4 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

4 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

Üç aylıkların verilmesi Def- terdarlığın kaldırılması ve ye- ni teşkilât münasebetiyle bir müddet teehhur ediyor. FİATI 5 KURUŞTUR. Fransa - Almanya Ve Sulh Nizamı Sürt Mebusu: MAHMUT inmiyen bir şey değildi; Şim- nlaşıldı: Beynelmilel siyasi İünasebetlerdeki gerginlik devam ettik- Şe iktesadi meseleler halledilemez. İktısa- $ buhran hüküm sürdükçe de milletler, a Mdıkları refah ve rahati bulamazlar. Bu- İibarla beynelmilel siyasi münasebetle “w tezahüratıma bakınca bedbin olma- Mak kabil değildir. Zaten Almanyada Hitlerist hareketi başlar dağı zaman, Fransızlar, bir dereceye ka- tar lâkayit kalmışlardı. Bu ei İhir çok ii eylemli İ Almanların bu hareketi emye İlerini sanmalarından ileri geliyordu. Hal- ünledin evvelki hükümetlere de lesine karşı bir eger vardı; fakat ba muhave- mahiyette idi. Halbuki Hit- hr Almanyasının bugünkü mukave- Ne tecavüzi bir mahiyet , almıştır. Alman; bir fikir takip ile harp hazırlığı saim taraftan manevi kuv- Petler yükseltilirken, öbür taraftan da Maddi ve askeri kuvvetlere de inkişaf yle Bü Sarre havzası ve Tanenberg feriyetinin yı dönümü münasebetile İ Yapıdan tezahüratın manası açık de- | öl mi? Cemiyeti Akvam misahenın, ların, Briand - Kellug Mi- taklarının, nihayet Dörtler misakının iç mi manası yok?.. Bereket versin ki, simdiye kadar Almanya ile anlaş- mek imkâna kai olan İngiltere ve Amerika gibi bazı devletler, şimdi Makihati anlamışa benziyorlar. . Bu- Bunla beraber, kendimizi ve daloyisi- le sulhü ve nizamı muhazafa etmek vazifesi galiba yine bize düşecek. vu vazifeyi muvaffakiyetle yapaca- İımızdan ise Almanlar. bir Jâhze ol- Sun, şüphe etmesinler.” ne gark. Fakat wv ilir. Fakat bu Mü ave ba enlaşıanm dalar (Devamı 2 inci sahifede) Sahip ve Başmuharriri: Siirt Meb'usu MAHMUT 8 inci sene No. 2718 Vapurcular işçilerine yol vermeye başladılar! Dün 70 kader memur çıkarıldı... Şirketin: biran evvel tesisi bekleniyor, meclisi idare seçildi dilmektedir. Dün de Denizyolları ida- resince kiralanan hususi va (Erzurum) vapuru Karadenize ve diğer bir iki vapur da, muhtelif iskelelere tah- rik edilmiştir. Vapurculuk şirketi mukavelei esasi- yesi tetkikatmm İktisat vekâletince pek yakında intaç edileceği bildirilmek- tedir. Hususi vapurlara koymet takdi- ri neticesi anlaşıldıktan sonra, yeni şir- ketin idare meclisini teşkil edecek fir. malar şu suretle taayyün etmiştir: 1 — 151,724 lira sermaye ile Yel- kenci Zadeler. 2 — 147,914 hira sermaye ile Sadık deler, 3 — 69,962 lira sermaye ile Naim 4 — 54974 lira sermaye ile bahçeli Cemal Bey, 5 — 32598 lira sermaye ile Hantal Paşa» Zadeler. 6 — 30,559 lira sermayo ile Tavil er — 29,317 bra sermaye ile Koca- ei Bu firmalar, sere kareye birer (Devamı 5 inci sihifede) akin şerefine verilen | çüyda. rkiye ticaret siyase- tinin yeni devri..,, Celâl Bey bugünlerde geliyor Türkiyenin ve iktısadiyatının hariç- teki ifadesi “fevkalâde,, dir.. Aldığımız husu- si malümata göre, İktsat Vekili Celâl B. bugünlerde şeh- battı; gazetesi ik- tısadi kısmında bü yük bir ehemmiyet ile İktisat Vekili- mizin Almanya se- yahatinden ve mu- vaffakıyetlerinde n bahsetmektedir. Ve diger bir çok Alman gazeteleri de Türkiye ve Tür. kiye ticaret ve iktı- sat hareketlerinden uzun uzun bahset- mektedirler. Berli- mer Tageblat'm “Türkiye ticaret si- yaselinin yeni dev- Celâl B. mümessillerle görüşüyor... in başlığı altnda neşrettiği yazıda | müzakerelerden de bahsetmektedir. diğer memleketlerle olan son itilâf ve (Devamı 2 inci sahifede) PAZARTESİ Yunan Başvekili geliyor Görüşülecek meseleler arasında neler var? Yunan sefiri Atinadan geldi Yunan Başvekili M. Çaldaris evvelce de yazıldığı veçhile bu aym dokuzunda Elli kruvazörile Pi- seden hareketle 10 eylül pazar günü şeh veay komisyununun lâğ - vi meselesi de var- dır. Mubtelit mübe- dele komisyonu mas rafı, bu tasarruf dev rinde iki hükümet bütçesinde o büyük bir yük teşkil etmek tedir. Komisyonun yakında löğvı ile mü mkün mertebe sürat Yünan sefiri M. Sakellâropalos 4 EYLÜL 1933 le faliyetine nihayet verilmesi iki hükümet arasında esas iti” barile, takarrür etmiş idi. Fakat elyeym Türk 've Yunan murahhas heyetleri a- rasmda ihülkfe mucip olup ta bitaraf a zanın hakemliğine havale edilen mesele- lerin elân umallakta | bulunması, buna İngiliz gazeteleri Alman- yanın harbe hazırlandığını, tanklar, silâhlar vesaire ya- pıldığını yazıyorlar. devamına mü ie nryksr sarl ya e yaly der, Atinada bulunmakta olan Yunan se- firi M. Sakellaropules dün akşam Stella #lcalin vapurile şehrimize gelmiştir. den evvel M. Çaldarin ile uzun bir mülâ- katta bulunmauştur. İsmet Pş. nın seyahati Başvekil Ismet Paşa: Hazretlerinin bugün-Ankaraya avdet edeceklerini yaz- mıştık. İsmet Paşanm Yalovadan di ruca Pendiğe gelmesi ve oradan trene binmeleri muhtemeldir. Başvekil Paşa, 20 eylülde Sofyaya gideceklerinden a- 18 inci gününe kadar Ankarada ka- Ürek ak müstacel işlerle meşgul olacaklar ve ayın 18 inde Sofyaya gitmek üzere şehrimizden hareket edeceklerdir. M. Venizelos İstanbulda bir buçuk ây kadar kalacak Sabık Başvekilden bir mektup M. Venizelos'un yakında Yalova'ya ge lerek İsmet Paşa Hazretlerine misafir re Ankaraya gidecektir. M. Veni- zelos Atinaya evde. M. VENİZELOS tinde siyasi faaliyetine başlayacaktır. Cemal Hüsnü Bey Dün geldi ve Yalovaya gitti Bern orta elçisi Cemal Hüsnü Bey dün sabah şehrimize gelmiş ve Bulgar kıralı Londrada PARİS, 3 (A.A.) — Bulgar kra k ve kraliçesi saat 12,10 da sürat trenile Londraya hareket etmişler- dir. Cinnet diyarında Mahmut Yesari BASIK, Yanı müdürü: 24318. Matbani 24310. Birkaç rekli pileli Şüpheler Alâettin Beyin üzerinde toplanıyor, dün müvaceheler yapıldı İzzet Bey suallerimize cevap veriyor Alâettin Bey gece elbise mi değiştirdi? — Anahtarları üzerinde olmayan araba çalınabilir mi? Zimcirlikuyuda vukubulan otomo- | man Alâeddin Beyin bil faciası hâlâ esrarını muhafaza et- mektedir. Vakaya vazıyet etmiş olan müddeiumumi muavinlerinden Salim Bey dün de akşam geç vakte kadar Be yoğlu merkezinde tahkikatla meşgul nın vukubulduğu za- refikasınm Göz- tepede olduğu slm İzzet B. Lala birahanesinde Alâcddin Beyle beraber oturduğunu, fakat gezmeğe gitmediğini, birahaneden kınca evine avdet ettiğini, Yalovaya (Devamı $ inci sahifede) Beklenileniçtima yarın ya- pılacak, kararlar alınacak Hükümetten istenilen şey nedir? Cemiyet reisi diyor ki: “Gayrimübadiller işinin merkezi sıkleti Gayrimübadiller Cemiyeti bina- sında değil, Mâliye Vekilinin odasındadır,, a Da şürmüştür. Gayrimübadillerin iddia- Maliye Vekâleti, bundan 6 Bey, geçenlerde kendisile görüşmüş olan Gayrimübadiller Cemiyeti murah haslarma ikinci tertip bono tevzii hak- kındaki talebin eylülden evvel mazarr itibara almamıyacağını bildirmiştir. Eylâl girdiği halde yeni bonolarm çı- karılacağı hakkında hiç bir işaret ve- ya hazırlık yoktur. i Maliye Vekâletinin bono tevzi işin- (Devamı $ inci sahifede)