11 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

11 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

Hayat bu... Çeviren : fa. Halim Süküti ile Greta Seyler- | Greta omuzlarını silkti, cevap in tanışmaları için bir çok şeyle- | vermedi. rin bir araya toplanması lâzımdı, ve bu oldu. Bir sabah Halim Süküti, Florya- ya gidecekti. Bir ikinci bileti ala- rak bindi. Kampana çaldı, tren Biletçi gidince Halim Sülcüti, kendisinden ümit etmediği bir ce- saretle, kalktı, Gretanm yanma — Demek, dedi, matmazel bu- kalktı. Tam bu aralık, Greta Sey- rada benim için oturuyorsunuz? ler, kalkan trene yetişebilmek için koşa koşa geldi. Halim onu gördü. Basamağa inerek elini uzattı, tır tunca, güzel kızı yukarı çekti, ve | ex ya atlarken sendeliyen Gratayı, düş- mesin diye kucakladı. Akal, moru mor olan Greta ona gülerek: — Mersi! Ve Gretanın elini alarak öptü. Sonra genç kadının heşuna giden bir utangaçlıkla daha bir çok şey- Greta, üç gündür, Floryadaki arkadaşlarını şaşırtıyor. Akşama doğru kayboluyor, sonra, gece geç vakit dönüyordu. Greta, bu saatlerde Halim Sü- Demiş, içeri girerek yanma ©- | kün ile buluşuyordu. Halim Sü turmuştu. Çanlasından mendilini | çıkardı. Altın saçlarının dibinden pembe yanaklarına inen teri sil- di. Bir parça podralandı. Uzun | kirpikli, yeşil gözlerini kaldırarak ancak o zaman Halim Sükütiye baktı. Halim Süküti, yirmi yaşına ye- ni girmiş, koç burunlu, geniş alın- © İk, kıvırcık saçaları bu genç başa eski Yunan beykellerininki gibi bir taç ören bir delikanlı idi. Es- merler, sarışınları severler, sarı- şınlar da esmerleri beğenirler. © Öyle oldu. Halim ile Greta gü- Tüştüler. Greta bu küçük tanışmanın ba- ma büyük bir iş açacağını düşün- müyordu. Bir defa muhakkak ki kendisi Halimden büyüktü, Son- ra, Garden Barın, oldukça değil, en iyi artisti, gözdesi idi. İşi, hem de Halime söylediği yaşı, yaşayı- şı, ber şey onu bu delikanlıdan a- yırıyordu. ii O gün o da Floryaya gidiyordu. İki arkadaş, yanlarında iki zengin adamla, Floryada on gün için o- telde yer kiralamışlardı. Gretanın peşinde bir sürü adamlar kaşu- yordu ama, o, kendisini pahalıya salmak için yalnız gitmeği, her akşam birisini yanına çağırarak bu bir sürü adamları, hep birden ve ayrı ayrı yolmağı düşünmüş - tü, Arkadaşları ona bu işin teh- ge olduğunu, Dimyala pirince giderken evdeki bulgurdan olaca- ğını söylemişlerdi ama, Greta din- lememişti. O işini bilirdi. Hem güzeldi, hem de bir Macar kızı i- di. Halim Süküri, Çekmecedeki da- yısınım evine beş on gün geçirme- gidiyordu. Trende bu uzun yo- yalnız başıma geçireceğini dü- şünerek yanma bir çok gazeteler almıştı, Fakat işte, karşısma gü- zel bir kız çıkmıştı. Çılımıştı ama, Halim Süküti, şimdiye kadar ka- 'dın olarak annesi, kız kardeşle- ri ve teyzeterinden başkasını ta- nımamıştı. Ara sıra gözlerini | kel ie-arak Gretaya bakıyor, onun gözlerile içinden bir şeyler ola rak hemen kızarıyordu. Greta bu gün görmemiş delikanlıjı pi kadınların duygusile alime O aralık biletçi geldi. Greta, çantasından biletini çıkatıp uzat- t — Madam, siz birinci almıssı- uz, ikincide oturuyorsunuz. küti ona, acemi olduğu için: — Dayım, bizi görürse olmaz. İ Onun için akşam üzeri, buluşabi- liriz. Demiş, Greta da kendisinin bi- le ei bir teslimiyetle kabul eyi arkadaşları o kıskanır yorlardı: — Kim bu esrarengiz prens? Söylesene!... Greta gülüyor, ve: — Söylemem, diyordu, yüksek, çok yüksek bir adam... ; 5 » Florya otelinde, artık dedi ko- dular alıp yürümüştü. Herkes Gre- tayı gösteriyor, onun, yüksek bir adamın metresi olduğunu: söylü- yorlardı. Bir akşam Greta ile Halim Sü- kütü gene buluştular. Halimin tu- haf bir hali vardı: — Ne var Halim? Ne oluyor- sun? —rı.. — Söylesene canm? Halim başını çeviriyor, deniz- lere bakıyor: — Kim bilir, diyor, bu denizler benim gibi kaç kişinin derdine me zar olmuştur?. Greta bir şey anlamıyor: — Niçin böyle sözler söylüyor- sun? — Çünkü sen büyük bir ada» mın metresi imişsin.... Niçin ben- den sakladın? Gretanın gözleri de Halimin baktığı denize dalıyor, uzun w- zun düşünüyor. Şimdi düşüncesi ile yüreği kavga halindedir. İçin- de büyük bir sikmtr var. Düşünce- si ona diyor ki: —Halim sana ne yapabilir? Toy bir çocuk, parası yok... Sana para lâzım... Onu aldatmadan yaşaman kabil değil. Yüreği diyor ki: — Sevgi dünyada bir defa gö- nüle konar... Onu her zaman bu- lamazşın.. Bu kavgayı düşünce kazanıyor ve Greta: — Ne yapayım Halim, diyor, seni seviyorum, AMMA. Halim Süküti ogözlerinde iki damlâ yaş, başı göğsüne inik, Çekmece tarafına ağır ağır yürü- yar. Gece basmıştır. Karanlıklar- da kayboluyor. Greta o akşam otele dönüp eş- yalarını alıyor ve bara dönüyor. fa. Devlet Demiryolları ilânları 20,000 m? oksijenin kapalı zarf usulile münakasası 23-10-9372 tarihinde Ankara'da Umumi Müdürlük binasında yapılacaktır. Fazla tafsilât, Haydarpaşa ve Ankarada Idare veznelerinde üçer liraya satılmakta olan şartnamelerde. yazılıdır. (5220) Yeni Türk mecmuası İstan- bul'un kültür mecmuasıdır. lik nüsbaşında Ahmet Şükrü, Falih Rifı, Faruk Nafiz, Hasan Ali, Nurullah Ata, Bürhan Ümit, Reşat Nuri, Ahmet Cevat, Nus- ret Kemal, Mustafa Şekip, Salih Murat Beylerin makalelerini din ve ahlâkın kaynağına dair Berg- sonun meşbur eserin tercümesini behemihal okuyunuz. Marangoz ve inşaatcı Kapı, pencere, tavan, döşeme tamir ve imali, mesakin plân ve proje keşif ve şartname tanzimi imal ve tamirini kabul eyer. — Kasımpaşa (O Kulaksızbarutçu 2 numara Marangoz ve inşaalçı Alâettin. — (4664) Istanbul beşinci icra memurlu- ğundan:Satılmasına karar verilen mubtelif ev eşyası 16-10-9327 pa- zar günü saat 14 den itibaren Ayvansarayda kırk anbar sokağı karakol yarmda 40 No. hanede satılacağından isteyenlerin mez- kür gün ve saatte mahallinde bu- lunmaları ilân olunur. oo (4744) Fatih ikinci sulh buğuk hakimliğinden 1 — İsisnbolda çenberli taşta tavuk pazannda molla fenari mahallesinde Atik 19 cedir 9I-( mumarsk fevkinde sekiz oda bir mutbak beğçe ve alt kama iki ufak hela ve bir bodrum Karından ibwet üç kat kârgir büyük dükkâni bevi kıs- men harap ve muhtac tamir ve twecipuu 40 lira kiraya mütedamenil ve bilmesaba tapo kuydıma nazaren 174 arşin murab- Damdan ibaret gsyri merkul izalei şoyu zırnmında , mabkerbemiz tasafından açik artorma İle satılacaktır, Kıymet meuhanı minesi 40$0, liradır. zerinde ücüncü sihi$ler Barrna müseceri ipotek ve #3İr haklar, yoktur. 2 — Birinci artırma (0-11-932 per- şembe günü saat 16 da mabkememizde icra o'unacık ve kıyıneti muhamminenin *i, 75 sini bulursa en çok arturama Üs- tünde bırakılacaker . . 3 — “|, 75 şi bulamazsa birinci art- »rmada €n son artıtamın trabhüdü baki kalmak şertile ikinci artımma 15 gün sonraya yani 26-17-9039 cnmaresi mast 16 da icra olunacak ve en çok artranın üstünde bırakılacaktır. Bundan başka ild- nat ve tebligat yapılmayacakör 4 — Talip olanlar *|, yedi buçuk teminat parası veya milli bir bankanin teminat mektebunu vermelidirler. sanş peşin parsiledir üsründe bırakılma günü- ne kadar vergi ve sâir resimler mükelle- | fiyetler eski sahiplerine ve ihale pulu İle yüzde yedi buçuk dellaliye müşteri- ye aittir. 5 — Şartname her kesin güre bilece- gi bir yerde mahkeme divanbaresine aslmiştn. dosyayi da her isteyen tetkik edebilir. © — ipotek sahipleri ve gayri men'ul üzerine hak iddes edenler 20 gün içe- risinde müracantla haklarını kayıt ettir melidirler etirmezlerse “gayri müseccel haklar paranin paylaşmasındın. bariç bi” rakılacalİaıdır. 7 — üstünde bırakılan kimse bedeli müzayedeyı pe-inen vermez İse üzerin- de brakılma karen fesh edilecek ve ondan sonra yapılacak açık artormada dohs aşamı bir pata İle sanlacak Olursa #arar v2 #iyandan ve far$i bedel bila büküm Kendisinden tahsil olunacaktız Şeriti mezkie ile talip Olanların mezkur gün ve sanderde acık arturmadı bazır bulunmular' ilan o'unur. Istanbul üçüncü icra me'murluğundan Mahcuz ve paraya çevrilmesine karar | verilen mübtekf ev eşyası 1 -10092 İ kürüne müsadil Pazac günl eaat İl ila 12 arasında Fındıklıda Selim hâten ma- hallesimde Osman çavuş sokağında 21 Now Tı hünede birinci açık artırma sure- öle bilmüzavede (o satılacağından tlip olanların mahallinde hasr buluntesk memunma müracaatlar ilan olunur ları çıkarılıyor Londra, 10 (A.A) — Resmi surelte bildirildiğine göre hükü- met derhal 150 milyon İegiliz liralık hazine bonoları çıkaracak- tır. Bono'ar yüzde iki faizli ola- cak ve başabaş tediye edilecek- tir. Bonoların Bedellerinin öden- mesi muamelesi 1935 senesinde başlıyacak, 1938 senesine kadar devam edecektir. Bu hazine bonolarmın çıkanıl- masından maksat 1932 - 34 ta- ribli ve yüzde dört buçuk faizli istikrazla o 1925 - 45 tarihli ve yüzde dört buçuk faizli harp is- tikrazını ifa etmektir. 1932 - 34 tarihli bonoların hâ- milleri bu bonolari kısa vadeli yeni bonolarla değiştirmiye da- vet edilmişlerdir. Bu değiştirmi- ye teşvik için bu hâmillere yüzde bir buçuk nisbetinde bir pirim verilecektir. Bu değiştirme tek- hifi 1925 - 45 tarihli harp istik» razına şâmil 1932-34 istikrazı 139, 1, 800,000 barı istikrazı ise 12,800,000 lu- giliz lirasmı bulmaktadır. Yunanistana hayvan ithali istanbul 10 (A.A) — ihracat ofisinden tebliğ edilmiştir. Trakyadan Yumanistana sevk- olunacak canlı bayvanların men'i ithah o hakkındaki Omemnuiyet Yunanistan kükümeti tarafından kaldirilmiştr. m İzmir Müstahkem mevki bay- vanalı için (256 ton kuru ot kapalı zarfla münakasaya kon- müştur. İhalesi 22-10-9372 de Cumartesi günü saat (15) dedir. Ihaleye iştirak edeceklerin vakti muâyyeninde İzmir müstahkem mevki Satınalma Komisyonuna müracaatları. (820) '5061) .... Yerli fabrikalar mamulâtından (8,000) kilo sarı sabunlu kösele kapalı zarfla münakasaya kon-. ! muştur. İhalesi 20-10-32 per- şembe günü saat (15) te yapıla- caktır. Talipicrin şartname ve numünelerini görmek üzere her .gön ve münakasaya iştirak ede- ceklerin o gün ve saatinden evvel Ankara merkez Sa. Al. Ko. na müracaatları. (829) o (5087) Istanbul Eeşicci icra memurlu- ğundan: Satılmasına karar veri- len soba ma boru, kilim, aynalı masa ve sayir bane eşyası 16 - 19 - 932 tarihine müsadif pazar günü saat *13 den itibaren saat 14de kadar, Fenerde Kiremit mahallesinde Yeni sokakta 45 numaralı hane önünde açık art tırmayla satılacağından, isteyen- lerin mezkür gün ve santta ma- ballinde bulunmaları ilân olunur. (4745) İstanbul altıncı icrasından: Bir deyinden dolayı Sultan Hama- mında Suraski mağazası yere sında 5İ vumrolu mağazada — giz kimseleri tı hacze ahnan 45 parçadan iba- Tingilterede | “Halep Yeni hazine bono- Gene polile ret bülunan manfo ve buna mü- | masil ipekli kumaşların furuhta takarrur eden 15-10932 saat 12 den 13 kadar mahallinde fu- ruht edileceğinden talip olanla- rm mütacaatları ilân olunur. (4746) ba ye çarpış” Halep, 9 (Hasusi) şam (Ağayo') ği müthiş bir müsade” Ecnebi omahke umümiliğinin eariyl lede bazı evlerin tat” mur edilen yüz kadi / harp nizamında mat" ken bu vaziyetten © polislerin üzerine # iki taraf arasında başlamıştır. Polis kuvvetleri ti mahalleye hücum harrisi arzu edilen girmiştir. Müthiş bir de ve tüfek alej evler aranmış ve 0 olunmuştur. Derhal den mahkeme b ame sene ile sekizd” da muhtelif ce: etmiştir. Bütün şehir teki ; heyecan içine düş vak'aların o zubuzu! edilmektedir. j Fraosada buluaan kalâde komiseri müstacel bir telg avdetini tesri etmesi 2 M. Ponss bu ay 741 Şam Hale; ve ni detli eri n kümete hücum etme”. Bu vaziyet üzerine kümet reisi ve R iştirakile mühim bir ie dilmiş ve bu içtim” delegesi de hazır b Verilen. karar henüf Fİ enlle reisi bir neşrederek (meclis kadar Suriyede hiç zete imtiyazı veril dirmiştir. Alınan mâ yeni bir matbuat k İanmaktadır. Bu kan! e muharrli Zade kri yüksek olacaklardır. ... Geçen sene Lüb ilân edilmiştir. Bu »f müslümanlar Lüb teşkil etmektedirler. Lübnamn o umum Ecnebiler dabil dur. Bunlardan rum, (109,000) (155,000) şiidir. 154,000) kadar da © Bu neticeye naz9" hurun müslüman *“ mektedir. Samuel Ins edili Londın, 10 (AA) Ajacsının o Atina“ habere göze Sai rikan orta eğin rine deği, fakst vsule uygur d lav tevkif ve bP”. 48 sazte kadı zekkeresi çık losull serbest part kü polis m” İŞ EŞ NE ŞEYE e ti Pr kendisine dei sa -Yunan “© ii ar de ala ii”