12 Temmuz 1942 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

12 Temmuz 1942 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

iki * Başvekilimiz Ve dünya maltbualı Relik Saydamın ölümü ve Şükrü Saracoğlunun Başvekliliği dünya Mikyasında bir hâdise mahiyet'ni Gldı. Yasımıza bütün dünya alâka, kandı. mubaripler, tarafsızlar, acı. Rizi kalblerinin içinde hissettiler, Yeni Başvekil'mizin Ankara kale Sinde görlü'en profili yine muharip Ve tarafsızlar için küilteli bir dev. let adamı: hakkında duyulan hay, Fünlıkla ifade edlebilir. Bu iki in. Sün hakkında gösterilen dık ulâka da müstcana sahsiyetlerin büyük tollerini kabul etmekle beraber hu Müstesna (ertleri, östün n.üka Selbeden — şahsiyotleri halkeden, Otları cemiyetin sembolleri halihe köyan sosyal şartları da güzünün. üzak tutmamak lâzı RSÜK Saydamın — ölümü ile dış Vem Türk halkınm — yası, Şükrü Saracoğlunun Başvekâleti ile Türk | günderilen yardım — eşyasını z 4 Hasküyde Yalı sokağında ! numa, rada oturan Kör Al! adında bizisinin karıst Fatma, Hasköyde Kalayet balı geszinde 94 numarada oturan Emioin Kkarıse ile kavga etmiş ve buna kıza, rak Eminin evinbı yakmağı tazazla. mıştır. Fatma, evvolki gece Mminin evinin yardım Dumlupınarın perşembe günü hareketi muhtemel Kızıley tarafından — Yunanlstana Pireye ün uzağı gören siyaseti ile Ü. | götürecek Dumlupmar vapurunun Ö, Kileniyor, Henüz ölümün uyandır. Gğı beynelmilel hüzün, yeni baş. Vekllin temsil ettiği siyaset hak. kında duyulan alâka Türk cemiye. Hlnğn dünya mülletleri — nrasındaki dürümü ile büyük kiymet kaze, TMr, Kayıbımız ve — kazancımız bu Çerçevea içindedir. Türkiyenin dünya milletleri ara. Sındaki sempatik vaziyetini bir ke, Te daha tebarüiz ettiren bu son hâ diseler yirmi seaclik bir - tarihin Birbirini Kamınl eden — sayfalarımı $0n görünüşüdür, Türk cemiyeti . Hin yörmi senelik dünya — görüşü, | İÇ ve dış politikasını tamcamen Tealiteyi kavrıyan bir zihniyete is. Tnat ettirmiş olması İle karakter. , Türk Cemiyeti bu Seyasetini Sağlam bir iç politika, realist bir diş politika ile temin tir, İç politika —sağlamdır. Çünkü bu politikanın esası, Türk cemiye, tinin mussır millet —haline sokul. Masi tezi ile holâsa edilebilir. Ru. bun için de Türk devletinin kül . tür birliğine dayanan bir milli dev. olması, teşkilâtınım aklın ve ilmin kaplarma göre tanzimi, ka, Miştir ve bu davada muvaffak ole Muştur. Ha Nüfus kesafeti, toprakla mille , n münasebeti, İş sixtemleri ve Mmilletin ruhi temayülleri ile alâ , kalı bir siyasetin temelleri bugün belki nazari - olarak izah edilme - Miştir, Fakat ortada büyük bir ha. kikat vardır ki bütün nazariyeler. den daha üstündür. Türk cemiyeti Bormal şartlar İçinda tekâmülünü Yapmaktadır. Türk rejimi Türk halkmın ve Türk coğrafyasının Berçekten HWadesidir, İstiklâ) Har, bi barbi takip eden inkılâp sene. leri ve bütün bunların yanında Tefimin Atatürkün ve İsmet İnönü- Kibi açık, ve sabittir, Bu mev. izin en büyük ümili bu vazuhe bu sarahattedir, Türk devleti seflerinin İdaresi altında Çizdiği hedefe varmıya ça « ondan inhiraf — etmemiştir. yetin bütün muahedeleri, , Ve dostlukları bu gaye. nin, bu hedefin muhafazası İçin hareketlerdir, verilmiş Bugün harp içinde dahi TYürk Cümhuriyeti bu preosibe >ü. dik kalmıştır ve muhariplerin or. tasında sulhu koruyan tek yurttur. Türkiyenin sarih, vüzıh kaideler tayin ettiği — poensipler, Türk milletinin büyük tarihinden Büyük tecrübeden, büyü İliriş İl tümüzdeki perşembe günü —hareket etmesi kuvvetle mühtemeldir. Yük . lezecek eşyanım bir kızmı için Hsana gelmiştir. Diğer eşya için de Naana emri beklenmektedir. Vapur, bu se. Cerde jkı bin ton gıdâ maddesi götü. recektir, — İki leblebi muhtekiri yakalandı Bazı teblebicilerin toptan — nizbeten ucutA aldıkları nohudü leblebi haline getirdikten Sonra toptan S0—70 ku. rüşü, perakende ise 200 kuruşa aat tıkları vaki gikâyetlerden anlaştimış, tır, Fiyat mürakâbe memurları, Ha. sırcılarda 21 ve 7Ö numaralı dükkân. larda iki Jeblebi ihtikârı cüzmü meş. nudu yapmışlardır. ielldişineli Küçükpazar yangınında zarar görenlere yardım Küçükpaxar yangınında zarar gö. ren ve yersiz kalan yurdaşlar civar, daki cami ve mescttlere yerleşmiştir. Dün otuz yurtdaşa da karakollarda yer temin edilmiştir. Yangında ekmek kartları sayi olanlara yeni — ekmek kartları verilmiştir. Yangın yerinde tetkiklerde bulun. mak fÜzere dün belediye fen — içleri mühendislerinden bir heyet Küçükpa zara gitmiştir. Hürüğekenei Şoförlere valvalin yağı verilecek Potrol ofiai şirketlere gönderdiği bir mektupta golürlere, valvalın ya. €t da verilmesini bidirmiştir. Şoför. lere, benzin (stihkaklarının yüzde ©, gü nlsbetinde makine yağı verilmekte idi, Badema bü nisbet, yüzde iki bu. çUğA indirilecek, çeriye kalaa yarım pay mukabilinde valvalin yağı veri. lecektir, Bilindiği gibi bu yağ, dişli- lerde, defransiyel ve şanzımandâ Kal. iazılmaktadır. ni Vali pazartesiye dönecek Merhum Başvekil Doktor Re- fik Saydamın cenaze merasi- siya, |minde bulunmak üzere Ankara: ya gilen İstanbul vallsl ve bele- diye reisi doktor Lütfi Kırdar pazartesi sabah şehrimize dön- müş olacaktır. Givarına gölmiş ve etindeki kundağı Kminin evinin çatı direğine yerleştir. miştir. Fakat bu sırada devriye — dolmşan mamurlar kadını görmüşler ve cür . mü m<meşbut hallade yakalamışlardır. Kadız' kakkında taklbala girişilmiz. ve, Yunanistana |İhtiyar kahvacinin katili yakalandı Birkaç gün evvel Üsküdarda bir soygunculuk hüdisesi almuş, İhsani . yode oturan ve Yeülçeşmede Bö nu. maralı kahvenlt sahibi 63 yaşlarında Kzmal Akgün başıma demir parçasi, le vurularak öldürüldükten sanra 150 dira, parası alınmıştır. Müddelumumllkçe yapılan tahki . kat bugün öğleden sonra netlcelen . miştir, Zan altına almanlardan: sabıkalr Abdullah Yılmazın bu cinayelti işle- diğ! ve ilitiyar kahveciyi parasımı al. mak için öldürdüğü anlaşıtmıştır. Abdullah Yıtmaz, yapılan sorgusu. zu müteakip tevkif edilmiştir. Şüpheli bir ölüm Müddelumumilik şüpheli bir ölüm hâdisesi etrafında tahki- kat yapinaktadır. Koca Mustafa Paşada oturan Kâzım kızı Aliye alında bir kar dım, dün birdenbire sancılanmış ve biraz sonra da ölmüştür. Ölüm şüpheli görülmüş, cese- di muayene eden adliye doktoru Hikmet Tümer cesedin morga kaldırılmasına lüzum göstermiş tir. Tahkikat devam etmektelir, Saallişemn “Deli Dolu,, operetinden çıkan dava rak, telif haklarını çiğnedikleri Yddi. mriyle İpekçi kardeşler aleyhine axli. ye yedinci caza mahkemesinde bir dava açmışlardı. Dün sabah müuhakemaye başlan , mış, Ekrem Reşidle Cemal Reşidin avukatı Kat Mahmut Karakurd da, yayr izah ederek ortada iatihal suçu. nun apaçık durduğunu söylemiştir. Dava edilenler, davanım yedi kar . deş hakkında açdamıyacağını, şirket sleyhine açılması Jâzım geldiğini Tle- Ti sürmüşlerdir. Neticede muhakeme ayın 17 sine kalmıştır. ğ Kasaptan et çalan hırsız Panayot adında bir satırkalı evyel. ki gün, Galatada gezinirken, Hrlsto, nun kasap dükkânmda çırağın başı. nı tezgüaha dayıyarak tatlı bir uy . kuya daldığmı görmüş. içeri dalarak yarım bir koyunu — kaprp kaçmağa başlamıştır. Fakat kaçarken çıkardığı gürültü. den uyanan çırak tarafından halkın da yardımlle yakalanmıştır. EHiR HABERLERİ! A.Komşusunun evine | Eylülden itibaren kundak sokan kadın İ verilecek ekmek kartları Ekmek kartlarının dört esas sını! üzerine taksim edilerek — verilmasine eylül başından İtibares — başlanması kat isurette takarrür etmiştir. Yeni şekilde ekmek — kartıarı çu taşnit üzerinden verilecektir: 1 — Ağır işçi kartları, 2? — İşçi kartları, 3 — Büyük insan kartları 4 — Çocuk kartları. Şimdiden mukarrer olan şekle gö. re ağır işçilere 1000 gram, — işçilere 9300 gram, büyüklere 300 gram, ve küçüklere 130 gram ekmek verilecek. r, Ağır işgiler toprakallı — işçileri, denizde galışanlar ve ağır demir sa. mayit işgileri olacağı için miktarları az olacaktır, Şimdi ağır işçi kartı a. ldan diğer işçiler Ö00 gram ekmek a. lacaklardır. Fakat bunlara ayak işÇi. leri, kapıcı ve odacılarla hâdemeler, gede ve gündüz bekçileri, — bilümum işçiler de dabil tutulacaktır, Milli oyunlar festivaline llklar Bminönü halkerinin tertip — etmiş olduğu mili oyunlar festivali 14 A, #ustosla başlayacaktır, — Festival 22 Ağuştosa kadar devam edecektir, El. de edilecek hâatlat evin, acayal yar. dım koluna tahals edilecektir. Fostivaller Takıtm belediye büh « gesi, Parkotel, Büyükderede Beyaz Park, Bebek bahçesi, Sundiye, Baray burnu, Yürükali gazinolermda ve Fe ner stadyomunda verilecektir. egi İç yağı satmayan kasaplar cezalandırılacak Verilen fiyat idare etmiyor lâdia. siyle buze kasapların mabhlüt yağ ya, pan İmalâthanelere iç yağı verdikleri için, mezbahada iç yağı satmayan ka Saplar hakkında takibata girişecek, tir. aei Galata köprüsü iki gündür açılmıyor 'Tamir dolayısiyle Galata köprüsü dün açılmadığı gibl bugün de açıl. mıyacaktır. Köprü yarın sabah açıla. caktır, — Lozan günü için hazırlıklar başladı D4 temmuz Lozan barığımın imzalan diğı günün yıdönümüdür. Bu müna, ebetle İstanbul üniversitesi ve halk. evlerinde bir kutlama töreni yapıla. çaktır. Üniversitede töreni rektör — Cemil Bilsel açscak ve bilâhire bir profesör ve iki talebe söz alacaklardır. —— Altın fiyatı Dün altm fiyatları biraz düşmüş. tür. Bir Roşadiye altinı 31,00 lira. Gan, 24 ayar kiliçe altınm bir gira. Mi dae 437 kuruştan muamele gör - müştür. Dil diz mi hak(mıhdan örnek bir eser: “Odise,,nin ikinci cildi Dil üstadlarımırzdan — Abımaz Cevat ! Emro bundan bir müddet evvol birin. ci cildini neşrettiği “Odise,, torcüme. sinin ba defa ikinoj cikdini yayın ala. mmna çıkarmıştır, Yakup Kadr. Kowa Osman oğlu'nun önsşözde Türk okur. larına övdüğü bu eserin ikinci olldi e memleketimizin irtan Alomi dal. ma elden ele dolaşacak yeni bir kıy- mot kazanmış oluyor. Zira arkadaşı. miz Bay Emre bu tercümesinde dil. dizimi bakımından örmek olmağır de- Ker bir üslüp bulmmuştur. Misal olmak üzere bu güzel eser. den okuyucularımıza küçük bir a. muno sunuyoruz: “Bir yoksul çıkageldi; bütün Ülke içinde tanılmışlı, günkü İlake kasa. basında kapt kapı dilenirdi, ve kar. mının doymazlığı ile anılırdı: Durma, dan, ne bulsa, yiyecekten, içeceklten, kursağına indirirdi. Gücü kuvveti hiç yoktu, lâkin boylu poslu ve görünüş. le görgülü idi, Araalos, doğunca sa. yın anasmın ona koyduğu aâ ldi; 144 kin bültün gençler ona İros diyorlar. dr, günün için KI nereye — yollasalar, (İrle gibi) gider, mmarlanan sağlığı ulaştırırdı. “İros gelir gelmez Odüseeür'ü (1) Kovmağa kalktı, ve çıkışarak öna Kanatlı Bözler Böyledi: “— Çekil, ihtiyar, kapmın önün, den; yokma gimdi sani bacağından sü. rüklerim.. Haydi, kendin kalk git, tâ kim çekişip iş yumruk yumruğa varmasın! “Çok tedbirli Odüssola, ona yan bakarak ayitti: “A kutsuz kişi! Ne bir fenalığım dokundu sana, Do kötü bir (4f söyle. dim, Kimsenin sana istediği kadar vermesinden de kıskanmam, Eşik bü. yük; oraya ikimiz de aığarız, Başka, darını kıskanmak da sana yakışmaz. Ben de benim gibi bir dilenciye ben. ziyorsün, Kısmetleri tanrılar üleşti. rir, Lâkin el kaldırıp kanımı kaynat. ma; çünkü kafam kızarsa, yaşlı Ol. duğuma bakıma, eğe kemiklerini kı . rar, ağrımdan kan kustururum; yarın dan soura da ben rabat ederim, çün. kü seğ artık Lâerte oğlu Odüssetis'. ün konağına ayak basamaz olursun! “Ona kargı öfkelenen dilenci İroa eyitti: *“—— Vay canına! Şu aç herif ne tok lâflar savuruyor, ocak başımda dumans boğulmuüş koca karı — gibi. Şimdi ben iki elimle çullanımıam &- vurtlarından dişlerini söker yere tü. kürtürüm: Ekine dalan yaban domu, zunu ettilderi gibi. Öyle ise, bemen sıvan, kuşan da görsünler: Kandin . den genç biriyle savaşa kalkmak ne demekmiş!.. *“Bunjların ağız kavgası ettiğini gö. ven Antinvos Han, tatlı tatlı gülerek yavuklulara eyitti: *— Dostlar! böylesi hiç görülmüş değili Tanrılar şimdiye kadar, şu konakta, içimiz açılsın diye bundan dBüyük bir eğlence kısmet etmemiştir. Garip ile İroa çekişiyorlar, yumruk yuümruğa gelmek Üzereleri Haydin onları kızıştıralım,.. Kulak verin ba- na, çoçkun yavuklular! Alışam övünü için, keçi kursaklarını kanla doldu . Bu çabrık tutuşan inşaatın faye dalr tarafları da vardır: Evvelâ bü inşaat katiyen çekimez — daha doğrusu — yangımlar — eskimesine meydan bırakmaz, Japoltyaya pote rol lümbası girdiği günden itiba. ren yangımlar bir kat daha arte miştır, bu artış bir. eski Japon darbimeselinin doğruluğunu —tsbat eder: “Bir tüocar, dükkünı yan- mamak şartile, tiç yılda zengin ©- lur,, Yangınlar Japon şehirletinin üztüste binalarla büyümesine ma. ni olur Ve gehirleri dalma genç eösterir. Binalar çam ve ardıç tah taları ile yapıldığı için şehrin man termiştir. Lâmbaları örten koyu yük |renkli tuğlalara dikkatle bakmız; aldığı hüdiseler gürmüş, bu hâdiselerde Milletle daitin başbaşa kalmış olan Atattrk, İsmet İnöntü'nün görüşün, den jlham alarak tahakkuk etmiş: Ür, Bunun için Türkiye sağlam Prensipli, hakikati kavrıyan siyase. ti İle beynelmilel bir “platforma sıkmıştız. Bunün için Türk - büyüklerinin kudretleri, hayat telükkileri, dün :d'lhımdı alüka uyandırmak. N, Dünyanm, Refik Saydamın Slik :: Hle elemimize istirâk edişi Ve Tacaoğlumun Başvekâlete gelisine Tüşterdiği alâka bunun bir misali İr. Çünkü şahıslar e kadar çok bir milleti tamsil ediyorsa o kadar beseri mahiyet ahır, her birisinin üzerinde güç görü. nen küçük texyinat motifleri gö. receksiniz; bu — çizgiler — fabrika markası deyildir, artletik bir zev. kin tezahürüdür. Eşiği bile olma» yan mütevazi Japon evinin mü- hökkak bahçesi vardır, bu bahce Sü santim genişliğinde bir gerit bile olabilir, fakat mubakkak içe. ristade bodur birkaç ağaç bulu. nur, Japonyanır. en fakir mahallele « rinde bile Avrupa gşehirlerinin iğ « venç ve neşesiz görünüşü — yoktur. Buralarda büyük avlular, karanlık kıslalar bulunmaz; sokaklar ve 1re maklar pistir; fakat evler tşik içer sinde yüzer, duman bu evleri ka « rartmaz, bütün evler hergün yenle Sadri Ertem İden cilâlanmış gibidir, Fakir, orta JAPONYADA GÖRDÜKLERİM Yazan: G. Wenlersse Çeviren: Muzaffer Esen halli ve sengin insanların evleri arasında, bizim memleketlerde ol « duğu gibi bir uçurum yoktur, Bu » Yada ev eşyasımın sadeliği son hads dinj bulmuştur; insan fakir bir çe ve girdiği vakit orada yaşayanları insanlıktan düşmüş, hayvanlığa yaklaşmış bir helde görmez, bu » rada herkes mesuttur ve sandeti iplidailikte bulur, İçigayada bir mektebi gezlim, Bu mektlep tıpkı bir köpek kulübesine benziyordu, çocuklar babk istifi gibi oturmuş « dular, fakat güneş bu zavallı bina. yı bol bol aydınlatıyordu ve çocuk lar zengin cocukları gibi gevezelik ediyor, gülüyorlardı. Bir Çin şehri insant âdeta iğrendirir. Japonyada bu iğrençliği görmek için Çinlile » Tin oturduğu semt olan Çinamiço ya gitmek lâzımdır. Burada sokak» lar pis sularla doludur; suların öre tasmda fara cesetleri, eski kune duralar, bir sürü pislik yüzer, Pa. kat burada insanı en ziyade iğren düren şey pislik içersinde birirmiç insan — kalabalığınm — gefaletidir: Mme'ye urzunluğumda ve iki Ba arkasını veren ve asıl cephesi» Bi evin arkasındaki babçeye açan zengin evlerinden bahtetmesek bi le en mütevası ikametgühlar da Bokaktan kilçük bir çitle ayrılmış tır, Bu çit yaprakları dalma yeşil ağaçlardan yapılır, bunun arkasımı da bir iç avluyu andıran dar bir Mesafe vandır, Japon evi bütün cep hesini güneşe verebilir zira dış du» varları son pancurlar gibi müte « harriktir, bu itibarla Japon evin « de pencere yoktur, pencere yerine parça parça duvarlar açılır, ve cam yerine kullarılar kâğıt kare ler meydana çıkar, bu suretle Jak ponyalı sokağı görür, güneşten ise tifade eder, fakat sokaktan geçen ler evin içini kolay kolay göre « mezler, Japonyada sokak Üzerine yanıiz dükkânlar açılır, Sokağa açılan Japon dükkânı bir galeriye benzer; dükkânellar yere seritmiş bambu hasırları üze Finde oturur, eşva yerde istif edil miştir. Japon dükğkânı kıstm kısım ayrı'mıstır. her sangt ayrı bir sem to inhisa rüder, ceya vapan atöle yelerle onu satan dükkünlar umus miyetle yanyana bulunur, Bir dükkünda kenarlarıma ktrmt zı bakır geçirilmiş yığın fıçılar gö rürsünüz, Bakır Japonyada demirm den daha boldur, daha kolay işlen diği daha çabuk temizlendiği, da ha güzel olduğu ve ancak demir kadar pahalı olduğu için Japonyalı bakırı çok kullanıy, Civar bir so « kakta bambodan yaptlmış fıçılara Yasgelirsiniz. Dirar daha uzakta Kalayerlar bakır kapları kalaylar « lar, başka bir sokakta thtam üÜze rine lüke dediğimiz zamklı cilâ sü. Tülür, Sokaktan — geçerken bazan en eski sistemde bir tahtıravanm, bir evin haen kapt, hem pönceresi olan bir deliğinden çıktığım gö rürsünüz; bu mezarlığa götürülen bir ölüdür ve tahtıravanın iskem - Tesi üzerine, Japon Adetine uygun olarak, ana Trahminde duran bir gocuk vaziyetinde oturtulmuştur. Tokyonun en meşhur ve en gae rip mahallelerinden birlsi Azaksa mahallesidir. Buraya Sumida ismi verilen bir irmaktan geçilerek gi - dlir, Bu trmakta nakil vasıtaları medenilesmiştir. bindiğiniz Japon kayıklarını minimini — romörkörler geker. Bu zomörkörlerin manzarır &1 Sen nehrinin sineklerini ve kır Jangıçlarını “Sen nehrini kenarlar rıda volcu taşıyan ve bizim Haliç vapurlarını andıran küçük gemilee Te Parleliler bu adları takmışlar - dr.” gören Parislileri veya Hüd - con Ve Misisipi kenarlarında yaşı yan Amerikaldları güldürebilir. Fa- kat itiraf etmetidir ki bu manzara güzeldir. Bütün nehir boyunca Ö- zerleri vernikli, yelkenleri ipek ka- dar hafif kayıklara rangelirsiniz (Devamı var) çıktı rup 1Ç yağları e sarmış, muştuk. İkisinden kim daba — güç.s çıkıp Öteklatini yenerse, bu. bumbar. lardan beğendiğini seçip alamı; bud - dan sonra da yalnız o, gölenlerimiza gelsin: başka bir yoksula artık gelip #ramızda dienmeğe yol vermiyelim.. ÇAntinvos'un teklifi üzerine) “Odüsseliz. — Dostlar, çok — genç bir erin cefalar çekip arılmış bir ihtie yarla savaşması nasil olur? — Lâkin beni gü zalim karm zorluyor! Yara. darı bereleri gözüme alayım; hiç ol, mazaa cümleniz büyük yemin ile atd için ki, İros'a yardım etmek için hiç biriniz güçlü eliyle vurup beni yandir miyacek. “Böyle dedi, ve cümlesi istediği gi Di and içti., Bu ara Odüsselis, çaputa lar ila erkeklik yerini #ararak onlara güzel, iri butlarını gösterdi; geniş omuzları da, İki koyau ve güçlü pu. zuları da meydana çıktı, Bu ara A, tene acele yaklaşmış, budunlar çoba. amın vücuduna kuvvet vermişti, Yar vukluların cüzlesi ağırı derecede hay ret etti. Birt yanmdakine dönenek şöyle söyleştiler: “— Çok geçmeden zavallı İros İros ne butlar, ne kalçalar varmış! “Böyle diyorlardı, ve İros'un içine kaygı düştü; lükin uşaklar zorla Ke. Keerini beline sarıp getirdiler; bütün etleri korkudan titriyordu. “Antinvas çıkışarak ona eyittir. — Hay anan seni doğurmaz ojaydı! Be. ni gidi tabansız! Cafadan arılmış bir | ihtiyarın önünde titriyorsun!Bak, aa. aa önceden söyilyeyim, dediğim de o0. lacak; eğer yenilip aitta kalırsan se. ni bür kaza tekneye bindirip, kargt yakadaki Ehelos Hanin yanma gön- deririm. Bütün Insanların en — zalimi olan bu Han tunç hançerle kulakla rını bursunu kesecek, edep yerlerini koparıp kanlı kanlı köpeklere yedire cek, "Böyle dedi, ve daba büyük bir kor ku İros'un etlerini giiretti! Onu orta, ya sürdüler, Har iklal kollarımı kal. dılar, Bu ara çok tedbirli Odüsselie düşünüyordu: Bir vuruşta canını ala. cak gibi çarpam mı, yokaa yere wer- mekle yetinsin mi? Ve bu düşünce sonunda Ahayları — şüphelendimamek için yavaş vurmağa karar verdi. “İkisi kollarını kaldırıp hamle el. tiler, İros hasmmın sağ omuzuna yumruğumu indirdi; Ödüssetis ise- 0. nun boynuna, kulağının altima — vuze du; kemikleri kırdarak ağaı kanla Tip kendi konağına — sokulmuş — olan Odüssetisti, Evlenme töreni Avukat Bay Hüsamettin Giray'ın kızı Bayan Neriman Giray jle Bay Nall Mütlügil'in dün gece Takasim HBelediye güzino. sunda yapılmış ve ikl tarafın akrabi ve dostlarından bir seçkin davelli zümres! hazır bulunarak yeni yuvayıt kutlamıştır. Gazetemiz de kendilerine bahtiyar. Jıklar diler, | 25 yıl evvelki Vakıt I 12 Temmuz 918 Harbin en vahim safhası Harbin en vahim safhası başlıumırğu tır, İhtima! ki hali hazırda başlaylıi meydan müharebesi tarihin Şimdiye kadar kaydetmediği büyük bir harfi olacak ve birdenbire kat't bir pekil slacaktır.