13 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

13 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

lüğüne Amerikaya döner dönmez “Yunanlılar şârap içmek- ten vesarhoş olmaktan başkâ birşey bilmiyorlar,,demiş , Atina, Şubat (Husust muhabi- rimizden) — Dünya serbest güreş şampiyonu olduğu söylenen Cim Londos, bundan beş altı ay evvel bir müddet istirahat et- mek için buraya geldiği zaman Yunanlilar, kendisini hararet ve samimiyetle karşılamışlar, nerede görünmüş ise, şiddetle alkışlamış- lar, onu adetâ ilâh gibi tanımış lardı. Cim Londosun Yunanlı ol- ması vatandaşlarınm göğsünü gü- rur ve iftiharla kabartıyordu. Cim Londos, serbest güreştiği kadar maharetini vatandaşları. na göstermek ve aynı zamanda bir kaç bin lirayı cebine indirmek için Lehistandan bilhassa tayyare ile ile getirttiği dev cüsseli Kuarian namındaki bir kazak ile Atinanm stadyomunda güreşmiş ve 45 daki- kada hasmını yenmeğe muvaffak olmuştu, O gün Atina stadyomu ilk defa mabşeri bir kalabalık ile dolmuş, maçı seyreden halkım mik- tarı asgari 70 — 80 bin olarak tah- min edilmişti. Vakıa o zaman bazı Yunan ga- zetelerinin spor münekkitleri Cim Londosun bu maçtaki galibiyeti- nin mürettep öldüğünü, rak getirttiği kazak Kuariani'nin dev cüssesinden maada hiç bir ma- haret Ye tekniği olmadığını karile- rine ihsas etmişler, fakat Cim Lon- dosun bu galibiyetinden (çılgına dönen ve bu galibiyete milli bir mahiyet veren halka meram anla- tamamışlardı, Halbuki Cim Londos,. Buradan ya döner dönmez vatan- daşlarndan, maddeten ve manen ge düğü bu emsalsiz hüsmü kabule ee & bir nankörlükle mukabele Ve Yunanlıların kendisini öz vatandaş olarak telâkki etmekte ne kadar elim bir surette aldandık- larmı 15Pat etti, mez, Yunanistanda ne int” etrap döndüğünü öğrenmek için lere Saz Amerikalı gazeteci- — Dz neler söylemişti: mistan yaşanacak bir i ha değildir. Havası, ikli- Nerede “> Yemekleri berbattır. mekleri rig Amerikanm Ye Yunanlıla,, ara hasret © kaldım. e yeliüiki in terbiye ve nezaketi Yunaş vi Ki Yalnız sabahtan ak- ho; olmakta, 2? içmekten ve sar- bir şey bil- vatandaşları aliyi seketi ve detli ithamları, bii bu şid- rin bir infial ramde da de- > unan- klar göklere kadar mürettep galibiyce) © mi alkışladıkları bu Pehli © göre narkörlüğünden fena hapy ,. P lemmişlerdir. e sinir. Başta Venizelist parti olmak üzere bütün Atina e pü Glen Londbüni liği aa, le t6$ püskü. Ç Hasım olar) Com Londos, Nevyorka döner | hi Vafünını beğenmiyen adam | Cim Londos'un nankör- bakınız! | Çoban Mehmet pehlivan | mesini, kendi vatanmı itham et-| memesini talep ediyorlar, i Bu beyanat neşredileli, iki ay geçtiği halde Cim Londosun hâlt | tekzip etmemesi, bunların doğru olduğuna şüphe brrakmamakta ve | det derinleşmektedir. ha memleketini ziyarete cesaret &- | derse, evvelki şahane hüsnü istik- | bal ve teşyie mukabil, bu defa liman kabuklarile karşılanacağına şüphe yoktur. “© ? | Nisanda Romada yapılacak beynelmilel Avrupa güreş şampi- yonasına iştirak edecek milletler gok sıkı surette idmancılarnı ha- zırlamıya başlamışlardır. , PU güreşçilerin ne kadar mü- ım ve dikkate değer olacakları- »: söylemiye hacet yoktur. 'umüsabekadı bizim de gir - mekliğimiz ümidi çok kuvvetli olduğundan, federasyon bilâhare müşkül mevkide kalmamak üze, re, milli güreş takımımızı şimdi den hazırlamıya başlamıştır. Bir taraftan da güreş antrenörünü Ankaraya giderek orada yekünu yüzü geçen güreşçilerle meşgul olması ve bunların arasında ken- dilerinden derhal istifade edile cek dereceye — gelmiş güreşçiler bulunup bulunmadığı taayyün et- mesi kararlaştırılmıştır. Ankara bilhassa son sene içinde güreşte çok ilerlemiş Yapılan mmtaka ve federasyon teşvik müsabakaları çok dikkate değer neticeler ver- miştir. Mütehassıslar bu müsa- bakaların verdiği neticelere Oba- karak milli güreş takımımızın ye- ni üç eleman kazınmak ibtimali- nj ileriye sürmektedirler, Roma müsabakalarından evvel sıkı bir tecrübe geçirmek üzere İ Mart içinde bir ecnebi güreş ta- “kumının şehrimize getirilmesi et- Birçok milletle 936 Olimpiyadına hazırlık başladı Berlin etrafındada sporculara mahsus hususi köyler inşasına başlanacak in 1936 senesinde yapılacak 11- inci Olimpiyat oyunları teşkilât ve tertibatı ila © uğraşan komite şimdiden fevkalâde © çalışmağa başlamıştır. Komite tarafından oyunlara davet (o maksadiyle 52 memlekete gönderilen mektup - i ların çoğuna cevaplar gelmiştir. Bu cevaplarda 1936 senesi Olim- miyat oyunlarınm muvaffakıyetli olması dilekleri izhar ve davete teşekkür edilmektedir. Bunlar * E r şimdiden iştirak edeceklerini bild arasında iştirak hususunda, kat'i (© cevaplar verenler de sında bulunmaktıdır. İsveç ve Finlândiya iştiraklerine muhak- dirmişlerdir. Bilhassa Letonya hükümeti bu | olmuştur. vl Avusturya, Çekoslovakya, Letom * rüyorlar ve bu beyanatı tekzip et- | Y” Belçika ve İsviçre bunlar ara” | kak nazarile bakılabileceğini bik (© işe büyük bir ehemmiyet vermek | Ö tedir, cümhur reisi M. Kviesis'in riyase- Şayet Cim Londos, bir defa da- | ti altında, başvekil M. K. Blodni- | eksin, maarif ve harbiye nezaret- leri ve bütün spor (teşekkülleri mürahhaslarının iştirakiyle Kânunuevvelde bir toplantı ya pılmıştır. Bu toplantıda, önü“ Avrupa güreş şampiyonluğu Roma müsabakalarına hazırlanmıya başladık Güreş antrenörü Ankara derhal istifade edilecekleri seçecek daki güreşçiler arasında Cim Londos rafındaki tasavvur da henüz kat'i bir şekil almamıştır. e Bu mesele biraz da Roma seyahatinin kat'i surette kararlaştırılmış olmasma tabi görünüyor. Bu seyahat üzerinde ne kadar masraf lâzım geldiğini soran w- mumi merkezin bu masrafı temin ederek Roma seyahatine müsaade edeceğini biz çok tabii ve yerinde buluyoruz. o Yalnız temennimiz bu müsabakalara iştirikimizin bir an evvel kararlaştırılmış ol- masıdır, A Roma müsabakalarma iştirik etmemiz her noktai (onazardan N Riga'dan alınan haberlere © Yunan efkârı umumiyesindeki hid | göre Letonya Olimpiyat komitesi | 20 müzdeki yazda Rigada muazzam bir stad inşasına başlanmasına ka- rar verilmiştir. Bey nelmilel Olimpiyat komite- si âzasından M. J. Dikmanis bu içtimada 1936 Olimpiyadı hak- kında uzun izahat © vermiştir. Toplantıda mali ve plân hazırlanmış ve hükümet, im- kân dairesinde, azami mali yar- dımda bulunmağı vadetmiştir. Berlinde çalışmakta olan ha- zırİrk komitesi, 1936 oyunlarına iştirak için Almanya © hükümet merkezine gelecek sporcuların , İ Amerikadı Baldwin tepelerinde İ yapılmış olan “Olimpiyat köyle» İ ri” nde buldukları istirahatı Ber- linde de bulabilmeleri için böyle köyler yaptırmağa karar vermiş- tir . Bu da, şüphesiz, Berlin, Olim- piyadının muvaffıkıyetlerini ço- ğaltacaktır. İlk defa Amerikada yapılan bu köylerde temsil eden 1500 atlet bir arada oturmuş, yekdiğerini daha yıkm- dan tanımış ve oaralarında hiç bir hâdise çıkmamıştır. Amerikada bu köyler, şehirden ve stadtan otobüs ile 20 dakika uzaklikta bulunuyorlardı. Bu | köylerde her biri | iki yataklı iki | odadan müteşekkil beş (yüz ev bulunuyordu. Burada her mille- tin kendi yemeklerini pişirebil- mesi için ayrı ayrı (omutfaklar, banyolar, konuşma salonları, ka- bul salonları, sinema ve emsali muhik ve faydalı A — İki sene üstüste Balkan şampiyonluğunu kazınan takımı» mız Avrupa şampiyonasma gir- miye hak kazanmıştır. B — Avrupalılarla mükemme- len boy o ölçüşebileceğini şehri mizde İtalyan milli (Utakımiyle yaptığı güreşlerde isbat etmiştir, C — Balkan güreş mütehassıs» ları bile Türk takımının, kendile- KOŞ AŞ sportif bir ! nacak ve stadtan 14 kilometre u- I man ordusunda misafir | ve yalnız nakliyat ve yemek içmek 37 milleti | tarda paradan | Tanacaktır. nin lüzumlu daireler mevcut idi. Berlinde bu köylerin inşaatı meselesi tetkik edilmeğe başla mıştır. Bu köyler, meşhur “Unter den Linden,, caddesinin şehir- dışarısındaki son (noktasından Döberitz talimgâhıma kadar uza- zıkta bulunacak bir yer de yapı- lacaktır, Burada da Los Angeleste oldu- ğu gibi sporcular bütün rahatirk- ları bulacak ve stad ile köy ara smda muntazam otobüs şeferleri tesis olunacaktır. Köylerin yapılacağı o arsa Al man ordusunun malıdır ve Alman ordusu, oyunların muvaffakıyeti- ne yardım maksadiyle (inşaatı bizzat yapmağı deruhte eylemek- tedir. Bu suretle oyuncular Al- olacak için sarfedecekleri gayet az mik- başka hiç bir masraf yapmıyacaklardır. Program projesi hazır 1936 olimpiyat oyunları için umumi bir proğram projesi ha- zırlanmıştır. o Muhtelif sporlarm programları 1934 senesi zarfın- da bütün milletlere mensup se lâhiyettar spor teşekküleri mü- rahhasları tarafından tanzim o- Burada mevcut kas naate göre bütün O müsabakalar Olimpiyat stadmda yapılacak ve (öten sayfayı çeviriniz) rinden çok yüksel olduğunu işa- ret ederek, kendine lâyık rakip- leri Avrupada araması lâzım ge- leceğini ileri sürmüşlerdir. D — Nihayet güreşçilerimizin tecrübelerini, ( bilgilerini arttır mak ve binnetice daha çok yük- selmek için en kuvvetli rakıplerin boy ölçüşecekleri minder içinde ve etrafmda (bulunmak fırsatını kaçırmamaları lâzımıdır. irdiler kaoul eitiği tımsal