16 Temmuz 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

16 Temmuz 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

# Ankarada başlanan kongre kupası Müçlarmın son müsabakası dün İs tanbulda ve Fenerbahçe stadında ya- Pıldı, Evvelce de anlattığımız gibi, İzmir muhtelitinin hakem kararını (Okabul *imiyerek sahadan çekilmesi üzerine Ankara ile İstanbul finala kalarak! Ankarada karşılaşmışlar fakat çok ha-| raretli geçen bu iki maçta iki takım üçer sayı yaaprak berabere kalmış- lardı. Bu vaziyette Ikinci bir maç ya. Pılmak lâzım geliyordu. İşte dün Ka- dıköyünde yapılan maç, budur. Ankarada yapılan maçlara İstan. bul muhteliti az çok zayıf bir kadro İle iştirak etmişti. Bu itibarla İstan-| bal muhtelitinin, dünkü maçta. yaşın ha ve İecrübesine göre daha iyi bir netice alması tabii addediliyordu. İs-| tanbol muhteliti evvelâ kendi evinde sayılırdı, sonra istediği tertiple saha- da boy gösterebilirdi. Bununla beraber netice umulduğu, tabii addedildiği gibi çıkmadı. Eğer maçta bulunmadınızsa, niçin diye s0. racaksınız. Hüsnü Burhan Suphi Nihat Cevat Leblebi Mehmet, Sulâhattin, Zeki, Alâettin, Eşref. Kâfi derecede kuvevtli hissini ver- Miyen geri hatlarımızdaki bu tertip, Vaziyeti ile her şeyden sarfınazar © derek Alâettine sol iç gibi bir mevki veren muhacim hattımı sizi tatmin © den iyi bir kuruluş olarak görüyor Musunuz? i Aylardanberi yanyana ( gelmemiş, oyuncuların size güzel bir MAS verecek kadar becerikli olacaklarına ihtimal veriyor musunuz? ğ Hayır değil mi... O halde, bu biç te bir beceriklilik eseri olmıyan ter- Übe hir de İsteksizlik ile temposuzlu- ğu ilâve ediniz. Biraz evvel sorduğu- Muz sualin cevabını gene siz bizzat ... Dünkü maçın taşıdığı yegâne kıy- met, İstanbul muhtelitinin maçı ka» im... istanbul ve Ankara muhtelitleri bır arada Müküfat tevzli: Kıymetli güreşçimiz Salm madalyssimi alıy« Evvelâ dün sahada yer alan İstan- bul muhtelitini çizelim: Nuri (Süleymaniye) Kupa maçlarının neticesi İstanbul: 2 - © İstanbul muhteliti çok bozuktu. Anka- ralıları yakından tanıdık ve beğendik Ankara:0 zanmasından çok daha fazla Anka- ralıları bize yakından tanıtmasıdır. Ankaralıları çok iyi bulduk ve an- ladık ki İstanbul futboleülerinden artık eskisi kadar hararetle bahset- miyen Ankara ve İzmir mıntıkaları- nın hakları yek değildir. Ankaralılar sür'at itibarile, dünkü maçin, bize faiktiler. Bu faikiyet hat. ta teknik İtibarile de onlara aitti di- yebiliriz. Yalnız Ankara takımında eksik ©- lan kısım, oyuncularının tecrübesiz- liği ile aşağı yukarı bütün takımları) mızda da olduğu gibi sayı çıkarma kabiliyetinin azlığıdır. Maç altıya doğru başladı. Sahaya sol taraftan yeşil formalarile Anka- ralılar, sağ taraftan.da yişne çürüğü fanilalarile İstanbullular ayni daki- kada çıktılar. Muzika İstiklâl marşı. nr çaldı, Takımlar biribirini selâmla- dılar ve alkışlandılar. Nutuklar söy- lendi, güzel buketler hediye (edildi. Ve maça Kasımpaşa klübünden Nuri Beyin idaresinde başlandı. Ankaralı sporcular şu tertiple oynı- yorlardı: Vasfi Ali Rıza Halit Abduş Bilâl Rıdvan Selim, Adil, Fahri, Ali, İhsan İlk on beş dakika Ankaralılar çok hareketli, çok seri göründüler. Bizim kötü vuruşlarımıza onlar iyi ve te- miz vuruşlarla, bizim anlaşımamak. lığımıza onlar ümit verici bir anlaş ma ile mukabele ediyorlordı. Bizim takımda muhacım hattı evvelâ Alâda bozuluyordu. Çünkü yerini o yadırgr yor, bittabi ne Eşrefle ne de Zeki ile anlaşıyordu. Sonra sağda bozuluyor. du. Çünkü Salâhattinin hızı ve atle-! tik kabiliyeti ile Zekinin anlaşması! mümkün değildi. Haf hattımız en çok Suphide aksı- yordu. Suphi evvelâ yerini bırakıp ortalara kaçıyor, sonra vuruşlarını! idare edemiyordu. Cevada topu ayağımda uzun müddet beklet mek bu sefer de bu oyuncumuza ârız olmuştu. Ankaralılar topu ayağından sık sık nlabiliyorlardı. Müdefilerimize gelince, Burhan İyi bir gününde değildi. Hüsnü kafa ile I mahdut seyirciler önünde yapı- gelince ; | — Gol yağmuru! Vefa: 9 - Beykoz: 0 ün Kadıköyünde Ankara maçından evvel bir çok spor bareketleri Oo daha (yapılmıştır. Evvelâ derece tayini için Vefa- Kumkapı takımile Beykoz takı- mı karşılaşmışlardır.. Bu maç her türlü tahminin bilâfına bir netice vermiştir. Vefa sıfıra karşı tam dokur sayı ile maçı kazanmıştır. Hak buki iki takımda biribirlerine karşı kuvvet itibarile aşağı yu- karı müsavi addediliyorlardı. Bu neticeyi Vefanın güzel oynaması kadar, Beykozun eksik takımla çıkması ve antrenmansız bulun ması doğurmuştur diyebiliriz. . .» Iskırım ve Piramit Bu maç esnasında Milli Iskırım takımına mamzetler hazırlamak üzre mıntaka İskırım müsabaka- ları yapıldı ve şimdiye kadar kapalı salonlarda ve nisbeten lan bu güzel spor hareketi, açık havada ve yüzlerce seyirci kar- şısnda büyük bir arzu ve hara- retle telâkki edildi. Iskirimciler arasında iki genç kızın da bulunması alkışlarla karşılandı. Bu Hanıcların isim- leri Suat ve Nerimandı, Suat Hanım kazandı. Erkekler arasın- da kazananlar Rıza, Orhan, Ci- hat ve Nihat Beylerdir. Bundan başka Halim ve Jihami isminde iki genç te hususi ve çok heye- canla takip edilen bir karşılaş- ma yaptılar, Ikisi de tecrübeli olan bu müsabikların gösterdik. leri meharet uzun uzun alşık- landı, Rıza, Orhan, Cihat ve Nihat Beyler İstanbul Kılıç takımını teşkil etmişlerdir. İhtiyat olarak ta Adil ve Cahit Beyler seçil mişlerdir. Bunu müteakip Vefa-Kumkapı kulübünün piramıık takımı güzel hareketler gösterdi ve alkışlandı. Mükâfat tevzii Nihaye 931-932 fudbol, gü- reş ve İskırim birincilikleri için hazırlanan şilt, kupalar, ve ma- dalyalar da Istanbul mıntakası tarafından dağıtıldı. Fudbolda şilt ve lik birincilik- lerini o genç İstanbulsporlular, ikinciküme birinciliğini Eyüp ta- kımı, ikinci takımlar birinciliğini Süleymaniye, üçüncü (takımlar birinciliği Kasımpaşa, güreş bi- rinciligini de Vefa-Kumkapı ka- zanmıştır. Göğüsü otuza Yakın şerefli madalyalarla süslü, güreşçi Saim bu O birinciliğinde mükâfatını alırken çok alkışlandı. Başta o İstanbulspor. hepsini hararetle tebrik €diyoruz. Ankara güreş birincilikleri Ankara, 15 (A.A) — Bugün icra edilen 932 mıntaka göreş birincilikleri müsabakasına güreşçi iştirak elmiş ve neticede Mubafızgücü 19 seg birinci, Ankara kulübü 18 puanla ikinci Mİ ledi birliği de 3 puanla üçüncü gelmiştir. vururken çok becerikli oluyor. fakat iş ayağına düşünce topa - minarelere nazire olabilecek istikametler veriyor- du. Ankaralılar bizim hatalarımızdan| kendi acelelerinden dört, bizimkiler) mlm de iki sayı fırsatı kaçırdılar. Devre. İ barkulan Salâhattin takımdan çıktı, Marsilyada hakiki bir yumruk döğüşu ! $ — VAKIT 16 Temmuz 1937 — Horoz sıklet maçında Halk ringe çıkmış ve bir Amerikalı hakemi döğmüş! Boks horos sıklet dünya şam- Piyonu zenci Al, Brovn ile Fran- sız ve Marsilyalı Kid Fransis, haziranın on birinci günü, Mar- silyada, dünya şampiyonluğu için on beş ravıntlık bir maçta kar- şılaşmışlardır. Ravıntlar üçer da- kika idi. Maç bitmiş fakat kimin galip geldiği ilân edilememiştir. Çünkü halk ringe hücum edip hakemlerden o birisini dövmiye başlamış, hakemde, elindeki not- larını kaybettiği için maçın ne- ticesi hakkında bir hüküm veri- lememiştir. Zira, bu kâğıtlar ve notlar elde olmadıkça, nizamna- me mucibince bir karar vermek kabil değildir. Hâdise şu suretle cereyan etmiştir: Maç bitip te hakemler kararını vermeğe hazırlanırken sekiz on kişi ringa çıkmışlar ve üç bakemden birisi olan Ame- rikalı hakem olan Mr. Sparks'ın omuzundan veceği rekararı oku- mağa başlamışlardır. Mr. Sparks, zenci boksörü galip olarak kâğıda yazınca derbal üzerine hücum etmişler ve müthiş bir dayak atmağd başlamışlardır. Bu aralık rinğ karmakarışık olmuş, polisler ye- tişmiş ancak on dakika sonra Amerikalı hakemi kurta- rabilmişlerdir. Zavallı hakem, iki boksörden daha fazla dayak yemiş bir halde idi. Işte bu ar- bede esnasında, Amerikalı ba- kemin elindeki ve ravuntların seyrini gösteren kâğıtlar kay- bolmuş, hükümde verilememiş- tir. Halbuki, üç hakemden birisi olan Fransız Şavan'da, Zencinin galibiinyeti yazmıştı. Yalnız orta hakemi olan İtalyan Lomazzı Fransızın galip geldiğini bildir. mişti, Nizamname mucibince bir ka- rar verilemediğine göre, bu ma- çın "neticesiz,, olması kararlaş- tarılmıştır. Maçın cereyanma gelince Fran- sız gazetelerinden kimisi zenci- nin, kimisi de Fransızın galip geldiğini söylüyorlar. Fakat bize kalırsa, Fransız bakemin de zenciyi galip ilân ettiğine bakı- lırsa, hakikaten zencinin galip geldiğini zannederiz. Maamafih, iki boksörün tekrar karşılaşa- cakları muhakkak gibidir. Gazetelerin müttefikan yaz- dıklarma göre, son üç ravuntta | İ Zenci öksör Fransır çok gürel düğüşmüş. Fakat ilk ravuntlar zencinin le- bine imiş, Maçtan sonra Kid Fransis (Lâtfen sayfayı çeviriniz) Boks âleminde Bir meydan Okuma daha! Maksı davet eden Panayot Son günlerde, Istanbulda boks beveskârlarının yeniden artmıya başladığı o anlaşılıyor. Dün de matbaamıza Panayot isminde genç bir boksör gelerek tüy sık- let şampiyonu “Moks,, a defi et- tiğini bildirdi. Panayot iki daki- kadan 6 ravntlık bir maça ha- zırdır. o Şampiyonluğu OMaks'ın elinden alacağını kuvvetle tah- min ediyor ve maçın yakında Yapılacak Yorgos - Levi maçı gü- nünde yapılmasını istiyor. Maks, bu daveti kabul ediyorsa bildir- sin. Hatırtadığımıza göre Maks'ı Sabeti'de bir intikam maçına da- vet etmiş, Maks da bunu kabul etmişti, nin ortalarına doğru Zekiden ileri bir pas alan Salâhattin güzel bir sü- rüş yaptı ve üç adımdan sıkı bir vu- tuşla İstanbula bir sayı kazandırdı. Akabinde Leblebinin ikinei bir sayı fırsatını kaçırdığını gördük. Ankara müdafaası dahr hızlandı. Fakat ayni zamanda sertleşti de... Ankranın bilhassa merkez muavini ile sol açığı çok hareketli ve isabetli oy. nıyorlar, Bununla beraber bir sayı kazanmamızın Ankara takımında men- fi bir tesir yaptığı da seziliyor ve ya- vaş yavaş İstanbul takımımın! ağır bastığı görülüyor. Bu arada ayağı Alâ sağ içe geçerek yerini buldu.) Sol içe de Beşiktaşlı Şeref girdi. Mu- — hacım hattımız bu suretle daha makul bir tertibe girmiş bulunuyordu. Nihadın bir hamlesi ve ondan pas alan Alânm bir şütü, Ankara kaleci. sinin ilk maharetini göstermesine ve. sile oldu. Bu üç hareket te güzeldi, Birinci"devre bü suretle bitti, ".x Ikinci devreye Ankaralılar hayli j tadil edilmiş bir sekilde çıktılar, AN Rıza Merkez muhacime geçmiş, yeri. ne Ratıp, sağ açığa Nevzat, sol hafa Abbas alınmışlardı, Ankaralılar AH Rızayı ön safa alarak onun Şütlerin. den istifde etmek ve sayı çıkarmak istiyorlardı. Fakat bu tadile rağmen devre, sonuna kadar ekseriyetle © İş. tanbul mahtelitinin oyununa tâbi o (Lütfen sayfajı çeviriniz) cr —em—>— << <— <<