23 Nisan 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

23 Nisan 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

a EE > ? ETTE © —>— VAKTT 23 Nisan 1937 “ Bayram © Çocuk haftası programı 23 nisan çocuk haftası bugün sabahtan itibaren başlamaktadir. Bu sabah bütün mekteplerde konferanslar (e verilecek ve ço- . cuklar marşlar şöyliyeceklerdir. Tramvaylann nihayet noktala- rıbdan ikişer tramvay arabası hareket edecek ve mekteplerden seçilen çocukları gezdirecekler- dir. Sabah saat dokuzdan itiba- ren de Sultanahmet parkında muzika çalınacak ve çocuklar eğlenecektir. © o Himayeletfal cemiyetinin ba- zırladığı otomobillerle bugün bir kısım yavrular Fatihten bareket ederek Taksime gelecekler ve Cümhuriyet ( abidesine © koyacaklardır. Tayyareler de şe- hir üzerinde uçarak çocuk haf- © tası etrafında kartlar atacak- © lardır. o Bir çek yerlerde çocuk balo- Yarı verileceği gibi Hayriye lise- sinin ilk kısım talebesi de saat 13 te bir balo verecektir. Pertevniya! lisesinin meydan- lığı bayram yeri ittihaz edilecek ve dört mektep talebesi burada » toplanarak eğlenecektir. Himaye etfal cemiyeti Aksa- ray şubesi mıntakası dabilinde- ki mektepleri tebrik edecektir. Talebe gruplan tarafından sıhbat propagandası yapılacak- tır. Üsküdarda da saat 14 te Selimiye askeri futbol sabasında çocuk bayramı yapılacaktır. Memleketin idari (işlerinde © bilfiil bulunmak üzere mektep- - lerden seçilen talebeler resmi makamları işgal edeceklerdir. © © Yarm Maksim barda çocuk i balosu verilecek, Pazartesi ve 2 gep günleri de Gülhane | - parkında ve Taksim bahçelerin- de eğlenceler tertip edilecektir. Çocuk haftası münasebetile C, H. F. Halkevindede şu prog- ram tatbik edilecektir: 24 pazar günü annelere dok- tor Ali Şükrü bey tarafından konferans, 25 pazartesi günü Nilüfer hanım tarafından bir ma- © sal, meddah Tahsin bey tara- © fından bir hikâye, Yano Ali Şükrü hanım tarafından danslar - ve çocuklar tarafından muhtelif © numaralar. 26 salı günü annelere doktor Kadri Raşit Pş. tarafından kon- ferans, 27 çarşamba gürbuz ço- cuk müsabakası, 28 perşembe — Mehlika hanım tarafından bir © masal ve çocuklar tarafından © muhtelif vumaralar, 29 cuma karagöz, monoloğ, alay köşkün- o de saat onda temsil, zeybek raksı ve öğleden sonra muhtelif şark rakısları “İngiltere, gül fidan- - arından resim alıyor Londra, 22 (A.A) Ziraat na- zarı, neşrettiği yeni bir emirna- © meyle bir mayısla Il kânunter. vel 1932 tarihleri arasında İn- giltereye ithal edilecek ecnebi © gül fidanlarının ber yüz adedi — için 20 Şiling nisbetinde ithalât resmi konulduğunu bildirmekte- dir. Hicaz kıralının oğlu Roma, 22 (A.A.) — Roma'da bulanan Emir Feysal'la maiye- © tindekiler kral tarafından kabul © edilmişlerdir. Öğleden sonra €- © mir Feysal Venedik sarayında 5 M. Musselini'yi ziyaret etmiş ve kendisiyle uzun uzadıya gö- rüşmüştür. çelenk | ( i) Dahili ve Harici | miştir. kon. samimi hissiyat beslemekte olmasına rağmen, Ce- miyeti akvam azasından olmıyan bir devletin bu | büroya kabulünü talep edip edemiyeceği meselesi | balledilinciye kadar mezkür büroda kendini res- men temsil ettiremiyeceğini söylemiştir. Memleketi namına söz söyliyen Fransız mu- İ rahhası, Türkiyenin beynelmilel mesai bürosu işle. | rine karşı gösterdiği hissiyatı kaydederek, yakında Türk müşabidi, bundan sonra Türkiyenin Çe.| bu genç cümhüriyetin büronun mesaisine tam bir miyeti akvam hakkındaki hissiyatının Tevfik Rüş-| surette işlirâkle büro kararlarının şümul ve kud- tü B. tarafından izhar edilmiş bulunduğunu hatır. retini yükseltmiye yardım edeceği ümidini izhar latmış ve Türkiyenin beynelmilel mesai bürosu için| eylemiştir. den bildirildiğine göre, Japon askeri makamatı, şarki Çin de- miryolunun şark kısmında bulu- nan İmienpo şefdögarı Greskovs- kiyi asilerle gizlice bir anlaşma hasıl ettiği yolunda elde ettikleri kanaatbabş deliller üzerine tev- kif etmişlerdir. Sovyet makamatı, Greskovskinin serbest bırakılma- sını istemişlerdir. Bu hususta pek yakında müzakereye girişilecek- tir, Yeni Mançuri hükümetinin kararları Tokyo, 22 (AA) — Yeni Mançuri hükümetinin, Cemiyeti akvam tahkikat komisyonuna da- bil bulunan M. Welfingtonla di- ğer Çinlilerin,” cetubi Mançüri demiryolu mıntakasından aynl- dıkları takdirde tevkife karar verdiği söylenmektedir. Mançuri hükümetinin Mançurinin hakimi- yet hakkına tecavüz edecek, sü- kün ve buzuru bozacak olanları şiddetli cezalara çarptıracağı da bsyan edilmektedir. Şanghay mütâreke konferansı Şanghay, 23 (A.A) — Şang- hay mütareke konferansı mesai- sini talik etmiştir. Tamirat konferansı 16 hâziranda toplanacak Paris, 22 (A.A) — “Ekselsi- yor, gazetesinin Cenevredeki muhabiri mahsusu, dün M. Stim- sonla M. Mak Donald, Brüning, Grandi ve M. Tardiyö arasında vuku bulan mülâkat esnasında tamirat meselesmin mevzuu bah- sedilmiş olduğunu ve Lozan konferansının oönümüzdeki 16 haziran tarihinde toplanmasına karar verilmiş bulunduğununu baber alıyor. Aynı zamanda kenferans ri- yasetini deruhte etmesi için Belçika sabık maliye nazırı M. Teunis'e müracatta bulunulması hususunda mutabık kalnmıştır. Konferans heyeti umumiyesi bir ay için kiralanan Onşi şato“ sunda toplanacaktı. Musolini Gençliği ve Faşist Roma, 22 (A.A) — Faşist gençliğine hitap eden M, Muso- tini gençliğin inzibat ve çalışmı- ya karşı beslediği imanı mevzuu bahsederek (O bunun faşist reji- minin istikbali için büyük ve yeni zaferler teminine bir zıman ol- İ duğuna işaret etmiştir. Japonlarla Ruslar | arasında bir hadise | Tokyo, 22 (A.A) — Harbin: | Tahdidi teslihat konferansında Yeni safha ingilizlerle Fransızlar) şimdilik anlaştılar Cenevre, 22 |A.A.) — Tah- didi teslihat konferansı umumi komicyonunda sir Con Simon, Ingiliz murabhas heyetinin ev- velce teklif ettiği metinde bir tadil yapılması bakkında bir tak- rir vermiştir. Sir Con Simonun bu tadil talebi bazı kuvvetlerinin beynetmilel kuvve- tin emir ve istifadesine tahsisine dair olan Frarsız projesinin mu- sınıf silâh | abharan yapılacak müzakeresinin | tamamile sona bırakılmasına ma- tuf bulunmaktadır. M. Tardiyö, mesai iştirâkleri bir neticeye vasıl olmak imkânı- Bı temin elmişolan M.Bonkura M. Titulesko'ya ve sir Con Si- mona teşekkür etmiştir. Bundan sonra elde edilen bu neticenin silâh kuvvetlerinin tenkis ve tahdidi hususunu gerek bazı 8i- nıf ve nevi silâh kuvvetlerinin kayıtsız ve şartsız ortadan kal- dırılmacı ve gerek bu silâh kuv- evtlerinin beynelmilel kuvvetin emir ve istifadesine tabsisi su- i retlerinden biriyle hakikat saba- Sina çıkarmak hususunda konfe- ransın intihap bakkını mahfuz tuttuğunu beyan etmiştir. M. Satoy'la M. Nadolni, sir Con simonun teklifini kabül et- mişlerdir. M. Nadolni, riyaset ettiği murahbas heyetin M. Tar- diyönün bahsettiği mesai iştirâki zihniyeti dairesinde yapılacak teklifleri tetkike hazır olduğunu sözlerine ilâve etmiştir. M. Litvinof'un kisa bir müda- halesinden sonra komisyon İn- giliz teklifini ittifakla kabul et- miş, ondan sonra bazı harp İeva- ziminin O kullanılmasının men'i meselesini müzakere ve şu karar suretini ittifakla kabul etmiştir. Konferans silâh kuvvelerinin keyfiyet itibariyle tahdidi csası- nm tatbiki çarelerini aramak bususunda hususi o salâhiyeltar komisyonları bilhassa O taarruzi mahiyeti haiz olan yabut milli müdafaaya karşı en fazla mücs- sir yahut sivil ahali için en çok tehditkâr bir mahiyette bulunan silâhları tayin etmek maksadiy- le - kara, deniz ve hava silâh kuvvetlerini | seri halinde tetki- ke memur etmek muvafık ola- cağı mütaleasında bulunmakta- | dır. Komisyonun gelecek içtima 25 Nisanda vukubulacaktır, İ (itelyan komünistleri | gürültü çıkardılar Paris, 22 (A.A.) — Büyük bulvarlardaki Italyan İokantala- rından birinin önünde toplanan yedi sekiz kadar Italyan komü- nisti gürültülü tezahürat yapmış: lar, mücavir kahveye sandalye- ler ve sifonlar atmışlar ve İo- kantalardan birinin aynalarını kırmış'ardır. Komünistlerın ikisi yakalanmış, diğerleri kaçmıya muvaffak olmuşlardır. Hava sükinleşti Iki gün süren fırtınalı yağmur ve soğuklardan sonra hava dün sabah açmış ve biraz sâkinleş- miştir. Fakat poyraz kesilmemiş” H, Dünkü sıcaklık derecesi aza- mi 12, asgari Sdi. Rasatanenin verdiği ma'ümüâta göre bügüb'de ! hava kismen kulutlu geçecek ve rüzgâr mütebavvil esecektir. Evvelki günkü fırtına Karade- nizde şiddetlice olmuş, bir kaç motör ve yelkenli karaya olur- muştur. Bunlardan bazılarıda parçalanmıştır. Bu motörlerin tay- faları tahlisiye idaresi tarafından kurtarılmış, yalnız Cahidin mo- töründen 3 kişi boğulmuştur. Liman idaresinin verdiği ma- lümata göre fırtına dün tama- ! miyle sükünet bulmuş ve liman- lara ilticme eden vapurlar, yolla- rına devam etmişlerdir. Ankarada kar Ankara, 22 (Vakıt) — Bu sa- İ bah hava tekrar soğudu. Bir aralık kar serpişlirdi. ” Yozgatta kar Yozgat, 22 (A.A) — Din ge- ce başlıyan kar ve soğuk şid- detle devam etmektedir. Meyva ağaçlarında mühim basar vardır. Buğday ve arpa zeryiatı bütün vilâyette ikmal edilmiştir. Adanada şiddetli bir fırtına Adana, 22 (A.A) — Dün sabah başlıyan ve geç vakte kadar de- vam eden şiddetli bir fırtına bağ ve bahçelerdeki sebze ve mey- va mabsüllerini mübim hasara | uğratmıştır. Şebirde birçok ev- lerin camları kırılmış, damların kiremitleri uçmuş ve elektrik telleri kırılmıştır. Nüfüsca zayiat yoktur. Telefon batları bozuldu- ğu için köylerden hasor ve za- rar hakkında malümat alınma- mıştır. Izmirde bir deniz faciâsı Izmir, 22 (A.A) — Bayramın üçüncü günü İzmirin Kilizman sahillerinde ufak bir kayıkla ba- lık avlamakta olan öç balıkçı ani bir surette çıkan lodosa ka- pılarak açıklara sürüklenmişler- Ss a : EE “5 E — — — —— m ——— Telgraif (Haberleri o R .. . . Mesai konferansına Türkiyenin de | . ». A ” . oye - i resmen iştiraki isteniliyor Konferans reisi , müşahit sıfatile hazır bulunan mümessilimizi selâmladı. Mehmet Ali Suat Bey, teşekkür ve bu husustaki noktai nazarımızı izah etti Cenevre, 22 (A.A) — Beynelmilel me: a feransı reisi, konferansa müşabit sıfatiyle İştirâk eden Türkiye mümessilini selimlamış, ve yakında Türkiyenin resmi bir heyeti murahhasasını görmek ümit ve temennisinde bulunmuştur. Mehmet Ali Sust B., teşekkür ederek genç| Türkiye cümburiyeti tarafından iktisadi ve içtimai| sahada tahakkuk ettirilen mesaiyi kısaca izah et- Yunan Buhranı | Başmakalemizden mabaat | hükümetinin şimdiye kadar takip © tatbik ettiği mali ve iktisadi siyaseli esasından değiştirmek zaruretini *© lit etmektedir. Ayni zamanda Yi nistanda yakında kismi meclisi intihabatı olarak, önümüzdeki EYİ de meclisi meb'usan intihabatı Jacaktır. Yunanistanda fırka mü leleri böyle bir intihabat mevsimin" esaslı bir siyaset tebeddülünün ehi miyetini artırmaktadır. Her halde müşkülât büyüktür. F! kat Yunan Basvekil; M. Venizeli kuvvetli tecrübeler ve iktidariyle müşkülâtı iktiham edeceği şül İ addeğdilebilir. Mehmet Asım Kütahya hattı bu gün açılıyor | Üst tarafı Tinci sayfada ) sinde duracak, davetliler trende$ ineceklerdir. Merasime riyaset edecek olaf Meclis reisi Kâzım Pş. Hz. bif nutuk söyledikten sonra lokomo” tiflerin selâm düdükleri arasınd kurdelâyı kesecek ve tâktan ge çerek hattı resmen işletmiye aç” mış olacaktır. Davetliler yarı? saat 10 da Balıkesirden kalkacak olan aynı trenle Ankaraya dö" neceklerdir. Ankara, 22 (Vakıt) — Balıkesir Kütahya hattımın açılma mera s'minde bulunacat zevat bugün saat 16,30 da Balıkesire hareket ettiler. Trende Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım Pş. Hz. iyle Ziraat vekili Muhlis bey ve Kütahya, Bilecik, Balıkesir meb'usları, ga” zeteciler ve diğer davetliler bu" lunmaktadır. 259 Heyeti Başvekil Ismet Paşail Hz. iyle vekiller, meb'uslar, hör kümet erkânı ve kalabalık bi halk kütlesi teşyi etti, jandarms *| ve polis müfrezeleri selâmlad.. Muzka istiklâl marşını çaldı. Yunanistanda Iki nazır İstifa etti Atina, 22 (Demokra) — Yur panistan maliye nazırı M. Morif intihabat tarihinin tesbiti mes€ lesi etrafında başvekil M. Veni” zelosla aralarında çıkan nok! nazar ibtilâfından dolayı istifa" sını vermiştir. ğ M. Venizelos hariciye nazır! M. Mihalakopulos'tan maliye ne” zaretini de derubte etmesini rica etmiş fakat Hariciye naz" rının bu teklifi kabul etmemesi Üzerine maliye nezaretine Varvaresos getirilmiştir. Maarif nazırı M, Papa Andr? da istifa etmiş, fakat başvekil bu istifayı kabul etmemiştir. Pultarımızın tescili 1 Beynelmilel posta ve telgraf bürosunca tesçil edilmemiş o!d&” ğu için yeni posta pulları harice mektup gönderilememek" teydi. Haber aldığımıza pullarımızın tescili işi bitirilmi olduğundan yeni post: pullarım' da her tarafa mektup göni | miye başlanmıştır. dir. Dalgaların şiddetine muk3" vemet edemiyen kayık altüst ok muş ve balıkçılardan ikisi b9" ğulmuştur. Üçüncü balıkçı def" rilen kayığın kenarına yaj sabaha ia dalyalarla möei” deleden sonra Tuzla civarın” £| abali tarafından görülerek kW tarılmıştır. KA SA MM e SP e 9