4 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

4 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Ya olmasaydılar! Yazan : Toplu iğne Bügün Dördüncü sayıfamızda 16 ıncı Yıl * Sayı : 5626 m. “ KIT Alman milliyetperverleri Nurenberş kongresinde PA Yazı işleri Teletonu : 24879 —— Rıhtım şirketi hükümet tarafından satın alınıyor Saraçoğlu Şükrü Beyle M arasındaki müzakere Istanbul Rıhtım işlerinden bir görlinüş İstanbul rıhtım şirketi Nafıa Vekâletine müracaatta bulunarak tarifenin artırılmasını istemişti .. Hükümet, şirketin bu talebini tet- iketmeden evvel rıhtım şirketinin ükümetçe alınması fikri mevcut Olduğunu bildirmiş ve şirketle bu hoktadan temasa gelinmiştir. A Bu husustaki müzakerenin ida - “dalyan güreş » Şampiyonları 13 Eylülde şehrimize geliyorlar Şehrimize gelecek olan İtalyan »çilerinden Gallegoti Erikoti İtalyan güreş şampiyonları 13| SYlülde, Bulgarya vapuriyle şehri- *€ geleceklerdir.. Memleketimi- w ilk defa gelecek İtalyan sporcu ilesi takımlarını en kuvvetli bir ilde seçmiştir, afile 7 güreşçi, bir reis ve bir e, wallimden ibarettir. Güreşçi- | in hepsi de İtalyanın serbest ve | ii «o romen şampiyonları olduğu bi, içlerinden dördü de ikisi olim in iştirak etmiş,, biri dünya ds, Mcülüğünü, diğeri de | dünya "düncülüğünü kazanmıştır. ak müsabaka Roma — İstanbul A ili maçı olacak ve o bizimde Ya da ve Macarlarla yapılan yı, abakalarda en fazla muvaffak İş, Sösterem güreşçilerimiz maça va edecektir. Güreş teşkilâtı ye sicecekleri seçmekle ür, > ! ösyö Kanoş ZARTESİ,4 EYL resi için hükümet namına Adliye vekili Saraçoğlu Şükrü Bey me» mur edilmiştir. Şirket namına da müdür Mösyö Kanoş müzakerede bulunmakta » dır. Şirketin Paristeki umumi mer - keziyle muhaberede bulunduktan Bugün ikinci sâyıfamızda L (Sunu ay) 1933 sm İdare Telelanu 24370 Sayısı 5 Kuruş EE Maslaktaki otomobil faciası Alâeddin B. tevkif edildi. Ağaçlara yalpa vuran kadın kimdi ? Klişeci Alâettin Beyin otomobi- linin Maslak yolunda bir jandarma neferini ezmek suretiyle mucip ol- duğu kaza etrafında cereyan eden tahkikat bu hadiseyi henüz aydın- latmamıştır. “Halihazırda bütün şüpheler Alâettin Beyin kazaya s€- bep olduğu noktasında toplanmak- tadır. Onun için tahkikat vazife- sini yapan müddelumumi muavini Salim Bey tarafından tevkif kararı verilmiştir. Maslak hadisesi nasıl oldu? Bu mesele. etrafında şimdiye kadar yaptığımız tetkikatm netice- si şudur: Perşembe günü akşamı saat dokuz buçukta Maslak yolu üzerinde Ford markalı bir spor oto mobili Şişli tarafından Büyükdere istikametine doğru. geliyordu. Bu geliş esnasımda otomobilde göze çarpan vaziyet yolun sağ kenarmı takip etmesi, ayni zamanda zik- zak bir surette yalpa ederek ve ke narda ağaçları sıyırarak yürümek- te bulunması idi. Bu sırada otomo (Devamı 9 uncu ssayıtada) ' bilin içinde bir erkekle bir kadm “Gemlikte 1836 kilo” kaçak esrar yakalandı Gümrük mu- hafaza baş mü- dürlüğü teşkilâtı tarafından Gem- likte 1836 kilo esrar yakalanmış ve şehrimize geti- rilmiştir.Suçlular dün gümrük ih- tisas mahkeme- sine verilmişler- dir. Muhafaza baş müdürlüğü me- murları Gemliğe iki saat mesafe- de Tuzla ismin. (Yakalanan deki Daniş beyin çiftliğinde an- sızın araştırma yapmışlar ve çiftliğin ambarından © birinde altı torba (içinde 136 kilo esrar yakalamışlardır. Bu esrarı yapanlar Mustafa kâhya ile kır bekçisi Yusuf olduğu anlaşılmış ve hemen yakalanmışlardır. Ayni günün gecesi Gemlikte Kürt Mehmet isminde zengin bir Gemliklinin evinde de araştırma İ yapılmış, Böcekhanede 1700 kilo esrar bulunmuştur. Esrar yap- mıya mahsus alâtta müsadere olunmuştur, Esrarın sahibi olan Kürt Mebmette yakalanmıştır. Gemlikte imalâthane kuran bu adamların geceleri Marmara- rarları gizlice verdik'eri anlaşıl- mıştır. Askeri kıyafet Ankara, 3 (Hususi) — Askeri kıyafet talimatnamesi resmi ga- zete ile neşredildi. di kaçak esrar ve kaçakçılar Gazi Hz. Gazi Hz. dün saat beşte Hey- beliadayı şereflendirmişlerdir.. Plâj gazinosunda bir müddet oturduktan sonra araba ile Ada- yı dolaşmışlardır. Yunan Başvekili —— 10 Eylülde Istanbulda Ankara, 3 (Hususi) — Yunan Başvekili Çaldaris 10 Eylülde Istanbula gelecek ve o akşam Ankaraya gidecektir. / nk rada dört gün kalacak ol n Yunan Başvekili şerefine Baş: ekil ismet Paşa ve Hariciye V.kili şevfik & i Rüştü Bey tarafından zi »fetler dan gecen ecnebi vapurlara es- verilecektir. M. Çaldarıs Anka- rayı gezdikten sonra, avdetinde Gazi Hazretleri tarafından kabul İ edilecektir. Istanbulda bulunacağı üç gün içinde Patrikbaneyi, Müzeleri ve Istanbulun görülecek yerlerini dolaşacaktır. Msi Jandarmamızın ölümüne sebep olan kazanın olduğu yer bulunuyordu. Ve otomobilin yol kenarını takip etmesi ileriden ge- lecek otomobiller, otobüslerle çar- pışmamak maksadiyle olduğu gibi yalpa vurarak zikzak (hareketler yapması da içinde olan erkeğin ya- nındaki kadınla fazla meşgul bu- lunduğunu gösteriyordu. İşte böyle bir vaziyette, fakat çok süratli olarak giden otomobil devriye gezmekte olan ve birden- neferine çarpmış,. otuz adım ka- dar neferi sürüklemik, ezmiş hen- değe © yuvarlamış, bir omüddet daha yoluna devam etmiş, ondan sonra yolun sağ cihetinde bir ağa- ca çarparak hendek içerisine düş « müştür, Devriye yapan ve otomobilin al tında ezilen neferin ismi Malât- yalı Ali oğlu Hasandır. Neferin bir de devriye arkadaşı vardır ki ismi Hanif oğlu Hasan Hüseyin o- lan bu nefer de kaza esnasında yo- lun 86l tarafında -, yürümekteydi. Hatta Hasan Hüseyin uzaktan oto mobil gelirken görmüş, arkadaşı- ma dikkat etmesini ihtar (o etmiş, “Bu otomobil yalpa yapıyor : sana çarpar dikkat et,, demiştir. Fakat bu ihtara rağmen arkadaşı kaza- ya uğramıştır. Kazadan sonra otomobil hende- ğe yuvarlanmca içindeki erkekle | kadın derhal dışarıya çıkmışlar ve | kuz buçukta olmust kaçmışlardır. Fakat ölen neferin | m ...... erer EEE EEE EEEEAEEEEEAEEA SEN. bire karşısma çıkan bir jandarma (9 ölen jandarma Hüseyin arkadaşı Hasan kazaya © uğrıyan arkadaşiyle meşgul olmuş, bunla- rin ne yaptıklarını ve nereye 'git- tiklerini görememiştir.. Bu nokta- da jandarma neferinin hareketi tenkit olunmaktadır. Şu itibar- la ki Hanif oğlu Hasanın arkada- şını ezen otomobil yoluna devam edince derhal arkasından ateş et- mesi, herhalde otomobil içinde o- lanların kaçmalarma meydan ver- memesi icap ediyordu. Zabıta vak'ayı nasıl haber aldı ? Vak'a dediğimiz gibi saat do- Saat on bir (Devamı 10 uncu sayıtada) ersasaamene. asa smmasaneasasasasananasan —Hanım, aç kapıyı haciz memuru değil, ben Shi iu zl İİİ b ağ