10 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

10 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

man | Açış gazeteci Tg Yolcularm çıkacağı istasyon (Şimdi, kapıya gelmişler, bir 0- rihtmamda üç grup vardı. Evvelâ, | tomobilin önünde © durmuşlardı. gazeteciler, sonra fotoğrafçılar ve! Nizamettin son bir tecrübede bu * nihayet, polis memurları. lundu. O gün, İstanbula, Hintli bir — İstirham ederim.. mihrace gelecekti. Bu mihrace *! O Mihrace gene aldırış etmiyor « nin siyasi bir şahsiyet olarak e -| du. Nizamettin, nihayet dayana - hemmiyeti yoktu ama, vilâyete çe kilen bir telgrafla geleceğini ha - ber vermiş, muhafazası için terti- bat alınmasını bildirmişti. Bu e - bepten, polisler gönderilmiş, ga * zeteler, bunu haber alınca, en a- çık göz muhbirlerini harekete ge- tirmişler ve onlara: — Aman dikkat et, mirhace ile bir mülâkat yap. Diye tenbih etmişlerdi. Bunun için gazeteciler, biribir- lerini atlatmak için bin bir hile düşünüyorlar, fakat, düşünceleri - ni belli etmemek için de, biribir « lerine güler yüz gösteriyorlardı. “Şaka,, gazetesinde çalışan Ni- Zamettin bu gazeteciler arasında İdi. Kendisine tahrir müdürü: — Haydi, bakalım, demişti, kendini göster. Seni ilk defa böy- İe mühim bir İşe gönderiyorum. Boş dönme. Nizamettin, mihraceyle görüş - miye muvaffak olduğu takdirde, Patronun gözüne gireceğini, ga - zetede kendisine mühim bir iş ve- rileceğini biliyordu. Bunun için ne Yapıp yapıp mihraceyle görüşe - cekti, Fakat ya polisler mâni olur- —?. Bu aralık, gelen lokomotifin düdüğü öttü, herkes faaliyete geç: ti. Polisler, derhal bir kordon yap- muşlar, fotoğrafçıları, gazetecile - H filân, geriye sürmüşlerdi. Gaze-! , teciler itiraza başladılar, birkaç i- “tişip kakışma oldu, fakat galebe polislerde kaldı. Bu esnada tren durmuş, mih - racâ, elinde bir küçük seyahat çantası, kapıda görünmüştü. Mihrace bir an etrafıma bakm- dı. Gözlerile bir şoy arar gibi et- rafına bakındı. Polis komiseri, derhal anladı. Meydan açmak için yapılan kar - gaşalıkta, otel garsonları ile ter - cümanlar da sürülmüştü. Geriye döndü, gözleri Nizamettine ilişti. Üstü başı pek yeni olmadığı için — güzetecilik herkesi zengin et - mez — çağırdı: — Koş, dedi, valizini al ve gi: deceği oteli sor! Nizamettin, izzetinefsine ya » pılan bu hakaret karşısmda önce titredi. Fakat sonra, mibraceyle konuşabileceğini düşünerek, mem nun oldu ve derhal atıldı, mihra- cenin elinden yolcu çantasmı a - İsrken, kendini de mihraceye tak: dim etti: — Ben gazeteciyim. “Şaka,, ga zetesi muharrirlerinden Nizamet - tin! Çok rica ederim sunllerime cevap veriniz. Mihrace, cevap bile vermiyor - du. Çatrk kaşlarile, başmı bile çe- virmeden yürüyor, yanında birisi - nin bile bulunduğuna ehemmiyet vermiyordu. Nizamettin, bu soğuk © vaziyet şaşırdı. Artık, mihra - tenin merhametine dehaletten baş ka çare yoktu: — Rica ederim, dedi, bir keli- me... Bir kelimecik.. İstirham ede- Tim.. İstikbalim mevmuubahis, ne slur, bir kelime ölsün cevap veri- niz, Bu sözler öyle samimi ve niyaz- Mr bir bafle söylenmişti ki, bir taş bile harekete gelirdi. e Fakat Mmihrase aldırış bile etmedi. madı, mihracenin koluna, çekin - gen bir halle dokundu: — Bir kelime! Bu sefer mihrace, disine bakımıştı. — Istanbula niçin geldiniz?. Mihrace elini cebine soktu, bir dolar çıkardı, Nizamettine uzattı. Gazeteci kıpkırmızı kesilmişti. Bir an, aklından mihraceyi tokat» lamak geldi. Fakat gülünç olacağı nı düşündü. Hem mihracenin bu hareketini kimse görmemişti. Ar - kası öteki gazetecilere odönüktü. O zaman Nizamettin, elini uzattı, parayı alırken, başkalarma, mih - racenin elini sıkıyormuş gibi bir hareket yapar gibi iğildi, #onra, çantayı otomobile koyarak döndü. Şimdi öteki gazeteciler etrafı « nı sarmışlar, gıpta ile ona soru - yorlardı: — Ne dedi? Ne dedi?. Nizamettin gururla cevap ver di: — Yarm “Şaka,, da okursunuz! ... Ertesi gün “Şaka,, gazetesi, mihraceyle yapılmış uzun bir mü - lâkat neşrediyordu. Bu mülâkat, bir hayli dedikodu uyandırdı, hat- ta, tahrir müdürü, Nizamettini ça- ğırdı ve: — “Şakn,, gazetesinin, dedi, cidd' bir gazete olduğunu unutu - yorsunuz gı'iba?, Prensin mülâ « katımı niçin uydurdunuz?. “2. EFENÂNn, uydurmadım. Ken disile göruştura. İnanmazsanız 5 teki gazetecilere soru vuz Gördü - er, — Ya... Öyle mi?. Haydi seni bu seferlik affediyorum. o Yalnız Brensle bir daha mülâkat yapar - san haberin olsun, kendisi hem sa- ğır, hem de dilsizdir. Ona göre ha- reket et, dönüp ken- am Hayvanları himaye ecmiyeti- nin M. Musoliniye teşekkürü İtalyan hükümeti son zamanlar da Kapri adasında kuşlar için bir sığıntı yeri yapmıştır. Bunu haber alan şehrimizdeki hayvanları ko - ruma cemiyeti İtalya elçiliği vasr- tasile İtalya Başvekili M. Mussoli- niye teşekkür etmiştir, İtalya sefi- ri M. Lojakomo bunun üzerine ce miyete yazdığı bir mektupla M. Mussolininin cevabmı bildirmiş - tir, milinin Bir öldürmek ve bir şahitlik İstanbul ağır ceza mahkemesi, Lâlezar bostanmda bahçivan Mu- radı öldürmekten suçlu Kenanm muhakemesine dün devam edilmis tir. Dün, bahçivanlar cemiyeti reisi Yusuf Bey, şahit sıfatile dinlenil- miş, vak'ayı teyit etmiştir. Neticede bu şahidin başka bazı şahitlerle karşılaştırılmasna ka - rar verilmiş, muhakeme, başka gü ne bırakılmıştır. Eyüp icra memurluğundan: Haci Yu sut Kendinin mas masarif 62 fira 77 kuruş alacağına binden mukaddeme tahtı hacge alinan ineklerin borç tutar mik. darınm paraya çevrilmesine ve âçık st. tırma İle satışına karar verilmiş olduğun- dan artırma Fatih At pararında 135 Mar 9A3 sast 10 den 12 ye kadar icra Olu- nacaitır. İştirk edeceklerin gösterilen saatte meskdı mahalde bulunmaları ilân olunur. ? âdraşei ALLAR Ihtiyat yoklamaları Fatih şubesinin ihtiyat yoklama ları başlamıştır. 11 Mart 933 cu « martesi gününden itibaren her haf ta için iki doğumun yoklamaları sa at İ4 ten 17 ye kadar devam et - mek üzere bakılacaktır. Arzu eden ler tahriren nüfus kâğrtlarını ve elyevm ikâmet adreslerini yaza » rak bir mektupla şube riyasetins bildirirler veya bizzat gelirler. Yoklama hitam tarihi olan ağus tosta yapılacak tetkikte müraca * at etmemiş olanlar hakkında mü - kellefiyeti askeriye kanununun maddeyi mahsusası tatbik edile - cektir. Yabancılar birer mektupla doğ- ruca şubelerine müracaat etmeli - dirler her iki doğuma bir hafta tah sis edilmiş olduğundan sırası ge - çenler en son hafta müracaatları kabul edilir. İhtiyat efrat yokla - malarının hangi tarihlerden hangi tarihe kadar müracaat edecekleri listede yazılıdır. Kısa hizmetlilerin celp ve sevki F. 1 askerlik dairesi reisliğin - den: 1 — 326 doğumlu ve bunlarla muameleye tabi kısa hizmetli efen dilerle 316-326 doğumuna kadar sevkleri iktiza edip mazereti kanu niye veya bekayalık (o dolayısile sevk edilmiyenler Nisan 933 cel - binde sevk olunacaklardır. Sevk aşağıdaki şekilde yapılacaktır. A) Askeri ehliyetnamesi olmı - yanlar | mayıs 933 te B) Orta, tam ve yüksek ehliyet namelilerle ihtiyat zabitan kanu - nunun muvakkat maddesinin (D) fıkrasma tabi olan efendiler ehli - yelname dâretelerine göre muay - yen zamanlarda 1 temmuz, 1 Ey - lâl, 1 Zci teşrin 933 te C) 325 doğumlu ve onlarla mu- ameleye tabi olanlarm yüksek eh- liyetnamelileri ve (D) fıkrasına tabi olanlar evelki celpteki emri - ne nazaran İ mayıs 933 te kıtada veya mektepte bulunacaklardır. 2 — Balâdaki maddenin A,C fıkraları mucibince sevke tabi o « lan efendiler 25 nisan 933 te şube lerinde hazır bulunmaları. İstan - bulda bulunmıyarak memuriyet ve saire dolayısile taşrada olan efen- diler nerede olduklarını şimdiden şubelerine mektupla bildirmeleri ve muayyen celp zamanında ha - zırlık kıtalarında ve yahut ihtiyat zabit mektebinde bulunmak üze - re şubelerine müracaatları ilân o- lunur, Istanbul üçüncü icra memurluğundan ; Bir deynin temini İstilası zımnında mah- Cuz Ve pa'aya çevrilmesine kirar çeri. len 2 adet aynı cinste vapur sim ma kinesi 13 mart 033 pazartesi günü saat 13,15 te Tophanede Iskele caddesinde 24 numaralı garaj önünde birinci açık acağından talip olan- ların mezlâr gün ve #âstte mahsllinde hazir bulunacak memoruna müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. artırma suretile sa MÜSTAMHMZARI FABRİKASI İstanbul Çenberii Tas Şarkdemiryolları TÜRK ANONİM ŞİRKETİ - Davetname - Esas mukavelenamenin 44 ve 45 inci maddeleri ahkâmına tev - | fikan İstanbulda Şark Demiryol - | ları Türk Anonim Şirketi hisse - | darları, sirketin İstanbulda Sirke- İ ci'deki Merkez İdaresinde 1933 | seneşi Martının 29 uncu günü saat on birde alelâde olarak içtima e- decek olan Heyeti Umumiyeye da vet olunur. Ruznamei Müzakerat 1 — 1932 senesi ozarfındaki Şirketin idaresi hakkında Meclisi İdare tarafından tanzim kılman rapor, 2 — Murakıp komiserin rapo- ru, 3 — 1932 senesi hesaplarınm tasdiki ve heyeti idare azalarının | ibrası, 4 — 1933 senesi için Murakıp komiserlerin tayini ve bunlara ve- rilecek tahsisatın tesbiti, 5 — Şirketin umumi idaresini tedvirle mükellef bulunan müdür- İer ve Meclisi İdare azalarıma ve- rilecek tahsisatın tesbiti zrmnın - da Meclisi idareye salâhiyet ita - s1, 6 — Ticaret kanununun 323 üncü maddesi mucibince Meclisi idare azalarına verilecek mezu - niyet, Esas mukavelenamenin 49 un- cu maddesi ahkâmıma ( tevfikan Heyeti umumiye, gerek asaleten gerek vekâleten lâakal yirmi his- se senedine malik bulunan hisse - darlardan mürekkeptir. Heyeti umumiyenin beher aza- sı gerek asaleten ve gerek vekâ * Tetöfi 20 hisse iğin bir reye malik bulunmaktadır. Maamafih 10 rey- den Fazlasını nefsinde cemede « i mez. Reye hekkı olan hissedarlar « dan işbu alelâde içtimaa iştirak etmesini arzu eden zevatın esas mukavelenamenin 54 üncü mad - desi mucibince nihayet Martın yirmi ikisine kadar Şirketin Sir - keci'deki merkez idaresine hisse senetlerini ve yahut hisse senedi yerine kaim olan muvakkat ser - tifikalarını tevdi etmeleri lâzım - dır. | Şark Demiryolları Türk Aro- nim Şirketi Meclisi İdare Beşiktas 1 inci sulh hukuktan : Müd- dei Rıza Bevin müddesleyha İstnyede sabık Arnavut öy orman cibayet memu ru merhum Mustafa EF, zevcesi Macide bâme eylediği mütevef. diye mübrez 65 liralık bir kıta senele ve kefaleti müteselsile ile kefil olduğunu ve meblâğı mezbur- dan bakıye 35 Jitanın tediyesinden evvel medyunu mumaileyhin haşebile kendisi ödemeye mecbur olduğunu bil- bevan mütevellanın varisi ve sağıretanın velisi olan müddeialeyhadan tahsili dava» #inin cat! muhakemesi neticesinde müd- delaleyhanın ikametgâhının meçhul ol duğu mahallesi muhtarı ve mübaşiri tara- fından davetiye zabrına verilen meğru- hattan anlaşılarak olveçhile gerek bida yeten ve gerek müameleli gıyap larar- ları ilânen ve usulen tebliğ edildiği halde yevmi muhakemede vurut etmemesine mebni vakrsları ikrar ve kabal etmiş addile mübrez senet zahımdaki meşru- hsta nazaran müddeinin tediye eyled ği anlaşılan meblâğı müddeabih 33 liranın mat masarifi müuha eme Mmütevaflanın terekesine izafrıle müddelaleyhadan bit- tahsil müddeiye itasına babili temyiz olmak üzere I-Mart 933 #arihinde gıya Den karar verildiği cihetle tarihi iltndan İtibaren on beş gün zarfında ve müd- detinde temyiz edilmediği taktirde hük- mün keebi iie edeceği ilân olunur. N ği. Mx Büyük Kelepir Bir adet o.omatik fireze maa divltrör ve tefenüatle birlikte, | adet 3 mebo twlünde to'na tezgih maa tefenüat, 1 © adet 2-metre tülünde torna tezgâh mad telerrünt, 1 adet İ, 1-2 metre tulünde torna tezgâhı man teferrğst, 1 adet pillt- ya maa teferrüar, 1 adet büyük mikap © tezgâh A. E. G. markalı mas teferrğat, © I adet küçük mik'ap tezgâhı, 1 adet el presesi, 1 adet destere, 1 adet gaz motö- rü, ? adet elentrik motörü, transmisyon, © kayışlar, süpör ve yatakları ile birlikte, Adres. Beyoğlu-Sürp Agop Köstebek sokak, yedi kuyular No. 10 Adnan Bey. © Istanbul 4 üncü icra memurluğun- dan : Tamamına bin iki yüz liralık kıy © meti muhammeneli Aksarayda Oruç Gazi mahallesinde oGülhan sokağında adk $ cedit $ Na. h bir bap hanenin ttmamı açık arttırmaya konmuş olup şartname sinde 15-3-933 tarihinden itibaren dai remizde herkes tarafından görüleceği © gibi 11-4-033 tarihine müsadif Salı günü saat on dörtten on aluya kader daire mizde açık artırma ile satılacıktır. Ta- İiplerin muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde per akçasını teslimi vezne eylemeleri lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi ve belediyeye ait tenvirat ve tanzifat rüsumları müğ- teriye aittir. Ve 929 taribli icra Koman 119 uncu maddesine tevfikan bu gayri menkul üzerine ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın irtifak hakkı sahipleri nin bu haklarımı ve hususile fsiz ve | mâsarife dair olan iddialarını ilân tari hinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri aksi halde hak- ları tapu sielilerile sabit olmadıkça sauş bedelinin paylaşmasından hariç kalacak» İarı cihetle alikadaranın işbu maddenin mezkör fıkrasına göre Parket etmeleri İ ve daha fazla malumat almak isteyen | lerin 32 801 No. la dosyaya müracaat ları ilân olunur. 1630 ton Lave marin kömürü * Yukardaki Omalzeme kapal, zarf suretile 5» 4- 933 tarihinde saat İ4 te ibalesi yapılacaktır. Taliplerin şartname için her gün öğleden sonra, münakasaya girr mek için de o gün teminat ve teklifat ile müracaatları (1042) ii Sultenehmet Sulh Hukuk Hâtimli. ğinden : Immi Gülsüm hanım ile Meh- met efendinin şayan ve müşterekân mutasarnıf oldukları Mahmutpaşada Ta- rakçılarda Daya hatun mahallesinde ve sokağında eski 35 ve yeni 37 numara alunda bir bodrumu ve üstünde biroda- yı havi kârgir bir bap dükkânın izalei #öyvu zımnında furuhtu tekarrur edetek müzayedeye vazedilmiş ve birinci açık arttrmasının icrası (8 Nisan-033 tarihine müsadif Şahi günü #sat 15 de mükarrer bulun muştur.Kıymeti muhammenesi 1650 liradır. Tarihi mezkütde kıymeti mubani- menesinin “|, 75 ini bulmadığı takdirde en son arturanın taabhüdü baki kalmak Üzere artıma 15 gün daha temdit edi leceğinden ve ikinci arttırma9-Mayıs-933 tarihine müsadif Salı günü saat 15 de icra kılınacağından talip olanların kıymeti muhammeresi olan 1650 liranın *, 7,5 nisbetinde pey atçesine hamilen 933-2 numara ile Sultanahmet Sulh Üçüncü Hukuk Mahkemesine müracastları ilâ olunur. Sy Mi Istanbul ikinci ticaret mahkemesinden: İ 31-Mar-933 vadeli Osman Ziya Beyin emrine ve mümaileyhin senet arkasında © açı. Cirosu olduğu halde 1000 Türk lie talık senet ve Çakmakcılarda Sünbüllğ | hanında 18 No; da mu'im elbiseci Nur vart hılıçyan üzerine arkasında açık cik © beheri 50 şer İiralık 8 adet sense din zavi olduğunun bu kerre Istanbulda | Fincancılarda v2 No:lu tcarethanede Abdi Ziya B. tarafından senetlerin iptali © talep olunduğundan mezkür senetlerin her kimin yedinde ite 45 gün zarfında © mahxemeye ibraz edilmesi aksi tatiide © sahfüzzikir senetlerin iptaline karar ves rileceği tcaret kanununun 636 & mad- desine tev ilân o rolu