28 Mayıs 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

28 Mayıs 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Fransa | ROMA, 27 (Baş muharririmizden) in kil İsmet Paşa Hazretleri, sabah bataklıkların kurutulması İyesinde hazır bulundu. İtalyan mühendislerinin munta - Mim bir plânla yaptıkları bu iş, çok alay, milhendislerinin kendilerine eri izahati büyük bir dikkatle Öğleden sonra 600 fayyarenin bir - den Uçuşunda hazır bulunan İsmet Paşa Hazretleri, İtalyan tayyarecile « *ni selâmladı. « Akşam sefarethanemizde İtalyan İtalya hükümet reisinin iki ge- yaş rvel misafirlerine verdiği zi- kiye söylüdiği sözlerle başve- mizin karşılık nutkunu öbür Miu nlarımızda okuyacaksınız. Ger nutuklar bizi Roma seya- Min bir şahikasına götürecek. We iki hükümet reisinin bu açık Büz masından ciğerlerinize te- bir hava dolduğunu hissede- iniz. Burada yalnız İtalya ki yüksek değildir; orada Tür- yan sesini de olanca berrak- Ni kseden irtifama varmış Mana liniyle İsmet Paşa Ro- Bada iki resmi lisanın cemilekâr ğa lerini konuşmadılar; dost- taş inanmış iki kalbin temina- teati ettiler, Hakikatta bu nutukların hu- Miveti sözün file değil, filin Gülhane parkında çocuk bahçesi: Delale Sakir İ Köşedeki sesim : evvelce bir filo ile gekrimize i. İsmet Paşa Hazretleri, İ -| Buhrana sebep olan : Amerikalı bir muharrir, bütün dünyanın çektiği Iztıraplardan Fransayı mes'ul tutuyor Ba dikkate. değer yazı, 3 üncü sayfada 15 inci Yıl * Sayı : 5165 der. Dostluğa inanmış kalplerin teminatı Romada söylenen mühim nutuklar . 600 tayyare büyuk bir uçuş yaptı Dün gece Türk selaretinde M. Musolini şeretine büyük bir z.yalet verildi EE gelen İtalyan -teyyâreci zebitderi | Başvekili M. Mussolini şerefine bir) gibi bu sahada da göstermiş oldukları ziyafet verildi, Ziyafet çok samimi oldu ve iki hü - kümet Başvekilleri dostane hasbühal - lerde bulundular. . ROMA, 27 (A. A.) — İsmet Paşa Hazretleriyle Tevfik Rüştü Bey şerefine M. Mussolini tara - fından verilen ziyafette Türk he - yetinin erkâniyle başta Türk maslâhatgüzarı olamk üzere bütün Türk sefareti erkânt, Ayan meclisi reisi, Hariciye, Müstem “ lekât, Maliye, Bahriye, Milk i Ajırarafı 4 üncü sayfamızda Roma Nutukları söze takaddüm ettiğini gösteren noktalarıdır. Iki Başvekil, iki mil- lete karşılıklı bir dostluğun başlanıp kuvvetlendiğini söylemezden ev- vel, o sözü şahsi bir kanaat sa- hasindan bir milletin ifadesi sa- yılacak bir merhaleye getiriyor- lar ve dostluk cümleleri söyle- mezden evvel kuvveti bitmemiş bir dostluk muahedesinin hüküm- lerini daha uzak senelere götü- recek bir yeni tahdit muahedesini iki şerefli imzanın teminatına bağ- lamış, önlerinde halline mecbur olacakları hiç bir ihtilaf noktası kalmadığını kayt ve ifade etmek salâhiyetini nefislerinde toplamış bulunuyorlar. Sözden ziyade fili andıran bu hareketler, şu daha unutulmayacak kader yakin za- Alt tarafı 2 inci sayfamızda) Cumartesi, 28 MAYIS VAKIT 1932 kuponu Bü kuponu kesip saklayınız. İlk mektep wlebesinden SO tönesini getirene | finci sınıf ” ” ” ” ” " 4- ” kitapları idare tarafından hediye edilir. © Sayım 5 Kuruş; (6 ine a7) 1932 Zevksiz bir didişmeden sonra Bu sefer de Maçı Maarif Vek Dün Ankaradan geldi, akşam trenile döndü Maarif vekil Esat Bey, dün sa - bah Ankara'dan şehrimize gel *! miş, öğleden evvel jimnastik şen - liğinde, öğleden sonra Sipahi o - ca aki müsabakalarda hazır bulunmuş, akşamki trenle Anka - ra'ya dönmüştür, Esat Bey, istasyonda Maarif) | erkânı ve diğer bir çok zevat ta - rafımdan karşılanmış ve teşyi i edilmiştir. Maarif vekili, dün kendisiyle ge m imize, muhtelif hisler tarafında şu beyanatta Dünkü oyun sinirli bir hava içinde ve hâdiselerle dolu geçti ye , lunmüuştur: İ — Geçen hafta Ankara'da yapılan jimnastik şenliklerinde bulundum. Türk gençlerinin beden terbiyesinde -|! ki muvaffakiyetini gördüm, Ve bu hususta azami derecede uğraşan kıy - metli muallimleri febrik ettim, Bugün) ! İstanbulda da jimnaçtik şenliği yapı - lacağını gazetelerde okuyunca, der « hal İstanbula geldim. Gençlerimizin her sahada olduğu ( Alttarafı 2 inci sayfamızda | İ Akisler: | Bir ankete cevap —İ. Zeki, nazik bir gençle tanışlım: Sahap Nafiz Bey. Serpeli Tününda bir edebiyat anketi açmış. Suallerine benden cevap istedi. Düşündüm: Eğer, anketten mak - sat, bir gazete veya mecmuaya beda - va yazı tedarik etmekse, Ahmet İh - san Bey gibi bir sermayedarın mec - muasina muavenet etmek benim had - dim değil.. Yok, gaye, fikirlerin anlaşılmasiyse,, peki. Kendi sütu - Fener kalesinde töhlikeli bir kaç saniye Galatasarayla Fenerbahçe (din) maçı kazandı. PARK ikinci defa karşılaştılar ve bu sefer de Eğer, sporu seven karilerin da- sıfıra karşı bir sayiyle Fenerbahçe Alttsrahı 5 inci sayfamızda J Jimnastik şenliği çok mükemmeli oldu Maarif Vekili diyor ki : numda cevaplarım veriyorum: “ Bedenen kuvvetli olmak istiyorsak, bu, — Bizde edebi mektepler hakkında fikriniz? Türk içtimai heyetinin selâmeti içindir, — Edebiyatı cedideye kadar bizde iz ea EEE er YI mektep yoktu, medrcse vardı. Jik edebi mektebi açan Tevfik Fik - ret — Halit Ziyadır. Bir de son gün - lerde bir iptidri( mektep) £ açılmıştı amına, okutacak kimse bulamadığı! için kapandı galiba!.... — Nesir mi, şiir mi?., Bundan son - ra.edebi hayatta hangisi hâkim ola - cak? — İlk edebt eserin manzum oluşu - na bakılırsa, bır kadar eski bir dilin her hangi bir istikbalde birakılabile » ceğini zannetmem. VK Nesire gelince; bir yerde okudu - > m İğ guma e , dü yüzün. ği belediye Şema beraber ara i Memleketimizin her yerinde, Mer) yünde Fenerbahçe kulübü. stadman muş. Umarım ki, İnsan ayağı dey .| sene Mayis içinde yapılması karar -| büyük bir muvaffakiyetle yâpılmıştır. Sabahleyin havanm kapalı olma « (Lütfen sayfayı çeviriniz) Yeni teirikalarımız Roz Nuvar Norma Şerer A laştırılmış olan mektepliler Jimnastik şenliklerinin beşincisi, dün Kadıkö - memiş dağlar yavaş yavaş şehirleş - tikçe nesrin de kuvveti artacaktır. Dikkat ederseniz, bugünkü nesrimiz - de için için şiir nağmeleri duyulur... Memleketimizde henüz hakiki beledi - ye nâsıl teessüs etmemişse, heniz ha - kiki nesir de teessüz etmemiştir. — Bizde harp ve seyahat edebi - yatı? — Bizde harbe gitmiş hangi sair, hangi edip var ki, hakiki harp edebi - yatı olsun... Maşallâh hepimiz, cephe gerisinin dumansız mintakasında kal - manın, yolunu bulduk!. Seyahat e - debiyatına gelince; şairin ve edibin bugünkü kazancı, ikinci mevki tram - vayla şehir dahilinde bile seyahate müsait değildir, Biz, seyahat edebi - yatını Mission'la ğidip gelen talihli insanların o kaleminden bekliyelim.. Şimdilik bu nev'in bir tane muharriri! var: Falih Rıfkı Bey! — Lisan bugünkü şeklini kimlerin elinden almıştır? — Sülunumda yer kalmadı... Yarın konuşuruz! Bebekler eğleniyor 1. “> Yusut Ziya . | “Vaktıt,, karilerine, dün “Roz Nuvar,, ismini taşıyan, şehrimizd/ ve beyaz Ruslar arasında yaşan- mış mefis bir romanı takdim etmiye başlamıştı. Bugün de maruf sinema yıl- dızı “Norma Şerer,, in hayatını ve muvaffakiyet sırlarını anlatan bir eserin neşrine başlıyor. 4 üncü ve 5 inci sayfala- rımızda,