1 Mart 1936 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 32

1 Mart 1936 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 32

—.ır: 30 I— A 4 mlalya şehri 2 — Yenikapı caddesi 3 — A — Tarihi Adriyen kapısı 5— Balkıs harabeleri okulu KADIN UÇURUMU —| Başı 3 üncü sayfada — — Çocuklar gibi, oyuna daldın Cahitl Yoldan geçenler bize bakıyorlar., Sesler; durmadan uğuldarken, doğruldum. Arkadaşım ke Juma geçti. İlerliyoruz... İçimde, görülmemiş bir şeyi görmenin heyecanı ve keyfi var... : Her yan taze yeşilliklerle dolu... Geniş bir şoseye çıktık İki tarafı fundalıklar sarmış, yabani naneler, ılık, güneşli, havayı kokularile doldurmuş.,. Şoseyi bırakarak soldaki fun dalıkların içine daldık. Büyük bir dikkatle, çoraplarımağ dikenlerden koruyarak yürüyoruz Kıyıya gelince, büyük kayalıkların bir köşesine oturdul, Deniz, bile diplerde... Karşı sahil, şelâlelerin köpüklü sularile ü . Güneş pırıl parıll Güllerin, sonra da uçurumun değişik liklerinin verdiği heyecanla unutmuştum: Niçin kadış uçurumu diyorlar? Arkadaşıma sordum! — Kadın uçurumu, adını nereden almış? O, durdu, uzaklara baktı; sonra yavaş bir sesle: var? Merakla sordum ; — Nasıl? O, yine biran durdu, sonra: — Buraya, dedi, çok eski zamanlarda, kötülük yapan dınları, şalvarlarına' birer * kedi koyarak, günahlarının cezasını İçekmek üzere, aşağı”atarlarmış,. Arkadaşımın yavaş | sesle söylediği sözlerle, iliklerim kadar ürperdim. Kulaklarıma kadın çığlıkları, kedi bağırmalın doldu.. Küçük bir taş parçasile dakikalarca inleyen uçurumun, günahkâr kadınları sularına çektiği zaman, nekadar uğuldu yacağını haykıracağını, düşündüm. Gözlerimin önüne, uçurumun dibindeki küçük, parlak ayn gibi su geldi... Kimbilir, kaç günahkâr güzeli içine almak için, parçalanmış. B” karılmıştı?!... Sönen .Bir Yıldız — Başı 9 uncu sayfada — olmuyordu. Ve her gün, Gilbertin şöhretini baltalayan rakiple çoğalıyor, “Broadway,, dan: Herbert Marsball, Georges Brent Clark Gable gibi New » York sahnelerinin en muktedir artisi: leri akın akın Hollywooda geliyorlardı. Gilbert inad etti, birkaç kötü film çevirdi; fakat artık şöbretinin gittikçe azaldığı görüyordu. Bu sırada “Virginia Bruce,, isminde sevimli bir müptedi ile evlendi. Bu genç kadın Gilberti masum bir aşkla sevdi ve ona mesleğini feda etti, Pakaf, yavaş yavaş unutulduğunu gören Gilbert, hayatın İezzetini kaybetmişti. Bu izdivaçla da, diğerlerinde olduğu gibi. neş“ ve saadeti bulamadı... Garba, geçmiş günlerin. halırasına hürmeten, ona kendisi göstermesi için son bir fırsat verdi. Kraliçe Kristin de "par tenaire., olarak Gilberti istedi. Fakat bu da önu, unutulmakbsn kurtaramadı. Beyaz perdenin en çok sevilen bu şahsiyeti, bitkin, alkol dan ciğerleri yanmış, yalnızlık ve acı içerisinde ölüp gitti; ve kendisile beraber bütün bir devreyi, âdeta maziden bir parçajl alıp götürdü. — Çok acı! dedi. Uçurumun tüyler ürpertici bir geçmi Bügün, Gilbertin muvaffakıyet kazanmış filimlerini yenidef perdelerimizde görüyoruz; fakat "Şen Dulun,, kont Danilosv artık Maurice Chevalier; “Anna Kareninin,, “Vronskyusi ği Frederic Marçhtır. .