25 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

25 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

_İşten İki Ortak Arasında - Kâr Da Müşterektir, Zarar Da- a Tutulursam ? Tehlika erede Fazladır ? — İlk Anlaşma - Manzana Muvafakat Ediyor — Söylemesi kolaydır: Ya Tütulursam ne dersiniz? Umun- Buzda bile olmaz zannederim. Çünki elmas elinizdedir. Savuşup Ridersiniz, fakat ben ne olurum? — Fazla bedbinsiniz! Bir a neye tutulacaksınız? Mesele İyi malümat almaktadır. Sustuk. İkimiz de kararsız Ve suratlı idik. Nihayet: — Biz ortağız değil mi? diye tÖze başladım! — Elbette! — Halbuki bir işte ortaklar- birinin bütün mesuliyeti de- FPuhte etmesine mukabil diğerinin teyirci kalması doğru değildir. — Ben de bu fikirdeyim! — O'balde bu akşam yapa- Sağımız — teşebbüsün — şartlarını tespit edebiliriz. Manrana yerinden kalktı: — Anlamadım!.. “ Yapacağır Mız teşebbüs ,, orsunz, “ Yas Pacağım teşebbüs ,, demek lâzım! — Niçin? Ortak değil miyiz, da zararı da birlikte paylaş- Buyacak mıyız? — Evet amma değilim! — Doğru, yalnız bir Şaldığını #tmiyorsunuz! Manzana kızdı. elini rövolve- Tine götürdü. — Beni öldürebilirsiniz, de- im, fakat akıbetini şimdiden ünmeniz lâzım! Malüm ya b Silâhların en büyük — mahzurları tes çıkarmalarıdır. İşte tutnlmak, üyotine gitmek vardır. Manzana elini silâhtan çekti: — Peki, beraber gideriz, fa- bir şartla! — Ne gibi? — Apartimana evvelâ siz gi- Peceksiniz ! — Tehlikenin önde ve arka- bulunan için farklı olduğuna tannetmiyorum. Binaenaleyh de- diğiniz olsun, fakat bu teşebbüsü Yapmıya mecbur kalışımız cid- den fenadır. Biraz düşününüz, Acaba dostlarınız arasında size İ bin frank ikraz edecek Mse yok muduür? ben hirsız hırsızın paylaşmakta — tereddüt Manzana sivri bir kahkaha Opardı : Fotoğraf (lahlili Kuponu Tabiatinizi — öğrı yorsanız ile bir- ariniz. Fotoğrafınız sıraya SON POSTA DT AŞ — İşte sual diye buna derler, dedi. Eğer bana iki bin frank ikraz edecek bir dostum bulun- saydı şimdi ben burada bulunur ve zatıâlilerile tanışımak şerefini kazanır mı idim ? Bu son cümleyi zevke pek muvafık bulmadım. Maamafih üzerinde de durmadım. Bu, Man- zana şüphesiz kaba bir adamdı, bunu bir bakışta anlamıştım. Ve bu herifle belki birkaç hafta yanyana yaşamak mecburiyetinde kalacağımı - düşündükçe cidden müteessir eluyordum. — Maamafih heriften kurtulmak ümidini de bırakmış değildim. Bunun için müsait bir fırsata intizar ediyor- dum. Fakat maalesef - tali son günde benden yüzünü çevirmişti. * Elimizi yüzümüzü yıkadıktan ve iyi kötü Üüstümüzü düzelttikten tekrar karşı karşıya geçlik. Manzate: — Âzizim Pip, elbette cebi- başımızı sonra El Çekmiş Bir Hırsızın Hatıraları: Edgar Pip Dirildi Arnold Golapen Herifin bana anlattığı masala göre bir vakitler zenginmiş.. nizde biraz para vardır değil mi? diye sordu. Cebimden çantamı çıkararak masanın üstüne boşalttım, Man- zana ateşin bir gözle hemen saydı. — 27 frank! Çok bir şey değil, fakat ne de olsa bizi bir gün yaşatır! Rövolverini cebine — koydu, Kasanın kapısımı bir defa daha muayene etti, sonra; — Haydi şimdi dışarı çıkarak karnımızı doyuralım, dedi. ( Arkan var) —— Yunan Amele Grevi Atina, 24 — Demiryollar amelesinin grevi bitmiştir. Müna- kalât tabit ve muntazam bir hal- de yeniden başlamıştır. Kalay İstihsalâtı Azalacak Lâhi 42-! — Burada toplanan Beynelmilel kalay — komitesinde nazaran üçte bir nisbetinde ten- zili istenilmektedir. Vaziyet tetkik edilmektedi |Amerika, Lîndbe'rgî_e— ğî raber Matem Tutuyor (Baç tarafı T inci sayfada ) alculara — rasgelse, derhal linç etmiye kalkar. Muhakkak ki böy- le yapar, çünki Amerikalılar bu- na kasem etmişlerdir. Hâdisenin feci taraflarından biri de şudur Reisicümhurun haremi Madam | Huver küçük Lindbergin sağ ve salim ailesine iade edilmesi için dua etmek üzere Beyaz sarayın kilisesine girmiş, diz çökmüş. Tam bu sırada felâket haberi kendisine bildirilmiş. Kadıncağı- zın gözlerinden yaşlar boşanmış. Şimdi birçok evler ve dükkânla- rın pencerelerinden siyah bayrak- lar sarkıyor. Bunun manası şudur: Amerikanın birinci evlâdı Lind- | bergin başına gelen hâdiseden dolayı Amerika matem tutuyor ve onun yesine iştirak ediyor, Bu faciadan dolayı Madam Lindberg —© derece müteessir- dir ki, hâmile bulunduğu çocuğu doğurup doğuramıyacağı endişe ile düşünülüyor. Şimdi herkesin ağzında şöyle bir rivayet dolaşıyor: Lindbergi aldatan ve kendisini | herkese milyoner gibi tanıtan, | hakikatte bir sahtekâr ve sefilden |başkâ birşey olmyan Kürtsin meşhur kaçakçı Alkapone ile or- tak olduğudur. Yedi ay evvel işlediği bir cürümden — dolayı mevkuf bulunan Alkapone, Lind- bergin oğluna mukabil gserbesti- sini temin — edeceğini zannedi- yordu. Fakat on bir sene hapse mahküm edilince intikam aldı, deniyor. Alkapone, meşhur Şika- gölüu Kolosimonun yaveri idi. Kolosimo rakipleri tarafından öldürüldükten — sonra dağılmak üzere bulunan maiyetinin idare- sini - Alkapone deruhde etmiştir. Ogün, bugün onun teşkilâtile ve her türlü haydutluktan — çekinmi- yerek müthiş bir servet etmiştir. Alkaponenin Atlanta hapis- hanesine nakledilmesi de hükü- metin, bu işte ondan şüphe et- | tiğine delâlet ediyor. Hâdise, bu kadarla bitmiş değildir. Turan Katilleri Bulana Mükâfat Nevyork, 24 — Trentondan bildirildiğine göre Âyan Meclisi, Lindbergin çocuğunun katillerini bulacak kimseye 5000 İngiliz li- rası mükâfat vadeden kanun lâ- şihasını kabul etmiştir. Lâyiha, Deniz üstün Sayfa 11 de Geçen— Kanlı_Bir Macera (Baş tarafhı T inci sayfada ) Nihayet mahkemenin son celse- sinde, şimdiye kadar gizli - kalan hakikatler şahit ifadelerile aydın- landı. Mahkeme salonu, bu esrarlı davayı dinlemek üzere gelenlerle dolu idi. Tavazzuh eden bu feci cinayet şu şekilde irtikâp edilmiş- tir ; Burhaniye motörü Gelibolu ya gitmek üzere Bergama tüccarla- rından Halil ve Cemal Beylerle Recep namında birini hamilen İzmirden hareket etmişti. Motörde motörün sahibi Os- man kaptandan maada makinist Yusuf ve Çipinoz Ahmet namın- da biri vardı. Bir şahidin ifade- sine göre; Bergamalı tüccarlar Geliboluya kaçak eşya satın al- mak üzere gidiyorlarmış. Tüccarların paralı olduğunu anhyan motör — sahibi — Osman kaptan, Çipinoz Ahmetle - gizli bir plân neticesinde bu paraları ne pahasına olursa olsun elde etmiye karar vermişler. Paraların alınması — zannedil- diği kadar kolay olmamış. Mak- tul tüccarlar kaptanla Ahmedin bu tekliflerine mukavemet etmiş- ler. Nihayet cebir istimali mec- buriyeti hâsıl olmuş; iki şerik katil —tabanca ile Bergamalı tüccarları — öldürmüşler. İş bu kadarla kalmamış. Mo- törde bulunan Recep namındaki şabıs ta ayni şekilde tabanca ile öldürülmüş. Bu kanlı hâdisenin İmi | safahatıni gören makinist Yusufu kalay istihsalâtının 929 senesine | da ortadan kaldırmak ve cinayet izlerin bu güretle yök etmek icap etmiş.. Makinist Yusufun vücudu ekzoz borularının açtığı yaralarla dolmuş.. Yusuf, kendisine fenalık yapılmamasını, hâdiseyi gizliyeceğini — vadetmiş ve bu vaitle yakayı kurtarmış. Cinayet işlendikten sonra ka- | tiller hakikatle karşı karşıya kalmışlar.. Elde ettikleri paraları taksim ettikten çuyallara doldurarık denize atmışlar Bündan acüra Odman kaptan Ahmede talimat vermiş: — Sen motörü al... İtalya sa- billerine doğru açıl.. Yusuf ta se- ninle beraber gelsin. O civarda motörü imha et... Sen de İtalyan adalarından birine iltica et.. Bu suretle izimizi kaybetmiş oluruz. Osman Kaptan bundan sonra bir kayığa binerek uzaklaşmış.. Fa- kat Ahmette korku başlamış. Osman Kaptanın hâdiseyi hükü- mete haber vererek bu İşin içe- risinden tehlikesizce - sıyrılmasın- dan korkmuş ve motörü batıra- rak başka bir kayıkla ortadan kaybolmuş. Deniz ortasında kalan Yusuf bir kayığa binerek İzmire gelmiş; Kokaryalıda — sahile çıkarak evine gitmiş.. Bir taraftan yara» larını tedavi ettirirken diğer ta- raftan meseleyi babasına ve kar- deşine anlatmış. Kanundan korkan bir genç olan Yusufun kardeşi keyfiyeti zabıtaya haber vermiş. Ve bu suretle mesele patlak vermiş,, Hâdisenin bu suretle aydım- lanmasma rağmen, muhtacı tak» kik bazı nuktaları olduğu anla- şılmaktadır. Bu unoktaların tenviri zımnında mahkeme, bazı şahitler dinliyecektir Adran Doks Berlinde Berlin 24 — Dox tayyaresinin bugün öğleden sonra buraya im- mesine intizar edilmektedir. sonra cesetleri Emlâk ve Eytam Bankasından: Bankamızın tahtı tasarrufunda olup ahiren ifraz edilen Beyoğ- lunda Teşvikiye mahallesinde Harbiye caddesinde krokisi aşağıda mevcut arsalardan cepheleri Harbiye caddesine müsadif 1, 9, ve 8 parsel numaralı arsalar kapalı zarf usulile satılığa çıkarılmıştır. Teklif edilecek bedelin beşte biri peşin olmak üzere müteba- kisi dört sene ve dört müsavi taksitte ve senevi yüzde on buçuk faize tabi olmak şartile öndenilecektir. İhâle 30 Mayıs 932 tarihine müsadif pazartesi günü Ankara'da İdare Meclisi huzuru ile icra edilecektir. (1) numaralı arsanın teminatı (1.118), (8) numaralı arsanın teminatı (1.240) ve (9) numaralı arsanın teminatı da (1.262) Jiradır. Talip olanlar mufassal şartnamemizi görmek üzere İstanbul Şu- bemize veya Merkezde Emlâk servisine müracaat edebilirler. Harbiye-Nişsntaşı Tramvay Çaddesi