2 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

2 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Kama — — Holivud, Gretaya Benzemiyen W Doroteaya Hayranlık Duydu! € Pe | .oolca Viyk, “Ninni,, Filminde Rahibe Rolünde 4 zcıdı. Burası müphem kalıyor! Minimini Terezaya annelik et- sek, hemşire Johanna için sahi- en zevk verici bir iş. ... Annelik adının en asil ve güzel hissi. » » - / ;eneden seneye büyüyen Tereza, semşireler arasında en ziyade :endisine candan annelik eden hemşire Johannaya karşı bağlılık Juyuyor. On yedi yaşma basan Tereza, onun tesir ve nüfuzu al tında. ... Doğuşunun on yedinci yıldönü- mü... O gün, ihtiyar doktor, gene manastıra geliyor, Kızı, alıp götü- recek, ona dünyayı gösterecek. . » Gerçi, bu ancak bir gün sürecek bir ayrılık, fakat bu ayrılık, hem- şire Johanna için pek güç, ve pek! acı... Bu kısa ayrılık sırasında, hem- şire Johanna, bir buhran geçiri- yor. Hemşireler, ona kıza karşı! duyduğu sevginin ilâl ziyade beşeri temayülün ifadesi olduğunu söyliyerek, bu buhranı, rahibelikten inhiraf, yer yüzüne dönüş arzusunun alâmeti suretin de tefsir ediyorlar, Belki kendisi farkında değil! Johanna, şiddetli buhran içeri- Burada geçen sinema mevsi-| kuvvetle şayidi. Dorotea Viykin ! sinde kıvranıyor, nefsile mücade- minde gösterilen “Mektepli kız lar,, filminde muallime rolünde dikkat uyandırın Alman yıldızı Dorotea Viyk, geçen senenin, ismi etrafımda en çok yazı yazılan, şah- siveti etrafında alâka beslenen yıldızı olmuştu. Bu sene, onun ha kikaten yüksek kabiliyet | sahibi olduğu hakkındaki kanaat, şü- mullü olarak kat'ileşmiş bulunu- yor. Dorotea Viyk, önce Almanya: da parladı. Kendi memleketinde Parlıyan ve parıltısı dünyayı kap- ıyamıyan yıldızlar da vardır. Kendisi için, vaziyet böyle değil. O, aradan çok geçmeden Holivu- da davet edildi. Holivuda davet &- dilmek.... Şimdiki vaziyete gö re, bu, yeni bir yıldız için fevka- lâde bir mazhariyet! Dorotea Viyk, daveti kabul et- ti. Avruyadan Amerikaya geçti. Daha Amerika toprağına ayak ba” sar basmaz, bu yıldızın başka yıl- dızlara benzemediğinden bahse- dildi. Ne itibarla? .. . Tipi, artist- liği noktasmdan mı? Hayır, daha o cihetleri yakmdan ve uzun boy- lu araştırmağa sea gelmemişti. Nevyork garında küçük bir hâdi- | bahis | se, gazetelerde ( hararetli mevzuu teşkil etti. Alman yıldızı, gazete fotoğrafçılarınm, eteklerini biraz yukarıya çekerek, ayrıca ba- caklarmın da resmini aldırmak Yolundaki omüsaade isteklerini reddetmişti. Böyle bir teklif kar- sısında, bi. yıldızdan red cevabı almak ei vâki olma- Mış bir şeydi! Dorotea Viyk, Helivud stüdyo- larında bir kaç pruva yaptı. Geçen sahifede de işaret ettiğimiz gibi, © sırada İsveçe dönen Greti Gar-| bir daha Amerikaya gelmi- Yeceği, artık film ( çevirmiyeceği bakışları; -hut-ve'tavrı, teshir kabi- liyeti, “İlâhi kadın,, ınkine uygun olduğu zannı, onun Amerikaya davetinde rol oynamıştı. Stüdyo- daki tetkikler, bu zannı ortadan kaldırdı. Fakat, bu yeni yıldızm, şimdiye kadar orada görülen yıl- dızlardan bımbaşka hususiyeti bulunduğu görüldü. Ele geçirilen yıldızdan istifade edilecekti. oOO- nun hususiyetine uygun mevzu ve rol aradılar, buldular, Dorotea Viyk, ik filmini cevirdi. Bu filme “Ninni,, adı konuldu! Tetkikler neticesinde, onun öl düren değil, dirilten kadın tipi ok duğu veticesine varılmıştı. Baş döndüren, m-hveden, teshir kabi- liyetini bu suretle deneyen kadın tipi değil, iradesi kuvvetli, nefsine hâkim kadın.... Çevirdiği filmde rolü, bir rahibe rolü: Hemşire İ Johanna! Filmde ,onun altı kardaşi var. Kendilerine bakacak kimse yok... Johanna, onlara annelik ediyor, sefkatle bakıyor. Günün birinde, kardeşlerinden Kristina, küçükleri Sözetebilecek yaşa gelince, Jo- hanına, onları bu ablalarına ema- net ederek bir manastıra çekili- yor, Yeknasak bir hayat.. Sükün, devamlı ve... sonsuz sükün., Doğup büyüdüğü İspanya kö- yünün hekimi olan ihtiyar, onu a- rada ziyaret ediyor Bir gün, ma- nastır kapısının eşiğine bırakılan bir çocuk, doktorun da tavsiyesi üzerine, rahibeler tarafından ma- nastırda o büyütülüyor. İhtimal | doktor, bu çocuğu manastıra sok- makla, Johannayı yeknasak ha- yatında avutacak bir şeye kavuş- turmak istedi. Yahut, bunu düşün- medi de, sadece bırakılan çocuğa | eye girişerek, 'bir-hayli uğraştık- tan sonra, kuvvetli iradesile nef- sine hâkim oluyor. Rahibedir, ra- hibe kalacaktır!. Tereza, bir gençle (sevişiyor, manastırdan çikiyor. Johannanın ötedenberi içten beslediği (onun da rahibe olarık manastırda kal- ması arzusu, boşuna. , . kuvvetli iradeli, nefsine hâkim Johanna, bu neticeyi hoşnutlukla karşılıyor. Kız, Tereza, onu daima hatırlıya- cak, lâkin, maziyi hatırlar gibi. Hemşire için de vaziyet öyle! İ İşte mevzu bu... Görülüyor, ki Dorotea Viyk, “Ninni, filminde de yalnız kadınlar ve kızlar tarı- İ fından çevrilen “Mektepli kızlar,, filmindeki karakterine uygun bir tipi canlandırıyor. Orada da mek- teplilerden bir kız, onun tesiri, nüfuzu altmdaydı! Bu filmdeki mevzu, Martinez Siyerranın “Ninni, O ismindeki sahne eserinden alınmıştır. Bil hassa İspanya ve Amerikada ta - nınmış olan muharririn bu eseri, mışlı. Sonra Amerikanın ve Av- sahnelerde temsil olundu. Tekrar Nevyorkta, 1927 senesinde oyna- nışı, büyük bir san'at hâdisesi ma- hiyetinde kaydedildi. Şimdi De- rotea Viykin oynadığı rolü, evvel» İ ce Zita Johan, İngilterede oyna- ! mıştı. “Nimni,, isimli eserile büyük şöh- ret kazanan İspanyol muharrir Martinez Siyerra, on yedi yaşında iken eser yazmağa başlamıştır. İlk eseri olan “Çalışma şarkısı, onu muhitine tanıtmıştı. Diğer mühim ürperişi,, isimlerindedir. olmaktan ! | 1921 senesinde Nevyorkta oynan- | | manarak, kış sporu yapıyormuş! Kısa Birkaç Haber “Anni Ondra, birdenbire rahat- | tutulur. Ondan sonra en şık er » sızlanmış,.... Bir sinir buhranı ge-| kek sayılan da, film artistlerinden çiriyormuş....,,, Geçenlerde ortaya | Adolf Menjudur. böyle bir haber çıktı! Adolf Menjuya, film sahasın- Eski dünya ağır siklet şampiyo- | da tanmmış kimseler arasında nu Maks Şmelingle evlenen yıldı. | en şık giyinen erkeklerin kimler zın, boksörle devamlı surette an- | olduğunu sormuşlar, o da bir liste laşıp anlaşamıyacakları, zaten ö- | hazırlayıp vermiştir. tedenberi merak ediliyor, ikide bir Bu Jistede isimleri bulunanlar, de karıkocanın kavga ettikleriri- | Duğlas Ferbanksm oğlu, Klayv vayet ediliyordu Tabii “sinir buh- ! Bruk, Vilyam Povel, Oven Mur, ranı, mevzuu bahsolunca, buna ne | Frank Elliyot, 5. Goldvin, Sidney kulp takıldığı tahmin olunabilir. | Franklen, Sedriç Gibbons, Jorj Karı, koca arasmda geçimsizliğin | Fiçmoris. şiddetlendiği, dolayısile yaramaz Adolf Menju, listeye kendi a- yıldızm artık evlilik hayatına ta- | dımı koymıyacak kadar mütevazi bammül edemediği, hastalandığı, | davranmıştır. sebep olarak ileri sürüldü! im. Gelen en yeni malümat, Anni Dita Parlo, geçende hususi Ondranım ne hasta olduğu, nede| bazı işlerini halletmek üzere Vi - kocasile kavga ettiği şeklindedir. yanaya gelmişti. Yıldız tekrar Pa» Yaramaz yıldız, şimdi Münih ci-| rise dönmüştür. varmda — Gayzelgaştaygde Dita Parlo, Fransada “Soy » “Anni ve Anni,, isimli filmini çe- | gun,, isimli bir film çeviriyor, Bun viriyor, hem de karlı dağlara tır- | dan sonra da, vak'asınm büyük bir kısmı şilep üzerinde geçen es pp rar dolu mevzulu bir film çevi- İngiliz veliahtmın giyinişi, bir | recektir. Mart sonunda da 3 üncü çok yerde erkek modasına esas! bir film çevirmiye başlıyacaktır. yy yy yg yy gg gg yy 4 Hatanın Filmleri Dp “Artistik,, sinemasında bu haf-| Kurt Bernhard tarafından ha- ta gösterilen filmden geçen sine- | zırlanan bu film, burada “Deniz- i altı arkadaşları,, ismi altımda gös teriliyor. Filmde Madlen Reno ve Jan Gaben oynuyorlar. hem ma sayfasında etraflı surette bah- settik, Mevzuu Klod Farerin “Harp,, isimli eserinden o alınan, rejisör Nikola Farkas tarafından vücude getirilen, Annabella, Betti | Stokfeld, Şarl Buvaye, Con Lo- der, İnkijinof, Hanri Faber taraf- larından muvaffakıyetle oynanan “Harp,, filmi... “Melek,, sinemasında gösterilen film, “Niçin öldürdüm?,, isimli filmdir Bu filmde oynıyan artist- ler arasında Nansi Karol ve Kari Grant bulunuyor b. “İpek,, sinemasında gösterilen ye ni filmin mevzuu, Bernhard Kel - meşhur “Saray,, sinemasındaki (film, “Hata,, dır. Bu filmde, O geçende “Beyaz rahibe,, filminde görülen Helen Heys, başrolü yapıyor. Di- romanından alınmıştır. “Tunel,, , | ğer oynıyanlar, Karen Morley, Le- türkçeye de tercüme edilmiş kuv- | vis Ston, Neyl Hamilton, Klayf vetli bir edebiyat eseridir. Edvard. lermanın “Tünel,, isimli rupanm muhtelif şehirlerindeki | eserleri “Güneş batışı,, ce “Nisan , © l £ Joan Kravford, Evindeki Odasında Dinleniyor a