1 Haziran 1942 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

1 Haziran 1942 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

Ingilterede "ank imâli ıŞın meş hur Hayd Park'ın — oarmaklıkları söküldü Londra, $1 (ALA.) — Haydpar- kın 2 kilometrelik kısmmda kal. dırılar parmaklıklardan 450 ton demir — çıkarılmıytır. Bu demirler tank imalinde kullamılacaktır Japonlar zehirli gaz kullandı İki Ğînîohri işgal edildi Vaşitigtan , SIÇALA,) —Çekiang eymletinin merkezi olan Kinhva el'an Çinlilerin elinde bulunmak. tadır, Şehri sarmış bulunan — Ja. pon kuvvetleri git gide tasyikle. rini artırmaktadırlar, Yunnan eyaletinde üstünlük Çin. Nlerin eline geçmiştir. Vişi, 81 (ALA.) — Kinhva şeh rini almış bulünün Japonlar dur - madan ilerlemektedirler, Londra, 81 (ALA,) — Uzakşark. tan gelen haberlere göre, pergem. be sabahı Çin kuvvetleri Kinhva» Şehrinden çekilmişler ve Japonlar şehre ş$İmal kapısından girmişler. dir. Sokak muharebeeri cereyan etmistir. Ayrıca, Japonlar Laşi şehrine de girmişlerdir. — Burada da — sokak müuharebelri yapılmıştır. Yunnan eyaletinde Çinliler ta. Arrurn geşmişlerdir. Birmanya yolu tstikemetjade Ja. ponlar takviye krtalarr almışlar. dir, Bir ymetörlü nakliye kolu Çinlilerin taarruzuna uğramıştır. Zhirligaz — kallanıddı Çunking, S1 (ALA) — Çunking eya lstinla merkezi olan Kinhva'ya karşı yapılan taarruz esnasında evvelce bu şebri tahliye otmiş olan Çin kuvvet. leri gaa taarruzu karşmunda gerile . mek zorunda kalmadaa evvel 700 Ja. Pon öldürmlüşlerdir. Japonlar tarafından zehirtigğax kul Tanılması neicesinde — Çin kuvvetleri 25 kilometre gimali gı Lonşi'den de çeklimişlerdir. Bu şaehir | de yapılan sokak müharebelerinde Ja ponlar 1000 ölü vermişlerdir. Kinhvu'nın 40 kilametre kadar gar nde bulunaa Lungyudaa harekoş ©. sen Japonlar garbde doğru fleriermekta dirler, Alman nakli- yat müsteşarı Sıh i sebepler dolayısiyle vazıfesinden ayrıldı Kondra, 81 (AA.) — Alman naklı. yat nazırlığı müsteşarı Vilhelm Klein mAnN'ın ah ilşebepler — bahanesiyle #ai hakkında tefsirde bulunan Timaz gazetesinin diplomalik muhabiri, Al. Arasında endişe uyandıracak derece de bozulduğunu kaydediyor. Kleinmann Nazi partisine daha kuru. lişunda ühak etmiş caki bir Azadır, enramğenaaan Çorçılın oğlu yı.ralı.ndı Cenivre, 34 (ALA) ğ AZAN3 P LEMİL nîğ/ı]' * “Azim ve iradenin vücut zeva, nabilir., Yapılan iyilik mükabilinde Aharın vücudüne sevkolunabildiği gi. D kendini sevdirmiş bir gef tarafın dan bir ordunun bir milletin vücudü. ne de o asabi seyyala intikal ettirile. bilir, * Lâfonten diyor: “Dekart, Allah Ve inşan arasında bir şeydir., Didero. nün dediği gibi sahih ise hem meslek olmadığı için memduhünü bu kadar Bana edebiliyor, bu, bir de 14 neü TAN Kibi bir mütekebbiri ve kendi caerini ıwıı.yıı © hükümdarı tengil için ola Dünkü at kBşaıaıTi neticesi Ankara, 91 (Vakıt muhabiriaden)- Bugünkü at koşularınım — neticolerin! bildiriyorum: Birinc koşu: Destegül birinci, Ren ikinci, Vido üçüncü. Muvasalattaki fark ? boy, bir boy, müddet S0 sani. ye. Müşterek bahla ganyan 110 ku. Tüş. İkinci koşu: Güngadin birinci, Ya. vuz (kinci, Heybeli üçüncü, Muvasa, Jattaki fark yarım böy, yarım boy. bir boy, Müddet 2 dakika 25 saniye Müşterek tahis ganyan 106, Gungü- dinin plâsesi 185, Yavuzun — plâsesi 340 kuru, Üçüncü koşu: Alceylân birinci, Bek ban ikinei, Yavuz üçüncü. Muvazalat taki fark 5 boy, yarım boy, müddet 2 dakika 18 saniye, Müşterek bahla Bir Ingiliz amiralı Marmarik muhare- besinde esir düştü Roma, 31 (AA.) — İtalyan or- | dular, umum! karargâhmın tebli - ği Marmarikte muharebeler devam etmekte ve düşman yeniden ağır kayıplara — uğramaktadır. Sayısı 2000 i gçön otirler arasında ami- rül Sir Gövan Kdvard ile bir tuğuy kumandanı balunmaktadır. Bun - dan başka 343 tank, 21 zırhlı ke- Şİf arabası, B3 top Ve 200 den faz- la kamyon alınmış veya tahrip e- dilmdetir, Hava kuvvetleri düşman kollarma kargı taarruzlarına tek - var başlamış, bür çok taşıtlar kay- mış veya bunlara jsabetler kay « detmiştir. Tobruk mühim hava teşkilleri tarafından şiddetle bombalanınış - tır, Alman ve İtalyan av tayya - Telerine kargı yaprlan muharebeler genasında İngilizler 16 tayyare kaybetmişlerdir. 2 tayyare Bir. gazi ve Apollon'a inmek rzorunda bırakılmış, ve bunların mürette - batı esir edilmiştir. 83 tayyaremiz üslerine dönme - | Harp mesulleri Harpten sonra cezalandırılacak Kaoadra, S1 (ALA.) — Buzüner Vela harpten sonraki mesai haklında be . yanatta bulunarak, Atlantik anlaş - masında bu meselenin «na hatlarının gizildiğinden dahaetmiştir. BSumner Vels, polis vazifesini gü . recek bir aakari teşkilin kur ercağını da ilâve etmiştir. Bu teşkilin vazifesi harpten soara- Xi kargaşalıkları önlemektir. — Harp mesulleri adaletle oezalnndıridacaklar dız, Diğer bir mesele, bütün dünya ham maddelerinin her millete hakkaniyet. le dağıtım müaşisaidir. Amerikada Bataklıkta kurulan Ford fabrikası Saatte bir bomba e| tayyaresi yapıyor Vaşington, (A.A.) — Birkaç ay içinde balaklık olan 124 kilo. metre murabbalık bir saha Üzrine Ford fabrikaları yeni bir bomba uçak fabrikası diktiler, Bu fabrika ründüzün ve gece- nin her saatinde bir bomba uçağı yapacaktır, İlk bomba uçağı fabri. kadan çıkmıştır. — —*©—— Riyo dö Janeriyoda tevkifler Rio desdfaneiro, S1 (ALA,) — Emniyet müdürü 18 marttanberi memleket emmniyetine zararlı fan. liyetlere karşı alman — tedbirleri gösteren bir bilânço neşretmiştir. Bu vesikalara göre 400 kişi tevkif edilmiş, altrer verici olmak şartiy. le 14 radyo merkeri müsadere o- Tanmuştur. —87 kişi casusluk cep: hesine iştiraklerini itiraf etmişler. dir, Nevyorkta bir çok Almanlar tevkif edildi Nvyork, S1 (ALA,) — Federal araştırma bilrosu cumartesi günü Nev.Jerzüyde Edgevaterde bir po. ils basku yapmış ve birçok AL man tebeası ile başka yabancı düş. man haritalar müsadere olunmuş- tur, ganyan 145, Albeytânım plisesi 125, Sekbanım pilsesi 238: Yavuzun birinciliğinde bir Ihtilâf var dir. Resmi programı beklemek lâzım. Dördüncü koşu: Ceylâm 'Tek birin. ei, Bozkur, ikinci, Tuna üçüncü. Mu. vasalattaki fark bir boy, iki boy, bir boy, müddet 2 dakika 32 saniye, Müş terek bahis ganyan 615, Ceylân 'Tek'. in plâsesi 105, Bozkurdun plisesi 100 ve Tunanım pilsesi 106 kuruş, Böğlae; koşu: Barberca — birinci Hatüvan ikinci, muvasalattaki fark 2 boy. Müddet hir dakika 46 santyo ganyan 276 kuruş. İkinci ve dördüneü koşuda Gunga- Gin . Ceylân 'Tek çifte bahisi & llra 70 kuruş vermiştir. Libya harbi (Baştarafı 1 inci sayjada) durmadan taarruzlar yapılmış ve çok | önemli zararlara uğratılmışlardır. Düşmanın mayn arlalarımızda yap. tığı delikler içinde — şiddetli savaşlar olmuş fakat düşmün — buralarımı çok büyük güçlüklerle kullanabümiştir. Dürt gündür süren çarpışma son safhasına girmiş bulunmauktadır. Du. rum güyrimlimit değildir. ... Londra, 31 (ALA.) — Tobrukun cenup doğusunda “Şövlye köprüsü,, öentlen —çöl yollarının — birleşme noktasındaki tank muharebesi hü. lâ bütün giddetiyle devam ediyor. Mihver taarruzunun — muvaffak o. lup olmaması bu muharebenin ne. ticesine bağlıdır. Muharebe en tehlikeli safhasındadır. 8 inci İn. giliz ordusu kumandanı — general Riçi neşrettiği bir günlük emirde; “Bu muhrebe kazanılmcaya kadar daha birçok tehlikeli günler ge- çireceğiz” demiştir. Almanlar Birülhakim'in şimalin. de mayin tarlasi araamndan yol aç- | mağa çalışryorlar, Tayyareler bu motörize kıtalara büyük zararlar verdirmişlerdir. ... Londra, S1 (ALA.) — Sekizinel İn giliz ordusu umum! karargâhı Dezdin. de ve mühasrebe Teeydanında bulunan Röyterin busust mubabirinden! İngiliz zırbli kuvvetleri tarafından hırpalaran — ve Hakam . Kazaladak! Alman tank kolu cumaârtesi — günlü Knulgüta Bridge yol iltisak — noktası senubundan ötajere çekilmek Borunda kalmıştır. Buramı Toorukun 25 kilo . metre oenubunda bulunun Elâdemder. 30 kilometre kadar venup batıdadir. Almanlar öaha şimdiden, — bedef - Herine ulaşmadan büyük sayıda tank kaybatmişlerdir. Alman — hedefinin Todruk kalesine kadar bir delme ha. rekteti yapmak olduğu aşikârdır. Düşmanım maksadını keğif için süz söylemek benüz pek erken — olmakla beraber Alman kuvvetlerinin — şimdi çenuba döğrü bir baskı teşobbüsüne hazırlanmış bulunmaz: da mümkün - dür, Bir Hakemdeki müttefik mevzi. lerinin mukavemeti Alman — laşe ve malzeme beşkilini ehbemmiyetli sar . sınlılara uğratmıştır. Eğer Almanlar beş gün geçecek iaşe maddeleri ai , mak süretile çarpışmağa — başlamış - Tazan d bugün sıkıntı çekmekte ol . dukları muhakkak sayılabilir. Bunun aksine olarak İngiliz — iaşe teşkili mükemmel işlemektedir. İn . giliş taşe teşkilini dağıtmak için müh, ver tarafından yapılan devamlı gece bombardrmanları tamamile akamete uğramıştır. * Almanlar iaşe yollarmı — kısaltımak Jçin dün bir Hakemden yirmi kilomet ve kadar şimalde bulunan mayn tar- lası içindeki gedikten geçmek iste . mişlerdir. Bu teşebbüalerinde kısmen muvalfnk olan Almanlar bu yolda bir AZ MAlZeme ve Yaşa geçireblimişler ve de Boston uçakları ve İngiliz top çosu düşmün taşıt kollarına — büyük zararlar verdirmiştir. İngiliz ve müt. telik kuvvetlerinin maneviyatı mü - kemmeldir. Müttefik kuvvetler Al manlara hiç rahat vermemektedir. ... Kahire, 81 (ALA) — Bekizinci İn, gülz ordusunün kumandan; general Ritönle, emri altındaki kuvvetlere a. şağıdaki günlük emri göndermiştir. Sekizinci ordunun bütün subay ve erlerine: Size bu mesajı, netlcesi büyük bir kısmı itibariyle aizlene bağir olan bü. yük meydan müuharebesine başindığı. nrz İçin gönderiyorum. Bizi, bu mey. dân Müharebesi — kazanılmadan önce getin Umtihanlar bektiyor. Fakat bu zâferi kazanmak için düşmanın tam hezimetini sağlamak — gerekecektir. Bu zafer bütün kuvvetimize — lüzum gösterecektir. FPakat müşterek düvü ve zeler için daha evvel — yaptığınız Kibl bu Befer de tam fodakârlığı yapa sağınızı hiliyorum. VAKIT (Bekban ile | Heydrig'e kan veritdi Yeniden 44 Çek kurşuna dizildi Londra, 81 (ALA,) — Prag rad- yosu dün akşam, Heydrich'e kargşı yapılan suikast fajllerini tutmağa yarıyacak malümat veren her şahsa fazla olarak 10 milyon kuron mü. kâfat vadedildiğini ve bu parm mükâfatının Çek bimaye hükümeti tarafından ödeneceğini bildirmiş « tir, Alman makamlarınım bundan ev. velce de aynı miktarda — müküfat vadettikleri malümdur. ... Londra, 81 (ALA.) — Prag rad. yotu, aralarmda 10 kadın bu'unan Bbaşka 44 Çekin daha dünkü cu- martesi günü Pragda kurşuna di. zildiklerini bildirmektedir. Mah. kümlarm hepsi, gerek cuma günü goce yarısına kadar kendilerini po | Tise kaydettirmemiş bulunmaktan ve gerekse pollaçe kayıtlı olmıyan ve devlet emniyeti aleyhinde fa- aliyetlera iştirak edenlere yardım ve onları gizlemek #ncu ile ilharm edilmiş bulunmakta idiler, ... Vaşington, 81 (ALA.) — Pragz. dan pelen en sön haberlere göre, Heydriche kan verilmiştir. Kendi. sine geldiği de söylenmektedir. Heydriche atılan — kurşunlardan biri boğuzına, diğeri sırtma girmiş. tlr. Şoförü Ve muavini aldıkları ya. ralardan ölmüşlerdir. öiği n Ç ürran E'azıg kız enstitüsü Hlazığ, 31 (AA) — Elazığ kız ens titilsli 1941—1042 sergiai halkevi sa. tötünda genderal Abdullah — Alpdoğa. nn buzurları ve kalabalık — bir halk kütlem Önünde açılmıştır. Macaristanda Casusluktan .ı'ı.““ mahküm Budüpeşte, SI (ALA.) — Askeri mâahkeme, ecnöbi bir devlet lehin de casuslük Gürmü ile dokuz kişi. yi beş seneden 15 sentye kadar kürek cezasma ve 4 teneden 10 sencye kadar medeni ve siyazi kaktan mahrumiyete mahküm et. miştir, ——— Atlantikte bir Amerikan gemisi daha batırıldı Göenevre, S1 ÇAA) — DNÇ Va. K büdiriliyor: Yeniden Atlantikte bir Amerikan Hioaret gemisinin batırı!dığı cumarte. #i günü üğleden sonru Amerika bah- Fiye nazırlığı tarafından — resmen bil. dirilmişir, ——— Singapurda 70 Yeni Zelandalı esir varmış? Vellagton, 81 (AA) — Beyselmi, del kıtılhaç cemiyeti, Singapurda T0 Yeni Zelandalı harp esiri mevcut ol Guğunu Yeni Zelanda hükümetine bil- dirmiştir. Bütün cepbelerde Yeni Ze. landalı harp esirinin sayısr 8.120 dur. vi ğ Meksika körfezindeki Amerikan kavvetlerinin yeni kumandanı Vasington, 81 (ALA.) — Bahria. Ye Bazırlığı, Tuğamira! James Lav rence Raufman'ın Meksika körfe. zindeki Amorika kuvvetleri — baş- komutanlığına tayin edildiğini bü. dirmiştir. Norveçli işçiler 1.6. 1ö1a —e | Avusturatya İstilâ tehlikesinden Zorla toplandı — kurtulmuş değildir —— Bunların bir kısmı Almanyaya gönderilecekmiş Temdra, 31 (ALA.) — Stokbolm radyosunun cumartesi akşamı yap tığı yayıma göre Norveç — ticaret evlerinde ve fabrikalarında şalı - şan işçilerin yüzde otuzu Alman iğ cephesinde çalışmak Üzere ceb- ren toplanmışlardır. Oslodau gelen bir haberi zikre- den radyo spikri, bu suretle top- lanan işçilerin üç guruba ayrıla. caklarını ilâve etmektedir. Birinci gurup Almanyauyu gön. derilecek, ikincisi Nörveçteki tah. kimatın yapılmasma yardım ede- cek Ve fiçünzüsü de batı Norveçte müdafan mevzilerinin jaşası işinde gahşacaktır. 1000 İngiliz layyaresi (Baştarafı 1 inci sayfada) uçaklar, düşman hava alanlarına ve kuvvetlerimizi yakalamağa toşebüs e. den düşman avcılarına taarruz etimlş. terdir. Bu bareketler sonunda 44 uçağımız eksiktir. Amsterdam, Si Ç(AAJ) — D, N, B Bizzat İngiliz hâberler servisinin neş- Tettiği tebliğ ile de büdirildiği Üzere, İngilir hava kuvvetleri, dün gece Av. rupa karası Üstünde yaptıkları alın. lar sonünda 44 uçak kaybetmişler. dir. Londra, 81 (ALA) — M. Çörgü, bin uçak yarafından Kolbüya çvresine ya pilan İngiliz hava akınmdan sonm bombardrman filolarr başkumandanı. na gönderdiği tebrik telgrafında göy. le demiştir: “Bu akım, İngiliz bombardıman f lolarmın gittikge artan kuvvetine do. tüldir. Ve her şaydan Önce Alman şe. hirlerinin bugünden itibaren — birbiri ardınca tadacakları şeyi temsil ede . cektir.,, Sovyet tebliği (Başlarafı 1 inci sayfada) nehri geçmeğe muvaffak olmuş, fakat bu askerlerden bir kismı imha, bir kısmı esir edilmiştir. Harkof civarmda Sovyet kıtaları mevzilerini tahkim — ediyorlar, ârhunkqdmhnımm Sovyetler bir şehrin yarısımı ele geçirmeğe muvaffak olmuşlar- dır, Burada sokak muharebeleri lüyor, Brilansk mıntakasında Alman kataları bir nehri geçmeğe teçeb. büs etmişlerdir. Bunun için du- balar Üzerinde köprü kurmağa kalkışmışlardır. Sovyet topçusu ateş açarak istihkâm ve piyade kolunu dağıtmıştır. Diğer böl- gelerde mühim bir şey yoktur. Perşenbe günü 25 Sovyet tay- — | yaresine mukabil 94 Alman tay, yaresi imha edilmiştir. Moskova, S1 (ALA.) — Bövyet Ö- le tebliği: 30 mayıs gecesi kuvvetlerimiz, İz- yum , Barvenkovo — istikametinde düşman tank ve piyadesine karyı mydafaa savaşları yapmışlardır. Cep, henin başka kesimlerinde önemli hir değişiklik olmumuştur. Moskova, 81 (ALA.) — Bovyet tob ği eki göyle demektedir: Kalinine cephesinde Soövyet kuvvet deri, mühim Mmoskün mahalleri işgal etmişler ve düşmanm yaptığı Üç kar. (Ayrı, farklı, mütehalif birşey) ye. rine Türkçenin kendı göklerinden bi. Fini koymak için türlü teklifter ya. pildi, (Masrit Niyâzi) nin bir kitabında gü İbare var; (bu iki imammım mez. bebleri eli sünnet mezhebidir, ay. rik değildir. Bu zat — Bursadan 1608 de Gölmüştür. Demek, —dayrık) kelimesi 280 yıl önce yaşıyordu. (Tarama dergisi) zaten ayruk kar. şısında (Ahar, cenebi gayri, maada) izahlarını koymuştur, Biz şimdi (bizden ayrı değildir) di. yoruz. Bir aytrtr gözetmek istediğimiz yer Jerde (ayrık), diriltilecek, revaç ve. riletek kelimelerden birl — Başka bir #*y Gememeli, -ııımııupulıuıııvııln gön ağır basara uğratılarak Lening rad'ın bu yoldan yapdan laşesine &. nemli zararlar Moskeva, 31 (ALA) — Rostof çev. reslüde Mmünhasıran büyük Alman ta arruzuna mâni olmak üzere — yapılan Harkof meydan müuharebesinin sans erdiği bildiriliyor. Almanlar 80 bin Ölü ve esir vermiş, 540 tank, 1811 top ve 200 uçak kaybetmiştir. Ruk - lar, 8 bin Ölü, 66 Din kayıp verimmiş 30 tank, 832 top, 128 uçak kaybet . malgtir. Bidney, S1 (A.A.) — Harbiye nazırı Forde Böylediği bir nutukta — Avuat- valya için iyi teehiz edilmiş ve iyi ta- lim görmüş bir ordu Jüzümunu be, Hrtmiş ve şöyle devam etmiştir: Dürüm nissedilir. derecede — düme. miş olmakla beraber, Avustralya hlA Aant bir tehlikeye maruz bulunmakta- dır, Hükümet, Avustralyada herp malzemesini bızlandırmak ve dışarı. Gân gelen av ve bömba — uçaklariyle top ve uçakanvar bataryalarımnı art tırmak için elinden geleni yapmakta. dır, Avuştralya Amerikadan gönderi- len çok sayıda aaker sçin Birleşik A. merikaya bilhassa — minmettardır. Bu aakerin talima ve terbiyesi, inzibatı ve maneviyatı Amerikadan bugüne ka dar gikmış Kuvvetlerin en — basirlisi olduğunu göztarmektedir. Alman tebliği (Baştarafı 1 inci sayfada) Harkof — muhsrebesi esnasında bir Hırvat alayı bilhasaan tomayüz etmiştir. Şimal buz denizinda hava ve deniz kuvvotlerimiz tarafmdan iki gündenberi yapılan çiddetli taar. ruzlar noticesinde isabetler alan bir dişman kafllesinin bakiyelerin. den 4 büyük gemi bombalarla ha- sara uğratılmışlır. Bu taarruzlar esnasında cereyan eden hava mü- harebelerinde Tomahavk ve Harj. kan tiplerinde 6 düşman av tayya- resi düşürülmüştür. Şimali Afrikada mücadele de- vam etmektedir. Alman ve İtal - yan'av Ve tahrip tayyareleri 25 İngiliz tayyaresi düşürmüşlerdir. Manş sahillerinde av tayyarele- ri tarafından yapılan bir akın e- nasında İngiliz hava kuvvetleri dün iki tayyare , kaybetmizlerdir. Bir Alman kafilesine karşı Holan- da sahili açığında —düçman tara- fından yapılan bir taarruz nötlce- sinde Alman harp filosunun mu- hafaza kuvvetleri 8$ düşman tay - yareaj düşürmüşlerdir. İngiliz bomba — tayyaröleri dün Kete Kolonya #eğarinin merkezine bir todhiş taarruzu yapmışlar, -yan Bın Ve Torjltk Yomb3lsmile YURAN » sa meskün mahallerde büyük ha - sarlar husyle getirmişlerdir. Umüml binalar ve 3 kilose e 2 hastane bu arada hasara uğramız- tır. Münhasıran sivii halka karşı yapılan bu taarrus eenasmda İngi- liz hava kuvvetleri son dereeede ağır kayıplura uğramışlardır. Gere az tayyarelerile hava bataryaları 86 düşman bomba tayyaresi düyşür- müşlerdir. Bahriye topruları sahil bölgesind! düşmanm bir bomba tayyaresini düşürmüslerdir. Gene- ra! Kamnıhuber kumandasında bu- Tunan bir gece av teşkil! bu hare. ket esnasında 600 ünell gece ha yüsbaşı Strelb 25 ve 23 nci, teğmen Knake 20 nef ge- ce hava zaferini kazanmışlardır. Şark cephesinde çavun Stenbatz 83 Üncü gece hava zaferini kazar. Duştir. Bir Ingiliz kaptanı Dört defa torpillenme vak'ası geçirmiş! Stokbolm, S1 (AAJ — DANB: Tn Bille haberler servisi, Allantikte tor. pillenen bi İngiliz Hcaret gemisinden 72 kişinin kurtulmağa —muvaffak ol Cuklarını bildirmektedir. Bunlarm ara, #mda, bu hartıtn başındanberi dördün: tü defn olarak törpillenme vükasına maryuz kalan gemi süvarisi de bulün. maktadır. Silivri Müddelumumisi Silivri, den) — pisi Necati Etdem terfian Bol: tayin edilmiştir. Buradaki gö. rünmeyen adamlarımn meydans çı- karılmasında mühim rolü olan genç ve dinamik müddelumumimi. zin kazamtadan ayrılmasındaki te- essürü, terfie nail olmasından mü- tevellit sevincimiz izale etmekte. dir, Kendisine yeni vazifesinde de başardar dileriz, 8. Borak Müddel eyler hana taklid vazm.ü nesrde; Kâk nü.merbüt elfaz.ı mükedder ZÂti var? Pehlevanlar, büdpülar seğirden ve her yanat Tefi hem cevlân eder amma ağaç. tan âti vari