3 Ağustos 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

3 Ağustos 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

5 ib Beled gibi büyük bir şehrin e işlerinde inlizam olup adığını anlamak için günlerce en inceye tahkikat yap- yacı yoktur. Şehrin bir girip bir ucundan çık- ip geçilen yollara biraz bakmak için bir kadar hüküm vermiye Ma ; ge i i nazardan İzmir zi- bende bıraktığı irtiba” aten memnuniyeti mus cak bir'şekildedir. Tered- © çesüz olarak diyebilirim ki İz- şehri kendine lâzım olan balediye reisini ve doktor Beh- hiye şahsında bulmuş- Ni rken herşeyden Seal İka öleli celbeden ki sokakların, caddelerin temiz- | iie. Şehirde et, meyve vesai- gibi yiyecek içecek satan r belediyece sımsıkı bir | kontrol ke ve İzmirde Karşıyakaya doğru eden demir yolunun iki bir takım bataklıklar | ei Behçet Salih bey bu ba- © Bilikları masrafsız olarak kurut. için çok basit birusul bul- taylar. Bu usul şehirde hergün laban söprüntüleri belediye Tesaiti ile bataklık yerlere gö Mtöp dükmekten ibarettir. Bu tle Alsancaktan Bayraklıya olan sahil Üzerinde bir £ bataklıklar şimdiye kadar İmuştur. Geriye kalanlar da i kta devam etmektedir. da er taraftan mahalle araların- j eş, olan ufak tefek su birikinti” ' de izale edilmektedir. Oy Bu bataklıklar İzmir mabitin sivrisinek menbai oluyördu. Zaralı, ahali sarı sıtmadan' hiç vakit kurtulamıyordu. Bugü- hı kadar yapılan bataklık ku- ima mücadelesi sivrisineklerin Yİ surette azalmasını temin miştir, Birkaç sene sonra İz- © sivrisinekten eser kalmı- Çağı gibi şehir dahilinde tat- edilen tanzifat usulü saye- m karasinekten ortadan ta- çok ile kalkmamış o'sa bile pek azalmış olacaktır. bazlset Salih B. temizlik ve leyp lıkları kurutulması mese- NE, den başka şehrin imarı nok- hide da pek az zaman içinde li icraat göstermiştir. taç cümle Alsancaktaki spor ! yeniden tanzim ve tevsi üşümitr. Muhtelif; erlerde end- Da iki tarafına yeniden fidan- 2 diktirmiştir. Bu fidanlar pek Zaman içinde yetişecek, bir Hi 2 £ 8 7 F it 55: kammigiaz. Marki &Erlemont dali çalışma odasında kitap a du, Marki, bunları pek az di, p, fakat ciltlerini pek sever- oturmuş, d'Erle - v, yerleştiriyordu. “inik şatosundaki o müthiş beri, marki, aradan ge- beş senenin yapabilece - fazla ihtiyarlamıştı. Saç- beyaz olmuştu, yüzün - Sizgiler vardı. Artık, kadının kendisine mu- edemediği güzel adam ii Vakıa tavırları gene ay- muhafaza ediyordu. 701 ön EEE İiir t f iz fi mir Seyahati | İntibalarından © © Meta yüzünde, boşa git mir şehri. kendine lâzım olan iye relsini bulmuştur -— taraftan şebri tezyin edecek, di- ğer taraftan halkın sıhhati için faideli bir eser vücude gelecektir. Şayanı memnuniyet o'an diğer bir cihet şudur ki Behçet Salih Bey bir doktor. olduğu halde İzmirin Garbi Anadoluda en mü- him bir ticaret merkezimiz oldu- ğunu nazarı dikkata alarak lima- nın iktisadi şeraitini adeta bir tüccar ruhu ve gayreti ile ısla- ha çalışmasıdır. Behçet Salih Beyin kanaatince İzmir limanına dahilden gelen tüccar eşyasının ibraç şeraiti çok gayrimüsaittir. Meselâ bugün Aydından incir yükletiliyor, İz- mire geliyor, bu mal Avrupaya, yahut Amerikaya gidecektir. En basit iş Aydından gelen incirle- rin İzmir a en az mas- rafla va; ikletilmesi 'değil- midir? — Halbuki bugünkü vaziyet böy- le değildir. İzmire gelen mal bir kerre iner. Bir hana gider. sonra şatlar ile vapüra sevkedi- lir. Fakat incirlerin İzmire gel- dikten sonra inmesi, işlenmesi, vapura sevk edilmesi için bir çok hamallar elinden geçmesi, bir çok arabalar kullanılması, bunlara para verilmesi lâzım gelir. Bütün bu masraflar ihraç malının mas- rafını arttırır. Satış mahallinde ecnebi malları ile rekabeti güç- leştirir. Ibracat eşyasının tabmil ame- liyesini müşkülâta uğratan diğer bir sebep daba vardır. Bu da Aydından gelen demir yolunun İzmir limanına iltisak maballi ile Kasaba hattının İzmirdeki mün- .teha istasyonu arasında on beş, yirmi dakikalık. bir mesafe ol- masi, bu mesafenin bir hattan diğer hatta geçscek nakliyatı müşkülâta uğratmasıdır. Aydın hattile Kasaba hattı arasında bir zman mevkii vardır. Bu mevkiden iki hat ida- resi kendi hususi nakliyat işleri için istifade ettikleri görülüyor. Kezalik bu hat idarelerile hususi surette anlaşma yapmış olanlar istifade edebiliyor. Halbuki hü- susi anlaşma yapmamış olanlar nakliyat işlerinde bu vasıtadan mahrum kalıyor. (Her halde ber iki hattın arasında memle- “ketin iktısadiyatı için nmumi bir anlaşma temini imkânını aramak lâzımdır. Aynı zamanda İzmir limanını bügün değilse yarın için yapmak çarelerini hatırdan çı- karmamalıdır. Çünkü İzmirin is- tikbali buradadır. Mehmet Asım | ki gülüşlü kadın | Arsen Lüpenin yeni bir macerası Tefrika No:9 mek gayreti değil, vakur bir en- dişe görünüyordu. Bu endişeyi, kuhüp , para endişesi olarak zannediyorlardı ama kim se emin değildi. Zira, marki, en- iierieda kimseye bahsetmez- in Odanın kapısı vuruldu. Mâr - ki “giriniz,, deyince, bir hizmet“ çi girdi ve kendisini bir genç kı- zın görmek istediğini haber ver- di. Marki: — Maalesef, dedi, vaktim yok! Hizmetçi çıktı, tekrar geldi. -— Mösyö, bu genç kız ısrar ediyor. Kendisinin Lizyöden ma- dam Terezin kızı olduğunu ve size bir mektup getirdiğini söylü yor. Yeni Stadyum Şehir stadyumunun Yeni batı- çede yapılmasına karar verildiği yazılmıştı. Sabık vali Haydar beyin riya- , l setinde bulunan bir komisyor Yeni babçede istimlâk muame- lesine başlamıştır. İstimlâk edi- lecek arazi 200 parçadır. Belediye reisi muavini Hamit bey bu hususta şunları söylemiş tir: — İstimlâk için kaç lira veri- leceği henüz belli değildir. Yeni bahçe stadyumu, Istanbul sem- tinin spor ihtiyâcını temın ede cek, bu semte mahsus bir saha olacaktır. Burada bir saha vü- cude getirilmesi diger yerlerdeki spor sahalarının faaliyetine mani değildir. İnşaata gelecek sene başlanacektır. OLİMPİYAT MUSABAKALARIN- DAN GELEN'YENİ HABERLER LOS ANGELES, 1 (A.A) — Cumartesi ve Pazar günleri tes- cil edilen sayılar; Amerika 50. Almanya 25, Fransa 23., İtalya 12., Fenlandi- turyadan her biri 9., Danimarka 5., Çekoslovakya, Filipin, Japon- ya 4 der, Yeni Zelanda, Argentin İsveç, 3 çer. HOROS SİKLET GÜREŞ MÜSABAKASI Peal (Amerika), Zambori (Macaristan), o Depwichaffray (Fransa), Wingren © (İsveç) i, Zoskari, (o (Fenlandiya),;» Reid (İngiltere) yi, Zervinis: (Yuna- nistan), Trifinov (Kanada) yı yenmişlerdir. HAFİF ; SİKLETLERS ARASINDA 5SERBEST GÖRKŞAMOSABAKASİ Klaren (İsveç), Thomas (Ka- | nada) yı yenmiştir. Pacome (Fransa), Kapp (Es- tonya) ya galip gelmiştir. 100 METRELİK KOŞU, DÖMİ FINAL Birinci, Metcalfe,, ikinci, Sim- pson., üçüncü, Jonath. Zaman: 10 6/10 saniye. 400 METRELİK MÂNİALI KOŞU Tisdall'in son mâniayı 'devir- miş olduğu tebeyyün ettiğinden kendisinden dünya rekorunun | İssabakalarından sonra Finale ay- sahibi unvanının. nezine karar verilmiştir. Bu kararm ilânı, balk arasında büyük bir sukutu hayal tevlit etmiştir. . Hardin, 52 saniyede koşarak dünya rekoru ile müsavat tesis etmiş ve Olempiyat rekorunu kır- Marki bir an tereddüt etti. | Hatırlamıya çalışarak., -Terez.. Terez.. Diye mırıldandı. Sonra birdenbire: — Buyursun, Diyerek ayağa kalktı, ve içe- ri giren genç kıza iki ellerini w- zatarak, sevimli bir tebessümle karşıladı. — Safa geldiniz matmazel. Annenize ne kadar benziyorsu- nuz. Ayni saçlar, ayni çekingen ifade ve bilhassa herkesin be- ğendiği ayni gülüş... Demek si- zi anneniz gönderdi? — Mösyö annem öleli beş se- ne oluyor. Bana bir mektup ya” zıp bırakmış, bir istinatgâha ih- | İ sonta uzun müddet sustu, düşü- tiyacım olduğu zaman size bu mektupla müracaat etmemi de vadetmiştir. Genç kızın neş'eli yüzünde bir teessür bulutu peyda olmuştu. Fakat metini bir tavırla konuşu- yordu. Mektübü Markiye uzattı, ya 11., Lehistan, Karadağ, Avus- | Kara Ali ile A tanas Vasilyos O RA A EE RA miami 2 Yakında güreşecekler! Yunanistanda da büyük bir alâka uyandıran maçın tarihini tesbit etmek üzereyiz Kupamızı hang Geçenlerde Yunan güreş şam- | piyonu M. Atanas Vasilyonun alaturka güreş baş pehlivanı ka» ra Aliyi bir Maça davet ettiğini ve kara Ali ize Dinarlı Mehmet pehlivanların “bu daveti derhal kabul ettiklerini yazmıştık. Biz de ortaya bir kupa koymuş ve ma- çın İstanbulda yapılmasın istemiş- tik. Büyük bir-alâka ile karşıla. isi kazanacak ? nan bu davet, bütün güreşciler- miz arasında hararetli akisler bırakmış ve balç idman kulü- bümüzin bütün güreşcileri de Yu- nan'ı güreşci ile her vakit ve her yerde güreşmeye hazır ol- duklarını bildirmişlerdi. Karilermize haber verelimki bu mühim maçın pek yakında şeli- (Lütfen sayfayı çeviriniz) Çirağan sarayı Beşiktaş kulübümüze verildi Haber aldığımiza göre, Çira- ğan sarayı binası ile arazisini Beşiktaş kulübümüze verilmiştir. Kulüp burada güzel tesisat vü- | cude getirecek ve bilhassa deniz sporlarile meşgul olmaya başla- yacaktır. müşür. Sie siri KADINLAR ARASINDA 100 MET, RELİK İLK KOŞU Birinci, Dollinger (Almanya)., ikinci, Bremen (Amerika)., ür» çüncü, Strike (Kanada). Koşu- lan zaman: 12,2 saniye (Cihan rekoruna müsavi). İkinci koşu: Birinci, Stella Walsh (Lehistan). İkinci, Fri- zell (Kanada)., üçüncü, : Wata- nabe (Japonya), derece 11/9 (Dünya rekoru kırılmışlır.)- ÇEKİÇ ATMA Aşağıdaki atletler seçme mü- rılmışlardır: Porhola (Fenlandiya), 52 met re 25 santimetre, . O'Callagha (İrlanda) 52 metre, 18 santimet- re, Zaremba (Amerika), 50 met- re 25 santimetr verd Marki zarfı yırtıp içindeki kâ- ğıda bir göz gezdirince titremiş- ti, Sonra, daba iyi okuyabilmek üzere odanın bir köşesine çekil- di ve şu satırları okudu: Eğer kızım için bir şey yapebilir- geniz, yapınız... Bunu sizden mazi nin bir kalırası olorak rica ediyo rum, Esasen kizim, aranızdaki mü- nasdbeh bilir. Yalnız, bu münaseba. bir vakit bir dostluktarı üleri i ıldığına dair bir şüphe verme yiniz. Zira Ântonin benim gibi mağ- yur ve İzteti nefsine pek düşkündür. Teşekkür ederim. TEREZ Marki mektubu okuduktan püyordu. Evet, hatırlamıştı. Te- İ rez'i bundan bir çok sene evvel, Fransanın bir sayfiye şehrinde bir İngiliz ailesinin mürebbisi vazifesi ile seyahat ederken gör- müş ve boşuna gitmişti. Bu Jan Çirağan sarayı bugünkü Skold (İsveç), şeklinde Ayni yerde kulübe varidat te- min edecek diger bazi umumi tesisat da yapılacak, bu varidat spor sahasında ilerlemesi için biltabi kulübe yeni ve taze im- kânlar verecektir. 49 metre, 21 santimetre... Mac dougall (Amerika), 48 metre 95 santimetre., Kleger (Argentin), 48 metre 3 santimetre, iri şampiyonu Canner, tasfiyeye uğ- ramıştır. 3000 METRELİK ARAZİ KOŞUSU Birinci koşu. Kazanın: Even- son (İngiltere).Zaman: 9,18 8/10 dakika (Olempiyat rekoru). İkinci koşu. Kazanan: Isohol- lo (Fenlandiya). Zaman: 9 da- kika 14 6/11 (Olempiyat reko- ru). Kadınlar arasındaki 100 met relik koşu dömi finalıs Tasnif; Birinci, Walsh., ikin- ci, Brement,, üçüncü, Hiscock,, dördüncü, Vendervleit., beşinci, man: 11,9 saniye. Ğ miski d'Erlemont için ancak bir kaç saatlik tatlı bir hağıra olmuştu. O zamanlar pek hodgâm olan Marki, kendisine büyük bir ina- nışla teslim olan bu mürebbiye- nin ruhunun derinliklerine in- mek zahmetinde bulunmamıştı. Acaba bu macera; Terez için bü- tün hayatını değiştiren bir badi- se mi olmuştu? Ona haber ver- meden ayrılşı, bu kalpsiz ve ka- ba hareketi, sakın Terez için bir azap başlangıcına ve nihayet bir anneliğe sebebiyet vermiş olma- sm? Marki' hiç bir şey bilmiyordu. Esasen Terez de ona hiç bir şey yazmamıştı. Fakat iste bugün, bir mektup, mazinin karanlıkla” rı arasından yükselmişti. Marki fevkalâde müteessir bir halde genç kıza yaklaştı: — Kaç yaşındasınız Antonin? — Yirmi üç. — Devam Edecek — Frizzell, altıncı Lavalten. Za- Ml iie imi “ İM dei aka am