24 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

24 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN “GÖZÜ HATFKINKULAĞI HALKIN DİSİ Yazı işleri tolefonu : İstanbul — 20203 — SALI — 24 Mayis 1932 “Sön Posta Adare işleri telefonuı kataabul — 20203 JÖ Fiati 6 kan Fiati 5 kııruı SARSILMIYAN BİR DOSTLUK Bir Emvali Metruke Kaçakçılığı Hikâyesi Atina 23(Ge- ce — yarısından sonra) — İsmet Pş. ve Hariciye Vekilini — hamil olan Tevere va- puru bugün(dün) saat 11 de Pire limanına muva- salat — etmiştir. Tevere — limana girer girmez Yu- nan hariciye na- zurı M. Mihala- kopulos ve ha- riciye — nezareti umüm — müdürü M. Çamados va- ura giderek smet Paşa ve Hariciye Vekilini — selâmlamış- lardır. MAWVGbizelos rahatsız bu- lunduğundan vapura gidememiş, M. Mihalakopulos vasıtasile İsmet Paşaya bir mektup göndermiştir. M. — Venizelos — mektubunda rahatsızlığı dolayısile İsmet Pş. ile görüşemediğinden son derece | müteessir. bulunduğunu — beyan ettikten —sonra iyi seyahatler temennisinde — bulunmuştur. Başvekil İsmet Pş. M. Veni- leloı'un rahatsızlığını ogıcrıir Sporculu u Bu Nizam- l İsmet Paşa, Yunan Cümhur Reisi Ve M. Venizelos Atinada Görüştüler öğrenmez derhal vapurdan - çık- mıya karar vermiş ve refakatine Hariciye Vekili Tevfik Rüştü B.i alarak Atinada, doğruca M, Venizelos'un evine gitmiştir. İsmet Paşa ile M. Venizelosun mülâkatı tarif edilmez - derecede samimi ve tesirli olmuştur. İsmet Paşa M. Venizelosun evinde uzun müddet kalmış ve bu esnada son aktedilen Türk - Yunan iti- sızlıktan Kurtarmalıyız İstanbulspordan Salâhattin ve ayni klübün sabık kaptanı Tevfik Beyler Spor âlemi, son günlerde, bir- takır dedikodulu hâdiselere sahne 9lüyor ve teşkilâtin nafiz olama- Ması, bu nizamsızlıkların önünü alamıyor. Bahsetmek - istediğimiz z dlıı:lı:mı spor varlığının esasına aallük ettiği için, Üzerinde dür- "“Yı Münasip görüyoruz: I — Böşiktaş kulübü bir Yu- Zoslavya seyahati tertip elti ve İstanbulspor — kulübünün futbol kaptanı Tevfik Beyi de bera- ber götürdü.ğ Fakat İstanbul- spor kulübü- buna muvafakat etmemişti. Tevfik Bey mensup olduğu müesşesenin arzu etmeme- sine- rağmen gitti, dönüşte ise kulübünden çıkarıldı, şimdi Ga- latasaraya intisap ettiriliyor. (Devamı Vi inci sayfada) M. Venizelos, İsmet Pş. ve Tevfik Rüştü B, | lâfnamesi görüşül- müştür. İki dev- let ricali bu itilâf- namenin her iki memleket — için son derece fay- dalı ve lüzümlu olduğu noktasın- da mutabık kal- mışlardır. Bu esnada Yu- nan — Reisicüm- buru M. Zaimis de M. Venize- los'un evine gel- miş ve İsmet Paşa ile görüşmüştür. M. Zaimis te 'Türk-Yunan itilâf namesinin — fay- da ve ehemmiyetini zikreyledik- ten sonra: “Hiçbir kabine tebeddülünün iki hükümet ve millet arasındaki dostluğa halel getirmiyeceğini, Türk - Yunan dostluğunun artık kökleşmiş derin esaslara istinat ettiğini, — hiçbir. kuvvetin —bu dostlüğu — yerinden oynatamıya- (Devamı 8 inci sayfada ) Şinasinin Kemikleri! İlk Türk müceddidi - Şinasi merhumun Ayaspaşa mezarlığın- daki kabri üzerinde şimdi bir apartıman — bulunduğunu ve bu mezarlık yüzünden çıkan hâdise- leri uzun uzadıya- yazmıştık. El- yevm mahkemeye intikal etmiş olan bu hâdisenin tetkikatına devam edilmektedir. Dün ehli vukuf tarafından bir keşif yapılarak mezarlığın hududu tesbit edilmiştir. Fakat şimdi de ortaya çok garip bir iddia atıl- mıştır. — Mezarlığın — mütevellisi olduklarını söyliyenler tarafından ortaya ablan bü iddiaya göre, güya mezarlık ırsaıınd.. inşaata başlanmadan evvel Şinasinin ba- kiyel izamı çıkarılarak Müzeye nakledilmiş! Halbuki Müzenin böyle bir şeyden haberi yoktur ! Fenerbahçe - Galatasaray Kku- lüpleri heyeti idaresinden: Evvelce takarrür etmiş olan Fenerbahçe - Galatasaray maçının ikincisi 27 mayıs 932 cuma günü Taksim stadomunda yapılacaktır. Oyuna saat tam 17 de başlana- taktır. Hakem birinci maçı idare eden Mister Allendir. n spor — şönlikleri yfamızdadır.) İstanbul Def- terdarlığına şa- yanı dikkat bir emvali metruke kaçakçılığı ha- ber verilmiş, za- bıta — marifetile hâdisenin tahki- kına başlanmış- tır, Şimdiye — ka- dar gizlendiği, fakat sahibinin firari olması do- layısile hazineye intikal — etmesi icap ettiği bildi- rilen bu metruk mal, bir apartı- mandır, Fındık- hdadır. ve adı Fındıklı - apartı- manıdır. Bu iddiaya na- zaran bu apar- tıman — Takvur- yan isminde bir firariye — alittir. Vaktile hazinece vazıyet edilmiş, sonra sahibinin muntazam pasa- (Devam 8 inci sayfada) Findıkli apartımanı MahmutşevketPş.Vapuru Doktorunun Macerası İzmir, 22 (Hususi) — Bundan sekiz ay evvel size sahte diploma ile doktorluk eden Şevket Beyin macerasını bildirmiştim. O zaman- dan bugüne kadar geçen müddet zarfında bu maceranın safhaları büsbütün başka bir renk almış ve zavallı adamı ölüm döşeğine kadar sürüklemiştir. Hâdisenin mahiyeti şudür: — Kıbrıs Tıbbiye mektebinden mezun olan Şevket Bey, Türkiye'! de doktorluk etmek üzere Sıhhiye Vekâletine müracaat etmişti. Eskl (Devamı 8 inci sayfada ) —— I Hâlin Lisanı İ — Şu gençlerin biri sporcu, öbürü de yeni şairlerden olacak! — Neden anladın? — Biri öbürüne ki * natakladı,