamelesi) !9 Terkos suyunun işletilmesinin hükü- ktır. Şayettehliğat sene ipti- Miş İZ yapılmamışsa © tehliğinden ke ten bir sene geçmekle bera » Kiki bayan muameleğinin icra - Kelecek senenin iptidası bekle» dir. Onun için nihayet 1933 senesi iptidasındâ İstanbul belediyesinin! Terkos su işlerine vaz'ıyet etmesi lâ- zım gelmektedir. lektaşımızı daha kaybettik. Dün bizi derin bir teessüre düşüren şu haberi aldık: Mat- buatın bugün artık sayısı azalan eski ve emekdar simalarından hoca Behçet bey gözlerini bir daha açmamak üzre kapamış! Behçet bey elli yaşlarında ka- dardı. Dörtte bir asırdan fazla müddet gazetecliğe ve gazete“ lere emek vermişti. Bütün haya- tınca daima temiz, faziletli, hür- mete lâyık kalmıştı, etrafı olduk- ça geniş bir muhabbet halkasile sarılı idi. Gazeteciler ve tanı- dıkları içinde onu sevmiyen yoktu. o Arkadaşları (kendisini “Hoca,, diye çağırırlardı. hoca Behçet, sevimli beyaz saçları vakur ve ciddi çehresi, kibar tavurlarile ve muntazam işleyen dimağile arkadaşlarının hocasidi. , Birkaç ay evvel o vücuduna İ sinir gevşekliği arz olmuş, Şişli i Etfal hastanesinde tedavi altına alınmıştı. Son zamanlarda asabı büsbütün vazifesini yapmaktan kalmıştı, elleri kolları hareket etmiyordu. Nihayet dün, yıllarca matba masalları önünde, hava” dis peşinde, kariin tecessiis ve merakını tatmin yolunda yorulan vücudu büsbütün istirahate ka- vuştu. Eski gazeteci, bügün saat on Buçukta Etfal hastanesinden kal- dırılacak, namazı Teşvikiye ca- miinde kılındıktan sonra Maçka kabristanına gömülecek, Ailesile beraber kendimizi de taziyete mubtaç görüyoruz. Piyasada ihtikâr Var mı, yok mu? Hükümetçe ithalâtın tahdidine ka rar verildikten sonra bazı eşya fiat- larmda bir ihtikâr hareketi başladı. Tabii hu hareket bilhassa tahdit lis. tesine dahil olan eşyada görülüyor. Bu ihtikâr hareketine canlı bir misal aranırsa betonarme demir fiatları gösterilebilir, Filhakika o bundan üç dört ay evvel bu nevi demirlerin piya- sadaki fiatı sekiz kuruşu geçmiyordu. İngiliz lirasının düşmesi bunlar Üzes rinde de tesirini göstermişti. Bu fi- atlar o vakit şekiz kuruştan altı ku - ruşa kadar inmişti. | Fakat vaktaki hükümet hariçten! gelen bir kısım eşyanm, bu arada de! mire müteallik eşyanın da ithalâtını tahdit etti, derhal piyasada betonar» me demir fiatları yükselmiye başla - dı. Şimdi bu fiat(ll — 12) küruşa ka- dar çıkmıştır! Piyasada ihtikârın mevcudiyetine! bundan daha kuvvetli bir delil aramr ya hâcet var mıdır? Halil Bey yeni tek- lifler hazırlıyor Ankara, 10 (Vakıt)— Halil B. ülzmir) teklifinin müstenidatı olan rakamları resmi statistiklerden aldığım söylüyor. Teklif encü- mendedir. Halil B. yeniden bazı maddeler üzerinde tetkikat yap- maktadır. Çimento, kiremit, ka- put bezi bunlar arasındadır. Kara Ali çetesi kanun huzurunda Müddei umumi dört kişinin idamını istedi İddianamede işlenen muhtelif cinayet- ler bütün tafsilâtile birer birer anlatıldı Dün Istanbul ağır ceza mah- kemesinde Ka- ra Âli çetesinin muha keme sine devam edilmiş ve müddei u- | mumi Cemil B. sekiz omaznuu hakkında iddi- asını serdede- rek maznunlar- dan dördünün idamını istemiş- tir. Bu bhusus- taki © tafsilâtı üçüncü say- famızda bulacaksınız. Resmimiz Kara Ali çetesini mahkeme huzu- runda gösteriyor. İşaretli maznun Kara Alidir, e ei A, Kalamışta sivil bir tayyare mektebi kuracak, altı tayyare daha yapacak Bizzat yaptığı tayyaresile Ana- doluda iki muvaffakiyetli turne yaptıktan sonra şebrimize gelen kıymetli tayyarecilerimizden Ve- cihi B. yarn Halk evinde umu- ma mahsus bir konferans vere cektir. Haber aldığımıza göre Vecihi B,in kış mevsimi faaliyetine da- ir bazı projeleri vardır. Söylem diğine nazaran Vecihi B. Kalâ- mış koyunda sivil bir tayyare mektebi tesis etmek bir de han- gar inşa eltirmek fikrindedir. Bu mektep sivil pilot ve ma- kinist yetiştirecektir. Mektebi Vecihi B, bizzat kendisi idare edecek ve Avrupadan mütehas- sıs getirmeye lüzum görmediği Vecihi B. için dersler de diğer kiymetli tayyarecilerimiz tarafindan “veri” lecektir. Tedrisat 5 -6 ay devam edecektir. Milyoner kadınla izdivaç meselesi Rıza Tahsin B., hâkkında | çıkarılan şayiaları tekzip ediyor Diğer taraftan Vecihi B, geçen sene inşa ettiği “Vecihi 14, sisteminde beş posta tayyaresile 6 kişilik büyük bir tayyare inşa etmek tasavvurundadır. ilk beş tayyare Ankara İstan- bul-Erzurum arasında yolcu ta- şıyacaktır. ilk beş tayyareden ikisi deniz ea zmir a Si yal dö ie tayyaresi olacaktır. Abbas Hilmi Paşa şeh- rimize hareket etti Ankara, 10 (Vakıt) — Sabık Hidiv Abbas Hilmi Paşa Istan- bula hareket etti, Müşarünileyh şerefine Hariciye vekilimiz bir Rıza Tahsin B. U Yan Süncü saylada) | ziyalet vermiştir,