10 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

10 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

Hamdune hanım kendi kendi- ne konuşuyordu: — Evet, oğlumun bu kızla ev- lenmesini doğru bulmuyorum, bul muyorum amma, o kadar yalvar- | dı ki, sesimi çıkarmadım. Doğrusunu isterseniz, birazcık da çekindiğim için sustum. Sevi- şen iki kişinin önüne geçmek iyi değildir. Kızı, hiç gözüm tutmu - yor. Hem sevgi ile başlıyan ev - lenmelerden hoşlanmam. Sevgi, sonradan yavaş yavaş kökleşme - li. Ben, kocamla otuz yıl beraber yaşadım ve öldüğü gün onu çıldı- rasıya seviyordum. Böyle iken ilk evlendiğimiz zaman biribirimi - zi sevmiyorduk, sadece beğenmiş- tik. İşte öz sevgi böyle olur. Ama bir taraftan da Ahmet yirmi dokuzuna bastı. Uslu, işini bilir bir çocuktur. Karısmı seç » mesini bilir. Kızın adı Leylâ imiş. Fotografını gördüm. İnce, güzel bir kız. Bir yerde daktilo imiş. A- nasını' babasını sorup soruştur - dum, namuslu kimselermiş. Ara - mızda oldukça ayrılık var amma, pek de aldırmadım. Ne ise, kızı birkaç güne kadar göreceğim, Ba- kalım nasıl? .- Leylâ, Ahmetle o nişanlaridığı gündenberi, onu, her akşam Pan- galtıda “Haylayf,, da görür. Ah - met koşa koşa gelir. Bir saat, a- rasira yarım saat oturur, konuşur» lar, biribirlerine bakışırlar, durur- lar. Gün olur ki Ahmet: — Leylâ, der, seni evine ka - dar götüremiyeceğim. Tekrar dö- nüp çalışacağım. Leylâ. susar, boynunu büker, eve gider. Ama bilir ki, Ahmet çalışkan bir çocuktur, evlendikle- ri zaman onun, kuracakları yuva için sağlam bir destek olacaktır. Leylâ için Ahmet, en güzel, en i- yi, en kuvvetli, en çalışkan, en büyük adamdır. Konuştukları bep şunu sorar: — Annen ne diyor? — Annesi mi? Hiçbir şey de - miyor. — Artık her şey oldu, bitti. Daha ne diyecek? Bu cuma seni &ve götürüp ona tanıtacağım. — Bu cuma mı? — Evet. — Ne çabuk. — Hiç de değil. Geciktik bile. İki aydır nişanlıyız, daha bekli - yelim mi? — Sahi. Ama bilmem neden, korkuyorum, Ya annen beni be - ğenmezse.. Hem kendisine ne di - yeceğim.. Şimdiden şaşırıp keke - liyorum. Ahmet, Leylânm yüzüne bakıp gülüyor. Onun bu şaşkmlığından göğsü kabarıyordu. Ne kadar te - miz kız! Ne kadar çekingen? Son ra: — Düşünme, diyor, annem s€- ni çok beğenecek! » zaman, Leylâ tünlerini satmakta biraz müstağ- nidir. Diğer mıntakalarda bu fiat dü- şüklüğüne rağmen alış veriş hara- retlidir. Fethiyede tütün kalma» mıştır. 25 kuruştan 35 kuruşa ka- dar satılmıştır. Dadyaya giden bir kumpanya az fiat verdiğinden iş yapamamış- — Hayır, hayır.. Çirkin bula- cak korkuyorum. İlk karşılaştığı» mız zaman beni beğenmezse ölü- rüm. — Delisin Leylâ.. Seni o çok- tan tanıyor, yüzünü, gözlerini, saçlarını, konuşmanı, her şeyini biliyor. — Nereden? — Hepsini ben anlattım. Fo « toğrafını da gösterdim. — Eh, sen anlattınsa iyi! Gülüşüyorlar. Leylâ, gene: — Hep, diyor, ilk gördüğüm zaman ne diyeceğimi düşünüyo - rum. Kendisine “Hanım anne, be- ni ne kadar sevindirdiniz,, mi de- sem? — Canım, şimdiden böyle şey- leri ne düşünüyorsun. Annem iyi kadındır.. Korkma! — Öyle amma en önce benim bir şey söylemem © gerek.. Yoksa “Hanrmefendi, oğlunuza, başka - #ma vermekten daha hoşlanırdı - İ nız amma... diye mi başlasam. — Çocuksun Leylâ, böyle şey- ler söylenir mi? Neise, bu gün perşembe, yarın öğleyin gelir se - ni evden alırım. eo Otomobil evin kapısında dur- du. Ahmet Leylâyı elinden tutup indirdi. Kapıyı çaldılar, Bir uşak açtı, onları içeri alıp bekleme o - dasma götürdü ve: — Ahmet bey, dedi, hanrme « efndi şimdi aşağıya inecek!.. Leylâ, sıkılıyor. Geniş odada bir aşağı, bir yukarı dolaşıyor. Ahmet gülümsiyerek ona bakı - yor. Bir ara, Leylâ, bu kadın ayak | koşarak | sesleri duydu, aynâya kılık kıyafetine bir göz attı: — Ahmet, sakın bir yere ay - rilma, bizi baş başa bırakma. Bak, annene ne diyeceğim... Kapı açılmıştı. o Uzun boylu, siyahlar giyinmiş, başına kır düş- müş bir kadm elleri göğsünde du- ruyor, Leylâya bakıyordu. Bu Ah- medin anası idi. Kaynana ile ge - linin bakışları karşılaştılar, Son - ra, Leylâ birdenbire koştu, Ham- dune hanımın boynuna atıldı. Hamdüne hanım, gelininin o - muzundan, oğluna içi sevinç, iyi- lik dolu gözlerle bakıyordu. Ah - met, bir aralık, bu gözlerde bir damla yaş görür gibi oldu. Ham- dune hanım: — Hakkın varmış, pek şirin kızmış. ... Otomobilde Leylâ Ahmede: — Ah, diyordu, söyliyecek bir şey bulamadım. Ahmet ona derin derin baktı ve ilk defa dudaklarmdan öpe - diyordu, — Böylesi dururken, dedi, lâ- fın ne değeri var, şeasiüe küllü biri de Dadya kazasıdır. Fakat yolsuzluk, vesait- sizlik bu muntaka mahsullerinin revacına mani olmaktadır. Bu se- ne tahminen 150 bin okka kadar incir istihsal edilmiş ve beş kuruş- tan on kuruşa kadar satılmakta- dır. Harnup, palamut, badem mah- 3üncü Kolordu Satınalma! Komisyonu İlânları 1 — 932 Tütün bey'iye ikra- | İ miyesinden elde mevcut kalan | | paradan on seneliklerini alan malullerin ikramiyesi ait olduk- Jan şubelere gönderilmiştir. Es* habı istihkakın şubelerine mu» rTacaatları, 2 Mütebaki para 931 ve son 932 tevziatıma vaktinde ademi muracaatları hasabile it- hal. edilmiyenlere ve derecesi farkı verilmiyenlere tevzi edile- cektir. Bu son tevziattan sonra vaki olacak muracaat nazarı iti- bara alınmıyacağından bu güne kadar askerlik (şubelerinden bildirilen histelerde isimleri ya- zl eşhastan başka eshabı istih- kakın askerlik şubelerinde isim- lerini cetveli mabsusuna 31 3i- rinci Teşrin 932 tarihine kadar kayt ettirmeleri ve şubelerinde Birinci Kânun 932 de Milli Mü- dafaa Vekâleti Tekaüt şubesin- de bulundurmak üzere bu cet- vellerini göndermeleri ilân olu- nur, (851) (5193) » İzmir müstahkem mevki kıtaat ihtiyacı için (81 000) kilo sığır eti kapalı zarfla münakasaya kon- muştur. Ibalesi 23-10 932 pazar günü saat (15,30) dadır. Ihaleye iştirak edeceklerin vakti muay- yeninde Izmir Müstahkem mevki satınalia komisyonuna müra- caatları, (823) (5081) # » # İzmir müstahkem mevki kıtaatı ihtiyacı için(181,200)kilo sığır eti kapalı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 234-10-932 pazar günü saat (16) dadır. Ibaleye iş- tirak edeceklerin vakti muayye- ninde İzmir müstabkem mevki satınalma komisyonuna müraca- atları (8272) (5080 Izmir müstahkem mevki kıtaatı | ihtiyacı için (70,800) kilo sığır eti kapalı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 23-10-932 pazar günü saat (15)te: ir. İhaleye işti- rak edeceklerin vakti muayye- ninde İzmir müstahkem mevki satınalma komisyonuna müra- caatları. (824) (5082) Istanbul asliye birinci hukuk mahke- mesinden: Süleşmeniyede Elmaruf ma- ballesinde Taş odalar sokağında 21 No h hanede oturan İrfan Beyin Elemdar ma hallesinde Çatal çeşme sokağında 14 No. da oturan Ayşe Nadire hanım aleyhine ikame eylediği alacsk ve tedbiri ihtiyati talebine mütedair. davanın cari mubake- mesinde müddaleyhaya gönderilen dava arzuhali ve divetiye zahrına vetilen meş- rohata nazaran muma'leybanın gösterilen sdreste bulunmadığı ve Ikamcıgih ba- arasının meçhul bulunduğu anlaşılmakla H. U. M.K. nun I4i İnci maddesi mu- dbince ilânen tebliğat icrasına ve 12 gün müddet tayinine ve muhakemenin 17 « 10-932 pazartesi saat I4 de talikine karsr verildiği tebliğ makamına kaim olmak üzere ilin olünür. Istanbul 6 ımcı icra memur'u- ğundan: Bir borçtan dolayı tahtı acze alınan Samatyada Narlıka- pida yazmacı Selim Yusuf Ma- noli efendinin hanesinde mevcut oda takımı ve yazma basma ka- hpları vesaire 15-10-932 tarihinde saat İ2 ile 14 arasında paraya çevrileceğinden taliplerin mezkür ve saatle mahallinde bazır bulunmaları ilân olunur. (4692) İ numaralı bilme kazanan karilerif 16 Eylül 1932 tarihli gazetemizdeki çocuk sayi bilmece şu idi: 17 — iyor — Ey — açıl —lül — de — ler — İis€ mek — ve — ilk -— tep — bir — Halledilmiş şekli şudur: de — rin — teş— “Liseler 17 Eylül ve ilkmekteplerde 1 Teşrinie or.,, Darüşşefeka lisesinde 350 numaralı Beha Efendiye tir. Beha Efendinin kol saati olan mükâfatını idai masmı ve gelirken bir de fotografını getirmesini ric&* Mürekkepli kalem kazananlar! 1 — Konya Aksaryı Orta mektep üçüncü sinif Lalebesinden bir nümsralı M. Hayri, 2 — Kuleli askeri Haesi 9 uncu sınıf talebe- sinden 135 Zeki, 3 — Alman mektebinde ticaret birinsi sınıfta İsmali Sacit, 4 — Bey» oğlu Kumbaracı Yokuşu Francelacı apartı- manı No. 10 Güzin Recai, 8 — Galatasaray lisesi talebesinden 1148 Osman Naci Bey ve Hanımlar birer mürekkepli alem kazanmış- lardır. Birer kutu şekerleme kazanan 25 tahili kerlimiz 1 — Malatya Adli ihtins o mahitemesi mustantiki Kemal Beyin kerimesi ve Malat- ya orta meklep birinci sınıf dördüncü gu- ve talebesinden 105 Semahat, 2 — Mardin valisi Talât Beyin kardeşi Cevdet, 3 — Dar rüşgafaka, ilsesi T inci sınıfin 228 Bahir, 4 İstanbul posta mütekaldi Mustafa Bendi kerimesi Perihan, 5 — Fatihte Çarşamba — Beyceğiz caddesinde 10 numarada Saliha, 8 — Üsküdar 11 inci fik mektep 238 numa ralı Zeyaadâln, 7 — Kasımpaşada küçük Pi- yale, Eşrefpaşa yokuşu 13 numarada Cemal, 8 — Kız mektep 69 mumarnlı Nurünnisa İl- ban, 9 — Antalya orta mektep musiki mu- allimi Fahriye, 10 — Somads topçu oğlu Mehmet Şükrü, 11 — Delmababçe surayın. da riyaseti cümhur postacılarından Lüllebur- gazli Ibrahim oğlu Alli, 13 — Bakırköy Zey- tinifk Tagavler mkak $4 gumarıda Güzin Haşim, 18 — Bomonü Bulgar çarşısı İzzet Paz sökük 724 nürbüradi B. Yavüz,l4 — Beyoğlu Yeniçarşı caddesinde 23 numarada Ismati Adnan, 15 — İstanbul Şehradebaşın» da vezmeciler, hamam karşısında 8 numara. da Bekir, 16 — Beyoğlu hiüsevi llsesi 4 ün ei arif 20 numarsir Ester Zanana, 17 6 ımcı mektep üçüncü smuf telebesinden 181 rumarak Celâlettin. 18 — İzmirde Balcılar içinde 108 sumarada Halit Seyfettin Rey raahbumu AN Hikmet, 19 — Çemberiltaş orta reektep 31 numarsiz Seyfi, 20 — Üzkü- dar, İhsaniye, Yulıboyu 49 numarada Sevim, | Zi — Gemlik merkez ük mektep 4 Üncü a nf talebesinden 108 Namıka Recep, 22 —| Konya Kidikli küçük zabit mektebinde Mar» dinli Ramazan oğlu İsmali Doğan, 28 — Sr- vasi hükümet caddesinde kitapçı zade Os- man Efendi vamtasile Neşet Nafız 2 6 meki mektep 247 numaralı Handan Feyat, 75 — Bakirköy Yenimahalle üçüncü sokak 0$ numarada Muvaffak Necmettin Eey ve Hazımlar birer kutu pekerleme ka» zanmışlardır. Birer kutu çikolata kazanan taliiiler 1 — Senbenuva lisesi Cent Nuri, 3 — | Bakırköy Kur çimento fabrikasında İzzet B. | kerimesi Kevser, 3 — paşa sokak 13 numara tibi İzzet Bey kardeşi Kesi Manisa Yeni Türkiye oteli Ayasofya sıhhat yurdu arif! 3 numarada M. Mehmet, lisesi yedinci sınıf, 32 10 — Galata müsevi cerssif snf 10 numaralı Viktor Ortaköy İskele sokak 18 Salavof, 12 — İstantut Rİ yin hanesinde Ümmü üm milezzin zade Hacıbey Pi İstan? kız orta mekte 15 — Kayseri ehir yatı talebesinden (598) Tahir, Mustafa Daim, 20 — Ani Bay kerimesi Perihan, 21 — mil Bey mahtumu Ali Kö nada ükmektep | tnlebesindii Trabzonda Murat, 24 — © tde Kâzım Bey ket de, Bomontide Kâzım Bey 25 — Kasımpaşada Murtsff Kadıköyde Fuat, 77 — Şeh um, 35 — Feriköyde Nasi Hazan Hulki, 20 — Kastari tep talebesinden Mehmet A Salt Bey kerimesi Ferhanğf Mustafa Boy kızı Şazlmenlığı AN Nusret, 33 — Mauçkadi ği 34 — Ankarada Reşat, 3İ Salim Al, 38 .— Ankarağa kân, 37 — Beyoğlu Kamef — Finsan Basri, 39 — UskÜ de Naci All, 40 — Aksarağ Namık, 41 — İzmirde Yumi lında Ükmektep talebesi Firux ağnda Hasan P İ siktaş Perihan, 45 — Vey Doğan Nadir, 47 — Fatih Teşak AN, 49 — Aksarti zem, 50 — Hnsekide Küm Sevgili karilerimi i sahili gösterdikleri derin mize ve çocuk layı bilmeceyi halled$ WK ai Doğru halledenler arasında çektiğimiz kur'ad8 Gi lı ren bütün karilerimifiği larak birer kart gö? Enstitüsü Müdürlüğünden Evvelce verilen şeraiti fenniye dairesinde tohum K nm yalnız üst kat üç odası tebrit olunacağından iştiri lerin 3İ feşrinievvel 1932 tarihine kadar Enstitü " müracaat etmeleri. (5342) Gübre ilânı İstanbul Belediyesi Karaağaç Müess€ Eski bedeli 2030 lira olon paymahalli ve mezbab* bir sene içinde birikecek kübreler için yirmi gün pılan müzayede neticesinde verilen bzdeller eksik $ belediye müzayede ve münakasa nizamnamesi bafta daha ilânına karar verilmiştir. Verilen bedel mil Bursa ipek Böcek çi görüldüğü takdirde 12-10.932 çarşamba günü sast di sesede ihalesi icra! ılınacaktır. Taliplerin yevmi © Aranıyor Selânikli dibağ Nuri Efendi mahdu i mu Nihat Beyin kendisini alâkadare İ der mühim bir iş hakkında görüşmek tr, Milâsta ve Muğlada daha bir | sulü de fazladır. Bademin dolusu | üzere İstanbulda Yenipostahane ar- miktar tütün kalmıştır. Dadya mahsul&ti Vilâyetin münbit ve mahsuldar 25, palamutun okkası iki kuruş - tur. M. C. kasında Basiret hanında 12 numara da Edip Seydi Beye müracaat etmesi rica olunur. sesede hazır bulunmaları ilân o'unur. (5231) 4 Devlet Demiryolları ilâni2 ; Eskişehir istasyonuna bir sene zarfında mürlerinin tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla geler Birinci teşrin 932 pazar günü saat 15 te Ankars kezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarp3f* birer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. ( 529)