14 Nisan 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

14 Nisan 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

ıZıengin Kadın gizlice şehrimi- zegiren ı Kadının malları zaptedildi Beyoğlunda oturan meşhur randevuculardan Madam Anjel işminde bir kadın mütareke se- lerinde İngilizlerin himayesine girmiş ve işgal orduları giderken kendisi de kaçmıştı. Fakat bu kadın son günlerde tekrar şehrimize gelmeğe muvaf- fak olmuş ve keyfiyet emvali metruke idarestine ihbar olun- muştur. Bunun üzerine Madam An- jelin Şişhanedeki eviyle sair emlâkıne ve bankalarda bulunan | 200,000 Hira kadar parasına vazi'yet edilmiştir. Madam Anje- lin ihbar olundauğu gibi seyrisefer nizamnamesine mugayir bir su- relte Istanbula girdiği anlaşılırsa hududu milli haricine çıkarıla- caktır. Müskirat dairesi yeni binasıma taştnıyor Müskirat umum inhisar mü- düriyeti yakında yeni binasına taşınacaktır . Bu bina evvelce Anadolu - Bağdat demir - yollar idaresine ait olan binadır. Mez- kür bina Anadolu hattının hükü- met tarfından mübayaası üzerine bedeli mukabilinde müskirat Ida- resine verilmiştir. Bir şirketin çok doğru bir teklifi Bir emlâk şirketi Galatasa- ray karakolu için bir teklifte bulunmuştur. Buna nazaran, şehrin çok güzel mahallinde kâin bulunan bu bina yıkılacak, bir kümı da yola kalbedildikten sonra, onun yerine muazzam bir bina yapılacaktır. Bu binanın bir kısmı hükümet devairi ola- rak tahsis edilecek diğer kısmı ve altındaki dükkânlardan kül- İyetli varidat temin edilecektir. Binayı vücude getirecek şirket muayyen bir zamandan sonra burasını hükümete terkedecek- tir. Anadoludan şehrimize umele akını başladı Bir kaç haftadan beri Ana- doludan şehrimize çok amele geliyor. Bilhassa Zonguldaktaki, Eereğli Ayancık gibi amele mu- hitlerinden daha ziyade amele akını vardı. Dün yalnız Ayancık ve Zonguldaktan 600 amele gel- miştir. h Bu işçiler burada bir iş oldu- ğunu zannederek bulundukları yerlerden geliyorlar. Verilen haberlere göre Zon- guldak kömür ocaklarında lüzum- ündan fazla amele vardır. İş Ücretleri çak düşmüştür. Romen darülfünunldarı 15 Nisanda geliyor Romen darülfünunlılarından mürekkep ( 60 ) kişilik bir kafile Nisanın on beşinci Salı' günü İstanbula gelecektir. Şehrimizde bir hafta kadar kalacak - olan bu darülfünunlılar şerefine Türk talebe — birliği tarafından bir çay ziyafeti tertip edilecektir. Emanette D TP ae eli Yalovada inşaat büyük bir faaliyelte ilerliyor Yalovada yapılan yol inşaatını tetkik etmek üzere birkaç gün evvel Yalovaya giden Emanet hey'eti fenniye müdürü Ziya B. avdet etmiştir. İnşaat büyük bir faaliyetle ilerlemektedir. Mnuhittin beyin ne vakil gele- veği belli değil Mezuniyet müddeti biten Şeh- remini va vali vekili Muhittin Beyin nezaman geleceği hakkın- da henüz resmi — hiçbir malümat yoktur. Mumaileyhin hastalan- dığı veya ansızın geleceği zan- nedlimektedir. ticarethanelerde tasfiye mu- amelesi mayıs birde bitecek Birçok ticarathaneler tasfiye için ticaret odasına muracaat et- mektedirler. Bu tasfiye müracaat- larının ekserisi kışlık mallarda tenzilât yapmak içindir.. Bu ti- carethaneler tenzilâtlı şatışları devam edecektir. Bütün faaliyetini terkeden ticarethane bir kaç taneden fazla değildir. Ticaret odası kışlık mhllarda tenzilât icrası için nisan nihaye- tine kadar bir mühlet vermiştir. Alurların eftişi Bütün devairi belediye bay-5 tarları dün Emat baytar müdü- rü Esat Beyin riyasetinde toplan- Mahkemelerde Nerminbarda Ahmerli öldüren Zatinin davası Nerminbarda marangoz Ah- met efendiyi bıçakla öldüren Zatinin ve yalan şehadette bu- lunanmakla maznun - olan Avnal Beyin muhakemesine dün ağır- ceza da devam olundu, Evvelce şahit olarak dinlenen Agop ve Yaşar tekrar dinlen- diler. Bunlar Zatinin Avniye ben adam vurdum nereye kaçayım dediğini duyduklarını töylediler. Bar sahibi Sadi Beyin istinabe suretile alınan ifadesi okundu. Bu ifadede Sadi B. “Zâtinin vak'a gecesi barda olduğunu ve öteden- beri içki içtiğini , bildiriyordu. Şahit ocakçı Cemal ifadesinde vak'a geceşi Zatiyi OCâğin yanın- daki muslukta mendilini yıkar- ken gördüğünü söyledi. Şahit Bayram; “Ahmedin yanına Zati gitti çıkar paraları dedi, oda al a beyciğim derken, Zati elini bir kaç dafa kaldırdı ve indirdi Ahmedin bu esnada “Ah beni yak- tın,diye bağırdığın! İtittiğini , söy- leci. Okunan ehlivukuf raporunda tevkifhaneden yazılan mektubun Zatiyeait o!duğunu bildiriliyordu. Avninin vekili müekkilinin Da- rülfünün — talebesi — olduğundan bahsedrek - tahliyesini tstedi, Makkeme mumalleyhin 150 lira kefaletle tahliyesine ve mu- hakemenin 22 Nisana talikina karar verdi. mışlardır. Bu içtimada ahırlar ta-| Kıçkonelik yüzünden karısını limanamesinin her tarafta ayni tarzda tatbikını ve bu husustaki tahkikatın her yerde aynı şekilde cereyanını temin edecek mukar- rerat ittihaz olunmuştur. Ahırlar hakkında ki talimatnamenin ta- mamli tatbiki için ahır sahiple- rine son ve kat'i olarak verilen mühlet Haziran nihayetinde bite- | cektir. Bu müddetin hitamında talimatnameye riyeyet etmeyn ahırlar kapatılacaktır. serrutHesess —— Türkiye ve - İstanbulda nahiye teşkilüli Dahiliye vekâleti tarafından hazırlanan projede bilhassa na> hiye teşkilâtına ehemmiyet veril- mektedir. Hükümet, Türkiyede yeniden 1500 nahiye teşkil ede- cektir. Yeni nahiyeler , öyle bir merkezde bulunacaktır ki köylü bir kaç saat içinde işini bitirebi- lip köyüne avdet edebilecektir. İstanbul vilâyetile şehremane- tinin teşkilinden sonra yapıllacak yeni idare teşkilâtı neticesinde İstanbulda tam teşekkülü & nahi- ye teşkil edilecektir. Düyunu umumüiye binasının eşyası Eski Düyunu umumiye bina- sının hükümete teslim Müamelesi bir müddet daha uzayacaktır. Bina dahilinde mevcut eşyadan bir. kısmı Parise gönderilmek üzere ihzar edilmiştir. Bir kısmı hükümete devredilecektir. — Sabık Avuslurya başvekili Viyana, 13 (A.A) Sabık Başvekil Mosonyö Se- ipel biristiyan sosyal fırkasın- dan çekilmiştir. vuran Rizanın davası Karıtı Saniye H. rm katka- narak öldüren Şöför Riza ile şeriki cürmü —amele Cemalin müuhakemeleri dün — agır cezada görüldü. Şöför 'Riza karısını Halil İb- rahim isminde bir Şöff"d"' kis- kandığım ve onunla münasebette bulunduğunu ve vak'a gecesi sarhuş olduğu için we yaptığını bilmediğini söyledi. Şahit Saniye H, “Riza eve geldi karıs! ile kay- ga etti ve bu emada bıçakla onu vurdu, ben Cemalden yar- dım istedim, gelip kurtarmadı., dedi. Diger şahitler, Saniye Hun bir kaç erkekle münasebette bulunduğunn - söylediler: Müddel umumi Bürhan B. Cemalin mevkufen muhakemesi- ninidevamını istedi. Heyeti- Ha- kime bu talebi Jkabul etmedi Bürhan B. iddianamesini oku- du ve mürrimiyetine karar ve- rilmesini talep etti. Dava k:':r için 2? Nisana talik edildi. ——— .— Hayvanlarımız! islahı için Baş vekâlet İstanbul vilâyeti dahilindeki — hayvanatın - İslâbı için 8,000 liralık beygir hediye etmiştir. S Yi Romanya kraliçesi gidiyor. Bir kaç'gün evvel Suriyeden | gelerek şehrimize misafir olan Romanya Kraliçesi bugün Bursaya | gidecektir. Kraliçeye Romanya sefaretinde iki — zatta Tıfakat etmektedir. Kraliçe Burstadan avdetinde Romanya vapuriyle doğru Köz- tenceye hareket edecektir. |Poliste Bir. genç gine aşk yüzünden intihar etti Bebek korusunda bir intihar vak'ası olmuş, 18 yaşında bir genç kendini öldürmüştür. Arnavutköy polis merkezinin yaptığı tahkikata nazaran hadi- se şu suüretle olmuştur: Kadıkö- yünde Pazar yolunda Mısır çar- gısı karşısında bir kundura ma- gazasının sahibi olan Bedros efendinin oğlu Haçik dün akşam saat 20de Bebek korusuua gel- miştir. Haçik; koruda bir müd- det dolaştıktan sonra fotoğraf- cılar tarafından kullanılan Siya- nür isminde zehirli bir madde içmiştir. , Haçık zehri içtikten sonra can acısından haykırmağa başla- mış, etraftan yetişilerek Ameri- kan hastanesine gönderilmiştir. , Haçık; hastahanede ölmeden evvel “bir kız sevdiğini, onun için kendini zehirtediğini söyle- miştir. Dün 24 — saalle — bir , , harsızlık — vak'ası oldu 24 saat zarfında şehrimizde yalnız bir sirkat vak'ası olmuş- tur. Beyoğlunda Aynalı çeşmede madam Amelyanın evinden bir acem halısı çalınmıştır. Tahkikat yapılmaktadır. Bir dikkatsizlik beş lira ile ödenir mi? 1526 numaralı otomebil Gala- tada hamal Nuriye çarparak ko- lundan yaralamış, hamal Nuri de bir. yumrukta — otomobilin 5 Tiralık bir camını kırmıştır. Şöfor Abdülkadir ve hamal yakalan- Miştir. 16 yaşında bir çocuk moto- sikletten düştü Dün Kasımpaşada bakkal Ali efendinin oğlu 16 yaşında Hay- dar motörcü Mehmet (efendiden getmek üzere aldığı motosiklet- ten düşmüş, ağır surette yara- lanmıştır. Üsküdarda üç kişiarasında şiddetli bir arbede Üsküdarda Atlamada sebzeci Küzım, arkadaşı Mustafa ve tandalcı Osman arasında bir kadın meselesi yüzünden bir arbede olmuş, bu 3 kişi tokat tokata, yumruk yumruğa gel- mişlerdir. Kavğa birdenbire alev- lenince bir kama da çekilmiştir. Kavğa edenler polis geldi- gini görünce kaçmışlar, yalnız sebzeci Kâzım yakalanmıştır. Diğerleri aranmaktadır. Kovğa yüzünden dün iki cerh vak'ası oldu Dün biri Ayasolyada diğeri Pazarında olmak üzere iki Carh vak'ası olmuştur. Ayasof- yada Divanyolunda bir gazinoda içki içen Galata gümrüğü tahrirat kâtibi Kâmil efendi ile şöför Ah- met efendi arasında kavğa çık- mış, Kâmil efendi bıçakla kası- ğından yaralanmıştır. Balıkpazarında kayıkçı Fotik; pazar kayıkçılarından Aptullah ağayı müşteri almak yüzündan çakı ile yaralamıştır. | Müteferrika Şikağo genç kızlar himaye cemiyeli reisi Suriye, Kudus ve daha bazı yerleri gezdikten sonra Ankaraya giden ve bir kaç gün evvel şehrimize gelen Şikago genç kızları himaye cemiyeti reisi madam Fregari ile mezkür cemi- yet azasından madam Kasel dün kadınlar birliğini ziyaret etmiş- lerdir. Bunlar hadın ve çocuklar hakkında tetkikat yapmakta olup bilhassa Ankarayı çok beğen- diklerini söylemektedirler. Rüsumata yeniden 10 motör celbediliyor Kaçakcılıkla mücadele — ve bunün izalesi için Rüsumatın noksan olan vesaitinin itmamına çalışılmaktadır. Rüsümat ida- resi tarafından Avrupaya sipariş olunan beş motör bundan üç ay evvel şehrimize gelmişti. Bu beş motör kifayet etmediği için idare 10 motör daha getirtecektir. Bundan başka kaçak mal ihbar eden ve “ya yakalayan memurlara verilda ikramiyenin de tezyidine karar verilmiştir. Halie şirketi memurların- dan 18 kişiyi çıkardı Haliç Şirketi 18 memuruna işten el çektirmiştir. Bu memurlar haksız. olarak | işten çıkarıldıklarımı iddia ettik- lerinden Şirketin komiserliği ta- kibata başlamıştır. Vaparenlar urasındaki ra- kabetin izalesi çareleri Vapurcular arasında reka- betin azalması için bir komls- yon teşekkül etmiştir. Bu ko misyona Furtin zade Murat ve liman şirketi müdürü Hamdi Beyler inlihap edilmiştir. Ko- misyona önümüzdeki Çarşamba günü toplanarak bazı hususat hakkında görüşeceklerdir. Ticaret - odalarından bazıları lüğvediliyor İktisat uekâleti bazı ticaret odalarının lâğvıne karar vermiş- tir. Şehrimiz de dahil olduğu halde bilumum ticaret ödalarına birer tamim gönderilerek — bir senelik — faaliyetleri hakkında birer rapor talep olunmuştur. Sanayi köngresine gidecek murahhaslar 22 Nisan Ankarada toplana- cak olan Sanayi kongresine, şehrimiyden seçilen umum Sanayi murahasları, 20 Nisanda şehri- mizden hareket edeceklerdir. Sanayi birliği kâtibi Nazmi Nuri B.debu kongreye iştirak edecektir. —X Bir eczanenin alt katı yandı Şehzade başında — tramvay caddesinde Karabet veledi Kir- kor efendinin oturduğu 121 nu- mâaralı iki katlı kârgir eczaci dükkânından ateş çıkmıs yalmız alt kısmı yandığı halde bastiril- Mığştır. Yangının esbabı tetkik edil- mektedir. Kalp sektesinden - vefat Dün Galatada Kalafat cad” desinde kaynakçı Ali '"'_'M dükkânına gelen Kasımpaşada oturan 'kazancı Ahmet usta sektesinden ölmüştür. eĞ