20 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

20 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Kğ | iy Balkan oyunlarına doğru değilim 5. srekli “ Atletizm müsabakalarının ikinci kısmı bu hafta bitirilecek—Antrenör Atina müsabakaları için ümitlidir Almanyada spor ve beden terbiyesi Alman « mecmunlarından, Almanyada beden terbiyesine ve spora p vaiz ae » görterilen alâkaya birkaç örnek olmak üzere, aldık | Mmtaka atletizm birincilikleri müsabakalarına geçen hafta Ka - dırköyünde başlanmış ve müsaba- kaların bir kısmı yapılmıştı. Bu müsabakalar yarından sonra ayni sahada tamamlanacaktır. Bu müsabakalar, yirmi beş ey - lülde Atinada başlayacak Balkan müsabakalarına iştirak o edecek Türk ekibini de seçmeye övus ola”) cağı cihetle her sene yapılan bi - rincilik müsabakalarından kat kat ehemmiyetlidir ve bu münase- betle müsabakalara yalnız İstan- buldan değil, muhtelif mıntaka - lardan da atletler iştirak etmekte- dirler, N Federasyon reisleri Ankaradan döndüler Geçen hafta Ankaraya çağırı - lan federasyon reisleri Ankaradan | dönmüşlerdir. Orada yapılan top lanmada kendilerinden spor işle- rine verilecek istikamet hakkında fikirleri sorulmuştur. Kati karar ların bir müddet sonra yapılacak tonlanmalarda verileceği tahmin edilmektedir. 4 Ecnebi futbol takımı geliyor Geçen gün şehrimize Viner | klüp ile beynelmilel profesyonel lerden mürekkep bir Macar muhte litinin geleceklerini ve Fenerbahçe takımı ile 29 eylülde ve 1, 6 ve 8 teşrinievelde müsabakalar yapa - <aklarını yazmıştık. Dün de öğrendiğimize göre Ga latasaray ve Beşiktaş klüpleri ta » rafından da iki Çek takımiyle an-| aşılmıştır. Bu takımların birisi “Çeki Karolin,, takımıdır. Çekos- lovakya beşincisidir ve son müsa- bakalarında Slavya ve Sparta ile berabere kalmıya muvaffak olmuş tur. Bu takım Galatasarayla kar» #laşacaktır. İkinci takımın ismi de “Kladna,, dır. Bu da Çekoslovakya dördün- şile isimleri ibik gilin gi a 'a mey: İ 7500 koşu rekoru kırıldı! cüsüdür. (İstanbulda Beşiktaşla karşılaşacaktır. Bu cuma yapılacak müsabaka- ların en fazla alâka uyandıranı 800 metre mukavemet koşusudur. Bu koşuya Ziya ve büyük Besim | başta olmak üzere sekizden fazla atlet girmektedir. Bu müsabakalardan sonra aBi- kan oyunlarına iştirak edecek at- vermemek üzere muayyen dere - celeri yapamıyan atletlerin götü- rülmiyecekleri söylenmektedir. Balkan oyunlarına, şimdi Fran- sada tahsilde bulunduğu ve orada | Fransız ekibine dahil olarak gü - zel dereceler elde ettiğini haber Milano, — İtalyan — İngiliz at- letizm maçında, Olimpiyat şampi- yonu İtalyan Beccali 1500 metrelik koşu dünya rekorunu kırmışlır. Beccali bu mesafeyi 3 dakika 49 saniyede katetmeğe muvaffak ol- muş ve evelce Fransız Ladoumegu ein kazanmış olduğu 3 dakika 49 1/2 saniyelik rekoru bu suretle kır mıştır. VAKIT — Bizim 1500 de geçen cuma aldığımız derece 4,25 tir. Dünya rekoru ile bir mukayese ediniz. | kaları aypılırken verdiğimi İstanbulsporlu Veysi - nin de iştiraki temin edilmiştir Veysi Atinaya müsabakalardan bir kaç gün evvel tayyare ile ge - lecektir. o Bu seyahat dolayısiyle kendisi sigorta da edilecektir . Atletizm antrenörü Hern Ab - rahama bu seferki olimpiyatta Türk takımı üzerinde ne düşndü- günü sorduk: “— Geçen senekinden iyi bir derece alacağımızı ve Bulgarları geçeceğimizi tahmin ediyorum . Yüz, iki yüz metre sür'at koşula- rı ile, bayrak © yarışında ve disk atma da şansımız yardım ederse iyi dereceler alabiliriz, dedi. Izmitte at yarışları ve | deniz müsabkaları İZMİT, (Hususi) — Cuma gü- nü şehrimizde iki büyük spor mü - sabakası yapılmıştır. Valimiz Eş - ref beyin reislikleri altında yapı - lan at koşuları büyük bir muvaffa kıyetle icra edilmiş ve bilhassa bi- rinciliği kazanan atların o İzmitin| damızlık hayvanlarının o hafitleri olması bu yarışa, bir kat daha! kıymet ve ehemmiyet vermiştir. Büyük yarışları şu hayvanlar ka - zanmıştır: Tay koşusunu İzmitli Ahmet efendinin Gönülü, Halkevi koşu - sunu İzmitli Hüsnü efendinin Tay yarı, Kocaeli koşusunu Ahmet e - fendinin Al dervişi kazanmış, sı - rasiyle 200, 150, 250 lira mükâfat almışlardır. İkinci yarış Mehmet Ali paşa- nın himayelerinde İzmit İdman yurdu ve İttihat spor klüpleri ile kısmen de deniz efradı arasında yapılmış muhtelif deniz müsaba - nazarı dikkati bilhassa İttihat spordan Tek çifte sandalı ile birinci gelen Cemile hanım ve 800 metre mukavemet yarışında birinciliği birçok ra - kipleri arasında kazanan İdman Yurdundan Fuat efendi olmuştur. Müsabakaları kazananlara Meh - met Ali paşa tarafından muhtelif madalyalar ve mükâfatlar dağıtıl- mıştır. ' kafile reisi kendi dilinde bir hita - “| çocuklar da Itlyan takımını yaşa- Türk güreşçiler i üçüncü . defa muzaffer oldular Güreşçilerimiz, Reisicümhur Hz.nin huzurlarında, beş galibiyet kazandılar (Bay tarafı | İnel sayfamızda) için bir müddet beklenmesini söy lediler. O Ve bir kaç dakikalık te neffüsten sonra güreşlere devam edildi. o Güreşlerin sonunda İtal yan ve Türk takımları tekrar rin - ge çıkarak Gazi Hazretlerinin ö- nünde dizildiler, & Reisicümhur | Mazretlerini tekrar selâmladılar. Müsabakalar nasıl oldu? Müsabakalara o başlanmazdan | evevl İtalyan kafilesi reisi takdim edildi, o çok alkışlandı. Bundan sonra güreş federasyonu (reisi Ahmet Fetgeri Bey bir hitabe söy ledi. M, Musolininin Faşist rejimi altında yetişen gençlerle o bü- yük Gazinin rejimi altında yeti - şen gençlerin temasının büyük bir sevinç uyandırdığını söyledi ve hitabesinin bu kısmında hararet ve şiddetle alkışlandı. Bundan sonra İtalyanlara fe - derasyonumuz namına hediye ola rak bir (şild) verildi. İtalyan güreşçilerine bir (.hatıra olarak ayrrca madalya hediye edildi. İtalyan gençleri birer birer hal- ka takdim edildi. Bu gençler Ahmet Beyi Faşist usuliyle selâm: | Jarken madalyaları göğüslerine ta- kıldı. Bundan sonra ( İtalyan be söyledi. Hitabenin sonunda halkı bağırarak selâmladı . Ve İtalyan güreşçleri bizim (takıma güzel bir büket verdiler. Bizim larla selâmladılar, Bundan sonra evvelki akşamdan daha fazal ve koca salonu hıncahinç (dolduran fevkalâde müteheyyiç halk önün - de güreşe başlandı. Filiz sıklet Tirepiççiyoni ile küçük Mustafa | karşılaştılar, (o İki dakika müca - deleli geçti. (o Ve İtalyan bir fa- vul yaptı. o Bundan evvelki gü - reşlerde rakiplerinin (ikisini de yenmiş olan İtalyan nefsine çok hâkim görülüyordu. 6mcı da- kikada Mustafa kendini kaptırp büyük bir tehlike atlattı ve yerde güreşmiye başladı. o Mustafa bir tehlike daha atlattı. & Güreş çok zevkil ve heyecanlı idi. (o Birinci devre bitti. İtalyan hükmen galip- ti. o İkinci devre ayakta başladı. Küçük Mustafa kol kapmak is - tedi, fakat kendisi yere düştü, bir saniye sonra kalktı. Ve müca - dele sonuna kadar devam etti. Mustafa bütün dikkatini İtalya- nın bücumunu bozmiya hasretmiş / görünüyordu.. (o Devre bitti ve mahsus derecede faik güreşen | - talyan genci hükmen galip ilân e- dilerek alkışlandı . En hafif Dünya ikincisi Nizola ile Bal - kan şampiyonu Abbas karşılaş - tılar, Mücadele pek heyecanlı başladı. Bu, her şeyden (o evvel bir teknik mücadelesiydi. de biribirini büyük bir zekâ | oyununa giriş” | fakat mişlerdi. İkisinin de kollarını yana sarkıtarak göz göze bakış - maları halkı heyecandan heyeca- na sürükliyordu. İkisinin de ayak oyunları fey » kalâdeydi. o Devre bitti ve bir İ- talyan yan hâkeminin İtalyan le- hine bayrak kaldırılması halk ta- rafından taaccüple karşılandı. 1 - kinci devre (o kur'a ile ve İtalyan yerde başladı. / İtalyanın bir oyu niyle Abbas bir an tehlike ge - çirmekle beraber gene İtalyanın üzerine yüklenmesi bir oldu. Üç dakika bitti, Bu sefer Abbas yere yattı. — İtalyan ilk hamlede kol kaptı, fakat bir şey yapamadı. İtalyanm oyunu (o fazlaydı ve Abbas kalkarak İtalyanı altına alıyor ve puan kazanıyor - du. Bu müddet te bitti, Son dört dakikaya ayakta başlandı. Netice de Abbas hükmen galip ilân edil. di ve şiddetle alkışlandı. Güreş- çiler öpüştüler, Hafif Kuagliya ile İsmail karşılaştı » lar. İsmail çok çevik işe başladı. Boyuna (kol kapıyordu. o Çok hâkim ve atılgan güreşiyordu. Bu esnada Gazi Hazretleri salo- nu (o şereflendirdiler, Birinci devre bitti (ve İtalyan yan hâke- mi bu devrenin berabere bittiğini bildirdiler. o Herkes bu haksız - lığı o hayretle karşıladı. O İkinci devreye başlanırken (oOokur'a ile evvelâ İsmail yere yattı. o İsmail yerdeyken bile kol kaparak İtal - yanın üstüne çıkıyordu. İkinci kısımda. İtalyan yere yattı ve bu üç dakika gene netice vermeden geçti, o Son dört dakika ayakta | başladı ve devre İsmailin hücum- ları ile bitti. İsmail hükmen galip ilân edildi ve çok alkışlandı . Yarı orta Fidel ile Saim tutuştular, Saim daha ikinci dakikada İtalyanı yere vurdu. İtalyan tuştan pek güç kurtuldu. İtalyan tehlike üstüne | tehlike atlatıyordu. Saim bir ke. lime ile fevkalâdeydi. Bir aralık hiç görülmemiş bir oyun yaptı ve 6,49 dakikada fevkalâde bir sarı- lış ile İtanyanın sırtını yere getirdi, Türk orta hakemi İtalyan kafi. le reisine (yan hakem) sordu ; — Oldu mu? İtalyan hakemi tasdik etti. Sas im fevkalâde alkışlandı. Orta Nuri ile Gallegati karşılaştılar. ç Nuri hep kafa kapmak istiyordu. İkisi de ayni kuvvet ve meharetle işe başladılar. dele ile birinci devre bitti. İkinci devrede yere yatmak Nuriye düştü İtalyan bir şey yapamadı. Bu sefer | İtalyan yere yattı. .Nuri de bir şey yapamadı. Ayakta dört dakikaya başlandı. Zu sefer Nuri daha atık İkisi | gandı. Güreş bitti ve güreşin mü. gafil avlamak için | savi görünmesine rağmen hafif bir Müsavi bir müca. (Devamı 9 uncu sayfada)