13 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

13 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

Asrnatika Mektebi ka, beynelmilel izdi miyet kazan eski eserlerin ehemmiyeti izahtan varesle kadar medeniyet acak şikârdır. ve karşt- asarıatik niyet ve bugün lerini oynadığı İletler asında ve- htirası oynamıştır. İskenderikebirin Alm tarafından Abdülha- ilti- için, nya impe » yapılan meşhurdur. © zamanki rica ve Bu merx"- kıymetli Bey ma: elede üze müdürü Hamdi serhumun — yararlığı her şlerin ürlü cesaret ve sita- fevkindedir. Y İnız, şu varki asar- şöyle veya böyle drak etmek maz. Ti hiç hiç bir çini, eski bir Kompet veya yel mezar, bu hususta an olmiyan ede o şahıs ifade de, allâme olsa! ayılı lamak, hangi dan a eserin oldu kıyın debilmek kalma İah... lin hududu ha- Asa; sene atika mü- hassıslığı ri; hem de çok uzun seneleri öldü recek kadar hususi mesa- bir şubesidir. — Tabil işi başara- iye ihtiyaç gösteren san'at dir ki böyle bir bilmik olarak çalışmakla temin kı- lmamaz. Herkes, te tarihi okumakla — ne müz. müzelerde memur san'at kitapla yazılan bilebiliyorsa, elerd ve hafriyat esnalarında kul- da âhibi ya olurlar; Esas mu- alanla ayni nisbett utta olmazlar! plardan malüm ve hakkında fi , Halbuki, bir hiç ' I Tahkikatı | | İ ŞEHİR HABERLERİ | Yangın Raporu Bitti Çatalca yangını Jandarma dairesince hazır- lanmıştır. Bu rapora göre Ozman efendinin dükkânın raporu yangın, da bulunan gaz, benzin ve sair mevaddı müşteilenin ted- birsizlik tmesinden neticesinde — iştial e ileri gelmi nazaran yangında iki otel, fiırın, bir telgraf- ne, müftülük dairesi, yir- ân ve dört ev anlaşılmıştır . ahmer reisi Ali pa- şa dün vali muavinini ret ziya ederek harikzedelerin müşkül olup ol- Vali vaziyette madıklarını sormuştur . muavini bey, harikzedelerin muavenete olma- muhtaç | | İ | İ | dıklarını evi yananların an- cak 3 aile olduğunu bildir- miştir . Roza Ihtiyar yahudiyi öldü- renler Roza isminde iht öldürmekl, bir yar ahudiyi maznun Mehmet ve ey- manın muhakemesine baş- lanılmıştır. Vaka şöyle olmuştur ! Roza Beyoğlunda Tünel başında oturmaktadır Bir gece Mehmet ve Sü- yahudinin girmişler ve kendisinden 50 leyman evine Yahudi ga kemik- kırmışlardır. Maznun- istemişlerdir. j | Jar daha bir kaç sirkatten vermeyince kabur lerini mevkuf — bulunmaktadırlar. Dünkü celsede şahit- talik bazı ler dinlenerek dava olunmuştur. konmamış kullanı- kendini ilmi teşhis bir kitabe v.s.için lacak orada Demek yetişmiyen ve | gösterecektir. olu- yorki alaydan ve ilim gözile eşyayı müd- rik zevata ihtiyaç vardı ihtiyacın i ticeve raptı bu bir İşte, surette ne Çin, yegâne çare asarıatika Maarif mevzuu mektebi açmaktır. vekâleti — erkânı, lâyık ehemmiyetle şılamalı, tetkik etmeli- « Bu gibi mes'eleler par- olduğ nutuklarla değil, karar tatbiki ve ka ’ yapılabil: arların 'ırmj ın Halk Diplomatı Karagöz - velndi Ki bir evimiz galiba? ler — Ziraat Şehir Meclisi Dün Top landı Dünkü İçtima çok cansız ve sönük bir şekilde geçti Dün şehir meclisi mutat içti cansız geçti. Daimi du ve kabul edildi. Yalnız encümenden gelen imamı aktetti. İçtima çok zabıtlar okun- ikinci celsede maarif encü- meninden gelen me—ızıepıerm tamiri ve yeniden yapılacak mektepler hakkında hazırlana mevzunu gelmesi yüzünden gelecek Bunun Maarif müdürü içtimaa n rapor içtimaın en mühim Beyin içtimaa geç tehirini mecburiyeti hâsıl oldu. Ve meclis önümüzdeki perşembe günü toplan- mak üzere dağıldı. İtfaiye resmi | Tenzil talebi reddedildi | Sigorta şirketlerinin be- lediyeye verilecek olan itfaiye resminin artık halktan alm- miıyacağını yazmıştık, Sigortaların bunu kabul ettiklerini, — fakat, 5 olarak alınma . itfaiye resminin'" ması için müzakere ve teşe- bbüslerde bulunduklarını da ilâve etmiştik. Sigortacıların, 5 e edilmesi husunda ki itfaiye tenzil talebi, iktisat vekâletince, son defa olarak reddedilmiştir. Tramvay şirketi Üstü kapalı bekleme mahalli yapacak Tramvay resminin şirketi, mu- kavelesi mucibince muhte- Flif yerlerde üstleri kapalı bekleme yerleri yaptırmağa Fakat birçok yerlerde yaptırma: mecburdur. bunları mış bulunmaktadır. Belediye şirketler komi- serliği, son defa olarak şir- kete ihtaratta bulunmuştur. Bunun üzerine, şirk: hüdünü ifa edeceğini bildir- miştir. Bu şekilde inşa edilecek olan bekleme yerlerinin ade- di 30 dan fazladır. Kastenmi yakmış? Vicdan Hanımın muhakemesi Ahmet Beyin evinde ki- racı iken ev sahibine ada- veti yüzünden evini kasten yakmaktan maznun Vicdan Hanımın muhakemesine dün | başlanmıştır. | ağır cezada | Maznun Vicdan Hanım ken- İisine isnat olunan fili Dava şahit | | kalmıştır. İ in- kâr etmiştir. Kalabalığa bakılırsa, işler bankası 3 faizi kabul etmedi ki ketinde olduğu gibi Traktörsüz iş yapmayız! Bulgar Muallimler şerefine konser Şehrimizde bulunan Bul- bazı ve yortu münasebetile de Sen- muallinleri dün müesseselerini gar Bulgar siril kilisesini ziyaret etmiş- lerdir. Bulgar mektebi mü- dürü tarafından yapılacak bir program mucibince mi- safirler mektepleri ve tema. şaya değer yerleri gezeci lerdir. Mihmandarlıklarına ilk tedrisat müfettişlerinden Sıtıkı B edilmiştir. Bulgar tayin misafirler — lise hocalarile Darülfünun asis- tanlarından — mürekkeptir. ve içlerinde lisan muallim- leride vardır. Reisleri Fran- sızca muallimi M. Kaçef'tir. Bulgar misafirlerle konuşan Maarif müdür muavini Hıf- zırrahman Raşit B. meslek- daşlarının Türk maarifi hak- kında ciddi bir — alâka gösterdiklerini, Edirneden çok — müsait — intibalarla ayrıldıklarını, hattâ müsa- mere programlarını bile hif- zettikleri ylemiştir . Bulgar muallimlerinden 16 81 kadın 111 erkektir. ve üç muhtelif liseye men- supturlar. Şehrimizde 5 gün gün kalacaklardır . Erkek muallim mektebi müdürü Saffet bey dün ak- m mitafirler şerefine mek- tepte bir konser verdirtmiş- tir., Bu konserde Zeybek oyunları da oynanmıştır . Yeni bir mizah gazetesi “Bekri Mustafa, — ismin- de yakında haftalık bir mi- zah gazetesinin neşredilece- ği haber alınmıştır. bir iht Yeni edecek olan arkadaşımıza muvaffa- kiyet dileriz. yacı" tatmin Köylüler — Eğer dünyanın her memle. 3 ile para alabilsek Bir Grup Meyva alacak Bir ecnebi grupun mü- ötedenberi, Tür- kiye meyva 've meyvacılı- ğını tethik etmekte idi, tetkikat yaptıran bu gurup, Türki- çok — miktarda şekilde meyva ihraç etmek fikrindedir. Grup, burada iki cuda getirecektir. Bunlardan birinde, messilleri, Mümessilerine yeden ve muntazam imalâthane vü- doğrudan doğruya ihraç e- dilecek meyvalar ambalaj edilecektir. konserve yapılarak ihraç o- lunacak meyvalar temizlenip işlenecek nacaktır. Kooperetif Halk ve esnaf tenvir edilecek Yüksek ticaret mekte- binde halka mahsus serbes, kooperatif derslerine başlan: mıştır. Mektepte, bundan başka, halka, kooperatife dair konfranslarda cektir. — Kooperatif etmek istiyeni Diğerinde de,, ve kutulara ko- verile. teşkil re izahat ve- recekler, rehberlik edecek- lerdir. Ayni zamanda, Ticaret müdürlüğü de, esnafı koo: peratif teşkilâtı vücude ge- tirmeğe teşvik edecektir. Bu bususun için de e- naf cemiyetlerile temaslarda bulunacaktır, Esnaf cemiyetleri müra- kabe kaleminde bir koope- ratifçilik şubesi ihdası da dü- tünülmektedir. temini Ticaret odasından, neşri- yatla, halkı kooperatifçilik hususunda tenvir edecektir. Odanın neşriyat şubesi, bu münasebetle kooperatifçiliğe ait bir kitak neşredecektir. Dkonomidöpinans mec, muarıda, ko0peratifçilik için fevkalâde bir nüsha çıka- racaktır. Rus barsakları Rus Almanya barsak piyasalarını sarşmıştır. Eskiden barsak adedi. nin vasati fiatı 4Ö kuruştu, Simdi ise vasati fiat 25 ku- ruşa düşmüştür. Bizim senevi barsak is- tihsalâtımız, 1 milyon adet- tir. Bu münasebetle Rusların bizi barsak — ihracatın vaziyeti müteessir et- mektedir. Karagöz | L | Ve Karagöz — Ne yapıyor sunuz ağalar? Köylüler — Mahsulü çuvallıyoruz- mahsul nasıl ayrılır,nasıl ambalaj yap' Brrtami Ka!dınm Kabadayıları Şu Babıâli caddesinin garip bir hayatı vardır. Ne Beyoğlu caddesine benzer, ne Şişliye, hattâ ne de Edir- ne kapı sokaklarına... Bu sokağın dükkânların- dan, kaldırımlarından tutun da varıncaya kadar her şeyde ve her keste bir fevkalâdelik var. Hattâ garibi şuki bu kaldırımdan geçen yolcuların yürüyüşün- de bile bir “Vardakostalık, seziliyor. “Küçük dağları ben ya- rattım, gibi bakışlar “Çeki- lin ben geliyorum, gibi yürü- yüşler hep bu köhne Babâli kaldırımlarındadır, insanlarına Bir gün ansızın karşınıza sopalı bir adam çıkar ve sizden kendi kanununa göre hesap sorar. Başka bir gün, yazdığınız bir yazı yüzünden, üzerinize kap kara bir ağız açılır. On iki senedir bütün sa- dakatimle birgün aksamadan üzerinden geçtiğim bu cadde korkarım ki bana bir gün alçakça ihanet edecektir. İki gün evvel, bir yumruk yemiyeceğim ne malüm, demiştim. Ertesi gün iki kaldırım kahramanı, ha- kafama kikaten başımı yarmak tedi. Yarın bir kurşunla kal- bimi iş- delmeğe kalkışmıya- Fakat bunu bir an hatırımdan bile geçirmek istemiyorum Çün- kü bu günlerde düşündüğüm başıma geliyor. » Bildiğim, duyduğum ve gördüğüm “Babiâli, hikâye- lerini tekrara lüzum yok. Sıksık görünen bu ka- badayılar, çok iyi bilsinler- ki dere beylik devrini yaşamıyoruz. BURHANETTİN ÂLİ cakları ne malüm. Yirmi Nisanda Bulgar talebeler geliyor Yirmi Nisanda Balkan haftası için şehrimize gele- cek olan Bulgar muallim ve talebeler hakkında malümat vir lüyete Vilâvet, gelmiştir: misafirlerin — ibat€ edilmesini maarife bildir- Maarif müdürlüğü misafirleri lise ve muallimi mekteplerinde ibate ede cektir. miştir. Bu cümleden olmak üzer? dün gelen Bulgar muallit” ler grupu da muallim mek” tebine yerleştirilmiş ve i* şeleri temin edilmiştir. Köylüler Fak ulır a,, istandar edilir bilmiyoruz ki...öğreten