25 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

25 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa ! Dünya Sporu Futbolde Bir Sürpriz Paris 23 — Red Star - Rasni klüpleri — muhteliti, bu seneki İngiliz Futbol şampiyonu olan Nevkastl takımını bire karşı üç sayı ile maglüp etmişlerdir. Bu netice, umumi bir hayret uyan- dırmıştır . * İran futbol takımı da Fransa | klübü —takımımı sayı ile yenmiştir. Bisiklet Yarışı Roma 23 — Bisikletle İtalya etrafında — devir — müsabakasını altıncı merhalede Gerra, yedinci merhâlede de Antuvan Many kazanmışlardır. Tenis (Davis ) Kupa Maçı Viyana 23 — Davis kupası için Alman ve Avusturya tenisçileri arasında yapılan turnuva musaba- kasımı almanlar, ikiye karşı üç galebe ile kazanmışlardır. Otomobil Yarışı Berlin, 23 — Algemayne Çay- tung isimli gazete — tarafından tertip olunan — otomobil yarışımı Alman Fon Bavçiç kazanmıştır. Yarışı kazanan araba bir Mersedes - Benz otomobilidir ve saatte vasati 144 kilometre yap- mıştır. Bu yarışa 16 otomobil girmiş, sekizi yarı yolda mü- sabakadan çekilmiştir. bire karşı iki Bir Bugatti otomobilini idare | eden Çekoslovakyalı Lobkoviç | 'Çocuk Yerine yarışın başlangıcında düşerek öl- müştür. İkinciliği Alman Rudolf kazanmış ve birinciden 20 metre geri kalmıştır. Birinci ile ikinci, bu müsaba- kada âdeta bir sürat düellosu yapmışlardır. 100 Met-e Yüzme Rekoru Paris 23 — Fransa şampiyonu Kartonne Lido havuzunda 100 metrelik kulaçlama yarışım 10 dakika 15 saniye 3/5 te ikmal etmiş ve kendi rekorunu kır- mıştır. Mardinde İki Buçuk Milyon Çekirge Öldürüldü Mardin, (Hususi) — Son ya- ğan bereketli yağmurlar şehri- miz ve havalisindeki mahsulâtı tamamen kuraklık - tehlikesinden kurtarılmıştır. Bundan başka evlerdeki su kuyuları ve sarnıçlar da dolmuş, susuzluk korkusu kalmamıştır. İyi yetişen mahsulâtın çekirge Afetinden korunması için vilâye- timiz çekirge mücadele hayeti faaliyete geçmiştir. Şimdiye ka- dar 2,680,004 kilo sürfe itlâf edilmiştir. Kızıltepe, Derik, Merkez, Nu- saybin, ve Cizre kazalarında in- ficar eden sürfeler kâmilen imha edilmiştir. Midyat, Gercü; kaza- larında da sürfelerin bir haftaya kadar imha edileceği haber alın- mıştır. CEMAL Kiraz Bayrami Bandırma (Hususi) — Erdek mıntakasındaki kirazlar kemale ermişlir. Bu sebeple 27 Mayıs önümüzdeki Cuma günü Erdekte büyük bir kiraz bayramı yapıla- çaktır. Esasen bu bayram her sene icra — edilmektedir. Halk şimdiden hazırlıklar yapıyor. “SON POSTA MEMLEKET HABERLE Yeşil Somada Hayat Kadını Erkeğinden Fazla Olan Somanın Toprağı Çok Bereketlidir Soma, (Husu- si) — Bu mek- tubumda kasa- | bamız hakkındı etraflı malümat | vermek suretile Garbi Anadolu- nun bu güzel köşesini okuyu- cularımıza tanıt- mıya — çalışaca- ğgım, — Kasaba- miz Manisa vi- lâyetine — mer- but, — Balıkesir vilâyeti ile Kırk- ağaç ve Berga- ma kazalarile hudutludur. İzmir - Bandırma — demiryolu üzerinde — bulunan kasabamızın mülhakat ile birlikte nüfusu 21 bin kadardır. Kazamızda kadın nüfusunun miktarı — erkeklerden fazla olup 11 bin kadardır. Er- keklerin miktarı 10 bine yakın- dır. Kazamız dahilinde 70 - köy vardır. Soma — merkezinde — ev miktarı bin yüzden fazladır. Civciv Besliyen Bir Genç Kız Mardin ( Husust ) — Burada Tekiye mahallesinde Fadile is- minde âma bir kızcağız mendile | sarıp koltuğunun altına koyduğu | bir yumurtadan 21 gün sonra bir civciv çıkarmıştır. Bu acayip ha- beri duyan maballe halkı civcivi görmek için kızcağızın evini dol- durup boşaltıyorlar, Âma kız gelenlere: “ Benim çocuğa çok merakım vardır. 20 yaşında iken güzlerim kör oldu. Bu yüzden kocaya varamadım. Hiç olmazsa koltuğumun altına koyup 21 gün beklediğim bu civciv evlât hasretimi — tatmin etsin. Herkes gibi ben de bunu evlât diyerek bağrıma basacağım,, demektedir. Altı Bin Nüfuslu Bir Nahiye Kadıköy (Hususi) — İzmir vi- lâyetine töbi olan nahiyemiz nü- fus kalabalığı itibarile birinci dereceyi almaktadır. Büyükçe bir kasaba cesametinde olan nahiye- miz Garbi Anadoluda bir sanayi merkezidir. Burada birçok mensucat tez- gühları vardır. Bu tezgâhlarda yazlık ve kışlık gömlek kumaş- ları, elbiselikler, karyola takım- ları, yatak ve yorgan çarşafları, perdelikler dokunur ve memleke- tin her tarafına ihraç edilir. Belediye Reisi Hamdi Bey nahiyemizi güzelleştirmek husu- sunda faaliyet — sarfetmektedir, Son zsamanlarda çarşı genişleti- miş ve birçok yerlere ağaçlar dikilmiştir. Nahiyemiz — gittikçe terakki etmektedir. CEMAL V. ZEKİ Kazamız halkının burada yet- Soma Kasabasının uzaktan Panoraması mişi — çiftçilikle — uğraşmaktadır. Çalışkan çiftçilerimiz her sene mühim miktarda tütün, zeytin, pamuk, arpa ve buğday yetiş- tirmektedir . Bilhassa tütünlerimiz Garbi Anadolunun en nefis mahsulle- rindendir. Kazamız - dahilinde — bağcılık hususunda da büyük bir faaliyet müşahede edilir. Bütün bunlardan başka palamut istihsal etmek i hususunda da So- mamız Ön sırada gelmektedir. Bü- tün bu mahsu- lât — sayesinde kazamıza — her sene mühim miktarda — para girer. Fakat son buhranın — tesir- leri tabiidir. ki burada da mü- şahede ediliyor. Kasabamıza bir saat — mesafede bir de kömlür madeni vardır. Fakat sarfiyat olmadığı için istihsalât yapılmıyor. Hulâsa ka- sabamızda herşey vardır. Fakat eğlence — ihtiyaçlarımızı — tatmin hususunda kasabamız çok fakir ve yoksuldur. Senede bir iki de- fa uğrıyan derme çatma tiyatro kumpanyaları, medeni — eğlence ihtiyaçlarımıza cevap vermekten çok uzaktır. B. SITKI !T_okat Sporcuları Güzel Bir Bayram Geçirdiler a AT Bayrama iştirak eden Tokat gençleri Tokat ( Hususi ) — Şehrimiz- deki spor birliği 13 mayısta çok güzel bir eğlence ve bayram ter- tip etti. Esasen 13 mayıs bizim spor birliğinin bayram günüdür. O gün sabahleyin birliğe mensup bütün sporcular halka nümune olacak bir tarzda temiz kıyafetleri- le ve muntazam bir şekilde yürüyüş yaptılar, güzel marşlar söyliyerek şehirden ayrıldılar. Bir Cinayetin Muhakemesi Çankırı (Hususi) — Demirci köyünden Kadir namında birisi vergiye olan borcunu verecek parası olmadığından borcuna mu- kabil evinden tavuğunu verdiği için karısiyle arasında bir kayga çıkmıştır. Tahsildara yardım için bir- likte gezen o köyden Veli ile Mehmet bu kavgaya karışarak Kadirin karısının. başını yardık- larından dolayı Veli yedi ay ve Mehmet bir ay hapse mahüm edilmişlerdir. K. K. Kırlara giden genç sporcula- tımız akşama kadar — muhtelif spor eğlenceleri arasında güzel bir gün geçirdiler. Akşam üzeri tekrar muntazam bir yürüyüşle şehre gelen sporcularımız —güzel bir intiba bıraktılar. Gönderdi- ğgim resimdeki (X) işaretli zat birliğin — emektarlarından — Ali emmidir. Edirnede Bir İnhidam Edirne ( Hususi ) — İstanbul caddesi üzerinde bulunan Hafız Sait Efendiye ait evin tavanı ansızın — yıkılmıştır. İnhidamın ilk sarsıntılarımı gören yolcular haykırarak evdekileri ikaz etmek istemişler, fakat bu sırada tavan birdenbire büyük bir gürültü ile çökmüştür. Bereket versin evde oturanlar o sırada tarlaya gittikleri için nüfus zayiatı ol mamıştır. Gönende Meddah Gönen ( Hususi ) — Birkaç -gündenberi Meddah Süruri sine- ma binasında Monoloğ ve hikâ- S. BEDİ WDenı'z Banyosu Nasıl Yapılmalıdır ? Havalar sıcaklaşıyor. Arkasın- dan da banyo mevsimi gelecek. Fakat pek çok kimseler deniz banyosunun nasıl yapılmak lâzım geldiğini bilmezler, saatlerce su- da ve güneşte dururlar. Bu halin bünye üzerinde husule getirebile- ceği fena tesiri hiç hesaba kat- mazlar. Deniz banyosunun yapa- bileceği aksi tesirden kurtulmak için şu noktalara riayet etmek şarttır: 1 — Banyo elbisesini terci- hen yünden ve bol intihap etme- lidir. O surelle ki hem deniz suyu vücude kolayca temas etsin ve hem de yüzerken hareketler güçleşmesin. Ayni zamanda ko- layca çıkarılabilsin. Kadınlar için kauçuktan bir başlık giymek muvafıktır. Gü- neş gök şiddetli olduğu takdir- de de kadın, erkek başlarına yazlık şapka giyerlerse ihtiyatlı hareket etmiş olurlar. 2 — Banyo saatleri, 10- 12, 15 - 17 arası olmak münasiptir. Çünkü bu zamanlar, tam yemek araları zamanıdır. Sıcak - olsun, soğuk olsun, suya dalmakta te- reddüt göstermemelidir. 3 — Banyo müddeti, ilk baş- lanıldığı zaman iki dakikayı geçmemelidir. Sonra derece ile 8, 5, 10 dakikaya — kadar — çıkarılabilir. Banyonun teskin edici mahiyeti arttırılmak isteniyorsa bu müddet daha uzaltılır.. Sıcak memlekel- lerde ise 2 - 3 saat denizde ka- hmabilir. İlk defa denize girenler için derhal banyoya başlamak pek münasip değildir. Bunun için iki, Üç gün sahil ve deniz havasına alışmakla iktifa etmek ve bu müddet zarfında sıcak deniz suyu banyosu almak faydalı olur. Denizde, çeneye kadar <» için de durmak yine en münasip banya tarzıdır. Banyodan sonra cerhal yün bir sileceğe sarılmak, sonra hemen kapalı bir yerde giyinip bir müddet yürümek çok sıhbidir. Bazı defalar, deniz bazıyoları, baş ağrısı, gaseyan ve ishal tevlit edebilir. Bu hal, denize alışkın olmamanın bir neticesidir. Önüne geçmek için banyoları kısalt- mak, İcap ederse birkaç saniyeye indirmek lâzımdır. Deniz bulunmıyan yerde sun'i deniz banyosu da alınabilir. Bu- nun için 300 litre suya 8 gram kaya tuzu,. 3500 gram sülfat dö sut, 700 gram klorür dö kalsiyom 2950 gram klorür dö magnezyom karıştırıp eritmek kâfidir. * Salihli Cinayeti Salihli, (Hususi) — Geçenler- de kahveci Hamdi Ef, yi öldüren Ali, muhakeme edilmek Üzere mevkufen Manisa Ağırceza mab- kemesine gönderi!miştir. Kendisi- ne tabanca verdizi iddia olunan H. isminde bir kadın da lanisaya götürülmüştür. Talehe Konseri Konservatuvar talebesi önü- müzdeki cuma günü Galatasaray lisesinde bir konser verecekler- dir. Bu konser için bir program hazırlanmıştır. yeler söyliyerek Gönenlilere iyi vakit geçirtmekte ve kahkahalara î garketmektedir.