15 Ekim 1939 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 18

15 Ekim 1939 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 18

ATA'nın bulutlara. karışan resmi po - Ankara yolculuğunu gündüz ya- panlar, Etimesuda gelinceye kadar ge- ce ile kucaklaşırlar. Etimesudu geçince, karanlık içinde, Ankara ufuklarında bir yıl- dız farkedilir. Her gece, gökte parlayan- lara benzemiyen bu yıldız, tren dönemeç- lerinde kaybolur, tren istikametini bulun- ca, tekrar görünerek gemici fenerini; is- tikamet değiştirmeyen trene bir meşale oluşiylede Çobanyıldızını andırır. Yorgunluğun verdiği omahmurluktan uyanan her yolcu «bu yıldızı tanıyorum » derken, başını önüne eğerek cümlesini tamamlar: Atatürk, Bilen bilmeyene öğretir, bilmeyen öğ- rendikten sonra, eski bozkırın, yeşil, Ankaraya devroluşunun ilk şahidi olan Gazi Orman çiftliği ile Ankara hakkında duyduklarının takviyesini hissetmeye baş- Yüzücülerden bir gürup Ankara Eğleniyor: ORMAN ÇİFTLİĞİNDE Ya R. G. ARKIN e ler: Gazi çiftliğinde, en yüksek noktaya Atatürkün, elektrikle çizilmiş bir resmi, Ankaranın en mükemmel mesire yerinin en örjinal hususiyetidir. Li Cebeciden bir (Çiftlik) bileti aldım Hava sıcak, hafif bir rürgür da olmasa güneş yakacak. Tren bütün manasile hın- cahınç, Ankarada Ankaralilar pazar gün- lerini Kayaş, Mamak, Baraj ve yahutta çiftlikte geçirirler. Plâja düşkün olanlar İstanbul plâjlarını özliyenler Karadenize girmek üzere Çiftliğe giderler. Saydığım mesire yerlerinin en çok halk toplayanı da giftliktir. Bir pazar günü Çiftlikteki insan- ları saymağa kalksak, eminim ki elli bin- den aşağı düşmez, Ankara yazın boşalır, herkes İstan- bula akar, diyorlardı. Boşu bu ise, dolu. sunu hesap edin. Hem ne boşalması, İs- tanbula giderken böyle diyenlere hak ver- dim. Zira trenimiz adamakıllı dolu idi. Bir hafta sonra Ankaraya dönüşümde hak verdiğim sözü haksız buldum, Zira Gazi istasvonunda iren bekleyenler İrenimizde oturacak yer bulmak zordu. Çiftlik yoluna Cebeciden hareket e denler arasında ? kadın, 2 erkek konu masına kulak misaliri oldum. Birisi Aş karalı, diğeri Ankaralıya misafir olduğ anlaşılan bu iki aileden şunları dinledi! — Her pazar böyle Çiftlik kalabali olür, — Hattâ daha kalabalık, Sant şimdi? Bu saatte herkes evindedir. Saat 4-5 de sonra bu trenlere binmek zorlaşır. — Bu kadar güzel bir yer mi? *“ — Efendim, güzelliği pek güzeldi. Nur içinde yatsın; Atamız çiltiğ yaratarak Ankaraya başka bir güze lik verdi. Marmara sahilinde olturanir' Ankaradaki Marmararın şeklini ve vat yetini görerek bir Ankara birasını içme! için Çiftliğe gelir. Karadeniz uşaklarını! hemen hepsi: « şu bizim Mapavri A Karadeniz yüzme yarışında son safha I