23 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

23 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Sayıfa: 6 o...) Evvelce ne idiler ? Beyaz ve sihirli perde üzerinde gördüğümüz yıldızlar, annelerin - den birer yıldız yavrusu olarak Georges Bancroft mı doğdular? Hayır. Bu yıldız - ların hepsi,yıldız olmadan elbette, bütün faniler gibi, birer insandılar, yani birer küçüklük - leri ve meslekleri oldu? İşte bugün, bu sütunlarda, tanm - mış yıldızların mazilerini yacağız. Meselâ, başlayalım. Mac Lag - evvel | yokl - len'i tanırsmız değil mi? Haniya şu Edmund Love ile Fox filmle - rinde hep beraber oynıyan çarpık burunlu sevimli artist.. Evet.. 0.. Tanrmadınız mı? Canım, geçen sene Elhamrada Marlene Dietrich ile beraber bir casusluk filminde oynamıştı? Hatırladınız ya.. Pek güzel! İşte Mac Laglen, artist ol- madan evvel boksördü. Charles Farrel, bir tiyatroda biletçilik yapıyordu. Hoş bu işi | sadece o yapmış değildir. Pek sev diğiniz İvan Mosjokin de, beyaz Rus olarak İstanbula geldiği za - | man bir sinemada biletçilik yap - mıştı, Mary Astor, burada az tanm - | mış olmasma rağmen oldukça ile- | ri yıldızlardandır. O, evvelâ dak- tiloluk ederdi, Janet Gupor, bir kunduracı dükkânmda satıcı idi. Betty Compson keman çalardı, sonra bakkal çıraklığı ve dadılık etti, Georges Bancroft ise muhlis gemici idi. halis Clark Gable, babasının sözünü olurdu. Vakıa dişçi olarak da bu yakışıklı deli- kanlı oldukça müşteri toplardı amma, doğrusu bilmem, aşk dinlese idi dişçi ile Clark Gabi dişçilik birbirinden oldukça uzak şeyler. ilk önce kov Gorg Cooper, boy idi. Sonra kılavuz oldu. Fa - | kat bu aralık âşık olduğu için pa- ra kazanmak istedi, ve bir fotog- raf makinesi alarak (o Hollivuda, | fotografçılık yapmıya gitti. Joan Cravford'a gelince; güzel, kız, asıl ismi olan Lucille altında mektep hocalığı yapıyordu. Le Sueur namı Hem artist, hem rejisör olan E- rik von Stroheim askerdi. Ya ilâhi kadın? Greta Garbo - nun bir dükkânda satıcılık ettiği- ni bilmiyen yoktur zannederim. — Peki, biraz da bizdeki dızlardan bahsedelim! yık Diyeceksiniz. Bu günlük sade - ce size Feriha Hanımdan bahse - delim. Güzel Kraliçesi olmadan evvel Feriha Tevfik Hanım me - mure idi. Janet Gaynor Hüansesenan Yıldızların sevmedikleri Size meşhur yıldızların sevme- dikleri şeylerden kisaca bahsede- İ lim. Norma Şerer seyhatten hiç hoşlanmaz.. Klobet Kolber el sık- maktan çok sinirlenir. Greta Gar- bonun en ziyade sıkıldığı şey mi - safir kabul etmektir . Lilyan Harvey çikolâtalı pastayı hiç sevmez. Erkek yıldızlardan Ramon Novarronun uyku ile arası hiç hoş değildir. bu | Güneş kızı Grazia Del Rio Cenubi Amerikada Şilide doğ- muş olan bu güzel artistin en bi - rinci vasfı, gayet neşeli oluşudur. Grazia del Rio — Ben, diyor, güneş memleke- tinde, yani güneşi bol bir memle- kette doğduğum için, daima gül- mek isterim ve gülerim de. . Zira | hayat, benim için güneş ile bera- | ber kabildir. Grazia del Rionun en son yap- tığı film “Kral Pozol'ün macera- ları,, dır. Bu büyük filmi yapmak için, Grazia, iki ay “Cöte d'A- zur,, da geçirmiştir. Ondan sonra da, Viyanaya git- miş, bir ay orada kalmıştır. Grazia için “Kral Pozolün ma- ceraları,,son filmidir demek pek de doğru olmıyacak. Zira, ondan sonra güzel bir komedi daha yap mıştır, Bu filmde Grazia ihtiyar bir adamın dostu olarak görünü yor, Yalnız, herkes ihtiyar ada - mı, onun babası zannettiği için vaziyeti komik oluyor. Nihayet, pencereden yatak çarşafma rılarak kayıp iniyor, ve saire... ve- saire... Grazia bu filmi çevirirken, tahtessıfır 8 derece soğukta, bir gemici gömleği ile açık havada film çevirmek (mecburiyetinde kalmıştı, az kalsın şiddetli bir hastalığa tutulacaktı. Meslek teh- likesiz değil doğrusu. Rene Heribel Rende Heribel, pek genç iken sinemaya başlamıştı. İlk film ola- rak on iki kısımlık bir film çevir- di. Sonra Fanfan, Kalyostro ve daha bir çok filmler yaptı ve ni - hayet Fransızca ilk sesli film o - lan “Üç maske,, filmini yaptı. Bu film Opera sinemasında gösteril- miştir, Fakat “Üçmaske,, — Heribel'in bütün kabiliyetini verebileceği bir film değildi. Ondan sonra “A Renee Heribel -eşi müselles,, , “Meçhul kadm, ve “Rio'nun sarı evi,, filmlerini yaptı. Maamafih, bu Melek Sinemasında : 101 Gündüz benim gece senin | | Madam Ledoux bir pansiyon i letir. Bu pansiyonun bir odasını il kişiye kiraya vermiştir. Biri kadm, İ genç bir manikürcü, gündüz çalı- şır, gece odada yatar; diğeri bir genç delikanlı büyük bir lokanta- da garsondur, gece çalışır gündüz yatar. İki kiracı ayni odayı tuttuk- larından haberdar değildirler. Bir sabah gene kız evden çıkar- ken işten gelen Jeanı fraklı ola - ne ses çıkarmaz. Gene kız Meye - rin evine manikür yapmak için İ çağrılmıştır. Jan kızı Meyerin kı- zı zanneder. Akşam lokantada bu luşmak için sözleşirler. İ Kız Janin milyonerin teklifsizce | konuşmalarından Janı milyonerin müstakbel damadı farzeder. Milyo nerin kızı nişanlısını sevmiyor, ni- şanı bozmak için manikürcüsünü zengin dostu zannettiği Janla flört yapmıya başlar. Her iki taraf ta kıskançlık başlar. Derhal hava bo a anorramaamaasansen an aramam onu tamamile tatmin etmedi. Ren&e Heribel'in, bir o sinema artisti için, çek büyük bir kaba - hati vardır. O. da fazla tavazuu! Filhakika Heribel, gayet güzel | ve zarif olmasına rağmen, orta - da pek görünmez, ve ancak bin bir ısrarla fotoğrafının çıkarılma- sma razı olur, Halbuki bir sinema yıldızı, her şeyden evvel kendisinden fazla | bahsettirmelidir. Bununla bera - ber, Heribel gene çok sevimlidir. | Yalnız diyor ki: — Ben, hüzünlü rolleri pek se- verim. Perde de ağlamak isterim. Halbuki biliyor musunuz, Bana | ne teklif ediyorlar? Operet oyna- filmler de | mayı! | şamba akşamından itibaren gös * rak görür ve sabahlara kadar zevk | » eden bir zengin milyoner Meyerin ; otomobiline kadar refakat etmesi | Yeni Filmler Fernand Gravey ile Kate von Nagy zulur kız kaçar Jan da müteessir o gece işe gitmiyecek! Evine dö - ner kendi odasında kendi yatağın da bir kızın ağladığını işitir. Her şey anlaşılmıştır iki genç. artık bahtiyar olacaklar. Bu film Melek sinemasmda çaf i teriliyor. Çok eğlenceli bir filmdi Artistlerin Fernand . Gravey ilel Kate von Nagydir. $ Sefiller filminde Eponine ro” lünü Orane Dernazis oynıyacak tır. $ Rejisörlerden mürekkep bir cemiyet yapılmıştır. Fransada. Armand Bernard “ciddi ola * lem, çisimli bir film çeviriyor. $ Gina Manes Berline gitmiş * tir. Orada Charlia ile beraber bir fim yapacak $ Anna Karenin filminin sesli nüshası yapılacaktır. $ Türkçeye “Sarı Zeybek,, ismi ile adapte edilmiş olan “Beyaz at banı,, nın filmi yapılacak. $ Meşhur Alman tenörlerinden Fidesser film yapmıya karar ver“ miştir. $ Rokfeller, vaziyetleri fena 0- lan bazı Amerikan film şirketle * rini kurtarmak için sinema sana“ yii ile meşgul olmıya karar ver « miştir. $ Şarlo, Mart icinde yeni bir film yapmıya başlıyacaktır. $ Greta Garbo, Metro Goldvin şirketile konturatını yenilemiştir. $ Ramon Novarro ile Madge E vans beraber bir film yapacaklar. $ İngilterede sinemaya hafta « da kaç kişi gidiyor biliyor musu * nuz? 24 milyon kişi. $ Viyanada “Hayat oyunu, isimli bir hars filmi yapılıyor.