10 Kasım 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

10 Kasım 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

ER Müşkülât daha gişede Sordum:Sarhoş olan adam da sinemaya girebilir mi? Uslu oturursa evet dediler Şimendifer fiatları Cümhuriyet bayramı şerefine indırıldığı için fırsattan istifade ederek İstanbula geldim. Dün akşam Beyoğ unda dolaşırken sinömalardan birisine girdim. Gayet meraklı bir film gösteriliyormuş; filmin ismi gali ba “Madam Baronun nasırı,, idi. Bir daha o sinemaya gidersem iki olsun. Sinemaya gideceğime e- lektrik şirketim direktörü gülün cöye kadar elektirk direk'erinden birisini gırlıklarım daha iyi. Müşkülât daha sinemaya girme den gişede başladı. Çünkü biletçi kız kendisine numarasi bırıbirıne | uymıyan ikiye ayrılmış bir kâğıt lira verdım diye şikâyet etti. Niha yet hanım kızla anlaşmıya muvaf- fak olduk ama aramızdaki sulb müzakeratı arkamda bekliyen be- ye çok uzun ge'dıği için bana fe - na balde küfretti. Her halde a kamda duran zat kafayı iyice ti sülemiş olacaktı. Çünkü nefesi o kadar keskin ispirto kokuyordu ki az kalsın burnum düşecekti. İçeriye girerken kapıcıya sor - dum: “Efendi, sarhoş olan da sine maya girebılır mı?.,, Kapıcı cevap verdi: “Şayet us- İu oturursanız sizin için bir istis - na yaparak sesımi çıkarmam, Ben ona arkamdan gelen ada - mın sarhoş olduğunu anlatmak is- tedim, halbuki kapıcı beni sarhoş zanetti. İçeri girdığım zaman fi'm baş- Ja zıştı. Etraf zifir gibi karanlık- tr. Bırıaı bana: “Dikkat ediniz, ba- samak var!,, dediği zaman ben o basamağı görmiyerek yere yuvar- lanmaıştım bile. Bunun üzerine acı yan yerimi kaşımak istedim, fa - kat yanlışlıkla yanımdaki hanımın bir tarafını kaşımışım. Karanlıkta kendime yer arar - ken, bir adamın yemekte olduğu reçelli ekmeğini avuçlamışım. He- rif bana küfrederken ben de par - mak'ârımı yalıyordum. Nihayet iyi bir yer buldum zan- nettım. Meğerse şişman bir kadı- nın kücağına oturmuşum. Kadın beni şiddetle sağ tarafa doğru iti- verdi. Sağ tarafa doğru itildiğim za- man bu sefer hakikaten boş bir koltuk buldum ve hemen oraya o- turdum. Fakat o anda müthiş bir feryat ile yerimden fırladım. Çün- kü yanımdaki kadın örgüsünü o koltuğun üzerine koymuş, ben o - turunca tığ iğnesi arkama sap - landı, kaldı. Bunun üzerine hemen dışarıya fırladım. Kapıcı ile biletçi kız iğ- neyi bin müşkülâtla gırdığı yerden çıkardılar. Tığın kancası olduğu için onu çıkarmak pek zor oldu, epeyce canym yandı. Bu sefer salona avdetimde ar - tık iyice bir yer bulabildim. Fakat önümde oturan bir madam şapka- sına yüksek bir kuş tüyü takmış - tı. Yanmdaki erkek kendisini a - rada sırada öptükçe kadın başını geriye doğru attığından şapkasın- daki kuş tüyü burnumu gıdıklı -| yordu. — | Beyaz perde üzerinde Madam bâron bigünah olduğunu ağlıyarak | kocasına anlatmıya da beni bir aksır 1 ““Mahsus aksırıyor işlığı esna - tu, Birisiz diye bağırdı, berimle beraber herkesin de keyfi -' kaçtı. Arkamda oturan madem geli - ba pek rakik bir kalbe malik idi. Çünkü film gösterilirken mütema- diyen ağlıyordu. Ağlarken başını bana doğru iğdiğinden akan göz yaşlarından yakalığımın arka tara- i fı iyice yumuşamıştı, Film ihtiyar bir barorlun genç bir kadına evlenmesini gösteriyor | du, Oturduğum sıradan bir ses tildi. Birısı: “Bu kadın koc. sadık kalmıyacak!,, diyordu. “ Esasen ben genç ve güzel or - | man korucusunu gördüğüm za - | man meseleyı tamamen çakmış - tım. Onun için filmin Ortasına döğru geldiğimiz zaman" sonunun İ nasıl biteceğini yanımdakilere an- latmıya başlamıştım. Hakikaten de benim dediğim gibi çıktı. Bu es - nada arkamda oturan ince ruhlu kadın göz yaşları içinde boğu'an sedaşıyle filmin bütün yüksek sesle okuyordu. yazılarını Baron karısını koğmuştu. Ar - | kamdaki kadın diyordu ki: “Za - vallı madam Baronun o kadar kar ni aç ki diş ağrısından dolayı ge - | ceyi nerede geçireceğini susamış olduğu için bir türlü tayın edemi- yor!, Karın açlığı saridir derler. Aç- sık bahsi açılınca benim karnım da guruldamıya başladı. Sinema - ya girmeden evvel bir parça sucuk satın almıştım. Önümdeki sırada bir Efendiden bir si- gara mukabilinde bir parça da ek- mek tedarik ederek sucuğumu ra- hat rahat yemek istedim. oturan I o Fakat bu anda Madam Baron | beyaz perdede bitap bir halde ye- re yuvarlandı. Aynı zamanda ar -! kamdâki kadın da kendinden geç- | ti. Hınçkırarak arkama bir yumruk indirdi. Bu yumruğun tesirile e - limdeki sucuk yere düştü ve zemin meyilli olduğu için ön sıra'ara i doğru yuvar'anmıya başladı. Sucuğumu tekrar ele geçirince ye kadar üç koltuk sırasının altı - nı araştırmıya mecbur oldum.| Tam sucuğu bulduğum anda sevin cimden bir madamtın baldırmı sık- mışım. Ondan da az kalsın dayak yiyordum. Ge'ip tam yerime oturduğum esnada etrafımdakiler: “Ayağın rıldanmıya başladılar, Fakat ya - inimdaki şişman kadın beni müda- faa ederek dedi ki: İ — “Hayır, o efendiının kabaha | iti yoktur. Kokan şey yanımdaki! pakette bulunan peynirdir.,, Bunu söyliyerek o madam pey: | nir paketini alıp gitti. Onun yerine | | güzel, şık bir matmazel oturdu. Fakat yanındaki genç mektepli o- nunla kur yapmıya baş'adı. Neme lâzım, ne yaparsa yap - üzereydim. Dedikoducu ha. miki ie li < Iktısat Haberleri > Emniyet işleri umum müdü Kuş meselesi Eskiden gönderirdik, şimdi alıyoruz Evelce memleketimizin eri mü- him ihraç maddelerinden birisi de canlı kuş idi. Tutulan istatistikle- re göre evelce muhtelif memleket- İere yalnız İstanbu'dan birkaç yüz bin lira kıymetinde canlı kuş ihraç edilirdi. Halbuki şimdi memleketimize mühim miktarda canlı kuş (ithal edilmektedir. Maamafih bu husus taki rakamın yüksekliği hüküme- tin de nazarı dikkatini o celbettiği için can'ı kuş ithali kontenjan liste sine konmuştur. Buna (mukabil İhracat ise hiç yapılmamağa başla mıştır, Bunun sebebi hakkında bu işle alâkadar eski kuşbazlardan konso litçi Asaf Bey bir muharririmize şu malümatı vermiştir: — Evelce İstanbuldan Mısıra, .jve diğer memleketlere yerli kanar- yalarla yerli kuşlar ve bilhassa fi- lorya (ihraç edilirdi. Bu kuşlar bir zamanlar İstanbulda o kadar çok ve mühim idi ki, ıslah edilmiş cinsleri arasında 6-—7 türlü, bülbül nağmeli kuşlar vardır. Almanlar memleketimizden bir çok kuşları ölarak Almanyaya gö- türdüler. Orada çalgı ile daha iyi bir cins meydana çıkardılar. Bi- zim memlekette de eski damar kuş lar kalmadı. Almanya da bizim ihraç ettiği - miz memleketlere kuş (o ihracına başladı. Hatta (İstanbulda bile son günlerde Cermen (kuşları en mühim dereceye geldi. Memleketimizin iklimi kuş bes- lemeğe ve üretmeğe çok müsaittir. i Bunu nazarı dikkate alarak canlı | kuş ihracı için alâkadarlarm ted - bir alması çok muvafıktır. Esasen bu hususta hazırladığım bir raporu da ticaret odasına vere ceğim.,, Alâkadar tacirlerin konsolitçi Asaf Beyin fikrini (o çok muvafık bu'makta ve buna tamamen iştirak etmekte olduklarını bildirmekte - dirler, Arpa ticareti niçin azalıyor? Memleketimizin arpa ticareti son senelerde çok azalmıştır. Hu- bubat ihracatı ile © uğraşanlardan bir tacir bu hususta şu izahatı ver- miştir: — Evelce Türkiyenin arpa ihra- catı mühim bir mevkide idi. Türk arpaları Belçika, Londra, Ham - burg piyasa arında daima birinci dereceyi kazanmıştı. Buna da se- bep Türk arpalarının bira imalâ - tında çok işe yaraması idi. Bilhassa Belçikanın, Londra - nın ve Münihin bira (sanayiinde çok mühim rol oynardı. Çünkü Türkiyeden arpa ihraç -/eden müesseseler harman mahal - ! > dan potinlerini çıkardı!;, diye mı-|lerinde arpaları tem'z'iyerek çor. | Ten müddeti mezküre zarfında ve makta ve istandardize ettnekte idi- ler. Bundan sonra ihracat yapılın ca malın kıymeti yükseliyordu. Tabii olarak dünya piyasasında mevcut Rumen, Rus ve Amerika arpaları Türk arpalarına rekabet edemiyordu. Son zamanlarda ar- palar büyük merkezde toplanmağa baş'adı. Harmanlarda tasfiye mu yapılmadı. o Eskişehir, Adana, Edirne, Trakya arpaları karıştırılarak mutavassıt bir cins amelesi sın, ben esasen sinemadan çıkmak ; meydana çıktı. Bilhassa bira ima | mezlürenin i İline yaramıyan bu mahlüt arpala -| barmuc'bi telek cebri icra swratile zere ilânen tebliği keyfiyet devamı muameleye iptidar kılına: nur. aki rımızın kıymetini de düşürdü. | — Zabıta memurların e wetro kaputluk, 6650 metre cek kumaşın İmali kapa' zarf usulile saya konulmuştur. niyet iş'eri Umum Müdürlüğünde teminat akçelerile birlikte mürac kara'nın en büyü Kıtap, gazete ve Kırtasiye mağazası gAKBA Tl ET eril li re Le 3377 Her lisanda gazete lar RC TRT et AŞ ATA tali He türlü; Fotoğraf İn Te RAT ve amatör işleri PA ecek Ye | ere e Mirai Mukaddema Galatada Mandı- ra sokağında 24 numaralı Fatma Hanımın pansiyonunda © üçüncü katta mukim iken elyevm ikamet- gâhı meçhul bulunan Şerife Hadi- iye Hanıma. İstanbul ikinci icra memutlu- | ğundan: Ata B. in şahsmız aleyhine bi- lesale ve çocuklarınız Rahime, | Fahamet, Semahat H. lar namma ise bilvelaye İstanbul mahkemeyi ; asliye-ikinei hukuk dairesinden is- | | ihsal ve'berayi infaz dairemize itevdi eylemiş olduğu 1/3/933 ta- rih ve 932/347 ve 933.135 numaralarına mukayyet ve kesbi (o katiyet etmiş bir kıta ilama müsteniden tahsili | mahkumbih olan (on altı bin) li | ranın bermucibi hüküm 1/6:932 tarihinden itibaren “f 5 faiz (yüz, belli) lira ücreti vekâlet yetmiş yedi) lira (doksan yedi) İ kuruş (otuz) paranın maa masari- İ fi icraiye haciz yolile temin; tahsi- li hususunda alacaklı mumaileyhi- maya izafeten ve vekâleten daire- mize müracaatta bulunan avukat Aziz B. tarafından bil vekâld ta- leb edilmiş ve bermucibi talep ol- baptaki maddeyi kanuniyeye tev- İ fikan tanzim ve berayi tebliğ mür | başirine tevdian tarafınıza gönde- |! rilen icra emri zahrına ( mübaşiri | ve mahâlle heyeti ihtiyariyesi ta- rafından verilen meşruhat ve bu | bususta mahalli zabitası marifeti le yapılan tahkikat ikametgâhı ha- zirınızın meçhuliyetini göstermiş olmasına mebni tebligatı mukta- ve (yüz | ziyenin bir ay müddetle ve ilânen | ii an tebliği suretile icrası tekârrür et miş olmakla tarihi ilândan 933 4065 dosya numarasını müs - teshiben mahkumbih borcu bile - sale ve (o bilvelaye vermediği niz veya bu müddet fında tetkik merciinden ve- yahut iadeyi mahkeme yolile ait zar- olduğu mahkemeden icranın geri İ birakalmasına dair bir karar getir metiğ'niz ve yine icra iflas kanu İ nunun 74 öncü maldeşi mucibin- İce mal bsyanmda bulunmadığınız | teklirde o müddeti o muzyyereyi | h'tarını geüteniie | su elik ilme a. 2 — ihale 26 ikinci teşrin 933 pazar günü saat 15 de 3 — Taliplerin muayyen olan gün ve saatte tekli olan iğ caat edebilirdi, itiba- ermasa Doktor » rlüğüne”. ibiseleri için lâzım olan etlik ve 4650 metre palto, ve 20 gün müddetle roüna” N 'acaktır. yapılacaktır. inmeli l aalları, Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI: öprübaşı Tel. 42362 vi r zade nah. Telefon Karadeniz Aralık pori | Vatan vapuru ikinci * | cumartesi 18 de cn İ mından kalkarak İneboli İ nop, Samsun, Ordu, Gireti Trabzon, Rize, Hopa'Y4 vi nüşte bunlara ilâveten Pax) Sürmene, Pulatane, Fatsâ: | ye, Zonguldağa > uğreyeii yalnız Ordu'ya uğramıy?”. Ji tır. 16148 Ayvalık Sürat Postasi Mersin vapuru 12 ikinci vi rin pazar 17 de idare gibi” mından kalkarak gidiş VE nüşte Çanakkale, Edremit, Ar valık, Dikili, İzmir'e uğra” (6147) Mersin Aralık Postası Konya vapuru 12 ikinci rin pazar 10 da Sirkeci bile mından kalkar. Mersine kadı") gider. Taşucu, Anamur, | adası, Gelibolu'ya yalnız “© nüşte uğrar. 6148) Karadeniz Aralık Postasi Erzurum vapuru 12 ikin teşrin pazar 18 de Galata tımındani kalkarak Zongu'd! Ni İnebolu, Ayancık, Samsun, ye, Gireson, Tirebolu, Göre” | Trabzon, Rize'ye dönüşte v9.) lara ilâveten Of, Ordu'ya ol rayacak yalnız Zonguldağâ 8 ramıyacaktır. 019 | Kiralık, ODALAFP| Ankara öaddesiniiği matbaamız ittisalin& Orhan Bey hanınd” kiralık odala" vardır. TaliP olanlar V AKİT | , ; 22 İ idaresine omür3 | Operatör Ahmet Asım İl Dojum ve kadın hastalıki#” | mütehassısi Doktor - Operatör Iffet Naim H:, cağı malümunuz bulunmak baptaki icra emrinin ( tar tebliği makamına kaim ©' iv sl 2”