21 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

21 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Cafer Sadık, bir dost evinde Sa- lihayı tanıdığı zaman tamam elli yaşındaydı. Saliha yirmisine yeni girmişti. Cafer Sadık memleketin en meşhur ressamı idi. En eskiler ve en yeniler d eonu “Üstat!” olarak tanımışlardı.. Memleketin büyük şahsiyetlerinin resimlerini o yapı - yor, herkesin teveccühünü kazanı- yordu. Cafer Sadık, yüksek san'atinin kendisine verdiği şöhretini, ayni zamanda kadınlar üzerinde de kullanıyordu.. Ona mukavemet e- den bir kadm hemen yok gibiydi.. Bilhasa, Cafer Sadık Beyin saçla - ! ri gümüş gibi olduğu için, şimdi, kadınlar üzerindeki nüfuzu, be men hemen tam olmuştu. Saliha, zengin ve temiz bir aile kızıydı. Fevkalâde mütenasip bir vücudu, çok güzel bir yüzü vardı.. Bunun için Cafer Sadık, bu katm güzelliği timsali karşısında hayran kaldı.. Kendisini genç kıza takdim ettirdi. Sonra... Sonra bir kaç kere görüştüler, ve Cafer Sadık, Saliha- nm yanında hiç sıkılmadan uzun müddet oturabildiğini, onun, alel- ekser güzel kadınlar da olduğu gi- bi, sadece güzel değil, ayni za - manda da akıllı olduğunu farket- ti... Cafer adık, Salihaya karşı öte | ki kadınlara kullandığı teshir kud: | retini bütün meharetiyle kullan - dı, Fakat buna rağmen, dostları, bir gün Cafer Sadığın, Salihanm babasına gidip kızmı istediğini duymakta geçikmediler. Saliha, bir çok gençlerle tanış - mıştı; hiç birini sevmemişti. Ca - fer Sadığm şöhreti, beyaz saçları, fevkalâde zekâsı onun bu yaşı i- lerlemiş adama âşık hem de deli - cesine âşık olmasına sebep oldu | ve kendisiyle evlenmek istediğini | söyleyince, derhal kabul etti. | Fakat, Cafer Sadık, bu kadar| büyük bir yaş farkıyle evlenmenin | tehlikesiz olmıyacağını, ıya- cak kadar da akılsız değildi. Bu- gün, âşık bir koca vaziyetini pek âlâ yapabilirdi. Lâkin yarın?. Bu nokta üzerinde de Saliha ile anlaşmak üzere ona dedi ki: — Ruhum, seninla gayet mü him bir şey konuşacağım! Saliha endişeyle sordu: — Ne var?. Çabuk söyle!., — Peki! orsun ki seni se» viyorum.. Sen de beni seviyorsun.. — Bumda şüphen mi var?. — O halde dinle.. Sen yirmi ya- şındasm.. Ben elli... Dur... Sözümü kesmeden dinle. Bir gün gelir de! eğer beni artık sevmiyecek olursan | bir âşık gibi sevmiyecek olursan ve | başka birisini seversen... Hayır... | Dinle diyorum.. Eğer böyle bir gün | gelecek olursa, beni aldatma !.. Ba- na, öteki kadmlar gibi yalan söy- leme. .Haber ver.. Ben, emin ol ki (e Örer gi Tr) i — Hayır.. Devam et.. Farzı ma hal bana olan aşkın... — Peki o halde tamamlıyayım.. Eğer böyle bir şey olacak ise, ben yalandan nefret ederim deği, yal - nız senden, kendimden de utanı rım ve emin ol sana haber veri * rim... Saliha gülerek ilâve etti: — Ne gülünç şey!.. Seni sever » ken bir başka adamı sevebilmem imkânını tasavvur ediyorum da! .. Bu hiç kabil midir?. »* Beş sene evlilikten sonra, bu ka- bil olmuştu. Saliha, kocasının ta - lebelerinden genç birisinin ateşli tekliflerine mukavemet edememiş, kocasını sevmekle beraber, tabia - atın kanunlarına boyun mecburiyetinde kalmıştı . Fakat her şeyden önce, Saliha, evlenirken kocasına vadettiği şey- eğmek leri hatırladı... Ve o akşam yeme - ğe oturunca: — Cafer, dedi, sana söyliyecek mühim bir şeyim var.. Cafer Sadık (karısının yüzüne bakımca, gözlerinden onun söyli - yeceği sözleri anlar gibi oldu.. — Hayır, dedi, hayır.. Bana söyliyecek mühim bir şeyin ola - maz.. Böyle lüzumsuz şeylerden bahsetmiyelim.. Hayır, hayır.. Saliha kocasına baktı.. Birdenbi İ re onu ihtiyarlamış, dudakları tit rek bir halde gördü.. Acaba bili yor muydu?. Belki de.. Salilta, ko- casma karşı derin bir merhamet ve rşefkat duydu, bundan beş sen ; evvel ona ciddi veemin bir vaziyetle söz söyliyen bu adam şimdi karşısmdan yalvar olmuz, titriyordu, hiç bir sey öğreimek istemiyordu... Demek o da ötekiler Zekât ve fitrenizi "Tayyare cemiye tine veriniz em IR Merkezi idaresi poe A, Sirkeci hibü Karabiga hattının 21-1 933 Cumartesi postası yalnız bir sefer için bir gün teahhurla 22-1.933 pazar günü akşamı kalkâcık ve mutat programı tatbik edecektir. 1287) Sadıkzade Biraderler Vapurları KARADENİZ VAPURLARI inönü 3 Pazartesi sana darılmam.. Bilâkis memnun | olurum. Hem tabiata karşı is- | yan edecek de değilim.. Elbet, her mahlükun hayattan hissesi ve hak- kı vardır.. Bu hususta serbest dü - ünürüm... Ve kimbilir, belki se - | ninle gene dost, gene iki arkadaş! gibi kalabiliriz. Tekrar ediyorum, yalandan nefret ederim, sakm be- ni aldatma!.. Anladın mı?, Saliha bu sözleri ciddi bir suret- te dinlemişti: — Böyle bir şeye ihtiyacım ol - mıyacak canım, dedi, Seni daima seveceğim., Farzı mahal, sana o- lan aşkım... Fakat böyle bir şey ka- bil değil. günü akşamı saat 18'de Sirke ci rıhımından hareketle (Zon- guldak, inebo'u, Ayancık, Sam sun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmene, Rize ve Hops) ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet hanı altında acen- talığına müracaat, Tel, 24134 yama İŞ arıyorum sss Sigorta şirketlerinde çalış. £ çe ve Fransızca daktilo bilen & hir genç kız iş arıyor. İstan. £ bul P.K 46 E.P adresine E yazılması, 5 mma aaaARRAREAKAE LA rine aaamasamanınnaıd mış, referanslı mükemmel Türke $ Silâhlı kadın Maktulün babası davacı sifatile mah- kemede bulunuyor ADANA, 18 — Ceyhanlı Hacı Bayramı öldürmekten (suçlu ve mevkuf Osmanla, öldürmeğe teş - vik suçundan mevkuf tabancalı Zehra ve üvey babası Hüseyinin muhakemelerine devam olunmuş - tur. Maktulün babası, Mahmudiye köyünden Ali ağa mahkemeye ge: lerek reis beye bir istida vermiş ve mahkemede davacı sıfatile buluna cağını ve dört tane de şahidi bu - lunduğundan bunların dinlenme * lerini istemiştir. Mahkemece Ali ağanın davacı $1- fatile bulunamıyacağı, yalnız gös- terilen şahitlerin dinlenebileceği kendisine bildirildikten sonra Hü « seyin tarafından müdafaa şahidi olarak gösterilen, yaralamak sü - çundan mevkuf Süleyman ismin * de birisi dinlendi. Bu şahit, hâdise günü Hacı Bayramın elinde bir bi- çak gördüğünü ve bu biçakla Os - manın üzerine saldırdığını bunun üzerine Osmanın, Hacı bayramın gözüne bir yumruk vurarak biça- ğını elinden alıp merkumu biçakla dığını gördüğünü söyledi. Muhake me talik olunmuştur. Aydında peştema' ve bir in'ebe müsameresi AYDIN, (Hususi) — Bildirildi- üzere şehrimiz kadınlarının peş- nalları bırakarak asri kıyafet ik- ap etmeleri umumun arzusile akarrür etmiş ve herkes bu kararı atbika başlamıştır. Peştemal taşt- yanların ber gün azaldığı görülü ,Oor, Dün akşam şehrimizde Güzelhi- sar ilk mektebi talebeleri bir mü - | samere vermişlerdir. Müsamerede | belediye ve Halkevi reisleri, azala | rı, umum daire âmirleri ve 300 den fazla talebe ana ve babaları bulun | muşlardır. Müsamereye Halkevi muzikası da iştirak etmiştir. Yav « rular rollerinde çok muvaffak ol- | muşlardır. Muallimlerini ve ken - | dilerini takdir ve tebrik ederiz. izmir belediye me- murlarına kurslar İzmir Belediye zabıta memutla- rı kursu dün açılmış ve ilk ders re | is dektor Behçet Salih Bey tara - | fından verilmiştir. Dersin mevzuu, şehir ve şehir | halkına karşı olan vazifelerdir. i Memurlar badema, haftada bir defa saat 18 de toplanacaklardır. Kurs serbest olduğu için istiyen her kimse derslerde bulunabilecek tir, Kurala muvaffak olanlara dip - | loma verilecek, olmıyanlar ise tas » iyeye tabi tutulacaklardır. | Bu tasfiye dolayısile zabıtai be- | İediye kadrosunda husule gelecek boşluğa, hariçten kursa devam e - dip te muvaffak olabilenler alına - caklardır. İ mişler ve asker Ma '(e Memleket Haberleri Anadoluda Bayram münasebe- tile Konya- Ankara arasında tren için hazırlanıY ücretleri ESKİŞEHİR, 14 — 932 Bayramlarda yolcu ücretlerinden | Eskişehir bilârdo maçları yapılmakt olan yüzde 30 ve 40 ten | vel Remzi bey bilârdo sale zilât önümüzdeki şeker bayramı | yapılarak birinci ve ikinciliği için 24-25 ikinci kânun 3-4 Şubat | zananlar merasimle birer içinde eskisi gibi tatbik edilecek - | verilmiştir. tir. Yılbaşı gecesi gene bu $ Havaların yağışsız gitmesin - | gençler arasında iki smıf t den otobüs seferleri durmamıştır. | hediyeli bilârdo maçları Ankaraya üç, dört ve beş liraya yolcu götürülmekte, ayni ücretler le getirilmektedir. Konya - Ankara arasında yüzde kırk tenzilütl: daimi bir tarife tat- | biki takarrür etmiştir. Yeni tarife- ye nazaran bir yolcu üçüncü mev- Birinci sınıfın birinci ve o akşam seçilerek Remzi befi fından birinciye bir kol ikinciye bir portmen hediye İkinci sınıfın maçları me! adedinin çok olması yüzün! cak iki gecede tamaml; Bu smıfın birincisine de bir ali ve ikinciye bir para çi diye edildi. Birinci sınıfın birincisi" ( hir bilârdo şampiyonu) Ti İ mahkemesinde Hilmi ve nüfusçu zade Naci beylerdir. ki biletile Ankaraya sekiz lirayla gidebilecektir. Yeni tarifenin tatbikinden son- ra, yaz mevsiminde otobüsçülerin ücretleri daha fazla kıracakları va ridi hatırdır. Ikinci smıfım birincisi Ti makinistlerinden Saim ve Çalık zade Ali beylerdir. 933 bilârdo şampiyonası ları ilk baharda yapılacaktıf: Kütük çarpması, bir adamı öldürdü Bartında geçen salı günü Arıtın Kayacılar köyünde feci bir kaza olmuş, bir adam ölmüştür. Köy odası yapmak için köylüler ormana giderek bir kaç ağaç kes - Konyada kundu kalıbı fabrikası « açıldı Konyada bir marangoz fal sın sahibi bulunan İsmail Bey ve arkadaşları ayakkabı Geçen salı günü akşamı iş pay - in ZE e doğ Edihisişi diğeidi Eiyinirleriz ee iy idi ken My v ve İkâna kürarek faaliyete geçmi! ağacı, yokuştan aşağı yuvarlamak | g;. istemiştir. Fakat, bu sırada, kütük | Makinalar günde elli ali önünden çabuk çekilmiyen Musta i kundura kalıbı yapmakta ve fanın kulak tarafından kafasına | uplar 75, 100 kuruş arasında çarpmış ve çenesini de dağıtaral: | maktadır. ölümüne sebep olmuştur. i Hâdisenin tahkiki için müdde, Sanatkâr Raşit R umumi muavini Saim Beyle hükü-| - Sanatkâr Raşit Riza temsil met tabibi Ali Bey köye gitmişler | yeti Konyaya gitmektedir. Mi ve vak'anın bu suretle kaza eseri | de bulunan sanatkâr ve arka olduğu tespit olunarak ölünün gö- | rı ilk temsillerini Çarşamba mülmesine izin verilmiştir, mı vermiştir. kala emi.) de ve sanatı dülgerlik Olan bira - damda, imece suretile ağaçların yontulmasında çalışan diğer köy - lülere nezaret etmekte imiş. Su deposu tamiri ilâni Karaağaç Müessesatından : Keşif bedeli 2061 lira o'an mezbeha su deposunun tai yirmi gön müldetle ve kapalı zarf usulile münakasaya koruk muştur. ihale 25 Kânunusani 933 Çarşamba günü saat 14 Müessesede yapılacaktır. Münakasaya iştirâk edecekler tel edecekleri fiatın yözde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçesi! makbuz veya mektup suretinde teklif mektuplarına leffedecekl ve bu iş'n ehli olduklarına dair Belediye Hey'eli Fenniyesi tonarme şubesinden alacakları vesikayı mekluba koyacaklardıf. Keşif evrakını görmek ve şartnameyi almak isteyenlerin Müdür riyete müracaatları lâzımdır. (6898) |,» Deniz Levazım Satınalma . | Komisyonundan : 62 kalem eczayı hbbiye : Pazarlık'a 23-Kâmunusani-933 pazartesi günü saat İğ te. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için 7 « Kânunusani “ 933 tarihinde münakasası icra edileceği ilân olunan eczayı tıbbiye; yevinü mez” kürda talip zuhur etmemesinden dolayı pazarlıkla mübayaa edi” leceğindeu lakassız olarak İtaya talip olanların teminatı muvak” kale makbuzlarile birlikte hizasında muharrer gün ve saatte Kasımpaşa'da Deniz Levazım satınalma komisyonuna müracaat” ları,