October 7, 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

October 7, 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

Futbol ve Güreş Bugün muhtelif. yerlerde sayılı spor hareketleri var Bu günkü spor faaliyeti çok hareketlidir. Evvelâ Türkiye futko! birinciliği maçlanna başlanacak- tır. İstanbul grupuna İstanbul, Bandırma, Kocaeli, Edirne şam- piyonları dabildi Fakat Edirne gelmediği için müsabakalar Istan- bul, Bandırma, Kocaeli şampi- yonları arasında yapılacaktır. Çe- kilecek numara Üzerine bu gün iki takım karşılaşacak pazar gü- nüde bu günkü maçın galibi üç numaralı takımla maç yapacaktır. Neticeyi kazanan Istanbul gru- pu şampiyonu olacak takım salı günü İzmire doğru yo'a çıkacak- ve gelecek cumadanitibaren 1İz- mirde toplanacak grup şam- piyonları karşılaşarak Türkiye futbol birincisini tesbit edecek- lerdir. Bugünkü tasfiye maçı Kadıköy stadında yapılacaktır. Güreş Diğer mühim spor hareketi güreştir. Türkiye güreş birinciliği müsabakalarına iştirak edecek, olan İstanbul ve Ankara şampi- yonları bugün karşılaşacaklardır. Müsabakaların yeri Şehzadeba- şında Ferrah tiyatrosudur. Mü- sabakalara saat altıda başlana- caktır. Bugün aynı zamanda bir kaç müsabakada bir türlü neti- cesi anlaşılamıyan Çoban Meh- met “Himmet peblivan arasın- daki kati müsabakanin yapılması ihtimali de vardır. Bu gün karşılaşak Istanbul ve Ankara şampiyonlarının isimleri şunlardır: Istanbul: Ali Rıza, Burhan, Münir, Saim, Şevki, Faik, Müus- tafa beyler. Ankara: Seyfi, Esat, Rafet, Hüseyin, Selim, Hüsnsü, Necmi beyler. Jskırim Izmirde Türkiye futbol birin- ciliği gibi Türkiye iskirim birin- cilikleri müsabakaları da yapıla- caktır. Bu müsabakalara İstan- bul, Ankara, İzmir iskırimcileri gireceklerdir. Müsabaka (yeri Halkevi salonudur. Istanbuldan müsabakaya girmek bakkını alan» lar Suat, Nermin hanımlarla Ni- hat, Enver, İlbamiF" uat, Halim, Rıza, Adil, Nihat, Orhan, Cihat, Mastafa, Kâmil, Rıdvan Sefa, Nüzhet, Muammer, Cevat, Ek- rem beylerdir, Müsabakaların isimleri şunlar- dır: Hanımlar arasında flore, mil- li kılıç takımile Istanbul 932 ta- kımı arasında, ferdi kılıç, ferdi epe, ferdi flore müsabakları. Atletizm Balkân oyunlarına iştirak et- mek üzre ikinci kafile de dün hareket etmiştir. Iki atlete İzin alınamadığı cihetle (omüsabakalara (Semih, Mehmet Ali, Irfan, Mehmet, Remzi, Fuat, Hilmi, Haydar, Muzaffer, Ragıp, Besim, Cihat, Vehap, Şevki, Suat, Şirin ve Sedat beyler gireceklerdir. Denizde Bugtin 12 de Büyükdere yüz- me havuzunda su topu müsaba- kaları da yapılacaktır. Müsaba- İ kalara Istanbul amatör takımları arasında turnuva şeklinde yapıla- caktır. Turnuva galibe bir kupa verilecektir. Müttefik olmıyanlar Evgün Karagümrük sahasında da müttefik olmyan klüpler arasında tertip edilen turnuvaya da başlanacaktır. Futbol turnuvası Bugün başlıyor Gâyn © müttefik. kulüplerin ikinci büyük turnuvaları bugün başlıyor. Çukurbostandaki Halk stadyumunda bugün yapılacak İ turnuva maçlar şunlardır : 1 — EdirnekaprHalıcıoğlu. 2 — Kuşdili:Karagümrük, 3 — Kanlıca-Kurtuluş. Bu itibarla, bugünkü ilk maç- lar o'dukça ehemmiyetli maçlar olacaktır. Birinci maçı Halıcı- oğlu'larla yapacak olan Edirne- kapılılar, şiwdi geçen turnuvada kendilerini gösterdiklerinden da- ha kuvvetlidir. Çünkü Edirne- kapılılar geçen turnuvadan son- ra Mimarsinanlılarla birleşmişler ve o vakitten beri iki kulüp bir arada çalışmıya başlamış'ar ve bugün gayrı müttefikler arasın: da oldukça kuvvetli bir Mevki” almışlardır. Halıcıoğlulara 'gölin- | ce: Bunlar eskiden beri çok sert ve atik oynamakla tanın | mışlardır. Geçen turnuvadan beri | İ numarada Ohanes kerimesi Ala oAslanyan kuvvetlerinin derecesi ne hale geldiğini bilmediğimiz için bu maçı hangi tarafın kazanacağı şimdiden pek kat'iyetle kestiri- lemez. Ikinci maçı Kuşdililerle yapa- cak olan Karagümrüklüler için ise meliceyi şimdiden tahmin kabildir, Karagümrüklülerin kuv- vet dereceleri malümdur. Istan- buldaki gayrı müttefiklerin şam- piyonu olan ve son zamanda birinci sınıf federe kulüplerle boy” ölçüşen o Karagümrüklüler hiç şüphesiz Kuşdilileri yene- ceklerdir. Fakat esasın çok tatlı, çok hoş bir oyun oynuyan Kuşdililer eğer bu maçta geçen seferkinden daha kuvvetli orta- ya çıkarlar ve daha canla başla oynarlarsa şampiyon takıma her halde çok zahmet çektirebilirler. Gönül ister ki çok güzel bir oyun tarzına sahip olan Kuşdili gençler Karagümrüklüler karşı- sında iyi, parlak bir netice al- sınlar. Üçüncü maçı Kurtuluş'ularla yapacak olan Kanlıcalılar için“ de diyebiliriz ki henüz Şimdiye kadar kendilerini hiçbir sahada göremediğimiz bu oyuncu'ar Beyoğlu tarafının Kurtu'uş'ular gibi çok kuvvetli bir takımı karşısında (kendilerini futbol efkârı umumiyesine ilk defa olarak gösterecekler ve onların futboldaki dereceleri ancak bu gün belli olacaktır. Pu maçların tafsilâtım yarınki gazetemizde göreceksiniz, Evlenenler Beyoğlu belediye dairesinde birhaf- tada evlenenlerin isimleri 1- y ii Zabol Alis hanım ile hanede mukim Jan Hati Miras oğlu Agop efendi 1 Beyoğlu Ş Muhtar Rey in; tüce teşrinlevelde. 2 — Beyoğlu Eskişehir Ayntanaş soka » Enda 37 numarada Yuvakim kerimesi Argi- Mta Banmsı ile Kurtu ru sokağında mukinint Kostantın oğlu Nigitas Patrik © * Hikmet Mü- ja Kaş paşnda Pişmaniye so- başı solağında T hu- r kerimesi Pesendide Hurımla ni Günü bey oğlu Ahmet i 3 teşrinlevelde, yemez Okçu Musa Ji rumarada İsalc kertme- hanimin Beyoğlu büyük korisyon- di 3 teğrinlevel- mlirgmdd 58 — #1 Çobe Hasli edi kerimesi Vantura ba » Keperi Dere sokuğda 2 nu- it Rafaal oğlu Mişel efendi Keçceidere cami sokağında 21 numarada Süleymen efendi kerimesi Hay riye hanımla Hasköy Koçecidere cami soka» gındz polls Mustafa oğlu AN efendi 3 teg- izlel - Hasköy Okmeydanı sokağında 183 eki rrmia Hasköy Okma İhsan oğlu Enver ef. 10 — Culüta Şahkuli sokağmda 37 rumars- da Buhur kerimesi Roza Menam hanımla Galata Sahlcel! mıkağında 37 numarada a mein Safün oğlü İssierendi 3 taşrinsevelde, 11 — inönü Cedidiye sokağında 24 nu marağa Miyalkr Meryem hanımla İnönü Cedtaiye Şmda 24 kunduracı Hamparsom oğlu Kaptiel efendi $. teşrinle- velde, 12 - Bayoğlu Tunus bey sokağında 20 kerimesi Şahvar ba- anı 183 müstahdem Mi 3 teşrinievelde hanımla Yunun bey sokağında 20 numarada Kumaş boyacısı Sahak oğlu Simon efendi 3 teşrinleyelde, 13 — Dayazıtreedif sokağında O numarada Oaman Nuri kerimesi Adalet banımla Be - yoğlu Hacı Mansur #ökağında 4 mumarsda Mse müdürü Saffet Kemalettin oğlu Suat Kemalettin bey $ teşrinlevelde. 14 — Beyoğlu Tomtom mimar sokağın» ef kerimesi Refika hâ- n mimar sokağında ustabaşı Frans Albreğt oğlu efendi 3 teşrinlerelde Yata Hacı Mihumikr mahallesin. dn Moris Adel kerimesi Atal Eliz hahımla Galata Hac: Mıhrmıbi mahallesinde komia - yoncu İsrail oğlu Arila Çoruko efendi 4 Leş- rinlevelde, 16 — Beyoğlu Parmakkapı sokağında 25 numarada Ahmet kerimesi Rukiye hanmla Beyoğlu Parmakkapı caddesinde 28 huma - rads kasap Osman oğlu Hüseyin efendi 6 KN 17 — Beyoğlu Lüleci Fiendek sokağında 108 mumarada Yüncü kerimesi Civana ha» nımla Beyoğlu Lüleci Hendek 108 davarcı Çıfıt oğlu Amiko Çibeto efendi 6 teşrini » evelde, 18 — Beyoğlu Gümüşsuyu caddesinde 1 mumayada Apostol kerimesi İştarenola ha- Bmla Beyoğlu Gümüşsuyu 1 numarada ku- yumcu Mühürdar oğlu Boğos efendi 6 teğri- nlevelde, 19 — Beyoğlu Kamerhatın mahallesin » 45 10 numarada Dimitri kerimesi Eleni ha- nımla Bsyoğlu Güllük sokağında 10 nüme- rüda boylu Hacı Yorgi oğlu Nikola efendi 6 teşrinlevelda, 20 — Gulatada Şahinli Cerrahpaşa 80 » kağında 2 numarada Nesim ofendi Kerime. si Mernnto hanımla Şalıkuli Cerrahpaşa no- kağında 2 numarada küfeei Davit oğlu İs- rail efendi 6 teşri, de, 71 — Şişli Büyükdere caddesinde 291 nu- maârsda Artam kerimesi Nüvart o barımla Şişi Büylkdere caddesinde 891 kolacı Kir. Kor oğlu Karnik efendi 6 Leşrinişvelda. 22 — Kasımraşada Hası Hüzrer mezarik mokağında 4 numatağn Suphi efendi keri - mesi Fatma Barımia Hası Hüsrev mezarlık 4 bahçivan Nazif oğlu Seyfeddin «fendi 6 teşrirdevete - — köy Orta kapu sokağında 19 numarada Ömer kerimesi Mihriye hazımla Fetiköy Ottakapu meydanı bü Bomonti &- ist Recep oğlu | © Kast mı, değil mi 2. rrarasma snra 0001 FUNMAN RA 000008 s0000eAAE1 8004 e sanmam asa “ Ertuğrul 9 yangil Ertuğrul sahibi ile diğer iki neden tevkif edildi ? Bahçekapıda “Ertuğrul, ma- ğazasile “Altinçizme,, kundura mağazasının ve bir terzihanehin bulunduğu binada, bir hafta ev- vel çıkan yangından dolayı “Er- tuğrul,, mağazası sahibi Nihat Beyle “Altınçizme,, sahibi Onof- ri ve terzi Hiristo Ef.lerin tev- kif edildiklerini dün yazmıştık. Bu yangın, gece yarısına doğru çıkmış ve söndürmek için yeti- şildiği zaman, içerde kavanozla- ra konulmuş talaşlar görülmüş- tür. Bundan başka, mağaza- ların akşam saat on dokuzda kapanmış olmasına göre, yan ğının saat yirmi dörde doğru çık- ması, uyanan şüpheyi arttırmış, ayrıca Ertuğrul mağazasındaki eş- yanın 80,000 ve Altın çizmedeki- lerin 3,000 liraya sigorta edilmiş bulunması da işi bir kat daha mübim göstermiştir. Bu siyorta muameleleri pek yeni olarak yapılmamıştır. Bir kaç seneliktir. Binaya yeni taşı- ban tİerzinin eşyası ğildir. Ancak, yanğın © mina en yakın tarafti dan terzinin vaziyetinin © surelte araştırılması miştir. Yanıgın, kapılar k bir kaç saat sonra ni çıkmış ? Yanğının çıkt talaşlar ne münasebeti, miş? Yanğın söndü sonra hatıra gelen bü" tahkikatın derinleştiri! ettirmiştir Hadisenin şahidi, yoktur ve büt hadiseden sonraki ilk Adliyeye safhalar (neticesinde, bakiki vaziyet belli o intikalinden içinde kast olup olmadi varsa, her üç mevkufu kadar bulunup bulun! anlaşılacaktır. Şimdiki halde, ilk dan ibarettir. Tarihcemiyetine birvaf kitap hediye ede (Baş tarafı 1 inci sayfada) | Profesör Zajti Franez ile görü- şurken kendisine dil inkılâbı hakkında şu Süali sorduk : — Yeni bulunacak kelimelerin halk arasına yayılabilmesi için sizce en kolay usul nedir? — Yeni bulunacak kelime, halka, kendisi tarafından anla- şılabilecek bir lisanla yazılmış şiirler arasında kullanılırse, ko- laycacık o öğrenilir, ve yapılır. Zira, bir şiiri ezberleyip batır- lamak, kelime ezberlemekten daha kolaydır. Sonra bu kelime edebiyat vasıtasile yayılır. Bil- hassa gazetelerin bunda çok yardımı olacağı tabiidir. Bundan başka bu yeni kelimeler, mek- teplerde çocuklara öğretilir, ço- cuklar da ailelerine söyliyerek KE ) kerimesi Sant Obanım ile Fotin efendi sokağında $İ — 99 numarada doktor Süley- man efendi oğlu KAzım bey 6 İeşrinlevelda. 25 — Fatih cedit ayazına sokağında 9 numaralı hanede Hamza efendi kerimesi Havva hanımla Tophane İlyas çelebi soka - gındâ 2 Numaradan bamni Yasin oğlu Cafer olandi B teşrinievelde, 25 — Galata Kemarkeş caddesinde 35 numarada Yordan körimesi Katrina hanımla Galain Kemankeş sokağında 35 numarada peynire Nİkoli”oğ'u Tetevri efendi 0 teşri Bievelde, 27 — Ayaapaşada yeni kibar sokağında 5 numaralı hanede Apik efendi kerimesi Viktorya kanımla Aynspaşada yeni kibar sokağındi 5 rumarada gümrük komisyon - cusu Hüseyin Cemal bey oğlu Mehmet Ke. mal bey $ teşrinlevelde, 23 — Bedrettin Osman Ali Arpa soka ında 20 umarak hanede Yorgi efendi ke- rimesi Eleni hanımla Bedrettin Osman All baba sokağmda 20 numarada demirci Vagll oğlu "Baki efende 6 tagrinlevelde. 2 — Cihangir sokağında 17 numarada Sabri efendi kerimesi Zübeyde hanımla Re- yoğlu Cihangir #cikağındı İT numarada Tessam Niyazi efendi oğlu İbrahim Haşim efendi 6 teşrinlevelde. 30 — Rayoğlu Tomtom sokağında 50 nu. | marada Pandeli kerimesi oOLidye hanımla | Pangaltı Rus sokağında 102 numarada ko mlayancu tüccar Ciran oğlu Kosta Hamil e- fendi 6 teğrinisvelde. 31 — Çukurbontanda 149 numarada Meh- melesinilen 3furtaza oğlu İzzet efendi & teş. | met efendi kerimesi Cavide hanımla Meyoğ- rinlevelde, 24 — Pangaitı Fotin efendi sokağında 97 Vi İstila esddesinde 485 numarada opera İ tör İbrahim Halli Bey oğlu Süleyman Sa- — 99 numaralı apartımanda Nezati efend! | mi bey 6 tegrinievelda, bunların ederler. yayılmasına Bir kelimeyi, hiç bir tek başına olarak yayn ru ve kabil değildir. ” kak bir yerde kullanı tile onu aşılamak kabi Ilmi ıstılablara gelinci kitaplarda yazarak, tarafından kullanarak güçtür. En doğrusu, gf” yenlacak ilmi makale lanmaktır. alimi, gazetelere yazaci lelerde bu kelimeleri o kelime, aşlanmış Radyo da bu iş için bir vasıtadır. — Macaristanda ne ler kullanılır? - Yukarıda söyled lerle beraber, orada of nilen umumi yerlerde ve güftelerle yaparlard” ile ortaya atılan bir bir daha halkın aklındi sı mümkün değildir, kalır. # *. Profesör Zajti Fereffi da da söylediğimiz 8 Hz. nin misafiri olara" sonra, Ankaraya gidi Bir otomobil $* nın muhak€ Zencilikuyuda * filmi çevrilirken o!0 rilmesi yüzünden bir 4” b'risi ime kullanan “ Da Talât beyin Istanböl mahkemesinde başlanmıştı. Pu muhakeme, miştir. Dün yine yapılan son keşfin F diğinden, muhakem* dördüncü perşemb” on üç buçuğa bır? Meselâ, bir