18 Mart 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

18 Mart 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

— 4— VAKITISMART 1932 İcra ve iflâs i Kanun lâyihasının aldığı son şekil Haciz işleri — Zabıta memurlarıyle muhtar ların vazıyeti—Kısmen haczi kabil olanlar- Yeni İcra ve İflâs kanunu lâyiha- sının son muaddel metinleri hakkın. da malâmat vermiştik. Bugün devam ediyoruz: Haciz youyla takip Mal beyanı, borçlunun gerek ken- disine ve gerek üçüncü şahıslar yedin de bulunan mal ve alacak ve hakların dan borcuna yetecek miktarın nevi ve mahiyet ve vasıflarını ve her türlü kazanç ve gelirlerini yaziyle veya Şi fahen icra dairesine hildirmesidir. Itirazmın kat'i ve muvakkat ref'i- ne karar verilen borçlu bü kararm kendisine tebliğinden itibaren üç gün içinde yukardaki maddede gösteril- diği üzere beyanda bulunmıya mec burdur. Ref'i kararı borçlunun vicahmda verilmiş ise bu müddet, kararın tefhi- minden başlar. , Mal beyanında bulunmıyan borç- Tu beyanda bulununcıya kadar icra memüru tarafından hapis ile tazyik plünur.. Ancak bu hapis üç ayı geçi Resmi daire ve resmi müesseseler. den mâaş ve ücret alanlar hapis ile tazyik olunmazlar. Şu kadar ki beyan da bulunmadıklarmdan dalayı hakla- rmda İnci madde mucibins) ce ceza tatbik olunur. İcra dairesine vaki olan beyanda malı olmadığını bildirmiş veya bor- .cuna yetecek mal göstermemiş yahut beyandan imtina etmiş olan © borçlu Bonradan kazandığı malları ve kazan- emda ve gelirinde vukua gelen teza» yütleri yedi gün içinde mezkür daire. ye taahhütlü mektupla veya şifaht o- Tarak bildirmiye mecburdur. “© Öğöme emrindeki müddet geçtik. ten ve borçlu itiraz etmişse itirazı re fi bulduktan sonra mal beyanmı bek lemeksizin alacaklı haciz konmasını istiyebilir. Haciz istemek hakkı ödeme emri» nin tebliği tarihinden altt ay geç - mekle düşer. İtiraz vukuundan hü - hüm kat'ileşinciye kadar geçen za - man hesaba katılmaz. Alacaklı isterse haciz talebinin vu kuuna dair bedava ve pulsuz bir ve sika verilir. lera dairesi yapılacak talepten ni- hayet üç gün içinde yapar. Haczolunacak mallar başka yerde ise haciz yapılmasını mallarm bu » lunduğu yerin icra dairesine hemen yazar. İcra memuru haczi kendi yapabi - Jeceği gibi muavin veya kâtiplerin - den birine de yaptırabilir. Borçlu haciz srrasmda malm bü » Tunduğu yerde bulunmaz ve hemen buldurulması mümkün olmazsa ha - ez, gıyabmân yapılır. Talep vukuunda borçlu kilitli yer- Teri ve dolapları açmıya ve sair eş « yayı göstermiye mecburdur. İcabında zorla açtırılır. Zabıta memurlariyle muhtar- ların vazifeleri Zor kullanmak hususunda bütün yabrta memurları icra memurünu ya yil: müracaatı üzerine kendisine mu - -svenet ve emirlerini ifa etmekle mü- kelleftirler, Köylerde haczi yapan memurun emirlerini muhtarlar da ifaya mec Burdurlar, Aşağıdakj şeyler haczolunamaz: ” 1 Devlet malları, ” Ze Borçlunun zati ve lüzumlu el bise ve eşyasıyla borçlu ve ailesine Yizumu olan yatak takımları ve iba- dete mahsus kitap ve eşyası, 3 — Vazgeçilmesi kabil olmıyan mutfak takımı ve pek lüzumlu ev eş yası, 4 — Borçlu çiftçi ise kendisinin ve gilesinin maişetleri için zaruri! olan arazisi ve çift hayvanları ve diğer te fern değilse san'at ve meslekleri İçin Yüzumlu olan alât ve edevat ve kitapları, 5 — Barçlu ve ailesinin ii için lüzumlu ise bir süt veren man » dası veya ineği yahut üç keçi veya koyunu ve bunların bir aylık yem ve yataklıkları, 6 — Borçlu ile ailesinin iki aylk yiyecek ve yatacakları, 7 — Borçlar kanunünun 510 uncu maddesi mucibince haczolunama - mak üzere tesis edilmiş olan kaydi hayatla iratları, 8 — Memleketin ordu ve zabıta hizmetlerinde (omalül olanlara bağ - lanan tekaüt maaşlarile bu hizmet « lerden birinin ifası sebebile ölenle - rin ailelerine bağlanan maaşlar, 9 — Bir muavenet sandığı veya ce- ,miyeti tarafından hastalık, zaruret ve ölüm gibi hallerde bağlanan ma » aşlar, 10 — Vücut veya sıhhat üzerinde ika edilen zarar İçin tazminat olarak mütazarrırın kendisine veya ailesine toptan veya irat şeklinde verilen ve verilmesi lâzım gelen paralar, 11 — Borçlunun, haline münasip evi (ev krymetçe fazla ise bedelin - den haline münasip bir yer almabi- Jecek miktarı borçluya bırakılmak ö- zere haczedilerek satılır). Kanunu medeninin 807 inci mad - desi hükmü mahfuzdur. 2, 3,4 ve 6 numaralı fıkralardaki istima borcun bu eşyanm bedelinden tevellüt etmemesi haline münhasır » dır. Kısmen haczı kabil olacaklar Maaşlar tahsisat ve her nevi üc » retler, intifa hakları ve hasılatı, na-! fakaları, teksüt maaşları, sigortalar veya -İekmüt sandıkları tarafından tahsis edilen iratlar borçlu ve ailesi - nin geçinmelerj için İcra memurunca lüzumlu olarak takdir edilen miktar tenzil edildikten sonra haczolunabi « Tir. Anenk haczolunacak miktar bun Tarm dörtte birinden aşağı olamaz. Yetişmemiş her nevi toprak ve 3- ğaç mahsulleri yetişmeleri zamanm- dan en çok iki ay evvel haczoluna » bilir. Bu suretle haczedilen mahsul - lerin borçlu tarafmdan başkasına devri haczeden alacaklıya karşı hü - kümsüz olup feranm devamına mâ « ni olmaz. Alacağı gayri menkul re - hinle temin edilmiş olan alacaklının mütemmim cüz olarak merhumun ye tişmemiş mahsulleri üzerinde haiz ol. duğu hakka halel gelmez. Şu kadar ki mürtehin rehnin İc - raca paraya çevrilmesi için mahsul- lerin yetişmesinden evvel takip tales! binde bulunmuş olmalıdır. (Devam edecek) 17 Mart 932 Kambiyo Frnsiz Frangı 1 Ingiliz lirası Kr. “TI. mukabili Dofa Zye Üret Belgi Drahmi 1s. Frank Ur Florin Kuroa Silinş Pezeta Mark Zor Pengö Leş irk Miras Dinar Nukut 20 Frank (Fransız Hliterlin Gagiliz) 1Dolar Çânserika) soLiret (italya BORSA HARCI | Alun Me 92 Mecidiye 4 4025 Bankonot İ 23: Takvim Cuma Cumartesi 18mart (19 mart 10 Zilkade 11 Zilkad 69 66 18,19 1820 446 445 1222 1222 1545 1546 1819 18,20 19,48 19,50 438 426 Yılın geçen günleri 78 79 kalan 287 286 v > 4 a Gün doğuşu -. batışı Sabah namazı Öğle lindi Akşam ,, Yatsı İmsak k Hava — Dün sıcaklık azami 8| esgart ? dereceyd. o Bugün (hava | bulutlu olacak, rüzgür mutavassıt şiddet- te poyrazdan esecektir. | Radyo | Istanbul — 6 dan 7 e kadar gramofon, 7 den 730 a kadar Refik Ahmet bey tarafından “memleketimizde tiyatro, mevzulu konferans, 7,30 dan 8,0 a kadar Vedia Rıza banımın İştirâ- kleriyle saz 830 dan Ga kadar Habibe Molla, 9 dan 10 a kadar F, Jncl banı- mın iştirâkile saz, 10 dan 1030 a kadar tango, . Viyana — 1230 konser — 13,40 Rozet Anday'in konseri — 1$ plak — 1630 çocuklar için — 16,55 gençler için — 17,20 kadınlar için — 18 eski musiki — 20,25 konser — 2215 Siraus- den parçalar — 22,45 Bulanje orkestrası 23.30 konser ve Tsizan musikisi Bükreş — 20 radyo reşriyatı — 2030 operadan nakil Roma — 13 plak — 1345 ses ve musiki konseri — 21,45 operet par- çaları, Praga — I3 plak — 1908 Bre tislavadan nakil — 17,10 cazbant kon- seri — 18 konser ve oda is 2205 Smetana salonundan nakil - 23,20 plak. Budapeşte — 1905 Balalaşka konseri — 19 konser piyano ve keman- Ie — 2030 opersdan makil sonra Tsigan rovsikİsi, Moskova — 20 den 23 e Oşriyar “ Varşova — 13,10 plak — 1835 Lembergden nakil 921,15 senfonik konesr — 23,40 radyo gazetesi, Yarın 19 mart Viyana — 12,30 Konser — 1430 plak — 16,20 çocuklara — 18,40 as kert mızıks — 20 orkestra konseri — 23,30 dans. Helisberg — 7,550 Jimnastik ve muşiki — 9,30 Jimnastik — 12,40 Ber- linden nakil — 14,05 konser — 20 Mo- zert'dan parçalar — 2i Berlinden nskil Bükreş — 13 plik — 21 konser piyanoyla — 23,10 Rus korosu, Roma — 13,45 konser — 1830 ses ve musiki konseri — 21,45 opere. kadar Praga — 11 plik — 13,55 Bratiş- lavadan nakil — 17,10 Konser — 21,20 könser — 2205 balk konser Budapeşte — 1015 konser — 21.25 örkestrayla opera parçaları — 21,45 Tsigan musikisi Moskova — 11 den 23 e kadar neşriyat Varşova — 91,15 konser — 93 Cbopin konseri — 24 dans. Darülbedayi son temsilleri Bugün matine saat İstanbul Belediyesi 15,30 da ei ve Suvare saat Şehir Tiyatrosu ii A 15 tablo İl Yazan: Nazım An Hikmet Yakında; Saatçi İN ikinci musikili komedi. Götenin yüzüncü senesi devriyesi mü- nasebetiyle 29 mart Salı günü akşamı Sella piyesi büyük bir ihrifalle temsil edilecektir. e Piyesin mütercimi (Seniha Bedri banım tarafından konferans verile- cektir. Temsile esat 21 de başlanacaktır. Bugün matine Sant 15 de akşam seat 21,30 da Ladam o Kamelya Aleksandr Düma- fisin lâyemut eseri piyes 5 perde Gişe hergün gün- düz açıktır. Tele- Raşit Rıza TIYATROŞU Şehzadebaşı fon Ist 29053 den üyatro gişesini iste- yiniz. Kalpte — Beni sevindirecek, neşelen- direcek birşey yok ki... — Neden, Oviyak şatosu es- rarı etrafındaki tahkikat istedi- ğiniz gibi ilerlemiyor mu? — Bilâkis, ilerliyor. Polisler- İ den daha fazla şeyler biliyorum. — Kendilerine söylemediniz mi? — Hayır, şimdilik susuyorum. — Doğru yapmıyorsunuz. Lartig haykırdı: — Söylememi mi istiyorsunvz? — Evet. Herşeye karar ver- miş kimseler karşısındasınız. E- ğer ihparatta bulunmazsanız, bel- ki sizi buna fırsat vermeden or- tadan kaldırırlar. Bu sözleri Sonya gayet müte- essir bir sesle söylemişti. Lartig iki kadının şeytanetine emin ol- makla beraber bu sesin ahengile titredi, Aşk galebe çaliyordu. Fakat bu biran devam etti, ken- dini toplıyarak güldü ve: — Düşmanlar, dedi, birçok şeyler bildiğimden haberdar de- ğiller, Elena da güldü: — Ya biz söylersek? — Olabilir. Fakat tehlikeden korkmam, — Peki Lartig.. Haydi biraz bahçeye çıkalım. Hava pek gü- zel orada ciddi mevzulari, daha rabat konuşabiliriz. Elena mühendisi tetkik edi- yordu. Acaba sahiden bir şeyler keşfedebilmişmiydi? Sonya, kardeşinin telmih etti- gi teblikedenberi, mühendise tatlı ve derin bakışlarla bakı- 'yordu; genç-mühendis burbakış- ların şiddeti »-karşısında' “altüst oluyordu. Bu kız kardeşler ne müthiş birer silâha sahiptiler. “YANIK KALPLER,, güzel aşıkı filminde GARRY COOPER Nakleder vaz Çardağin altına oturunca Elena sordu; — Oviyakı çok seviyorsunuz değilmi? — Daha yeni tanıdım amma kendisine derin bir merhamet duyuyorum, yeğenine gelince onu da çok takdir ediyorum. — Ben Markiye karşı merba- metten daha ziyade büyük bir şefkat (o hissiyle o mütehassisim. Bedbabt kimseleri teselli etmeyi pek severim. — Doğrusu size pek minnet- tar. — Halbuki onu Paristeki ziya- retimdenberi tanıyorum. Lartig yan gözle bakarak: — Ben daha evvelden tanı- yorsunuz zannediyordum. — Hayır.. Kastelmeyran'a ge- lince.. — Sizin için deli oluyor. Ve şayet onunla evlenmezseniz ölür. — Insan bu kadar manasız bir sebepten ölmez. Hem onunla evlenmeyi kabul etmiyeceğimi size kim söyledi. Yalnız biraz düşünmemlâzım. Mühendis, genç kadmın ken- disiyle eğlendiğini zannediyordu. Buna tahammül edemiyecekti ve az kalsın kalkıp gidecekti. Fa- kat Elena, yazılacak mektupları olduğundan bahsederek onları yalnız bıraktı. Bu aralık koşa koşa Mişel geldi. Pek sevdiği mühendisin kendisini iyi karşılı- yacağını zannederek: — Eskisi gibi beni #© sun, dedi, İenimle hep ters konuşuyorsun. ers (Bitmedi) “Marlene Dietrich'in Şayanı hayret bir kadın olan... SiLViA SiDNEY'in iştirakile temsil ettiği Tehlikeli Yollar (Les Carrefours de la Ville) Tamsmen Fransızca sözlü filminde bütün kadınları meftun edecektir GLORY A'da yarın akşam GL OR Y Ada AndreLuguet ve Tania Fedor AŞK ve ASALET (Si VEmpercur savait ça ) Avusturya sarayında bir skandal Bugünkü cumanızı MEMMMENM, Şen bir vodvil olan Dahâ ölmedin mi? (Guand tu tuğs-tu?) filminde halkın kahkahalarla güldüğü Elhamra da geçireceksiniz Iâveten: Saint Granler Fransızca sözlü bir komedide. Sast 1045 te tenzilârlı matine Bir aşk filmi olan Solmuş Güller (Românce) Eserinde Greta Garbo'yu takdim eden Melekte geçireceksiniz Nâveten: Zengin varyeteler Saat 1l de tenzilâtlı matine Dilber MARY GLORY'yi bir “KÜÇÜK DAKTiLO, halinde gördünüz. Yakında zengin bir varis olarak ve GEL EVLENELİM filminin mübdei Fernand Gravey ile beraber pek muvaffak olduğu DUŞES OLA CAKSIN (Tu seras Duchesse) Hayretbahş filminde göreceksiniz