28 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

28 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

KY e © olacağını, Revanş maçını Fenerbahçe 1-0 kazandı Galatasaray dünkü berbat oyunu ile mağlübiyeti tamamen hakketmiştir Sıcaklar mı birdenbire bastırdı; futbol mevsimi mi çok ilerledi, yoksa Galatasaray - Fenerbahçe maçlarının Ali Naci bey zamanın- daki asabi havasını taze dostluk yumuşattı.. Bu son Galatasaray - Fenerbahçe maçları eskileri gibi hıncabınç kalabalık olmıyor. Kadıköyünde oynanan birinci maçtan sonra dün oynanan ikinci maç için daha büyük ümitlere kapılmıştık. Taraftarı çok Fener- bahçenin öcalabileceği bir oyuna müthiş bir kalabalığın akacağını zannetmiştik. Maçın etrafındaki dedi koduları daha cazip bir hale sokacak sebepler de vardı.. Fener- bahçe takımı büyük tadilâtla ezeli basmının karşısına çıkıyordu.. Bütün bu müsait şaraite rağmen dünkü maçta yer bulunmayacak kadar seyirci bolluğu yoktu. Belki kapulardan bedavacıların sızma- ması için alınan sıkı etdbir stad- yom tiribünlerinin son basamak- larına kadar dolmasına mani oldu. Yukarıda, Fenrbahçenin büyük tadilâtla © çıkacağını (o yazarken hatırımıza geldi. Maçın tafsilâtına girdikten sonra unutulur ibtimalile şimdiden kısaca yazmağı muvafık gördüm: Maç günü yazdığım bir yazıda; Fikret'in sol hafa alınması makul olduğu balde Muzafferin merkez- de oynamasının teblikeli olaca- ğından bahsetmiştik. Dünkü ma- çın oynatış şekli de tahminleri- mizde haksız olmadığımızı göster- di. Vakıa Fener bahçe baklı bir galibiyet kazanmıştır. Daha doğ- rusu Galatasaraylılar hakkettik- leri mağlübiyete ( uğramışlardır. Biz burada sahada kazanılmış bir maçın neticesini değiştirmeğe çalışacak değiliz. Yalnız Muzaf- ferin merkez muavin mevkiinde yanındaki arkadaşlar kadar mu- vaffak olamadığını söylemek mec- buriyetindeyiz. Dünkü oyundan sonra sakin bir başla oturup düşündüğümüz zaman da bu hü- kümde © yanılmadığımızı (o anla- dık. Dün Fener hücumlarının ekserisini sol haf mevkiinde oy- | nayan Fikret idare etti. Fikret sanki merkez muavin mevkiinde oynamiyan bir merkez muavin gibiydi. Hattâ Muzafferin haflığı unutup raubacim gibi oynadığı zamanlarda boş bıraktığı gedik- leri de bazan Fikret kapadı. Maçtan bir gün evvel Fener bahçe kaptanile bu mevzu etrafında | görüşüyorken bu cihetleri de ko- nuşmuştuk. Fener kaptanı Zeki Muzafferin bu gün için değilsebile yarın: için hakiki bir santrhaf cuma günkü oyuna | Fenerin müstakbel merkez muavini ile başlamak zaruri olduğunu söy- | İn | Dünkü maçın son dakikalarında Galatasarayın geçirdiği buhranlı dakikaları gördükten sonra ne- ticenin 1-0 kalışına hayret ediyo- ruz. Vakıa Galatasaray müdafaası hakikaten çok gayretli oynadı. Fakat itiraf etmeli ki, Fener mühacimleri de arkalarındaki haf hattının temposunu verecek , zaman zaman bozulan ve oyu- nun açılışına göre dağılan mu- avinlerin irtibatını yeniden tesis ediviren bir merkez muavinin yoksuzluğunu hissettiler. (Eğer » Galatasaray pek bozuk oynamasa idi, işin bütün yükü yan haflarla iç mühacimlere taksim olunacaktı. Grit si dil Bununla Muzafferin hiç bir za- man merkez muavin olamıyacağını iddia etmek istiyoruz. Yalnız bu sene içinde yapılacak bir 3 ncü Galatasaray - Fener maçında da Muzafferin hucüm hattından geriye alınmasının daima tehlikeli olaca- ğında ısrar edeceğiz. Maçın tafsilâtı Saat beşi on geçe evvelâ Fener bahçe takımı alkışlar içinde çıktı. Fenerlileri takiben Galatasaraylı- lar da sahaya girdiler. Hakem mister Allen idi. Oyun- cular yerlerini alıp dizildikleri zaman maçtan evvel gazetelerde Fener takımı hakkında yazılanların doğru olduğu anlaşıldı. Söylendiği gibi Fener takımının haf hattı çok değiştirilmişti. Mü- hacim Muzaffer merkez muavini mevkiinde sol açık Fikretde sol haf mevkiinde oynayacaktı, Fener takımında ikinci devredede bâzı tebeddüller yapıldı. Bidayette sağ açık oynayan Niyazi ikinci devrede sol içe getirildi. Yusuf ta sağ açığa alındı. Gazeteler M. Reşadın sol iç mevkiinde oynıyacağını ilân etmişlerdi. Halbuki Reşat bir gün evvel ayağını yaraladığından ta- kıma girememişti. Onun yerine Lütfi sol iç oynıyordu. Iki takım şu şekilde karşılıklı dizildi: Se Fenerbahçe Hüsameddin Ziya Yaşar Fikret Muzaffer Cevat Niyazi Alâeddin Zeki Lütli Galatasaray takımı Avni Vahi Tevfik Mithat Nihat Suphi Kemal Şefik K, Faruki Mehmet Rebii C, Şefik Ilk dakika Saat beşi beş yeçe topa Gala- tasaray başladı. Sıkı bir hücumla Fener bek hattına kadar ilerleyen Galatasaray akını orada kesildi. Fenerliler Ootarafından ortaya kadar iade edilen topu gene Galatasaraylılar kapıyor ve yeniden hücuma geçiyorlar. Oyun bu esna- larda çok zevkli ve seri oynanıyor. Tarafeyn henüz hakimiyeti arala- rinda paylaşamaşış bir vaziyetteler. Galatasaray merkezinden baş- layan bir hücum Fener kalesine iniyor. O esnada önü açık olan Kemal Faruki bir pas alarak Fener kalesine akıyor. Bu büyük fırsatı dışarı Ovurarak kaçıran Kemal Faruki de (Galatasaray taraftarları gibi başını kendi dövüyor. Tehlikeyi gören Fenerliler he- men mukabil taarruza geçiyorlar. Uzun ve isabetli paslarla bir an içinde Galatasaray kalesi önünde peyda oluveren Fener muhacım- ları da Zekinin kaçırdığı mühim bir' fırsata yanarak geri dönüyor- lar. Bu suretle karşılıklı iki güzel gol fırsatı kaçırılmış oluyor. Böyle fırsatları tekrar hazırla- mak için uzun paslarla hücumda devam eden Fenerliler Galatasaray kalesini bir iki dakika sıkıştırıyor- lar. Fakat bu akınların çok tehli- keli bir hal almasına Galatasaray sol muavini Mithat mani oluyor. lik on dakikadan sonra Fener mühacim hattı ekseri zamanlarda Galatasaray nısif sahasında ma- nevra yapıyorlar. Bir Fener hücümünü kesen Ga- latasaray muavin hatt: ilerde du- | ran merkez mühacim L, Mehmede İ pas veriyor, L. Mehmet beklet- vay Hadi meden Kemal Farukiye top ge- | çiyor. Kemal Faruki bu fırsatda | kalenin dışına çektiği bir şütle | l gaip ediyor. Bu ikinci fırsattan sonra oyunun manzarası Fenerbahce lehine bir açılış gösteriyor. Ara yerde sarı kırmızı açıklara giden paslarda tecrübe ve sürat itiba- rile karşılarındaki haflardan ileri olmıyan iki küçük kard şin, Ke- mal Şefikle Celâl Şefik'in topu ortalayışları veyahut fazla beklet- meleri yüzünden semere veremiyor. Yirminci dakikaya boğru oyunun sikleti Galatasaray muavin ve müdafaa hattına yükleniyor. Mü- hacimler aralarında bir türlü rabıta tesis edemiyorlar. Galatasaray iç muhacimleri geride, açıkları da ileride oynayorlar. Fakat açıklar topu ayaklarında fazla beklettikleri için ekseriya kaptırıyorlar. Fener sıkıştırıyor Fener hattının sağ tarafı çok müessir çalışıyor. Alâeddin güzel inişlerle (o Galatasaray (kalesini mütemadi tehdit ediyor. Yalnız Fener muavin hattının ortasında göze görünecek kadar bir boşluk olduğu için top Galatasaray iç mübhacimlerine geçtiği zamanlar biraz müdafaa nefes alabiliyor. Halbuki açıklara giden top hemen Fenerin cenah hafları tarafından iade olunuyor. Fener takımı yirminci dakika- dan itibaren hakim oynadığı halde gol çıkaramıyor. Bunun da sebebi merkez muavinin bazen geri bazen oyun şekline muvafık bir tarzda yer tutamamasıdır. Merkez hâfının besleyicilik kudreti sol haf oynı- yan Fikret derecesinde olmadığı için muavin hattının ekseriya to- palladığı hissediliyor. Birinci devrenin nihayeti geldiği vakit iki takım sıfır sıfıra bera- bere olarak sahadan çekiliyor. Ikinci devre Ikinci devreye Fenerbahçeliler daha canlı ve daha şuurlu başla- dılar. Buna mukabil OGalatasara müdafaası yorgun bir halde idi. Çünkü ilk devrede çok iş gören Galatasaray Oo müdafaasına bu devrede de tahammülünden fazla gayret düşüyordu. Fenerin galibiyet golü Gittikçe Fenerin bariz haki- miyeti altına giren oyundan Gala- tasarayın yerileceği | hissediliyor. 23 üncü dakikada Fikret Galata- saray sol açığından kaptığı bir topu sürerek bu devrede sol iç mevkiinde oynayan Niyaziye veriyor. Niyazi Galatasaray kale sine daha müsait bir vaziyet- te bulunan Alâaddine pas geçi- yor. Alâaddin de güzel bir vu- ruşla Fenerin galibiyet golunu atıyor. Bu golden sonra Galatasaray son gayretini bir iki dakikada sarfediyor. Fakat esasından işli- yemiyen, bidayetindenberi bozuk giden hücum hattının bu gayret- leri de semere vermiyor. Bundan sonra oyunda tamamen bozulan Galatasaray oyuncuları paslarının ekserisini Fenerlilere veriyorlar. Sanki bazı Galatasaray oyuncuları rakip takım için oy- nıyorlar. Maçın sonlarına doğru bir sür- ! kaza olmadı. Geçen haftaya na- prizle beraberlik olacağından kor- | kan Fenerliler müdafaaya çekile- rek oyunun sonunu bekliyorlar. Hakemin düdüğü de çok geç- meden maçın ğini oyunculara ve seyircilere ihtar ediyor. ES Küçük bir kaza Dün Galatasaraylılar Istanbul aldıkları Teyfiği sakat spordan Ümanununsnnun Beyoğlu Merkezinde dişçi moda muayenehanesi, “Tokatlıyanş tramvay istasyonunda Şık sineması karşısında. İstiklâl No. 156. Doktor, kadın terzi ve atelyesi ve ikametgâh olarak caddesi kullanılabilir. Kapıcıya müracaat. Kiralık apartıman Radyo 28 mayıs cumartesi akşamı Istanbul — 18 gramofon, 19,30 hafiz Ahmetbey heyeti, 20,25 ajans haberleri, doğru saat, 20,30 müderris Ismail Hakkı B. tarafından konferans, $1 hafız Ahmet bey heyeti, 22 orkestra: 1 — Le petti düc, 1 — Orientale (€. Cui). Belgrat (429,5 m.) — 20 Almanca ders, 20,30 musahabe, 21,30 komedi, 22,10 Fransız musiki konseri, 23,20 dans musikisi, Bükreş (394,9m.) — 2045 salon orkestrası, 22 operet parçaları, 24 çigan musikisi, z Londra ( 355,8ın.) — 20,45 askeri muzika, 22 salon musikisi, 23,35 dans musikisi. Paris - Radyo (1725m.) — 20 musahabe, 20,10 fenni musahabe, 20,30 usulü muhasebe dersi, 21 edebi kıraat, 21,40'şüun, 21,45 Beaumarchais opere tinden bazı parçalar. Prağ (488,6 m.) — 20radyo jurnal, 21,00 Darwinisme hakkında konferans, 20,20 Brünn'den nakil, 21 musahabe, 23 havadis, 24,20 radyo jurnal. Roma (141,2 m.) — 21 gramofon, 2145 Le Barbiee de Seville musi- kili komedi. Varşova(1411 m.) — 21 musahabe, 21,15 hafif musiki, sun, 23,10 Chopin konseri, 23,40 radyo jurnal, 23,50 dans musiki Viyana öl m.) — 19,30 Aktualite atile şarkı,. 21 operet radyo jurnal, 22,20 dans - | Dr. Ahmet Asım B. Maruf kadın hekimlerimizden Dr. Ahmet Asım B. Şişlideki muayenehanesini Beyoğlunda İs- tiklâl caddesinde Opera sineması karşısındaki 193 No. lı Ali Refik paşa aj kletmiştir. MAM olan Burbanın yerine oynatıyor- lardı. Zavallı Tevfik daha ilk maçında Zeki ile çarpışarak ko- lundan sakatlandı ve birinci dev- rede yeni girdiği takımı terk etmeğe meçbur oldu. Bir tavzih Istanbul Oo mıntakası (o merkez heyeti tarafından federasyona verilen aleni tarziyede imzam bulunmadığını ve: tarziyeyi kabul etmediğimi muhterem gazetenizle tavzihini rica ederim. Voleybol heyeti reisi Basri Hüsnü Sipahi ocağında Dünkü müsabakalar çok heyecanlı oldu Sipahi ocağı mana atlamak müsabakalarının ikincisi proğram mucibince dün tam saat 2 de başlamış ve büyük bir halk kütle- sinin heyecanları arasında cereyan etmiştir. Seyirciler arasında maa- rif vekili Esat bey, ikinci ordu müfettişi Fahreddin paşa ve refi- kaları ile birinci ordu müfettişi Ali Sait paşanın refikaları, Halk fırkası reisi Cevdet Kerim bey ve atçılığa muhabbeti daha birçok ma ruf zatlar ve hanımlar vardı. Hava sıcak olmasına rağmen pek sıkıcı değildi. Müsabakalarda hiç bir zaran mani izleri aynı idi fakat manilerin şekil ve cesametlerinde epi değişiklikler var idi. Bizce hususi memnuniyeti mu- cip cihet seyre en müsait bir yer- de matbuat erkânı için etrafı iyice tahdit edilmiş bir yerin tahsisidir. Bu hafta sivil ve hanım müsa- bakacıların adedi otuz beş kadar idi. Bunlar ve zabitler kendilerinin ve atlarının kabiliyetlerine göre muhtelif tertiplere ayrılmıştı. Mü- sabakaların neticeleri şunlardır; İrtihal Apti Fuat bey tütün ticaretha- nesi İstanbul mümessili Osman Mehmet br -- refikası Nasibe ve Hasan m... ..c. Nuri bey hemşiresi Fatma Hüsnü ve Osman Mehmet bey valdesi Safinaz ha- nımlar; bu kere ecelin kısa bir hastalık neticesinde aguşu şef- katlerinden ayırdığı yavrular ve hafideleri Hüsnü Osmanın bugün saat 14 te Şişlide Dere sokağın- da Refik bey apartmanının 3 numaralı dairesinden kaldırılarak Maçka kabristanına defnedilece- ğinden akraba ve evdalarının işbu cenaze merasiminde huzur- larını rica ederler. EMLÂK SAHİPLERİ! Emlâkiniz imei kiracı Emlâkinizin kiralarım muntaza- Emlâkinizin men tahsil edebilmek varıdatını temin edebilmek hususatında mutehassısla Şi Emlâk rın tecrübesinden istifade edebilmek" içi EML K İDARESİ umurunda kesbi ihtisas etmiş olan UMUM EMLÂK ACENTESİ müessesesine MURACAAT EDİNİZ! Adresi: Bahçekapı, Taş han No.20-21-22 Telefon: 20307 tertibinde Fazilet hanım birinciliği, sivil erkeklerin A tertibinde Salâhaddin Sami Sabit bey birinciliği, Turgut Celâl bey ikinci, Hicri bey üçüncülüğü. Hanımların B. tertibinde Melâhat Ihsan Şükrü hanım birinciliği, Nedret hanım ikinciliği. Sivil erkeklerin B tertibinde muallim Muhsin bey. birinciliği, Nedret hanım ikinciliği, Ilhami bey üçüncülüğü. Zabitlerin C tertibinde muhafız süvari (o birliklerinden (o mülâzım Eyup bey birinciliği, zabitlerin A tertibinde yine mülâzım Eyip bey birinciligi, binicilik mektebinden birinci mülâzım Cavat bey ikin- i ülâzım Selâhaddin bey Zabitlerin B tertibinde mülâzım Saim bey birinciliği, Cevat bey ikinçiliği, Selâhaddin bey üçür- cülüğü kazanmışlardır. Sipahi ocağında hiç müsabaka kazanmamışlar ( A ), müsabaka kazanmışlar B tertibinde idiler, zabitan (C) tertibi hariçten gelen zabitan için idi. Müsabakaların hepsi heyecanlı idi. B tertibine mahsus müsabaka da manilerin cesametleri, süvari- lerin bünerli tepişleri, (| atların manilere (e saldırışları (o heyecanı büsbütün artırmış ve müsabakanın icrasından sonra seyirciler neşe ve heyecanlarile dağılmağa baş- lamışlardır. Gelecek hafta müsa- bakaları, geçen hafta ve bu hafta derece alanlara mahsus kudret müsabakalarıdır. Manilerin adedi daha az fakat cesametleri fazla olacaktır. Bu müsabakaya gire- ceklere birinci, ikinci, üçüncü taayyün edinceye kadar maniler icap ederse müteaddit defalar yükseltilmek suretile müsabaka yaptırılacaktır. Bu müsabakanın sonunda kazananlara (muhtelif hediyeler ve bazı müesseseler tarfından hediye edilen kupalar tevzi edilecektir.