21 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

21 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

21 Teşrinlermel N Istanbulda esi bolluğu bei e ele lmm AN — Reisicümhuür H. yy yy yy m Vİ Reisjeümbur Hz. dün öğleden N Kontluktan Dilenciliğe ea sonra Beyoğlu ve Istanbül tara- | fında otomobille bir gezinti yap- Ispanyol asilzadelerin- g den zengin bir karıbir 7 nayrankak on beş kuruş fazla fiat tedor. Eğer Istanbulda duğu gıbi bin kasap girmişler bütün Ispan- mışlardır. yayıdilencikıyafetinde Cümhur riyaseti başyaverliği İstanbul, 20 (A.A.) — Riyase- ti cümhur Başyaverliğine vekâle- tinde bulunan binbaşı Celâl Bey tayin edilmiştir. Romanya kabinesi Yeni kabineyi M. Maniu yaptı Bükreş, 20 (A.A.) — Yeni ka- | bine M. Maniu'nun riyestinde şu | suretle teşekkül etmiştir; , Başvekil M. muavini M. Mirenesco, dahiliye | nazırı M. Kalache, hariciye nazı- rı M. Titülesco, maliye nazırı M. Madgearu, oadiley M. Popoviç, maarif nazırı M. Güsti, münakale nazırı M. Mitro, mesai nazırı M. İontze3sco, ziraat nazırı M. Nitzesceu, sanayi nazırı | M. Ligosiann, milli müdafaa je- neral Somsonoviç, ayni zamanda Translivanya müşteşarlığına Gri- san, Besarabya © müsteşarlığına Halippa, Bukovina müsteşarlığı - nada Saveanu tayin edilmişler » dir. ik Yeni kabine saat 13 te yemin | etmiştir. M. Maniu, M. Titülesco ve M. Ligosianu hariç olmak üze- re öteki bütün nazırlar Vaida ka- gi de nazır bulunuyorlar- ir. Alm zeisicumhuru “Be (A ay — AK man reisicumhurunun merdiven- den düşerek yaralanmış olduğu- na dair olan ve Amerikan me- nabiinden teraşşuh ede haber | katiyen asıl ve esastan âridir. | Maniu, : Başvekil | nazırı — Belçikada buhran Brüksel, 20 (A.A) — Kral, bu sabah M. Jaspar ve M. Bro- guewille ile görüşmüş, müşave- rede bulunmuştur. Kralın yeni kabineyi teşkile M. Broguevillei - memur ettiği zannolunmaktadır. kalan Otobüsle tren çarpıştı Halle Saksonya 29 (A.A) Bir otobüs ile bir tren arasında fır- tina neticesinde parmaklıkları kopmuş olan bir geçitte vukua gelen müsademede iki kişi ölmüş 5 kişi ağır ve 4kişi hafif suret- te yaralanmıştır ii Bir tramvayla bir kamyon çarpıştılar Dün akşam saat 6,5—7 arala rında Topkapı — Sirkeci seferi- ni yapan (190) numaralı araba Koskaya yaklaşırken (oLâleliden son sür'atle gelen 3611 numaralı | yük kamyonile çarpışmıştır. Müsademe pek ani olmuş ne vatman ve ne de şoför firenlerini kullanamamiştır. Şiddetli oOolan müsademeden yolcular fevkalâde korkarak bağ- rışmıya başlamışlar ve bir kaç ka- dın bayılmak tehlikesi geçirmiş - lerdir. Müsademe neticesinde tram - vay arabasının sol merdiven ve parmaklıkları kâmilen harap ol-| muştur. Kamyonun yalnız çamurlukla rı hasara uğramıştır. 15 dakika ka dar seyrüsefer tavakkuf et - miştir. Vatıman ve şoför karakola sevkeililmişlerdir. | e LT Telgrai Haberleri koca dostlarile bahse yyl i beş BOTA dolaşmışlar : yg yy mali “ Sulh baltalanıyor Wi Ruslar büyle bağırıyor ve Romanyanın kendilerile anlaşmak istemediğini söylüyorlar Moskova, 20 (A.A) — İzvestiya. gazetesi, “Sulh baltalanıyor,; başlığı ile yazdığı bir maka- lede diyor ki, uzak şarkta vaziyet çok vahim bir şekil aldığı bir sırada Sovyet hükümeti soğuk kanlılığıni bir an için olsun elden bırakmadı. Ve sulh siyasetini öyle bir sükünetle en ileri militaristler bile sulhu bozmak teşebbü- sünden biç değilse şimdilik vaz geçtiler. Sovyet hükümeti Fenlandiya, Estonya, Letonya ve Le- histan ile ademi tecavüz misakları imzaladi. siyasetinin bu muvaffakıyeti Fransa'da Sovyet düşmanlarının tabrikâtına rağ- men Sovyetlerin sulh siyasetine doğru yürüyen Sovyet sulh unsurları kuvyetlendir. Ingiliz lirası tekrar düşüyor Sebep Ingiliz sa nayiini himaye imiş ! Londra, 20 (A. A.) — In giliz lirası, dün yeniden düşmüş- tür. Kakanışta 8603 frank ola- | rak Tescil edilmiştir. Cite, bazı mehafilin evvelce ihsas eylediği veçhile, bu suku- tu sanayie daha müsait bir nis- bette istikrarı temine matuf ola- rak takip edilen sukut siyaseti- ne atfetmektedir. Maamafih hükümetin şimdiki kararsızlık içinde istikrar işine ği, girişmiyeceği zannolunmaktadır. Ingiliz lirasının svkutuna sebep olarak bilhassa altın madenleri üzerinde spekülâsyon yapan ve temettülerini (aldıktan (sonra artık kendilerini fazla müddet tehlikeye maruz bırakmak iste- miyen kimseleri sermayelerini çekmeleri gibi ahval steril- mektedir, Bu hususta mevsimi de hesaba katmak lâzım geldiği ilâve olun- maktadır. İyi malümat almakta olan ma- hafilde İngiliz. lirası sukutunun | arizi olduğu söylenmektedir. Ingiliz lirasının sukutu keyfi- yetinin normal neticesi “olarak altın fiatı artmış, ince altin fiati ons başına 66,2 şilinden 66,2 şilinye çıkmıştır. — ———— Almanyada intihabat, söy- lenecek nutuklar Berlin, 20 (A.A) — Hükümet fırkaların siyasetine tealluk eden | her şeyi, telsiz neşriyatı haricin- de tutmak istediğinden dahiliye nezareti, şimdi yapılmakta. olan intihap mücadelesinde intibabat hakkında söylenecek nutukların telzizle neşrine arlık müsaade etmemeğe karar vermiştir, mazlardı. Şimdi Rom ademi tecavüz devam ettiki zalıyarak şark cek mi yoksa, bunun için en edecektir; ?, . (ağın ursuzluk? Memlekete çok zi- yanlı oluyor! Muğlâ; Zu (AA) — Yüğ- mursuz'uktan bu sene, bal mabsulünün yarıya yakın ek- sik olacağı tahmin ediliyor. Bütün vilâyette 41.131 arı ko- vanı vardır. Bu kovanlardan 76.585 kilo bal ve 17.814 kilo balmumu alınacağı tahmin edil- mektedir. Amasya, 20 (A.A) — Uzun zamandanberi Amasya ve ba- valisine yağmur yağmıyordu. Bu gece yağmur yağdı ve bir saat kadar sürdü. O Almanyada Hükümetin Acemice siyase- fini fenkif ediyorlar ! Üneesimeraraama Sabık bâşvekil M. Bruning Cologne, 20 (A.A) — Merkez fırkasının bir içtimâmda nutuk söyliyen sabık Başvekil M. Brü- ning, ezcümle demiştir ki: “Von Papen kabinesi, ancak şan ve şeref politikasını takip eylemektedir. Şimdiki kabine Hitlerciler hakkında pek acemi- Ikrine dair kat'i bir cevap vermelidirler. manya bütün Avrupanın dilediği bu misakı im- komşuları içinde ademi tecavüz mısakını istemi- | yen yalnız bir | Romanya vardır. Fakat bu mem- leketteki ademi tecavüz misakı düşmanları, uzun müddet Sovyetlerin sulh siyasetine karşı düra- anyavı idare edenler Sovyetlerle misakı imzasını isteyip istemedik- Ro: Avrupasında sulhu kuvvetlendire- sulbu akim bırakmak istiyen ve iyi yerin Romanya' olduğunu -dü- şünen unsurlara beynelmilel siyasette yardım mı Vaşingtona doğru yürüyuş Komünistler işsiz- leri harekete getirmişler !.. New - York, 20(A.A.)— 4 bümayişçi giupu önümüzdeki kânunuevvel ayının birinde Va- şington üzerine yürümeğe hazır- lanmaktadırlar. Punlar yeni bir konus'ler or- dusu ile, işsizlerden mürekkep bir ordu bir çok çiftçi ve grev- cilerle yalnız komünist propaga :- dası yapmakla kalmıyarak diğer nümayişçi gtuplarla ve direktif- ler vermekte olan komünistler- den mürekkeptirler Büyük hava seferleri Kont Zeppelin seyahatte Friedrichshafen, 20 (A.A) — Kont Zeppelin balonu, cenubi, Amerikaya yaptığı sekizinci se- ferinden dönerek dün akşam saat 21,43 de Friedrichshafende yere İnmiştir. Atina, 20 (A.A) — Paris ve Saygon şehirlerini bağlamıya teşebbüs eden Fran- sız tayyareci Lefevre, bindiği bir tayyare ile dün Atinaya gel- miştir. Fransız tayyareci, Halebe git- mek Üzre bü sabah saat 6da havalanmıştır. —— Yeni Romen kabinesi Bükreş 20.(A.A) — M. Ma- niu, yeni Romen kabinesinin teşkili vazifesini kabul etmiştir. Saruman ASEYAAEEE LEE Aaaa ra ce bir siyaset takip eylemiştir. Hitlerciler hükümete iştirake dâ- vet edilmesini temenni eylerim, siyasette (Obasmakalıp tabirler kullanmak ve dahili politikaya ait bir takım mütaleaların tahtı tesirinde davranmak daima bir hatalı hareket tarzıdır.,, demiştir. en kısa bir | müddette hava yolile biribirine | bulunacak yerde sadece 1 sap olsaydı bu fiat fazlasi. Jan yet üç dört kuruşu geç ti. Demek ki bugün halkımn “aldığı etlerin başıma on kuruş tamamef” verilmektedir. . Dikkat etmek lâzımdır VE © saplara bu fazla para < nin diğer küçük esnsf b8 ) da az çok farkla vaki © di. şüphesizdir. Bütün bu fazla 4 raflar ise en basit sileleri" çesinde ihmal edilemiyetik paradır. D.ğer taraftan kasap dü” larının. fazlalığından m oan yalnız müsteblik değildir. Et fiatları artık satışı ve umumi istib'âk zaruri olarak azalır. Bu 97 nın neticesi de müstahsilit rmadır. Bu suretle kasap kânlarının mütemadiyen aft iki taraflı bir zarar teşkil Acaba bu fenalığın geçmek kabil değil mi? lik hatıra gelen bir ” bulup kasap dükkânların tedbirlerle | azaltmaktır. doğrudan doğruya tahdit v9 nü talbik etmek ; çok -70 Birkaç sene evvel bir kaf Istanbul eczanelerinin oadö tahdit edildiği vakit tesadüf len zorluklar katırlanacak ol kasap, bakkal ve saire gibi çük esnaf hakkında alın” tahdit tedbirinin ehemmiyeti! derhal takdir edilir. , Binaenaleyh bugün için do$ dan doğruya küçük: esnaf —. vali. -* ikâm yoktur.. Fakat, İşana , kabil hiç olmazsa şimdi , mi olan dükkânların miktarını t€ ederek yeniden açılacakları "© İ dit o'umabilir, ve tedrici bir rette küçük esnafların mik azaltılabilir. liâve edelimki bizim bur” bahsettiğimiz kunduracı, ter?j saire gibi müstabsil olah kü iş sahipleri değildir. İçtimai yatla ve istihsal sahasında deli birer unsur olmıyan ve lası tamamen tufeyli bir-mal olan dükkâncılardır, Bu yazi te olan küçük esnafın bir içerisinde lüzumundan fazlı, ması da yalnız balk için dell aynı zamanda bu esnafların dileri içinde muturdır, Mehmet A 0 e fevkalâdi komiseri N Adanadan geçer neler söyledi Adana, 20 (Hususi muhabil mizden) — Suriye fevkalâde * miseri M. Ponsot ekspreşle ”* dan geçerken kendisile gör Türk Sözü muharririnin mu suallerine şu cevapları vermi “— İstanbulda müzakere vam etmektedir. Bir kaç gün“ ” dar kat'i bir neticeye varıla€ö kuvvetle zannediyorum. Suriy Fransız muahedesi ” kında söz söylemek salâhiyeti nız bende olsaydı size cevaP “ii mek kolaydı. Fakat bu b kir ve sözleri ehemmiyetli “ başkaları vardır. Müamafili meseleyi mecliste mevzuu ” deceğim.. Suriye meclisi bu yirmi beşinde açılacaktır. Fransa Türkiyeye yakla çok arzu etmektedir ve bu kün olacaktır.,,