20 Temmuz 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

20 Temmuz 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

—— VAKIT20 Temmuz 1933 - Bahçesiz Istanbul! Evi var, Önhçesi yu vokis Eoildra bahçeleri ve bizim Meyvehoş! - Istanbulda Bahçekapısı arıyanlar Yi Hani tskiden şöyle bir tekerle-| lerin hemen hepsinin öyle güzel, me vardı ve bu tekerleme ile o za-' öyle şirin, öyle gönül oyalıyan | “manın gocukları, gene o zamanın ! bahçeleri varmış ki, meşhur delisi olan deli Salihi kız- | şardan bakanların bile ağızlarının | ; dırırlardı: “Deli Salih, camisi var, mina «- resi yok!,, O tekerlemeyi şimdi şu şekle soksak ve bununla biraz da baş - kalarını kızdırsak nasıl olur: “Beyimin evi var, bahçesi yok!,, İstanbulun her tarafında şim - di yan yana, üst üste, sırt sırta, kafa kafaya kurulan birçok evle- rin, evciklerin, apartımanların, apartıman yavrularının hemen | İstanbulda bahçekapısı arıyanlar, hemen hiçbirisinin bahçe namına | Sirkeciyle bir şeycikleri yok gibi! Vakıa meyvayla zerzevatı pa -| Mesir memlekette bir bahçe kapı- zardan, çiçekli mağazadan, hava-| yı taracadan aldıktan sonra bah - teklerdir. çeye ne hacet? diyeceksiniz! İyi! ! bunlara dı- sulari akıyormuş... Eğer İstanbul - da belediyenin parkları da olma» sa bu gidişle galiba, yaz günleri, bizim ağzımızın suları da Unka-| panındaki Meyvehoşla, pazartesi günleri Yeni camiye kurulan çiçek | pazarına bakarak akacak! Eskiden İstanbulda her evin bir bahçe kapısı vardı. Fakat şim- diki yeni moda, bahçesiz evler bir az daha artarsa birkaç yıl sonra Eminönü arasında: “Hele şükür, binlerce evi olan kos tı bulabildik!,, diye hayret ede -| Hâlâ gramofonlarda çalınan ama bahçesiz ev, biraz da güverte. | bski ve şöyle bir türkümüz vardır: siz Akay vapurüna benzemez mi?. ! “Bir bahçefleri bir bahçeye sal- | Kışm bu, neyse ne; iâkin yazın «| a yemeni!,, vin duvarına asılı yağlı boya ye- şillik resimlerine bakarak ve pey- niri şişenin dışmdan yalar gibi u - zaktan teyemmüm ile mi bahçe | Ikoysak az fena olmaz: ! “Bir balkondan bir balkona zevkimizi okşıyacağız! Geçen gün meşhur bir muhar- ririmiz yazıyordu: Londradaki ev —.EEENAEAEAN EAA ERAYEAEN, eereeres ea sararma se * “Geleğ haberlere göre Obuğday san sunasanasasenaasısan se bn ta semer Iktısat Haberleri İ v0r4 hassa #388 ENNE NABUAENEPAEA AA 0 HANAK BONA AN 0 400800 KAN BAE GAME EKA KAFANA Buğday fiyatları he yerde yükseliyor fiatları yalnız Amerika piyasala - | rında değil, Avrupanın en mühim piyasası olan Liverpulda da yük - , selmektedir, Yükselişin devam et- © mesi umumi sevinci doğurmuştur. Bunun sebebini doların düşmesin- de bulanlar da vardır. Fakat bu- nun sebebi dünyanın en büyük ih- raç merkezi olan Amerika, Ka - nada, Arjantin, oAvusturalyada buğday ziraatinin tahdididir. Yeni vaziyete göre 1933 buğday mahsulü 1932 nin yüzde on nok- sanı olarak tahmin edilmektedir. Buğday bolluğu : Belgrat, 18 (Hususi) — Ticaret enini, matbuatta, Yugos- © Javyanın bu seneki buğday mah - “sulü hakkında mühim © beyanatta bulundu. Yapilan tahminlere göre, bu se- me Yugoslavya 24 milyon hektar buğday istihsal edecektir. Yalnız Buğday mıntakalarmdan — birisi 27 bin Vagon buğday ihraç edebi - Jecektir, ” © Bu bolluk karşısında tüccarları arasında bir sındıka teş- ihracat 4 kil etmişlerdir. Romanya sındika. sınm yardımiyle Yugoslavya buğ- daylarını merkezi ve şarki Avrupa pazarlarına sevkedeceklerdir. Ticaret ve zahire borsası İstanbul © ticaret ve © zahire borsasınm idare heyeti müddeti temmuz sonunda bitecektir. Yeni © intihap için şimdiden hazırlıklar - başlanmış ve ticaret odası ta- rafından intihap heyeti seçilmiş « tir. İntihap heyeti intihaba işti - sak edecek olanların ve intihap e- dilmeğe hakkı bulunanların liste- ! hakkında evelce bir şikâyet ya- i şunlardır: Ortada artık pek bahçeye ben- id bir şey kalmadığı için oldu o- acak, bari bu türküyü de şu şekle Salla bereni!,, Osman Cemal sini hazırlıyarak borsa (salonuna asmıştır. İntihap temmuzun son haftasında yapılacaktır. Kabzımalların komisyonu! Sebze hâlindeki | rın aldıkları komisyonun fazlalığı kabzemalla- pılmıştı. Ticaret odası kabzımal- ların aldıkları komisyonlar hakkın da tetkikata başlamış, ve dün kabzımalları davet ederek fikirle- rini sormuştur. Ticaret odası komisyonun yüz- de üzerinden alınmasını, küfe ba * Şına alınmamasını istemektedir. Oda tetkikatını bitirdikten son- ra kararını verecek ve kabzımal - lar yeni kara” zerine muamele ya pacaklardır. Buğday ve stoku İstanbul ticaret ve zahire bor- sasında dün buğday 4,32 kuruş ü- zerinden (muamele görmüştür. Stok buğday miktarı 8475 tondur. Dün de Anadolunun muhtelif taraflarından 3 vagon (851 çuval buğday gelmiştir. Bundan başka 1 vagondan 275 çuval da arpa gel miştir. ihracat ise 8250 çuval buğday- dır. Borsaya gelen diğer mallar da 24 malya pamuk, 6 vagon yapağı, 1548 teneke peynir, 320 çuval kaşar, 75 varil zeytin yağı, 8 sandık afyondur. Afyon muamelesi Ticaret borsasında afyon üzeri- ne dün oldukça hararetli muamele olmuştur. Fiatlar (409 kuruştan 439 kuruşa yükselmiş ve 10 san - dık kadar mal satılmıştır. aki | genç doktor arkadaşlarımızın Bur 'isa kaplıcalarını bir heyet halinde icaları Hekimlik tatbikatı I Feyiz ve nur aldığım Gülhane nastanesinde staj gören askeri ziyaret ve tetkik için gidip geldik- Kerini gazetelerde okuyunca çok bevindim!. Bursa ılıcaları hakkında güzi - İde bir eser neşrederek Türk taba- etine takdirkâr bir hizmet gören muallim doktor Nüzhet Şakir Be- İyefendinin riyaseti altındaki bu betkik seyahatini çok faydalı bul * 'dum. Tarihi Bursa ve Yalova kaplı- “İyodrotherapie) hakkın - Ida okutulan nazari derslerini bir İdoktor ne kadar dikkatle okursa okusun, ilıcayı gözleriyle görüp is» hifade etmedikçe bilgisi tamam ol- 'maz!! Öyle zannederim ki, tıp tarihi- mizde ilk defa olarak muallim - | lerinin idaresi altında doktorlar kaplıcalara giderek pek lüzumlu olan malümatlarını arttırmışlar - dır! İtiraf etmeliyim ki, Bursanın, eski, yeni ve asri ılıcaları ve (Zümrüs Yalova) nın muhteşem kaplıcalarını görmek her hekime 'elzemdir. Hele muntazam tesisat ve te - 'kâmülâtı ile Türkiye cümhuriye - tinde birinciliği kazanmıya nam- zet olan Bursanın askeri hastane - sinde yapılan son sistem (idrote- ropi) teşkilâtını, kaplıca hamamla ! rının o müthiş (aslan ağzını) ihti- va eden mükemmel ve asri banyo- | larını, ve pek iktidarlı operatör Naki beyefendinin kudretli idare- İ si altında bulunan (Elektrotero - pi) ve (Fizyoteropi) müessesele - rini görüp hakkiyle istifade etmi yen genç doktorlarmmıza çok acı - rım!1, Bütün hekimlerimize © feyizli nurlar vererek fikren ve tab'an te alillerine çalışan, ve askerlerimize ahalimize hadsiz, hesapsız hiz - metler görerek afiyet, şifa ve ha- yat dağıtan Gülhane hastanesinin kıymettar,talim heyetinin bu sene tatbik ettiği bu faydalı, usulü, bir 'nümune ittihaz ederek her sene #onunda sivil genç doktorlarımıza “ve tıp talebesine teşmil etmesi ne "kadar faydalı olur. Doktor Hatiz Cemal İspanyada mahsul Bu sene İspanyada burçak mahsulü bozulmuştur. Barselon. | dan ihracat ofosine gelen bir tez l kerede memleketimizden burçak|5 istenmektedir. Ofis alâkadarlara haber vermiş. tir. Zayi — 929 senesi tatilinde İstanbul Erkek Muallim mekte- binden almış olduğum “372, No. lı imtihan vesikasım kaybet- tim. Yenisini alacağım, eskisinin hükmü yoktur. (7967, Kalecik muallimlerinden M. Türk İstanbu. Altıncı icra memurluğundan : Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer bir piyano oda takımı vesaire 24-7- 933 pazartesi günü saat 13 den 15c kadar Şişlide Haliskâr Gâzi caddesinde 301 numaralı apartımanın 4 üncü dairesinde açık artırma suretile satılacağından ta- liplerin mahallinde hazır bulunacak me- muruna müracaatları ilân olunur. (5626) . a . Nafia Vekâletindef 12/7/1933 tarihinde kapalı zarf usuliyle icra edilen sa neticesinde talip zubur etmediğinden Şirzı, Sultan, ve Kebanmadeni Köprüleri inşaatı müzayede ve münaki” ihalât kanununun 18 inci maddesinin C. fıkrası mucibin©8?. lıkla ihale edilecektir. Pazarlık 25 Temmuz 1933 salı göni 15 te Nafia Vekâletinde yapılacaktır. ii Taliplerin yevmi mezkürda 12100 Hralık teminat © yl) rını hâmilen müracaat etmeleri ilân olunur. i Devlet matbaası müdürlüğü Matbaa ambarlarında mevcut Arapça harfli kitaplar mucibince dört partide satılmak üzere kapalı zarf usulile yedeye konulmuştur. Şartname ve ber partiye ait listele” kuruşluk damga pulu mukabilinde Devlet Matbaasındâ” bilir. Birinci partinin ibalesi 12 - Ağustos - 933 cumartesi partinin ihalesi 19. Ağustos 933 cumartesi, üçüncü P” ihalesi 26- Ağustos - 933 cumartesi ve Dördüncü partinin de 2- Eylül- 933 cumartesi günleri saat 14 de Devlet sında yapılacaktır. Her partiye talip olacaklar ayrı ay” mektuplarile Matbaa veznesine yatıracakları pey akçeler! buzlarını muayyen zamanlarından evvel Matbaa Müdü tevdi etmeleri ilân olunur. ( | Devlet Demiryolları ilânlaf, Samsun » Şivas hattı üzerinde Menteşe istasyonu €İ 365 inci kilometroda vaki taş ocağından çıkarılarak tesli nacak 10000 M' balastın kapalı zarfla münakasası 7/Ağu** pazartesi günü saat 15 de Ankara idare merkezinde Yi tır. , Tafsilât Ankara ve Kayseri veznelerinde beşer lirayı, şi lan şartnamelerde yazılıdır. 67 Hatıralar « Vesikald Harp kabinelerinin isticvabi bi, Bu eser, mütarekeden sonra, umumi harp mes *ullerinif yedi vanı âlideki isticvaplarını, resmi vesikaları ihtiva etmek Harp kabinelerinin isticvabındı, Bütün harp senelerinin ve mütareke yıllarının en halarını, bu eserde bulacak, lezzetle, merakla elele 600 sayıfalık kitap bir lira Dağıtma yeri VAKIT matbaası eli T.T. Binalar ve Levazıf Müd ürlüğünde” Telgraf ve telefon tesisatı için meni edilecek nevide 50,000 metre lâstikli bakır tel kapalı zarf usulile kasaya konulmuştur. Mezkür tellerin 21 - Ağustos - 933 tarihinde ibalesi ınacağından taliplerin şartname almak için şimdiden, deki tarifat dahilinde ihzar edilecek teklifname ve tv ibtiva edecek zarfları tevdi için de mezkür tarihe müsadif zartesi günü saat on dörtte İstanbul'da Yeni Postanede 2, yaat komisyonuna müracaatları, AÇA EAA A Selânik Bankasi | Tesis tarihi: 1888 Sermayesi : 30. 000. 000 Frapf İdare merkezi : ISTANBUL Türkiyedeki Şubeleri: | Istanbul ( Galâta ve Istanbul ) izi Samsun. Mersin. Adana | Yunanistandaki Şubeleri : Selânik. Kavala. Atina. Pir€ | ları, Cari asalar eri ie Bilümum Banka muameleleri. Kredi mektu, ları küşadı. Esbam ve Tahvilât, AL Gaziantep Cumhuriyet Müdd, mumiliğind 1 — Gaziantep hapishanesinin Mayıs 1934 gayesi” olan | senelik ekmek ihtiyacı 20/Temmuz/1933 tarihinde” ren kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. 2 — ihale 9/Ağustos/933 tarihine müsadif çarşambf * | icra olunacaktır. b 3 — Talip'erin 17, 20 bin raddelerindeki bedeli " minenin “6 7,5 nisbetinde pey akçelerile ve usulü © 4 imla edilmiş teklifnamelerile müddeiumumilik dairesine 3 ları. 4 — izahat almak isteyenlerin şeraitnamelerini teyenlerin wahalli möddeiumumiliği vasıtasıla G. Ant de deiumumiliğinden bir suretinin talep olunması ilân olu” ll