25 Mayıs 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

25 Mayıs 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Yarınki sayımız Dolgun mündericatla 12 sayla 1S inci Yıl * Sayı : 5162 Çarşamba , 25 | 25 MAYIS İlik mektep talebesinden: VAKIT 1932 kuponu Bü kuponu kesip saklayınız. BO tanesini getirene inci sınıf ” " (5 inci ay) 1932 Sayısı 5 5 Kuruş Başvekil Hz. Bu Sabah Romada İber de doğru değildir! lürkiye -Kreuger li münasebette / ultunmamıştır 2 (A, A) — Bazı gazete - müteveffa Kreuger'in kasasmda! riben 17 buçuk milyon dolarlık alamaz ine bonoları zuhur ettiği ve sahte olması ihtimali yazıl - Yaptığımız tahkikata göre, Şirketinden istikraz edilen 10 hay dolar ve faize mukabil her se « e 8 küsür bin dolar tediyesine te - hâzinece tanzim edilen uzun Edeli bonolardan elyevm kiprit şir -! İlde takriben 17 buçuk milyon do : ettiği söylenen bonoların bun - m. mermeri Çünkü — > > mevcut değildir. ! Muvakkat bütçe Mecliste İs kara, 24 (Yakıt) — — Heyeti veki - kabul edilen muvakkat bütçe Meeliye gelmiştir. Bütçe 14 küsür ur. Müvakkat bütçe, yarn eneümende İnn ağ inhisarı amam (A. 4) — Barut inhd - Mer bütçesi ufak tadille Sa edildi, tehlikeye maruz memurlarla ntahdemlerin sigorta sikiitmeleri bütçeye tahsisat konmuştur. B. M. Meclisi hela 24 (Vakıt) — Büyük Mil - “Tan, gazetesi, Türk — Fransız) Ma odusı tarafından tebliğ edil - tüy kaydiyle ug m Saz hükümeti nazıma hareket Türkiye Ziraat vekâleti müste - ay kr Bey, Fransa hükümetiyle ti - vin Mir itilâtname aktetmiştir. Bu | - esası, iki memleket ara - Ni aç edilecek emteanın kıy - müadil bir takas muamelesi dayanmaktadır. Pk Yakmda tastik edilmesi bekle İ ; arı Li ce ete > Haziranm 20 sine kadar| gi ümidini ihzar etmiştir. m devam edecektir. İsmet Paşa Hazretleriyle M. Veni- Fransızlarla ticari Iki memleket arasında ihraç edilecek ©mtaanın kıymetine muadil bir takas sulu boya, gözleri, kaşları kara kalem, yanak- hsediyorsun ? oyunun | ai ! Ismet Paşa Hazretleriyle heyetimi- zin bulundukları 'Tevere vapuru dün Birendiziye vasıl olmuştur. Bu sabah saat dokuzda da İhusüsi katarla Ro- mâya varmış bulunacaktır. Tevere vapurunun Pirede kaldığı sırada hasta bulunan M, Venizelos! namma zevcesiyle M. Mihalakopu- Tos'un İsmet Paşa Hazretlerini, va- purda Başvekilimizle Tevfik Rüştü Beyin de, M. Venizelös'u Atina'daki e- vinde ziyaret ettiklerini dün yazmış- tık. Bu hususta gelen mütemmim ha- berlere göre, İsmet Paşa otomobille Atineye giderken yolda büyük teza- hürat yapılmış, Başvekilimiz M, Ve. nizelos'la buluştukları sırada salık Yu nan Başvekiliyle öpüşmüş, kendisini tekrar gördüğünden mütevellit mem- buniyetini bildirmiş, Yunanistanm şimdiki vazıyetinin yakında düzelece- 1 itilaf nilen bu itilâf, son günlerde Türki - ye hükümetinin tatbik etmiş olduğu ve bilhassn (Fransa ticaretini fazla haleldar etmiş olan kontenjan usu - lünden mütevellit büyük müşkülâtın ortadan kalkmasma sebep olacaktır, Bu suretle, uzun müddettenberi Türk — Fransız Ticaret odası tara - fmdan, Türk hükümetine de bildi - rilmiş olan vazıyet hakkında yapılan Hp hüsnü suretle neticelenmiş a m — — ” Romadân Bir görünür M. Zaimis Yunan reişi diyor hiz Kabinedeki değişiklik Türk- Yunan dostluğunu kat'iyyen müteessir etmez. Bu dost'u- ğun kökleri Yunan milletinin kalbinin (derinliklerinde bu- lunuyor... zelos Türkiyeyle Yunanistanı alâka dâr eden muhtelif meseleler etrafmda görüşmüşler, bu mülâkat esnasında Yunanistan Reisicümhuru M. Zaimis M. Venizelos'un evine gelmiştir. Yunan Reisicümhuru İsmet Pa- şayla Tevfik Rüştü Beyi tekrar gör- düğünden dolayı çok memnun olduğu- nu söylemiş, Yunan kabinesindeki her hangi bir Ml ll A Türk — Yu- Tl Te are e İ pekiş Bir yemek tarif edildiği, bir tatlı! metholunduğu, bir ziyafet anlatıldı- ği zaman ağzı sulanan şikemperverle-. ri hiç ayıplamam. Meyhane önünden geçerken, içki Tâfı olurken, çiroz kokusu duyarken yutkunan akşamcılerı dölma mazur görürüm. Kiraz dudaklı, çağla bademi göz - lü, muz vücutlu bir güzel gördüğü zaman yamyamlaşan erkeklere her zaman hak veririm. Fakat, renkler ve ipekler karşısın. da bir obur, bir ayyaş, bir çapkın işti. hası duymıyanlara cidden şaşarım!. İpekiş'in, titiz bir aan'atkâr itina sı ve mahir bir kimyager dikkatiyle, güneşin yedi renginden süzdüğü ku- maşlar karşısında, üç gün evvel, bu garip iştihayı bir daha duydum. Beyoğlundaki muvakkat mağaza nun şık ve nizeri dekoru bilhassa bu arzuyu arltiran sebeplerdendir. İn - san, siyeh, beyaz, kırmızı, sarı topla- rı, muhtelif ırklara mensup güzeller gibi kucaklamak istiyor? İpekiş'in, bu eşsiz muvaffakıyeti karşısında bir çok ağızlar ve gözler hayretle açık kaldı. Fakat ben bu şaş kanlıklara hak vermiyorum... Dünyanın en ince, en seyyal, en hassas maddesi nedir? Renk mi? Çi çek mi? İpek mi? Kadın mı? Işık mi?! Hava mı? Ses mi? Hiç biri değil. Paraf. Para gibi, köh sevimli, kâh kor - kunç, kâh dost, kâh düşman bir yeni deyi ynllardır muvaffakıyetle idare eden eller için, İpekiş'in kazandığı zafer, olsa olsa tabii bir muvaffakı - yettir, Yusuf Ziya nan dastliğünu katiyen miiteessir et- miyeceğini bildirerek “Bu dostluğun ! kökleri Yunan milletinin kalbinin de- rinliklerinde bulunuyor,, demiştir. Ismet Paşa, mülâkat esnasmda M. Venizelosu, Gazi Hazretleri nama yaz mevsimini birlikte geçirmek Üze- re Yalovaya davet etmiştir. M, Venizelos bu alâkadan çok mü- tehassis olduğunu söyliyerek hararetli teşekkürlerinin Gazi Hazretlerine ib- lâğmı Başvekilimizden rica etmiş ve Yunanistanm siyasi vâğıyeti müsait olduğu taktirde bu davete memnuni- yetle icabet edeceğini bildirmiştir. Öğle üzeri İsmet Paşa ve Tevfik Rüştü Bey Reisicümhurla M. Venize- 1os'a veda ederek M. Mihalakopulos'la birlikte Pireye gitmişler, Tevere va- puruna binmişlerdir. o Vapur halkın alkışları ve limanda bulunan gemile- rin düdükleri arasmda hareket et- miştir, Dumer'i öldüren Bolşeviksin | Hayır, değilim! Gorgulof, beyaz Ruslardan miralay Zipolof karşılaştırıldı Sabık Fransız Reisicimhuru M. Dumeri öldüren Gorgulof hakkındaki tahkikata devam olunmaktadır. Tah « kikatın şimdi takip ettiği veçhe, bilhassa katilin hüviyetinin tamamiy « le meydana çıkarılmasıdır. Gorgu « lofun şimdiye kadar geçirdiği hayatın bülün safhaları araştırılmaktadır. Bu hususta gelen yeni malümat, şu « dur: Paris, 24 (A, A.) — Katil Gorgulof bu sabah yeni bir istiçvaba daha tabi tutulmuştur. oİstintak hâkimi emni « yeti umumiyenin ve Sofya'da iltica etmiş bulunan Rus Miralayı Zipo « lof'un katilin 1918 denberi Fransa'ya gelinciyekadar geçirmiş olduğu hayatı takibeden raporuna istinatetmiştir. Ka til Lehistan ve Çekislovakyada ikameti müddetine ait istihbaratın sedakat ve doğruluğunu kabul etmiş, fakat Rus zabitinin kendisinin Bolşevik fırkası azasından bulunduğuna ve Kafkas ih « tilâl komitesine ihtisap etmiş oldu « ğuna dair olan beyanatmı şiddetle red ve inkâr etmiştir, / öğleden sonraki isticvapta Paris, 24 (A, A.) — Katil Gurgolof, öğleden sonra istintak bâkimine vâki olan ifadatında kendisinin serahaten aleyhinde olan-ifadatta bülunmuştar. Merkum, ilk 3 zeveesinin drahüw malarını israf etmiştir. Kendisi öte» den, beriden tedarik ettiği paralarla yaşamaktaydi. Ehliyetsiz ve liya- katsiz bir tabip olarak telâkki edilmiş ve esasen Çekoslovakya adliyesi ta » rafmdan dolandırıcılık ( tökmetiyle adli takibâta maruz kalmıştı. Bunun üzerine orasını terketmiye ve Fransa « (Lütfen sayfayı çeviriniz) İhtilâflı mesele bitti Maarif vekâleti Rasim Ali B. hakkında verilen kararı tastik etmiştir Tıb fakültesi muallimlerinden Dr. Rasim Ali Bey hakkında meclise ve - rilen kararın Darülfünun divanı ta - caatta bulunduğu malümdur. Devlet Şurası divanın kararmı w » yit etmiş, Maarif vekâleti de Darül - rafından tastik edilmesi üzerine Ra -| fünün eminliğine gönderdiği diğer bir sim Ali Beyin Devlet Şurasına müra - (Lütfen sayfayı çeviriniz) Güneş ve Sıhhat | Banyo ve açık hava mevsimi başlamak üzeredir. Güneşin faydaları ve zararları mevzuu üzerinde başladığımız yazıları takip ederseniz güneşten ve açık havadan edeceğiniz istifade çogala- bilir. Yazılarımız en maruf Fransiz mütehassıslarının kaleminden çıkmıştır. Bugün üçüncü makaleyi dördüncü sayfamızda bulacak- sınız. Resmimiz sıhbi bir şekilde tanzim edilen bir güneş banyo- sunu gösteriyor.