28 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ağrı dağı şakilerinin muhakemeleri Adana 27 (A.A.) — Ağrı dağı ygnkilerinden firar halinde bulunan 37 maznun yakalanarak...
 Cenevrede Akşam Hiç eksilmiyen bir debdebe: Leman sarayı.. Cemiyeti Akvamın senelik masrafı 13 buçuk milyon türk lirasıdır!
 Gümrük idarelerini teftiş Rüsumat müfettişlerinden mürekkep bir grup, evvelki gün, karadeniz gümrük idarelerini teftiş için,
 Maarif vekili Dün akşamki trenle Ankaraya avdet etti Maarif vekili Esat beyin dün sabah şehrimize geldiğini yazmıştık. Esat
 Roma seyahati * İsmet paşa, dün hava manevralarında bulundu Dün akşam sefaretimizde bir ziyafet verildi Roma, 28 (Hususi) —

/ Her tarafta sıcaklar ; başladı, Izmirde öğle üstü dükkânlar kapanıyor. Dün ismet paşa ve heyetimiz büyük hava manevralarında bundu. — —aa Sene 14 — No: 4895 — Fiafı her yerde: 5 kuruş CUMARTESİ — 28 Mayıs 1932 Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 | Cenevrede Akşam Hiç eksilmiyen bir debdebe: Leman sarayı.. Cemiyeti Akvamın senelik masrafı 13 buçuk milyon türk lirasıdır ! yal, NM A NEMOİRE DE ROW WİLSON Cemiyeti Akvam binası Cenevre, 23 — Tasarruf | senenin modasıdır. Fiilen olmas bile, söz olarak “tasarruf ve ikti- sat,, tan bahsedilmiyen bir yer, bir meclis yoktur. Fert, aile, cemiyet, şirket, nihayet devlet, her yerde tasarruf (o kaidesini meşgale (o ruznamesinin (o başına koydu. Her devlet: böyle olunca, . devletler meçmaı olan Cemiyeti akvam da, devrin bu mübrem kaidesinden (ohariç (kalamazdı. Nihayet, bu zamane derdi Cemi- yeti akvam meclisinde de söz mevzuu oldu. Geçen günkü içti- mada, İngiltere murahbası Cemi- yeti akvam bütçesinde tasarruf lüzumunu ileri sürdü, kıyametler koptu. Bubran karşısında herkes lüksü bırakıp ayağını yorganına göre uzatmaya uğraşıyor. Bacağı ekse- riya çok uzun olan ingilizler, yorgan altında kıvrılmaya razı olurlarsz ix vabametini anlamalı... Filhakika, (o Cemiyeti (Oakvam müessesesi, çok pahalıya mal Beynelmilel olan lüks eşyadan biridir. Senelik | masrafı (1932 bütçesine nazaran) tam 33 milyon 687,994 altın frank, yani aşağı yukarı 13 buçuk milyon Türk lirası kadardır. Bu kadar çok para nereye gidiyor, diyeceksiniz... Cemiyeti akvam, muazzam bir teşökküldür. . Üç büyük kısımdan mürekkeptir: 1) Cenevrede Ce- miyeti akvam kâtibi umumilik teşkilâtı. o 2) Gene Cenevrede Beynelmilel iş bürosu (Bureau International du Travail). 3) La Hay'de Beynelmilel daimi adalet divanı (bu müesseseyi, La Hay'de eskiden beri mevcut hakem divanı ile karıştırmamalıdır). Asıl Cemiyeti akvam teşkilâtı Cenevredeki (o kâtibi (o umumilik dairesinde, oObir nevi dünya imparatorluğudur. Bu imparatorluğun, Leman gölü kenarında, bânisi, Amerika reisi- cumhuru müteveffa M. Vilsonun namısa izafe edilen Vilson (Devamı ikinci sahifede ) ; iş bürosu Galatasaray - Fenerbahçe dün Taksim stadyomunda karşılaştılar. Maçı 0 - 1 Fenerbahçe kazandı. Maçın tafsilâtı dördüncü sahifede spor kısmımızdadır. Resmimiz bu heyecanlı müsabakadan bir safhayı gösteriyor. Maarif vekili Dün akşamki trenle Ankaraya avdet etti Maarif vekili Esat beyin dün sabah şehrimize geldiğini yazmış- tık. Esat bey dün öğleden evvel mekteplilerin jimnastik şenliklerin- de, öğleden sonra Sipahi ocağın- daki müsabakalarda hazır bulun- muş ve akşam trenle Ankaraya dönmüştür. : Esat bey jimnastik şenliklerini pek o beğenmiştir. (o Şenliklerden sonra Esat bey muallimlere teşek- kür etmiştir. Maarif vekili sipahi ocağındaki yarışları çok güzel bul- muş, bilhassa müsabakalarda Türk hanımlarının “gösterdiği kabiliyeti büyük bir takdirle seyretmişlerdir. Esat beye bir aralık futbol ma- çı için stadyoma gidip gitmiyece- ği sorulmuş vekil bey: “« — Hayır, stadyoma gitmiye- ceğiz. Çünkü dargınız. Fakat dar- gınlığımız orada spor tezahüratı yapan gençlere karşı değildir. Sahayı mekteplilerimizden esirgi- yenlere karşı kırgınız demiştir. Ağrı dağı şakilerinin muhakemeleri Adana 27 (A.A.) — Ağrıdağı ynkilerinden firar halinde bulunan 37 maznun yakalanarak şehrimize getirilmiştir. MMaznunların evrakı ağır ceza mahkemesine tevdi olunmuştur. Haziranın (o başında muhakemelerine başlanacaktır. Gümrük idarelerini teftiş Rüsumat müfettişlerinden mü- rekkep bir grup, evvelki gün, karadeniz gümrük idarelerini tef- tiş için, seyahate çıkmışlardır. Müfettişlerden bir kısmı, Iran ve Rus hudutları üzerindeki gümrük idarelerini teftiş edeceklerdir. Roma seyahati ' Ismet paşa, dün hava manevralarında bulundu. Dün akşam sefaretimizde bir ziyafet verildi “Roma, 28 (Hususi) — Başvekil Ismet paşa, hariciye vekili Tevfik Rüştü bey ve refakatlerindeki heyet dün sabah Roma civarında kurutulmakta olan Pentin bataklı- ğını ziyaret etmişlerdir. Burası eskiden o sıtmalık ve ziraate gayrı salih bir yer iken şimdi kurutma ameliyatı sayesinde burada köyler tesis edilmekte ve yüzbinlerce halk iskân olunmak- tadır. İsmet Paşa ameliyatı büyük bir alâka ile tetkik etmiştir. Başvekil ve Tevfik Rüştü bey bundan başka Principor Piemonte çocukluğu Ohimaye enstitüsünü ziyaret etmişlerdir. Öğleden sonra © başvekilimiz, Tevfik Rüştü B. ve heyet erkânı Roma civarında Litoria tayyare karargâhında yapılan tayyare ma- nevralarında bulunmuşlardır. Tayyare karargâhı yüzbinden fazla halk ile dolmuştu. Ismet paşa ve Tevfik Rüştü bey gelir- ken halk tarafından hararetle alkışlanmışlardır. Manevrada kral, veliaht, M. Musolini ve itlyan ricali bulunu- yordu. Ismet paşa krala mahsus locada ve kralın yanında oturarak manevraları tamaşa etmiştir. Ayni locada üçüncü sırada sabık Efgan kralı Amanullah han bulunuyordu. Manevraya 600 tayyare iştirak etmiştir. Bunlar muhtelif filolar halinde uçuşlar, hava muharebe leri yapmışlardır. Bombardıman filosu bombalar atarak sureti mahsusada inşa edilmiş olan Cita di Litario kasabasını tabrip etmişlerdir. Bundan başka 30 tayyareden mürekkep bir filo birlikte akro- batik uçuşlar yapmışlardır. Maneve ralar çok muvaffakıyetli olmuştur. Akşam üzeri sefarethanede Ismet paşa tarafından M. Muso- lininin şerefine bir ziyafet veril- miştir. Ziyafette Italyan erkânı hükümeti ve heyetimiz erkânı bu- lunmuşlardır. Ziyafette iki başvekil samimi surette görüşmüşlerdir. M. Musolini bugün Türk heye- tini ve gazetecileri kabul ede- cektir. Ismet paşanın nutku Roma, 27 — Ismet paşa, dün akşamki ziyafette M. Musolini tarafından irat edilen nutka ver- diği cevapta Romada gördüğü hüsnü kabulden ve gösterilen dostluk eserlerinden dolayı teşek- kür ettikten sonra demiştir ki: “Bu dostluk müphem ve gayrı makul bir muhabbet ve teveccüh eseri olmayıp, beynelmilel rabıta- lara hâkim olan zaruretlerin eseri olduğundan dolayı fevkalâde kuv- vetlidir. (Devamı ikinci sahifede ) Sayfiye iyi şeydir vesselâm!... | — Doktor z Eh, sayfiye- Bunun için Azmin elin Öğle yemeği? Ada'ya nak- Bu sebepten, Mevsim mü- Tam yarı yol Şöyle böyle bir| Ilk uyku iyi! imdi çok me“ «Mutlaka bir | deyiz diye da- | Sabahları ho | den nek diyece lettitken sonra | akşam paydo- | masebetile bazı | dagüneşgurup | saat te yemek- | Fakat gece ya: | rak ediyorum; e giti» | iredeki (işleri yakala bera- | lur? Tam da kâh 2 yu: | bir de çantacık | sundan sonra, | günler vapur | ediyor. Ada'ya | le geçiyor. Sa: | rısına doğru | Acaba kaçkile iade k olmaz b a ik tinde daireye | murta ile pir | peydahladık! | şöyle Balıkpa- | mahaşerallah! | çıkıncıyakadar | bahilk vapuru | haşerat hücum | artacağım? e Sabıkı veç- van : iyi yetişiyor (ve | yazcıda, kâ'ı | malümu ihsa | zarını birziya- 2 akşama — da gece oluyor. | kaçırmamakiçin| ediyor. Maga | si de yi mall hile tedviri Sha Sha devam cetve- | 2 simit 1 çayla | nınız Ada ka | ret etmedenol- m ma iz Senin anlıya- | sofradan kal | haza fen saye yen iin tık — Ada'ya | upur eylemek | alaca karan: | e imzamı | dairede uydu- | lantor yeri,pa- | mıyorl ii için AYA cağın saat 21... | kıp yatağa ko- | sinde, bunun 1 ile Gl gittik... lâzım lıktır - atıyorum! ruveriyorum! , | halıl,. ta durmak fe- şuyorum | çaresini bulu: | leceksin? nimelmatlüp! yoruz! ek