29 Mart 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

29 Mart 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Kayseri Türk ocağında Kayseri 28 (A.A.) — Bu- gün Türk ocağında belediye heyeti, mali müessesat di- rektörleri, tüccarlar ve halk mümessillerinin — iştirakile bir içtima yapılmıştır. İçti- mada Cumhuriyet merkez Bankasına hisse senetleri kaydina başlanmış ve kaydi hususunda her - sınıf halkın arzularını tatmin için bir komile teşkil olunmuştur, Komite faaliyete geçmiştiir Vilâyetlerde müntehibisani seçmesi Denizli, 28 (A,A) - Acı bayam kazasında da dün müntehibisani seçmesi bit- miştir. Bütün vilâyetten 571 ikinci müntehip çıkmıştır. 113265 erkek — müntehip tesbit olunmuştur. Buna na- zaran Denizli altı meb'us çıkaracaktı Silifkede elektirik tesisatı Silifke, 28 (A.A) - Silif. keden geçen Göksu ırmağın- dan elektirik kudreti - istih- salile şehrin tenviri, tazyıkla filtre edilmiş su tevzi ve fazla kuvvetinde sanayide istimali için, İstanbul da- fülfünunu müderrislerinden mühendis — Burhanettin ve muavini Besalet Beyler- le Profespr M. Düsyo'nun Burada yapdıkları - fenni tetkikattan müsbet neticeler alınmıştır. Bu — eşebbbsün bir an evvel fiile çıkması için hususi idare ve bele- diye — bütçelerine” mühim miktarda tahsisat konulmuş turr Yakında inşaata baş lanacaktır. Alman-Avus- turya itilâfı Moskova, 27 (A.A.)— Al- man-Avusturda — itilâfından ve Fransa ile İngilterenin bu mes'elevi Cemiyeti Akyama havale etmek hususundaki kararından bahseden İzves- tiya gazetesi diyor ki: Bu hareket Versay muzafferle- rinin iki devlet münaseba- tına açıkça müdahelesi ve bâkimiyetlerinin doğrudan doğruya ya ihlâlidir. İtilâfın — Almanya — ve Avusturya tarafından yapı- lan taahhütlere — mugayır olduğu hakkındaki iddia ise asılsızdır. Çünkü ne Versay muahedesi ne Trianon mu- ahedesi ve ne de 1922 ce- nevre protokolu bu gibi gümrük — itilânamelerinin aktini menetmiyor. Fakat M. Briand her halde oldukça makbul delâile malik ola- cak ki İngiltere hariciye na- ziri — bu fitilâf — aleyhinde bulunmağa ikna etmiştir. M. Brianıl birçok defa bu nevi mahalli itilâfagame- ler lehinde bulunduğu halde Almaeya Avusturya itilâfını protesto ediyor. Bundan an- laplıyorki M. Briand yalnız kendi idaresi allında akto- lunan mahalli itilâfnamele- | İrmak -Ereğli hattı Çankırı, 28 (A.A) — Ir- mak - Ereğli hattında bugün den — itibaren Çankırıdan Ereğliye doğru ray ferşiya- tına — başlanmıştır. Yirmi güne kadar Aysaıay istas- yonuna varacaktır. Her tarafta kar yağıyor Denizli, 29 (A.A.) — Bu gebe hava birdenbire soğu- muş ve dağlara kar, ovalara da yağmur düşmüştür; Yağ- mura ihtiyaç olduğundan ya Bıştan çifiçi sevinmişlir. Mügla: 28 (A.A.) — İki gündür yağan yağmur gece kara dönmüs ve Muglaya civar dağlar karla görülmüş- tür. Kar serpinti halinde Muglaya da düşmüştür. 'Ha- va soğuktur. Edirne, 28 (A.A) — Kar devam ediyor. 15 santimi geçmiştir. Soğuklar şiddetle hüküm sürmektedir. Mugla, 28 (A.A) — Öğle zamanı tekrar kar yağmağa başlamış ve iki saat kadar devam etmiştir. Kar durduk- tan biraz sonra erimiştir. Hava soğuktur. Yağmur tütünler için nafi ise de soğuk meyva ağaçla- rına dokunmuştur. Ankara, 28 (A. A) — Bugün yağmur yağmış ak- şama doğru kar düşmeğe başlamıştır. Silifke iki meb'us çıkaracaktır Silifke, 27 (A.A) — Vi- lâyet müntehibisani intiha- batı neticejenmiştir. Her ta- rafta Cümhuriyet Halk fır- kası namzetleri — ittifakla seçilmiştir. Tesbit edilen nü- fusa nazaran vilâyetten iki meb'us çıkaçaktır. Davet İstanbul Futbol Heyetin- den: 29 Mart 931 pazar günü aşağıda esamisi yazılı spor* cuların levazımlarile beraber saat 16 da Taksim stadyo- müunda hazır bulunmaları: Fenerbahçeden: — Zeki, Fikret, Muzaffer, Reşat, Ga- lalasaraydanı Burhan, Mi- tat, Rebii, Mehmet Salim, Celâl,Vefadan: Saim, Hüsa- mettin, Beşiktaştan: Hüsnü, Halis, İstanbulspordan: Ha- san Beyler. Tabancayla İntihar etmek istemiş Dün şehzade başında Millet apartumanında oturan Celâl isminde biri intihar kastile Tabanca ile kendini yaralamıştır . Sadettin efendinin Marifeti Kumkapı Nışancasında oluran Safiye H. evine gi- derken zevci Sadettin ef, kendisine bir el silâh ata- rak kaçmıştır. Polis Sadet- tin efendiyi aramaktadır. ri şayanı kabul görüyor. İngiliz-Fransız proteste- su Avrupa Birliği müteşeb- bislerinin mahalli itilâfna- meleri ne suretle |telâkkı et. tiklerinin en bariz bir delil dir. (biriuci sahifeden devam) hakkak olarak takdir buyur- dukları veçhile iki memle- refahlarına mütevakkıf ol- duğuna kani bulunan İran hükümeti ve milleti iki mil- | let birleştiren dostluk bağla- rının sıkılaşmasına müessir bir surette yardım için her zaman Türkiye ile kuvvetli bir tesanüt hissinin asarını ibraz etmişler ve aynı za- manda iki memleketi yek- diğerine bağlıyan iktisadi münarebetlerin tesis ve tak- viyesi suretile mütekabil menfaatlerini temine her za- 1 an çalışmakta bulunmuş- lardır. Zatıdevletlerine şerefyap — olduğum veçhile bütün mesaimi memleketle- rimizin arasındaki dostluk ve iyi anlaşma münasebet- lerinin inkişafına sarfa mun> hasır olan ve mufahham hükümdarım tarafından te- nezzülen ifa buyurulan tali- mat yüksek vazifemin ifa1 için bir esas teşkil edecek- tir. Evvelce bn güzel mem- lekette hoş ve uzun zaman- lar geçirmiş olduğumdan ve Türkiye ile İran arasında iyi ahenk bağlarının gittikçe mükemmelleştiğini görerek en şedit arzum bulundu- ğundan bana tevcih olunan yüksek vazifeyi muvaffaki- yetle ifa eyliyebilmekle pek müftehir ve son — derece mes'ut olacağım. Vazifemin ifasındâ gerek Zatidevlet- lerinin hayırhahane muza- heretlerine gerek Cümhuri- ye hükümetinin muavenetine istinat edeceğimden ümitvarım. Reisicumhur Hazretleri' arzile İranın yeni sefiri ketin yükselmesinin kendi | ı reti nin cevaben irat buyurduk- ları nutuk berveçhiatidir. Büyük elçi hazretleri. İran Şehinşahı Alâhaz- humayunun Zati âli- lerini nezdime büyük elçi tayin buyurduklarını bildi- ren mektubu memnuniyetle aldım. Selefiniz Eşref Mirza Mehmet Ali han Furugi Hazretlerinin vedanameleri- ni de alıyorum. Alahazreti humayunun — hakkımızdaki duygularından ve Türk mil- letine karşı olan iyi temen nilerinden mutahassıs oldum. Zatı humayunları hak- kında ayni temennileri bes- lemekteyim, iki memleketin arasında dostluk bağlarının gittikçe kuvvetlenmesini ben de hakiki ve samimi olarak arzu etmekteyim. Cümhu- riyet hükümetinin de iki memleket arasındaki iktisa- di münasabatın ve karşılıklı menfaatlerin ve dostluk bağ larının kuvvetlenmesini ha- kiki bir surette arzu ettiğine ve mesailerini bu gayeye tevcih eylediğine i1timat bu- yurabilirsiniz. Uzun müddet Türkiyede ikamet ederek Türk mille- tinin İran — milletine karşı olan temayül ve muhabbe- tini yakından müşahede ve takdir buyurmuş olan zatı âlilerinin bu yüksek vazife- ye tayinlerinden dolayı de ayrıca memnunum. İki millet arasındaki dostluk rabıtala- rının daha ziyade inkişafına matuf olacak — mesainizde muvaffak olmanızı temenni ederim. —Bu hususta gerek benim — gerek Cümhuriyet hükümetinin muzaheret ve muavenetinden emin olabi- lirsiniz büyük elçi Hazret- leri.. — Açıkgözler İBORSA | Poliş takibat yapıyor Bazı kurnazlar, Ticaret Odası hesabına bir çok müesseseleri dolandırmakta- dırlar. Bu sahtekârlar, do- landırdıkları — müesseselere birer de sahte makbuz br rakmaktadırlar. Son günlerdeki şikâyetler üzerine polis tahkikata baş- lanmıştır. Yapılan tahkikat neticesinde bu kabil dolan- dırıcılıkların üç dört ki- şiden — mürekkep bir şe- beke tarafından yapıldığı anlaşılmıştır. Bu sahtekâr- lar heyeti azasının bir iki güne kadar elc geçeceği tahmin edilmektedir. Şimdiye kadar bu usul- le dolandırılan müesseselerin adedi pek çoktur. Bunu nazarı dikkate alan ticaret Odası, keyfiyeti — tacirlere bildirmiş ve müteyakkız bu- lunmalarını tavsiye etmiştir. Kavga başlanğıcı Dün Sirkecide hahal ve arabacılar arasında ufak bir kavga olurken zabıta yetişerek önünü almıştır. Ardaşın annesi aklını mı kaybetti Geçen gün Gülhane Par- kı önünde 8 yaşlarında ga- zete müvezzii Ardaşın Tram vay altında kalarak feci su- rette öldüğünü — yazmıştık. Bu hadisenin tahkikatına müddelumumi — vuavinlerin- den Niyazı B. memur edil.- miştir. Ardaşın annesinin aklını kaybettiği söyleniyor. Esham İş Bankası — 8,48 | Terkos 20,— Anadolu — 17,30 | Çimento Ar. 18,50 Reji 10,50 | Ünyon 25,50 Şir. hayriye 16,30 | Şark dey. — 2,15 Tramvay 55,— | Balya 4,80 Umami sigo. 10,— | Şark m.ceza 3,25 Bomonti — 35,— | Teleton — 21,— Çek fiatları Londra — 1080,— | Praz 15,90 Nüyork — 0,47,23,— | Viyana —— 3,35,- Paris — 12, Madrit — 4,48,50 Milano — 9,01,— | Berlin — 1,98,— Brükset — 3,38,— | Varşova A2i Atina 26,40 | Puşte 2,60,75 Cinerre 2,45,12,50 | Bükreş 79,30 Sofya 65,— | Belgrat — 26,85 Amst. — 1,17,62,50 | Moskova —— 1088 Nukut kuruş kuruş 1 isterlin — 1032,— | | gilin Av. 3l,- 1 dölar 212,25 | ! Pezeta Z3,— 20 1. frsz. 168,— | ! mark 5l,— 20 liret — Z— | ! Hoti ;ı-— 20 1. Belç. 119,— |oi 2 ;"":h'.ç' ;" 20 dinar — 76,— 4 isyiç. Sö,— | 1 çermoveç — — 39 leva Si— Di aitin — 915,— 1 florin 85,— |1 Mecidiye 52,— 20 kür.(çek) IZ7,— | 1 Banknot 260,— SELÂNİK BANKASI Sermayesi Tarihi tesisi: 1888 Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Frank Merkezi idaresi: İstanbul Türkiye'deki şubeleri: Galata, İstanbül, İzmir, Samısım, Adana, Mersin Yunanistan'daki şubeleri: Atina, Selânik,Kavala İzmir, (Hususi) - Bayın- dır muhasebei hususiye me- muru Alâeddin beyin tagay- yüp etmiş ve muhasebei hususiye — tahsildarlarından Murat, Nuri, Recep ve Tevfik beylerin tevkif edilmişlerdi. Alâettin bey henüz bu- hanamamışlır. Zabita müte- madiyen taharriyat ve taki- bat yapmaktadır. Gitmesi ihtimal” dahilinde bulunan her yere' malümat verilmiş ve tevkifi bildirilmiştir.j Alâettin beyin ve kısmen de arkadaşlarının muhase- bei hususiye — parasından zimmetlerine — geçirdikleri paranın miktarı on bin lira raddesindedir. Hesabat he- nüz lâyıkile tetkik ve tayin edilmemiştir.” Tetkik: twı ta- miki takdirinde bu rakkam- ların daha yükseleceği tah- min olunmaktadır. Zimmete para geçirmek hâdisesi 1927 senesinde baş- lamış ve şimdiye kadar ma- hallindeki rüesayı mülkiye ve alâkadarların hiç te nazarı dikkaitine çarpmadan böyle- ce devam edip gelmiştir. Alâeddin bey bu müddej zarlında; kendi sınıfı ve em- Anonim Şi Sermayesi: 25.000:000 Frank Merkezi idaresi: Paris, Budro (Boudrean) Sokak No. 9 , Şubelen': İstanbuL Galata, Voyvoda Caddesi No-İ' «Harbin «Mukden — Bilcümle Banka Muamelâtı ££ j Hesabatı riye küşadı — Vadesiz ve vadeli m-di:ıt—Tıs:ıl"'“f sandığı—M skükâtı ecnebiye, kambiyo, esham ve tahvilât alım ğ mi—Senet iskontosu —Esham ve tahvilât bedellerinin lahsılivaı ve sirküler itibar mektupları — Esham ve emlia üzerine avans © elinecb Emekleremt üzerine kredi cilk müuhafazası vesaire. Doyçe Oriant Bank 'l Deutshce Orietn Bank İstanbul çubesinin müceddeden küşat oluna9 bodrum katına mükemmel dairesinde ehvendir. — Arzu Aşirefendi Bir suiistimal Alâettin Bey on bin İirayı bar- larda yemiş bitirmiş Nazarı Dikkate Gerek İstanbul ve gerek taşrada gazete- leri bulamadığınız takdirde Yegâna müracaat mahalli - Boğaz — Umum bayilik merkezi Ankara caddesi Orhan B. han, Bayi: SELÇUK Bank Franko Aziyatik müzeyyen kasalar vazolunmuştur. edenlerin caddesinde karşısındaki bankaya müracaatları lâzımdır. sali memurların — vaziytli ile kabili' kıyas ı-ılııııyıelk şekilde zevku sefa ediyiiı fazla sarfiyat yapıyor,kumâ” oynıyormuş .. — Ailevi sarft yatı da çok yüksekmiş .. Bir tün bunlardan başka, Ali” ettin bey hususi bir otom0” bile de malikmiş . İşin teessüre şayan ciheli yukarıda da işaret edildiği veçhile, bu gayritabii ahvâ' lin senelerdenberi devam &" mesi ve mahalli mamu! mülkiyenin bu hususa dikkâl etmemesidir Ünyede iki kadın bif kadını yaraladı Ünyenin Örmeli köy!njc iki kadın bir tarla mes'elt sinden diğer bir kadını bi ile kafasından ağır suretl yaralamışlar ve mecruh İl gün sonra vefat etmişti" Katiller derdest edilmi; dir. ağa aynı köyden Ahmedi kaburgasını kama ile parç İamış, — zavallının — fe dına zabıta tarafından şilerek — carih ve adliyeye irketi Telgraf adresi : Frasiabırık Ş Telcfon: Beyoğlu ıuı.:-1" | Posta kotusu: Galata No« * * sati: küşadı — Esham ve tahv ve Fiztlar Bahçekapı'da Vakıf han Yeni