6 Şubat 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

6 Şubat 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Hükümet Şairi! ÇA A A Florida Hükümetinin yeni Şairi Bir Kadındır Vilâyet konağında mükellef bir dairesi var, oturup şiir yazıyor anın mil- Yonerlep yatağı m Florida hi iÜmetinin husu “ tlerinden bi- Onun her za- Dan gemi bir ulunması- dir, Bu makam İnbildl ettikçe o- Da derhal bir Florida hükümeti- de resmi şairi Franklin Woods Amerikalı şair geçenler- lerde vefat etmiş ve Florida hükü- meli onun ma- kamamını oOMiş i (Vivian Larmor)a vermiştir. o Mis Vivian güzel ve ince ( Şşiirlerile, kuvvetli ifadesile tanınmış mümtaz bir şairdir. Flo- ridanın (vilâyet konağında, dev- ayrıca (omükellef vardır. Mis let şairinin bir Vivianın resmi burada alınmıştır. dairesi de Bir kaç gün daha ows O... sabretmediği içi “Güzel Marse Ş on sene beklediği milyonlardan mahrum kaldı On sene evvel Bordo da Moris illon, güzel Marsel Gaynorla mek istemiş, iki genç se- ekle beraber, fıkaralık yü- den evlenememişler, Marsel Hzelliğinden istifade o ederek har nce bir adama varmıya ka- ui Fakat Moris, sev İşin den vazgeçmek istemediği Sondan on sene mühlet iste- a” bu on seneyi cenubi Ame- ai, çalışarak geçireceğini ve ine zengin döneceğini söy- gi, Şayet Moris on sene son- a dönmiyecek olursa Mar- istediği adama varmakla olacaktı. arar verildikton sonra bu ie ei Sane, verdiği sözü onuncu kadar tuttu. Fakat tam sene zengin namizedi, .—. bir genç olan Ocen tessin Ozu, diğini söylemiye başladı. “vel Tessin kısa bir zaman büygy, elat eden halasının ona iy bir servet bırakması bek- ordu, içermek için onuncu senenin gün matmezel Marsel kadar eski aşkını bekle- tü Sonra yeni aşkiyle birlik- Faça çıktı, a bir gençle karşı- Yagi, bu onun eski dostu Meo- Bayri Şalışmış ve kazanmıştı. ka Morisin nişanlısını bir baş- görmesi onu son de- Yeti çpöphelendirdi. Marsel vazı- Ni vi ederek yeni sevgilisi- “, Morise sadakatini te- yoz mağ fakat Morisi inandı- Söleye ti ağ Vazıyeti etrafile tetkik “© Mişanlısının bir müddet- çift birbirlerinden ayrıldı- | bulmasını bekledi. i bşr müddetin nihayet geri döndüğü zaman | | | | | tenberi bu gençle seviştiğini an- ladı. Matmazel Marsel, birkaç gün sabretmemek yüzünden Morisin kazandığı milyonlardan mahrum kaldı. Fakat mesele bununla da bitmedi. Halasının vasiyetname- sinden büyüle bir servet bekli- yeh yeni” âşık; Bu mirastan bir habbeye bile konmadı ve Marsel onu da redde mecbur oldu. Moris, tekrar (o Amerikaya döndü ve servetinin yarısını da aşklarını başka her O endişeye tercih eden kızlara cihaz olarak vakfetti, Attı vurdu Hindiyi aldı! Nevyorkun Pinhust endaht ku- .übü geçenlerde büyük bir en- daht müsabakası hazırlamış, mü- sabakaya bir çok genç erkek ve kadınlar iştirak etmişlerdir. Müsabakada en büyük muvaf- fakıyeti kazanan Mis Elva Stat- lerdir. Mis Elva, müsabakayı ka- zanacak olana tahsis olunan bin- diyle birlikte resimde görülüyor. Matbaamıza gelen eserler: Şen çocuk Bu güzel çocuk mecmuasınm ü çüncü sayısı çıkmıştır. Güzel şürle,, resimler, hikâyeler ve eğlenceli ya-i zılaria dolü olan bu mecmuayı ©o» cukların seve seve okuyacakları şüp « hesizdir.. Tavsiye ederiz. $—- VAKIT 6 ŞUBAT 1937-5 Dedikodulu maçı kim kazanacak ? Galatasaray mı, Fenerbahçe mi ? iki takım da dün hususi hazırlık maçları yaptılar ve muvaffak oldular Kemal Faruki B. Bayramın birinci gününe rast İ ıyan, pazartesi günü, yani iki i gün sonra Galatasaray - Fener- | bahçe bu iki ezeli rakip tekrar karşılaşacaklardır. Bu gün hemen bütün sporcu: lar ve sporu sevenlerin hepsi bu mevzula ve bu hadiseyle meşgul- dür. Her taraftan, münakaşa, faraziye ve hüküm yağıyor ve dai- ma olduğu gibi iki takım da, iki takıma taraftar olanlara da ma- çı kendilerinin kazanacağı nok- tasında kuvvetle israr. ediyorlar. Maçı kim kazanacak hakika- ten?.. Buna en muvafık cevap “İyi oynıyan..,, dan ibarettir. Fakat bu en muvafık cevap maalesef sporla alâkadar olan- larin hepsini tatmin edecek, doyuracak bir cevap değildir. i dedikodu yapmak zarureti var- dır. Öyle bir hesap ve müna- kaşa ki eğer senelerden beri devam eden Galatasaray - Fener maçlarına takaddüm eden gaze- te kolleksiyonlarını karıştırmıya imkân olsaydi bunların kat'iyyen yeni bir şey olmadığını ve olamıya- cağını anlamak pek kolay olurdu. Evet; maçı kim kazanacak? Haydi biz de, bilmem kaçıncı de- fa olarak ilk hesap ve tahmin- lere girişelim: Evvelâ, bazı refiklerimizin spor mubarrirleri gibi “filân takım bu sene kuvvetlidir, rakibi buna ko- yacak vazıyette değildir... Bina- enaleyh...., demekten ve buna benzer hükümlerden kaçınmak | istiyoruz. Ne olursa olsun Galatasaray i ve Fener takımlarını dalma mü- savi sıklette görmek lâzımdır. Galatasaray en kuvvetli zânne- dilen günlerde Fenere yenilmiş, Fener en yenilmez addedildiği zamanlar Galatasaraya boyun eğ- miştir. Galatasarayla, Fener iki takımdır ki karşılaştıkları vakit seyircilerden fazla heyecan, asa- biyet içindedirler. Maça bakim olan yegâne kuvvet sinirdir ve bunun içindirki Galatasaray-Fe- ner maçları vaâdiren güzel ve yüksek olur. Bu oyunlar ekseri- ya karışık, tutuk ve donuktur. Bu itibarla yukarı da işaret ettiğimiz gibi: — Efendim Galalasarayı çek- Münakaşa, hesap ve biraz da | tanberi görmüyoruz. Halbuki Fe- ner takım balinde uzun zaman- dır, çalışıyor, aldığı neticeler çok parlaktır, her ihtimal Fenerin kazanacağını gösteriyor.. Demek hiç doğru değildir. Bu Evvelâ yukarıdaki mülâha- zamız dolayısiyle doğru olma- dığı gibi, sonra da bu gibi hü- kümlerin biraz mübalâgalı olma- sı itibariyle doğru değildir. Çünkü evvelâ Fenerbahçenin karşısında muvaffak olduğu ve parlak neticeler aldığı takımlar Galatasaray değildir. Sonra Fe- ner muhacim hattı eskisinden daha Ahenktar (olmadığı gibi esasen Galatasaraya nispetle iyi olmıyan müdafaası da daha kuv- vetlenmiş değildir. Hatta müda- ısım daha eksik bile addedebi- 'iriz. Galatasaraya gelince, bel- ki takım halinde çalışmamışlar- dır, fakat birinci takım kadro- suna dahil oyuncularının başda müdafaa olmak üzre ekseriyeti idmanlıdır. Hakiki farklardan sarfı nazar edersek iki gün sonraki maçta da bundan evvelki maçların man- zarası görülecektir. Karşılaşacak olan iki kuvvet gene eskisi gibi iki takımın umumiyeti değil Fe- ner muhacimlerile Galatasaray müdafaası olacaktır. Bu arada ikisine nisbetle daha Zeki B. az ahenktar olan Fener muha- cimlerinin Galatasaray müdafaa- sı önünde muvaffak olamaması ihtimali olduğu gibi, Galatasa- ray mubacimlerinin de daha az kuvvetli olan Fener müdafaası önünde daha becerikli ve şanslı olmaları ihtimali de vardır. Son sözümüz ilk sözümüzdüri Eğer lüzumsuz ve kıymetsiz bir sayı maçın akıbetini tayin etmez- se, maçı sinirine hakim olan, görerek ve bilerek oynıyan taraf kazanacaktır. A.S. Dünkü maçların neticeleri Beşiktaş Vefayı bire karşı sekiz sayıyla yendi Galatasaray Istanbul spora sıfıra karşı altı, Fenerbahçe Modaya ikiyekarşı dokuz sayıyla galip geldiler Havanın karlı geçmesine rağ- men dün birçok futbol maçları yapilmıştır. Taksim stadında Taksimde resmi birincilik mü- sabakalarının birinci devresi dün bitmiştir. Dün evvelâ Beşiktaş - Vefa ikinci takımları karşılaş- mışlar ve dokuz kişi olarak oy- nıyan Beşiktaşlılar maçı sıfıra karşı altı sayıla kazanmışlardır. Ikinci müsabeka Beykoz, İs- | tanbulspor ikinci takımları ara- sında yapılmıştır ve maçı Bey- | kozlular sıfıra karşı bir sayıla bitirmişlerdir. Üçüncü müsabaka günün en mühim müsabakasını veriyordu. | Beşiktaş'a Vefa birinci takımları karşılaştılar. Oyun saatinin bir- denbire değiştirilmiş olduğundan iki takıma mensup bazı oyuncu- lar gelmemişlerdi. Beşiktaş geç kalan merker muhacimi Hakkıyı takıma alabilmek için on kişiyle maça başlamış ve bütün maçın devamınca fevkalâde bakim oy- namıştır. Bu vaziyetin neticesi olarak birinri devre sıfıra karşı 5 gibi büyük bir farkla Beşikta- şın lehine bitmiştir. Ikinci dev- rede birinci devrenin bucalama- sini gideren Vefa- Kumkapı takı- mı daha iyi oynamış neticede maç bire karşı 8 sayile ve Be- şiktaşın muvaffakiyetile bitmiştir. Şimdiye kadar bu tarzda ye- »ilmemiş ve biâkis kuvvetli ra- kiplerine karşı çok muvaffaki- yetli maç yapmış olan Vefahların bu neticeyi telâfi edeceklerinden eminiz, Ilk neticeler Birinci devrenin verdiği neti- celer şunlardır: Birinci: Beşiktaş. 6 galip, f betabe- re, 28 gol atmış, 5 gol yemiş 20 sayısı Ikinei ; Beykoz. 5 galip, 1 berabere, 1 mağlüp, 7 gol atmış, 5 gel yemiş, 1€ sayısı, Üçüncü: İstanbulspor. 5 gelip, $ mağlâp, 10 gol atmış, 9 gol yemiş, 12 sayın, Dördüncü; Vefa 4 gelip, 1 berabe- | re, 2 meğlüp, 9 gel aitmiş, 13 gol'ye- miş. sayın 16 Beşinci: Süleymaniye. 3 galip, 1 be- rabere, 3mağlâp, 3 gel atmış, 6 gol yemiş, sayısı 14 Altnet: Anadolu 2 galip, 5 mağldp, İ atmış, 20 gel yemiş, İİ sayısi vardır. Galatasaray - Istanbulspor Dün, Galatasaray birinci ta- kımı da Fener maçına hazırlık olmak üzere Istanbulsporla hu- susi bir maç yapmışlır. Galata- saraylılar dün çok canlılık gös- termişler ve çok faik bir oyun- dan sonra sıfıra karşı altı sayıle galip gelmişlerdir. Gollerden ü- çünü Kemal Faruki, ikisini Re- bii, birisini de Kemal Şefik at- mışlardır. Kadıköyünde Kadıköy stadında da birinei maç Eyüp birinci takımıyla Fe- (Lütfen sayfayı çeviriniz)