3 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

3 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

| l — ö-VAKIT Beşiktaş kalesinae b «Baş tarafı 1 inci sayıfada) ve — Beşiktaş iki akın yaptı, (gol çıkardı. Galatasaray on sekiz akın yaptı, bir şey çıkaramadı. — Beşiktaşın kalesine atılan şütlerin yarısı Galatasaray kalesi- İ ne atılsaydı... İsterseniz kulaklarmızı tıkayı- nız, imkânı yok gene duyacaksınız. Çünkü iskeleye doğru akan bu ©- Tuğun siz de içindesiniz. Seslerin | yalnız tonu değişiyor, yakınlığı ol- — duğu gibi kalıyor... . Aynı hal. Her taraf tık- Ven ü ık Sağda, solda, arkada, © önde hâlâ maçın dedikodusu. En sok çek'şenler ise Fener taraftar larile Beşiktaş taraftarları.. Bir Fenerli iki sra ötede, kızar- mış bir Beşiktaşlıya bağırıyor: — Gelecek hafta Beykozla kar- | şılaşacaksınız değil mi. Eh işiniz tamamdır. Bevkozda teref'nize bir paça yiyeceğiz! Beş'ktaşlılardan derhal cevap: — Siz kendinizi düşününüz ku- zum; Galatasaraylılar size (güzel bir İolcum hazır'ıyorlarmış.. — Olsun, ne çıkar, Kısmet ol- saydı o lokumu evvelâ siz tadacak- tmız ya.. Direk namma bir abide dik'niz: Can kurtaran direk! Köprüde aynı halin bir beşka türlüsü: Bu sefer maçı göremiven- lerden bir çoğu vapurdan çıkanla- rı karsılıyor: .— Maçtan ne haber? — İri iki, berabere.. — Galatasaray güç kurtuldu öy- İerse., — Yok canım.. Büshi'tün aksi: Bektaş güçbelâ kurtuldu! ... İşte şampiyona üzerinde çok mühim sayılan bir karşılaşma hak kııda ilk perakende malümat.. Yağmurun kes'lmesinden bil's- tif&de sahayı dolduran sular, açı lan kanallar vasıtasile mümkün mertebe boşa'tılmış ve rüzgâr poy ran döndüğü için saha kısmen ku- ruyârak oynanabilir bir hale gel- mişti. Yalnız stad kapısma yakım olan kalenin önü çok çamurluydu. | İki takım da sahaya çıktılar. Galatasaray takımında değişiklik! yoktu. Beş'ktaş takımında ise ka” | İede Sadrinin yerine Mehmet Ali, mühacim hattında da Nazımın ye-| rine Faruk vardı. İlk devrede Beşiktaş rüzgâr al- tma düştü ve önü çamurlu kaleyi muhafaza etmeğe mecbur oldu. Rüzgâr çok kuvvetli olmama'la be rabey Beşiktaşın hoşuna (gidecek bi? tüzgür da değildi. Hakem, Kasımpaşa klübünden Nuri beydi. Topa ilk vuruşu Be- şiktaşlılar yaptılar. İlk on dak'ka- lık mücadele saha ortasında geçti. Fakat bu dak'kadan sonra oyun ya vaş yavaş Beş'ktaş sahasına sıkış» mağa başladı. Galatasaraylılar çok canlı ve akınlı hareket ediyorlar ve gittikçe tazyiki artırıyorlardı. Ma- ça hâkim olan en mühim vaziyet “İmz., dr. Beşiktas müdafaası bu 3 ŞUBAT 1934 hıza karşı koymakta çok müşkü- lât çekiyor ve bu müşkülâtı kale arttırıyordu. Bununla beraber ça- mur Beşiktaş müdafaasından 2i- yade, Galatasaray mühacimlerine de engel oluyordu. Top sürülmü- yor, yerden paslar takılıp kalıyor, ayaklar zaman zaman kızak gibi kayıyordu. Beşiktaş ilk ciddi tehlikeyi on beşinci dakikada geçirdi. Galata- saray sol açığı boş kaleye topu 80- kamamıştı. Fakat Sarı — Kırmı- zılıların tazyiki gittikçe © artıyor, kordon gittikçe daralıyordu. Be şiktaş müdafaası korner ( üstüne korner yapıyor, fakat Galatasa-- ray muhacimleri bazıları tam ka- len'n ortasına inen bu vuruşlardan bir türlü istifade © edemiyorlardı Nihayet galiba beşinci veya altın- cı kornerii. 'Top güzel bir vuruşla Beşiktaş kalesine girdi. | Devrenin bitmes'ne on dakika İ kalmıştı. r hayli sertleşen Be- İ şiktaş müdafi'eri topla beraber ka- İ leye girmek üzere bulunan Maslihi fena ha'de sakatlıyarak aralarına aldılar. Nuri bey derhal vaziyete müdahale etti: Penaltı. o İkinc Galatasara» golü de Beşiktaş kale- sine girmişti, Bundan sonra aynı kale bir ü- çüncü golü güçlükle kurtardı, dev- re bitti. ikinci devre İkinci devrede Galatasaraym rüzgâr altına ve çamurlu kaleye düşmesi, Beşiktaşlıların vaziyete hâkim olacakları hissin! veriyordu. Fakat hemen hiç kimse Beş'ktaşm ilk dört dakika içinde iki sayı çı karabileceğini aklından geçirmi- yordu. Akıldan geçmiyen bu ih- timal tahakkuk Oetti. Top avut hattını geçti zannile Şerefi açık br- rakan Galatasaray müdafaası, Şe- refin çevirdiği ve Saitin yakalı- yarak kaleye sürdüğü topun kale- lerine girmesine baka kaldılar. Ma çın daha ikinci dakıkasıydı. Bu oldu ki, dördüncü dak'kada top ikinci defa Galatasaray kelesini se lâmladı. Bu seferde Avni topu tutmakta ağırlık göstermiş, kale- İnin önü karışmış ve topun peşin- den Beşiktaş muhac'mleri de kale- nin 'çine girmişlerdi.. Vaziyet birdenbire bu şekli a- larak iki taraf müsavi vaziyete gi- rince hemen bütün seyirciler o bu maçtan da Beşiktaşın galip çıka- ceğrna kanaat eder gibi o oldular. Galatasaravlılarm bütün bir devre Fk tefevvuku bes dek'ka 'ç'inde sr- fıra inmiş bulunuyor ve macın bit- mesi için daha kırk dakıkalık bir müemlele geçirmek icap ed yordu Bes'ktax #alkmı ik: golün verd'ğ' emn'yetle açık pas'arla in'sler van- mağa başlamışlardı. Fakat Cala- dini kamhetne Taiiğsit Cele rav takımı Val'ne #e'1#'ni e#ster- mekte gecikmedi. Kendini ilk taz- önünün çamur olması bir kat daha ! İ cusu olan Galatasaray beklenmez sayı o kadar müessir | tasarav takımı. sol vivince de ken-| ir gol ve bir kurtarış... yikten kurtararak rakibinin birin- ci devrede düştüğü vaziyete gir- mekten kendini korumıya muvaf- fak oldu. Mücadele müsavi şekil- de devam ediyor, kendini toplıyan Galatasaray müdafileri © Beşiktaş mühacimlerini kalelerine yaklaştır mıyorlardı. Devrenin otuzuncu da- kikasından sonra vaziyet pek te beklenmiyen bir şekle girdi: Sa- rı — Kırmızılılap gene hücum fai- kiyetini ellerine almışlardı. Bilhassa sahanın en akıllı oyun- sol açığı Fazılın çok iyi idare ettiği top tık sık 80l açık Danyale geçiyor Ve günden güne dikkate değer bir ©- yuncu haline gelen Danyali de tut | mak kabil olamıyordu. Fakat Dan- yalin topu kendi ayağile (kaleye sokmak istemesi ve Beşiktaş kale- cisinin fevkalâde maharetli oyu- nu galibiyet sayısının o çıkmasına mani oluyordu. Beşiktaş kalesini kaleci kadar şans ta muhafaza e- diyordu. Kaleci en umulmaz va- ziyette topu çelerken topun santim farkile yanlardan geçip gittiği de oluyordu. Hele maçın bitmes'ne beş dak'ka kala üst dire#'n topu geri tepmesi Galatasaravlılar için büyük bir-talihsizlik oldu. Dünkü maç üzerinde umumi gö- rüşlerimiz şudur: A — Galatasaray takımı kızı, hücum sayısı, nefes bolluğu ve hat. tâ oyunu idaresi !t'barile Beşiktaş takımından üstündü. Bunun için- dir ki, maçın yüzde yetmişi Sarı — Kırmızılıların lehinde geçti, B — Beş'ktaş takımının hızlı oy. nıyan ve nefes hassasını bütün bir maç iyi kullanan bir rakip karşı.. sında çok bocaladığı iyice sabit oldu. Bu bocalamanın, mağlübiyet ile neticelenmemiş olması ©vvelâ Beşiktaş kalesini muhafaza €den genç kalecinin fevkalâde denecek oyunu yüzünden sonra $ans deni. len şeyin Beşiktaş kalesine daha çok güleryüz göstermesindedir. C — Bu sene İstanbul futbolün. de, her sene görülmiyen bir vazi- yetin hâkim olduğu ve olacağı ka- naati umumileşti. Çünkü bir daha görüldü ki, Galatasaray eski kuv- vetli manzarasmı bulmuş ve ufak tefek farklar müstesna Gelatasa- ray, Beşiktaş, Fener takım'arı he- men hemen birbir'er'le müsavi va- z'yetlere girmişlerdir. Bu müsavatı, doğuracağı reka- bet itibarile memleket futbolü için çok faydalı buluyoruz. » Arasıra sertleşme istidadı gös. teren macı ha'em Nuri bey dikkat ve itina ile iyi idare etti. Fena bir bocalama senesinden son. ra çok kısa bir zamanda kendisini tonlamağa muvaffak olmak fulbol tarihimize vb ie #ageelininiven bir hâdisedir. Bu itibarla Galntr- saray takımı bir kere daha tebrik | Memleket Haberleri AK MENUYA Adanada çocuk düşürme yüzünden bir facia Kadriye isminde Adana, (Hususi) — Şehrimizin Üçbağlar mahallesinde bir şıh- sın yanında bir senedenberi hiz- metçilik eden Kadriye efendisinin tecavüzüne uğramıştır. Aylar, günler geçmiş, kızda bir değişiklik olmuş. İşin dışarıya sksetmemesi için çalışılmış ve Kadriyenin üzerine yapılan tazyık meticesinde S—6 aylık çocuk dü- şürtülmüştür, Kadriye istiraplar i- çinde ölmüştür. İlk zamanlarda kendi eceliyle öldüğü zannedilmişse de cümhu- riyet müddei umumiliğine vaki o- lan bir ihbar üzerine (meselenin rengi değişmiştir. K-driyenin cesedi ( topraktan çıkarılmış, otopsi yapılmış ve ne ticede kızcağızm çocuk düşürdü- ğünden dolayı öldüğü anlaşılmış- tır. Müddei umumilik hizmetçilik - le çalıştığı evi aratmış, altı buçuk aylık bir kız çocuğu ezilmiş ola- rak bulunmuştur. Bunun üzerine tetkikst derinleştirilmiş ,sulh hâ- kimliğinde müddei umuminin ö- Dünde sorgu yapılmış, Kadriyenin anası terzi Bedriye Hanım tevkif edilmistir, Bu haber bütün şehre yayılmış, derin akisler-bırakmıştır.- Başka başka şekillerde anlatılın bu ci- nayetin cümhüriyet adliyesinde aydmlanacığına şüphe edilme- mektedir. Şu bir iki gün içinde tahkikat bitirilerek muhakemesine başla- nacaktır. Şehrimizin Söğütlü cami ha- pishanesinde mahkümlardan biri- sinin menenjit hestalığını tutuldu- ğu görülmüş ve lâzım gelen ehem- miyetle karşılanmıştır. Vilâyet sıluhiye müdürlüğü ha pishanedeki mahkümları musye- ne ettirmiş, e$Yalarını ütüden g€- çirmiştir. Hasta olin mahküm derhal tecrit edilmiş ye memle- ket hastahanesine nskolunmuştur. Mahkümlar her gün muayene den geçirilmekte ve aşı tatbik e- dilmektedir. Bina ds kâmilen kireçlenmiş ve 11 NEAR AN ENA BONA ANNA aa etmekten kendimizi alamıyoruz. A. S. Sirinci devre Vaz'yetleri Dünkü maçta Galatasaray, hak | ettiği galibiyeti elinden kaçırma- saydı, üç takımın puvan vaziyetle-! ri aynı olacaktı. Maçın müsavi bitmesi Beşiktaşın gene başta kal- masını temin etti. Fakat Fener- bahçe ile arasında iki puvan fark bire indi ki, bu hayli manidar bir | hâdisedir. Diğer maçlar Bu maçtan evvel yapılan B ta- kımları maçı (o Galatasaraylıların Beşiktaşlıları 1 — 5, ikinci küme maçı da Anadolunun Kasımpaşayı 0 — 6 yenmesile neticelendi. Taksim stadmda yapılan Fe nerbaban Vafa P palemları ma. çmı da Fenerliler 0 — 3 kazandı. lar. tahkikat ve | bir kızcağızın ölü- mile neticelenen hadise tahkik ediliyor | badana yapılmıştır. Bundan başka hapishaneye gelerek ziya- retlerde bulunacaklır hakkında da bazı takayyüdat vaz'edilmiş- tir, Yirmi gün hiç bir kimse dışarı çıkmıyacaktır. (Gardiyanlar da bu takayüdattan istisna edilmiş değillerdir. Alınan tedbirler neticesi olarak yeni bir menenjit vak'ası olmamış» tır. Muhakemeleri cereyan etmekte olan mevkuflar yirmi gün muha- keme edilmiyeceklerdir. Vilâyet sihhiye müdürlüğünün almış olduğu tedbir memlekette memnuniyetle karşılanmıştır, isyan suçluları Ağrıdağı ısyan harekâtma iş- tirikten suçlu ve mevkuf yüz yedi kişinin duruşmalarına dün öğle- den evvel Ağır ceza mahkemesin- de devam olunmuş ve bazı suçlu- lar hakkında cevapları gelen ta- limstnameler okunmuş ve cevap- lari gelmiyenlerin tekidine karar verilerek © duruşmaları 20 şubat 934 tarihine bırakılmıştır. Kumar oynatanlar Emniyet müdürlüğü kumar oy» nalan ve oynıyanlari», esrar satan —. İyem, > berer wa yakisir yapanlarla çok (ehemmiyetli bir mücadeleye girişmiştir. Bunlardan on üç kişi yakılana- rak adliyeye ve ihtisas mahkeme- sine teslim edilmiş ve sorguya çe- kildikten sonra tevkif edilmiştir. Maamafih obütünbu şiddetli mücadeleye rağmen gene bu gibi hâdiseler kahr»manına o her gün tesadüf edilmekte ve yakalanmak- tadır. Eski ve kiymetli eserler İnşaaat mürendislerinden Mös- yö Andrenin evinde bazı âsarıa- tika bulunduğu haber verilmesi üzerine müze omüdürü Halil ve ikinci komiser Salim Beylerle po- lis memurları eve giderek taşı müzeye naklettirmişlerdir. Boyu bir metre on santim uzun- luğunda bir tarafında çok kıymet» li ve san'atkârane bir surette çiçek tezyinatı yapılmış olan ve ucun dan bir parçası kırılmış bulunan bu taşın ortası oyuktur. Bizanslılar devrinden kalma o- lan bu taşın bir çeşme yalığı mr yoksa bir çocuk lâhdi mi olduğu hakkında müze müdürü Halil Bey | tarafından tetkik edilemektir, Hilâliahmer Alemdar şubesinde toplantı Dün Hilâliahmer Alemdar na- hiye şubesi senelik kongresini yapmıştır. Kongre reisliğine dek» tor Ali Paşa ve kâtipliğe Hafız İbrahim bey seçilmiş, nizamna- | mucibince geçen senenin ruzname- si okumuştur. Bundan, bir sene içinde bin lira kadar hasılât temin edildiği anlaşılmış ve heyete teşek» kür edilmiştir, Kongre sonunda, yeni idare heyetinin bırakılması muvafık görülmüştür.