7 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

7 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Kel ehlini FfansıZ Erkânıharp röisinin-bir makalesi Asri' ordu nedir? DIWKurullaymda bir konferans! KE Çocuk sayıfası Ds Renkli Mizah sayıfası Nasıl içerler ? Muharriri: OsmanCemal 5 inci Yal » Sayı : 5297 ismet Paşa Köprüsü Kİ Başvekil Köprünün açılışında dediki: Tahrir Telefonu: 24379 “Memlekether sahada esaslı bir teşekkül devri geçiriyor.Bu deşrin teşkildtlanması gerek si yasi veida- ri, gerek iktisadi şekle göre, her sahada gün gün ilerliyor. intihap ettiğiniz mobusların ve vekli- lerin verecekleri hesaplardan hiç bir zaman mahcup olmıyacaksınız. Istırap ve ihtiyaçlarla uğraşmak her noktada bizim hayatımızı dolduruyor. “ Türkiye dalma hazır bulunmak ve yarını bugünden daha iyi ve yüksek yapmak için uğraşıyor.,, Başvekli Hz Malatya, 6 (A, A.) — Başvekil İs- | saslı bir teşekkül devri geçiri- Paşa Hazretleri şerefine dün | yor. Bu devrin teşkilâtlanması şam belediye tarafından 150 kişilik | gerek siyasi ve idari ve gerekse ir ziyafet verilmiştir. Ziyafetin sor. | iktisadi şekle göre her sahada mina doğru Malatya meb'usu Mah - | güngün ilerleyor. Her muhitte Nedim Bey bir nutuk söylemiş. © yapılmış eserler bir iki değil ya- » Müteakiben İsmet Paşa Hazretle. | pılan ve tasavvur olunan mühim # aşağıdaki nutku irat buyurmuşlar. | bir çok eserler vardır ve bu : eserlerden memnuniyetle bahso- lunuyor. Medeniyet yolunda iler- leyen dahilde ve hâriçte şan ve şerefi artan bir memleketin ya- rmki neslinin daba parlak eser- ler vücuda getireceği muhak- kaktır. Arkadaşlar, Mahmut Nedim Bey arkada- şımızın ve benim memleketimiz ve dairei intihabiyemiz olmak münasebetiyle (o müntehiplerimiz karşısında birbirimizi şirin tutmak maksadiyle söylediği nutukları (Devamı 2 inci sayfada) Yüksek heyetinizin içerisinde ulunduğumdan, hakkımda gös- erilen samimi tezahürata teşek- ür etmek üzere söz alıyorum. Arkadaşlarım ve ben vilâyet oşkun hissiyat ile karşılaştık, gündenberi memleketin bü- ik bir kısmında vazife maksa- © seyahat yapıyorum. Bu se- hatten çok derin memnuniyet. dondüğümüzü söyliyebilirim. tarafta gördüğüm vaziyet Memleket her sahada e- © Yeni fabrikalar yapılacaki Rus mütehassısları tekrar “ gelmek üzere gittiler Diğerleri henüz memlekettedir , çalışıyorlar — Üç mensucat fabrikası tesisi kararlaşmıştır. Birinin yeri meçhul ... tehassısı dün Çiçerin vapurile Odesaya gitmişlerdir. Mütehassıs heyetin diğer azası Kayseri ve Nazillide bulunmakta- dır. Profesör Orlofla beraber Is- tanbula gelen keten ve kendir mütehassısı M. Golovin birkaç güne kadar Kastamonuya gide- rek keten ve kenevirlerimiz bak» kındaki tetki kalına devam ede- cektir. M. Golovin dün bir mubarri- rimize memleketimizde yetişen keten ve kenevirlerin çok -iyi cinsten olduğunu ve yalnız istih- salâtı çoğaltmak icap ettiğini, istibsalât çoğaltıldığı takdirde Türkiye şimdi keten ve kenevir itbal ettiği halde o zaman ibra- cat bile yapabileceğini söylemiş- tir, Profesör Orlufda şunlaai söy- lemiştir. (Devamı 2 inci sayfada) Anadoluda tesis edi İirikalar hakkında PN armipeg p İunmak üzere memleketimize ilen ve Anadoluda muhtelif mıp- | takaları dolaşan profesör Orlo- | fun riyasetindeki üç Soyyet mü- ge CUMA , 7 - Teşrinievvel Göwmcuan) - 1932 Dokuz Sene Evwvel ... Ankaraya doğru İ Celâl Bey Dün akşam An- karaya gitti birkaç gündenberi şebrimizde bulunan Iktisat vekili Celâl B. dün akşam Ankaraya mütevec- cihen şehrimizden hareket et- miştir. ğ Vekil B. istasyonda dostları ticari, smai muhtelif şubeler mü- messilleri tarafından teşyi olun- muştur. Iş bankası müdürü- de gitti Iş bankası umum müdürü Mu- ammer B.de dün Ankaraya ha- reket etmiştir. Muammer Beyin teşyiinde birçok Iş bankası mü dür ve-memurları bulünmuştur. Gazi Hz. Reisicümhur Hz. dün akşam üzeri Büyükdereye kadar bir otomobil gezintisi yapmış ve motörle saraya dönmüşlerdir. Atina olimpiyatla- e Fl Idare Telefonu 24370 Ruşeni Bey Sayısı 5 Kuruş Istanbulun kurtulduğu günün Bayramı Dün sabahtan gece yarısına kadar bütün İstanbul bayram yaptı Belediye tarâfından ordu şerefine dün gece Peranalasta bir ziyafet verildi Dün Türk askerlerinin köprüden geçişi İstanbulun düşman felâketin - jden kurtulduğu 6 teşrinievel İs » amimi için en büyük sevinç günüdür. | Sabahleyin erkenden o bütün "dükkânlar, evler, tramvaylar, va- donanmıştı. purlar ba; !Birinci derecedeki caddelerde bir ğ| İS dükkânlar da Gazinin resim- Dün Sella Ditalya vapurile Atina olimpiyatlarına iştirak et- mek üzre yedi Türk atletinden mürekkep bir grup gitmiştir. Ziya, Selim ve Şevki Beylerde birkaç güne kadar hareket ede- ceklerdir. Resmimiz dün giden atletlerimizi göstermektedir. Geçen gün balıkçılar o kadar çok pala- mut tutmuşlar ki konserve yapılamadığı &- çin yüz yirmi bin balığı denize dükmüşler. Bari, belediye Küçük bir masraf yap - saydı da bu balıklar denize Odöküleceğine Pişirtitip fakir fıkaraya bir kaç gün ziynlet çekiiseydi., lerile süslenmişti. Mektepler, resmi ve hususi bir çok müesseseler tatil edildiği için “| sokaklarda müthiş bir kalabalık vardı. Herkes sevinç içinde, teza- hürata iştirak için Sultanahmet - ten itibaren Taksime kadar cad * (Devamı 9 uncu sayıfada) RİTM Dün İstanbul halkı büyük se » Taksimde belediye namına abideye çelenk konurken .. ASAR EAAELKAYIKIZR Tarihcemiyetinebirvagon kitap hediye eden Macar âlimi Hz.nin misafiri olarak Tarih cemiyetinde çalışacak / Xx * Ankarada tarih kongresi açıl- dığı zaman Macaristandan gele- rek Türklük hakkındaki tetkikle- rini konferans halinde bildiren kıymetli alim profesör Zajti Fe- rapcz dön Macaristandan Istanbu- Gazi la gelmiştir. Profesör, Türkiyede Gazi haz- retlerinin misafiri olarak kalacak ve Türk tarih cemiyetinde çalışa- caktır. Profesör Zajti Francz Türk | tarih cemyetine bir vagon kitap hediye ediyor. Bu kitaplar gel miştir, ve tamamen Türk tarihine Macar âlimi profesör Zajli Ferencz ait eserlerdir. (Devamı 10 nuncu sayfamızda)