25 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

25 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN “GÖZÜ HAFKINKULAĞI THARLELN DİLİ - Sene 2 — No: 657 —— —— —— Son P — ÇARŞAMBA — 25 Mayıs 1932 telafonur İstanbul — 20203 İdara işleri Başvekli Paşa ile Hariciye Vekilini İtalyaya göüllren Tevere vapuru dün akşam ( Brendizi ) ilmmanına muvasalat ve hususi trenle Romaya haraket etmişlerdir. Bu sabah erkenden Roma- da büyük tezahuratla karşılanmış oluyorlar. Bu hasusta Brendiziden şu telgraf çekilmektedir: Brendizi 24 — Heyetimiz burada çok parlak ve hararetli bir sureite karşılanmıştır. Binlerce Yaşist, Gaziyi ve M. Musaliniyi alkışlıyorlar. Çarşamha günü saat dokuz buçukta Romada bulunacağız. İsmet Pş. ve Hariciye Vekili garda bizzat M. Musolinı tarafından istikbal edilecek, Kıral Hz. tarafından bir öğle ziyaleli verilecek- für. Romada dört gün kalacağız. Haziranın bi- ROMADA B Dostluk Eserlerini Aziz Olarak Muhafaza Ediyoruz Başvekü _Pâşamı; Mühim Sözleri ÜYÜK MERASİM Amerika, Lindbergle [ Beraber Matem Tutuyor L «—Roma ziyaretinin gayesi, iki millet ara- sındaki dostluğun bir terzahürü ve dirijanlarla yakından görüşmektir. Faşizmin bügük reisinin | tahakkuk ettirdiği muvaffakiyetleri görmek | bana zevk verir. l M. Musolininin hatırasını Lazandanberi sak- larim. İki memleketin dostluk münasebatında idarecilerin karşılıklı itimadı en büyük amil- dir. İtalyan-Türk dostluğu bu tecrübeyi geçirdi. Siyasetimizin bir hususiyeti var: Teessüs eden olunar. Türk-İtalyan dostluğu bu zihniyetle telif rinde İstaubulda bulunacağız. natla bulunmuştuar: Bir Kaza Bedia Muvahhit Hanım —— Attan Düştü, Hafifçe Yaralandı Bedla Hanım, Seyahate çıkarken Urfa 22 ( Hususi ) — Darük- bedayi heyetinin Diyarbekire hareketinden evvel bir at gezin- tisine çıkan Bedia — Muvahhit Hanımla artist Kemal Bey hay- vanların ürkmesi üzerine beygir- lerden düşmüşler, el ve ayakla- rından yaralanmışlardır. Yaraları hafiftir. Her ikisine de derhal müdavat yapılmıştır. Fazlı Bey Gitti - Birinci Umumi Müfettişlik Baş- Müşaviri ve sabık Vali Muavini Fazlı Bey dün İzmire — gitmiş, rıhtımda kendini seven kalabalık ir kütle tarafından teşyi —olum- Muştur. Polis Müdürü Ali Rıza '€ey de Vali Muavinliği vazifesine | 'aşlamıştır. Muvakkat Bütça Ankara, 24 — Bir aylık vakkat bütçe Mıli;e ıyx;ek;rcl:i tarafı © i"llrl:.:..g:: milyon lira olarak Tevere vapuru, 24 ( Telsizle ) — Başvekil İsmet Pş. Roma segahati hakkında şu beya- | ve vapı edilebiliyor. ,ber dostlak bizimdir. aziz olarak muhafaza Noktai nuzarlarda tam bir. mutabakat vas,,, Brendiziden uçan tayyareler heyetimizi açık- fardan istikbal etmiştir. Tayyare filoları va- purumuz etrafında uçmaktadırlar. Şarkta Kuraklık |Hılkatin Bazı Ko&ler', Ot Yetiş- Bir Garibesi mediğinden Başka Tarafa Naklettiler Mardin 23 (Hususi) — Civar- daki Harran kazası kâmilen, Si- rüş, Viranşehir kazaları ile diğ. bir kısım köylerin mezruatı kıs- men — kuraklıktan — kurumuştur. Hatta hayvanların yemesi için de ot yetişmemiştir Bu havali köylüleri Siverek, Diyarbekir taraflarına doğru hay- vanlarile beraber nakletmekte- dirler. Bu köylüler, köylerini muvakkaten terketmişlerdir. Geçenlerde de Suriyedeki bir kısım köylüler yine otsuzluk yü- l!nndtılen bizim araziye nakletmiş- lerdi. Devlet Matbaası Nakil Kararı, Şimdilik Geri Kaldı Ankara 24 ( Hususi ) — Mat- baaların tevhidi hakkındaki lâyi- ha Meclise gelmiştir. Teyhit kat'iyet kararı eıpetınîîkıi:. An- cak umumi nakliyatın İstanbul- dan yapılması ve Maliye kırtasiye ambarının İstanbulda bulunması, burada yeni bina inşası Devlet Matbasındaki levazımın buraya nakli tasarruf hasebile yüksek bir yekün tutacağından Devlet Matbaasının araya — nakli şimdilik kalmıştır. Ancak İstan- bulda bulunan Demiryolları, İn- bisar İdareleri ve bazı küçük matbaaların İlevazımatı. burada tesis edilecek pavyonlara yerleş- tirilecek — İstanbuldaki — Devlet Matbaası da bir şube olarak bırakılacaktır. Şimendifer Ve Vapur Haydarpaşa Banliyö hattının ur seferlerinin yeni yaz- lık tarifeleri 12 inci sayfadadır. Size bütün yaz mevsiminde lâzım olacaktır. Kesip sakla- yınız. İki Başlı Bir Dana Doğdu, Uğursuz Diye Kesildi B Sürüç, 20 (Hususi) — Res ni gönderdiğim bu iki kalalı inek yavrusu, civar köylerin bi- rinde doğmuştur. İki ayrı baş, boyan noktasında bitişik olmakla beraber teşekkül itibarile tamdır. Fakat köylüler, bu doğumu uğur- suz addetmiş, hayvanı doğar doğmaz kesmişlerdir. Gazi Köprüsü Gazi köprüsünün ihale şartna- meleri daimi encümen tarafından tetkik — edilmektedir. — Projeler Mühendis matbaasında hazırlan- maktadır. Daimi encümen, - şart- name hazırlandıktan tonra derhal münakasa ilân edilecektir. ——— Seyyar Memurlar İktısat | Vekâleti Ticaret Mü- düriyetlerile Ticaret Sanayi Oda- larına mühim bir tamim gönder- miştir. Vekâlet bu tamiminde ticari ikametgâh tesis etmemiş olan seyyar memurların Ticaret Odalarına kaydedilemiyeceklerini ve ancak bunlardan kayt - ücreti ile kazanç — vetgisi — üzerinden yüzde iki oda resmi alınabile- ceğini bildirmiştir. | Mevsim İcabı Olacak! Alkapaneyi mahküm eden Hâkim Vilkerson Nevyork (Hususi) — Küçük Lindbergin akıbeti bütün Ameri- kayı derin bir yeis ve teessüre düşürdüğü kadar o nisbette de hiddetlendiriyor. Alkaponeyi haydut yetiştiren Kolosimo Hemen her memleketini seven Amerikalı, bu faciayı işliyenlere ve 72 gün sonra çocuğun cese- dini bir köpek leşi gibi sokağa (Devamı 11 incl sayfada) Deniz Üstünde Geçen Kanlı Bir Macera ağliz Üa İzmir, 23 (Hususi) — Bundan bir buçuk sene evvel Çandarlı açıklarında Osman kaptana ait Burhaniye motöründe çok feci ve tüyler ürpertici bir cinayet irtikâp edilmiş; iki Bergamalı tüccar ve bir kıâ:_" tabanca kurşunu ile öldürülmüştü. Cinayetin saiki para bhırsı idi. Çok insafsızca hareket eden katiller cürümlerini işledik- ten sonra maktüllere ait cesetleri çuvallara doldurmuşlar ve Çan- darlı açıklarında denizin enginlerine atmışlardı. Uzun müddettenberi şehrimiz Ağır Cezasında cereyan etmekte olan bu mühim cinayet davası büyük bir esrar perdesile örtülü idi. Hâdisenin hakikt mahiyeti bir türlü meydana çıkmıyordu. (Ösdümk Ü inci sayfada) KÜ üz İ TTT 1 — Deniz kıyısında, havadar, bir sevda yuvası... - Fiati 200 lira.. 2 — Çok yüksek bir yerde, yemiş ağaçlarile birlikte zarif köşk.. 300 lira.. 3 — Kahvaltılık taze yumurtası da dahil 350 lira... 4 — Mobilyası ile kiraya verilecektir. 400 lira 1..