13 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

13 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

AUT | pıldi. KP LN deramez ı Fener 2- Şehrimize gelen Bulgar Leviski takımı dün ikinci maçını Fenerbahçe ile yap- mıştır. Güzel bir havada cere- yan eden bu maç hayli ka- labalık celbetmişti. Maça saat on altı buçuk- ta başlanmıştır. Sahaya ev” velâ Bulgarlar ve onları müteakıp — Fenerbahçeliler gelerek mutat merasim ya- Fenerbahçe — takımı şöyle çıkmıştı; Âli Cevat Reşat Zeki Ziya Fikret Sadi Şaban — Muzaffer Alâettin Niyazi Bulgar takımında” ise, hiç bir tebeddülât yapılma- mış ve Galatasaraya karşı oynayan takım çıkarılmıştı. Maça Fenerbahçenin hü- cumile başlandı. Daha onun- cu dakika hemen 18 - 20 pas — içersinde Bulgarlar aleyhine bir vuruş cezası verildi. Fener kaptanı ta- rafından çekilen bu ve bu- nu müteakip daha iki ceza vuruşu maalesef göle tahvil edilemedi. Nihayet Bulgar- lar aleyhine — verilen — bir penaltıyı Alâeddin Bey go- le tahvil etti. Ve bu suret- le birinci haftaym Fenerin sıfıra karşı bir golile bitti. İkinci Haftaym : Bu Haftaymda Fener takımı daha bozuk, Bulgar- lar ise daha düzgün ve hâ- kim oynıyprlardı. Trabzon Fındık alım satımı Trabzon, 11 (A.A. ) — Bugünlerde — findik alım salımı hararetlidir. Fiatlar yükseliyor. Mal bitmek üze- redi:. Yumurta — ihracatı da artmaktadır. Un ve misir fiatları düşüktür. Denizli'de Nafıa fazliyeti Denizli 12 (A.A) — De- nizli naftasının sekiz aylık faaliyeti — neticesi olarak Denizli Çal arasında 9,5 De- nizli Sarayköy arasında 7,5 Sarayköy Buldan arasında 5,5 Denizli Acıpayam ara- sında 12 kilometrelik şose ihale edilmiş ve bunların büyük bir kısmı yapılmıştır. Denizli - Saray arasında sekiz metre uzunluğunda bir betonarma köprü ya- pılmıiştir- Bundan başka De- nizli - Acıpayam arasında biri dokuz diğeri 6 metre a- rasında iki betonarme köp: rü ile 24 menfez ve Çal ci- varından Menderes üzerine bir betonarme köprü ile 18 menfezin ihalesi yapılmıştır Her tarafta inşaata sür"- atle devam olunmaktadır. Ayrıca - vilâyetin muhtelif semtlerinde 26,5 - kilomet- relik yolun tesviyei türa- rabiyesi yapılmış 25 kîîı?- metrelik şose üzerinde erasıı tamirat. olmuştur. e DO| Ş 1 Mağlü Haftaymin an beşinci dakikasinda Bulgarların bir akını Fenr müdafaasının çok fena oynamasında gole tahvil edildi. Fener takımı dün maal- esf şimdiye kadr oynadığı oyunların en fenasını oynadı. Haftaymin 35 cı dakikasında Bulgarların çok cansız bir akını da gene Fener mü- dafaasının bozuk - oynayışı neticesinde gol oldu Ve bu suretle bire — karşı iki ile Bulgarlar galip geldiler. Nasıl oynadılar Bulgar takımı — teknik olmamakla — beraber 'çok kuvvetli bir müdafaaya ma- liktir. For hattında şutörleri yoktur. Hepsi canla başla oynadılar ve azami derece muvaffak oldular. Fenerliler: Fener takımı- nın hemen — heyeti umumi- yesi bozuk oynadı. Dünkü oyunda ne Fikretin çalım- ları, ne Reşadın kesişleri ve ne de Zekinin şütü yoktu. Leviski Izmire gi- decek Leviski takımı İzmirde Altay ve Göztepe spor ku- lüpleri — tarafından İzmire davet edilmiştir. Leviski takımımın İzmire gidip git- miyeceği bugün anlaşılacak- tır. Leviski İzmire gitmediği takdirde Fener ve Galata- saray — takımlarile intikam imaçı yapacaktır- M. Siyamettin Baro İnihabı Serbes olacak İstanbul — barosu idare hey-eti intihabının 25 Nisan- da yapılacağını yazmıştık. | Simdiye kadar yapılan baro intihaplarında Halk fırkası namzet göstermekte idi. H. fırkası bu defada baro intihabı ile yakından alâkadar olacaktır. Yalnız doğrudan doğruya namzet göstermiyecektir. Fırk »: baroya benzeyen fikri teşekküllerdeki idare hey'eti intihaplarında, cemi- yel mensupları arzularının nazarı — dikkate — alınarak namzet gösterilmesine dik- kat edecektir. Barodaki arzu ve tema- yüllerin anlaşılması için icap eden — temaslara, başlanmıştır. Mektep Fırkaca Müderrisleri Ankarada toplanacak kongreye gidecekler Maarif vekâleti. bütün liseler ve erkek muallim mektepleri müderrislerini bir tamim ile, 11 Temmuzda Ankarada toplanacak kon- greye davet etmektedir. Kongrede, talim ve ted. rs işleri görüşülecektir. Bir üfürükçü Üç aya mahküm oldu Trabzon, 11 (A.A.) — Bir üfürükçü hoca üç ay | hapse mahküm olmuştur. Ünyon fransezde Dün bir konferans verildi Dün saat 18 de Ünyon- fransezde Belçika meb'us: larından ve Belçika harici san'at propağanda cemiyeti kâtibi M. Souts Pierard ta- rafından bir konfreans ve- rilmiştir. M. Pierard bu konferansında san'atkârların ve sanayi erbabının mesal ve gayelerinden bahsetmiş. tür. — Vâkıfane bir tahlili ihtiva eden konferansta pro- jeksiyonla bazı misaller de gösterilmiştir. Konferan, Belçika tica- ret odası salonlarında yapıl- Pi Odalar Kongre toplanıyor Mıntıka ticaret odası kongresi yarın Ticaret oda: sında akdedilecektir . Kongre üç gün sürecektir. Vilâyet ve kaza ticaret oda- sı murahhasları gelmişlerdir Evvelce de yazdığımız gibi bu kongreden Ticaret odasının talepleri üzerinde mukarre- rat ittihaz edilecek ve ihraç mallarımız hakkında bir rapor okunacaktır. #L z Sanayi birliği Dün bir içtima yapıldı Dün milli sanayi birliğin- de bir içtima olmuştur. Bu içümada ithalât ve ihracat eşyası hakkındki tevazünün sanayi üzerinde olan tesir- leri görüşülmüştür. İran hükümetinin ithalât eşyasını bir takım takyidata tâbi tutulmakta olduğunu yazmıştık. Bu münasebetle Acemistana mal ithal ede- bilmek için o nisbette mal satın almak lâzımdır. İşte dünkü içtimada İranın bu yeni vaziyeti hakkında mü- zakerelerde bulunulmuştur. İttihaz olunan mukarrerata göre evvelemirde — İktisat vekâletinden — bu haberin doğruluğu sorulacaktır. Ocakların devri Dün fırkaya emir geldi Türk ocağının Halk fır- kasma devri hakkında Halk Fıkası İstanbul metkezine dün bir emir gelmiştir. Devir muamelesine ya- kında başlanacaktır. Şoförler Ayın on sekizinde toplanıyor Bir aydanberi — intihap edileceği mevzuu bahaolan şoförler cemiyeti idare hey- eti hâlâ seçilmemiştir. Şo- förler ayın — 18 sekizinde toplanarak yeni idare hey- etini ntihap edeceklerdir. Tavukçuluk ve bah- çıvanlıkmektebi Yirmi iki Mayısta açıl- ması mukarrer olan tavuk. çuluk ve bahçıvanlık ser- gisine Anadoludan da birçok kimseler istirak edecekler. dir. Sergiye iştirak edecek- lerin tren, vapur vesair nak- liye vasıtaları ücretlerinden istifade etmelerinin temini için alâkadarlar tarafından İktısat vekâletine müracant edilmiştir. Nakliye vamta- lart — ücretlerinde tenzilât yapılması kuvvetle muhte- meldir. YARIN İki katil Dün muhakeme edildiler Beyoğlunda Musevi zen- gini Elyazar Ruso Ef, nin elli lirasını gasp ve kaburga kemiklerinin kırmak suretile ölümüne sebebiyet vermekle mazanun Mehmet ve Süley- manın “ÂAğırceza da muha- kemeleri görülmüştür. Heyeti hâkime şahit celbi için mu- hakemeyi talik etmiştir. Kakmalı silâh alacaklar Amerikalı bir mücssese Ticaret odasına müracaat ederek eski silâhlarımızdan almak istediğini bildirmiştir. Müessese daha ziyade kak- malı ıll_ılılır alacaktır. İntikam Davasına dün başlandı Ev sahibisi Ahmet efen- dinin evini yakmakla maz- nun Vicdan Hanımın mu- hakemesine dün Ağırceza- da başlanmıştır. Vicdan Hanım Ahmet Efendile aralarında hâsıl o- lan bir geçimsizlik yüzünden evi yakmak suretile intikam almak istemiştir. Maznun Hanım hâdise- yi inkâr etmektedir. Şahit te yoktur. Dünkü celsede hâdisenin — tenevvürü için davanın talikine karar ve- rilmiştir. Romen telgrafcılar Romen telgrafcılarının şehrimize - geldiklerini yaz- miştik. Telgrafcılar postahanede tetkikkatta bulunmaktadir- lar. Aym zamamada şehrin muhtelif semtlerini dolaş- maktadırlar. Dün postahanede şeref- lerine bir çay ziyafeti veril- miştir- Adliyemüsteşarı Mahkemeleri teftişe başladı Adliye müsteşarı Ferit B. dün Kadıköy Sulh mah- kemelerini ziyaret ederek teftişatta bulunmuştur. Alkol ve gençlik Galatasarayda bir kon- ferans verildi İki gün evvel şehrimize gelen Alman felsefe ve içümaiyat profesörlerinden Hernn Hert Steger Galatasaray konferans sa- lonunda — bir. — konferans vermiştir. Profesör ayni za- manda maruf bir içki aleyh- tarı — olduğundan dünkü konferansın mevzuunu “Al- kol ve gençlik, diye intihap etmiştir. Çarşamba — gecesi de Feyziati lisesinde felsefi bir konferans verecektir. Yeşil hilâl cem'yeti Alman profesörünün — şerefine To- katliyanda veya Turkuvaz- da bir çay ziyafeti tertip edecektir. Ayrıca Darük fünun emaneti de profesörle alâkadar olmaktadır. Pro- fesörden Darülfünunda bir konferans — vermesi - rica olunacaktır. Hernn Hart — streger Alman klübünde de hafta sonra memleketine avdet edecektir” Pis sular Halkalı ve Kırkçeşme suları da pis ve içilemiyecek evsafta olduğundar, bu su- ları içen mekteplere filtre konulması düşünülmektedir. bir konferans verecek! ve Hı’ (Birinci sayfadan devam) geçirmişlerdir. Bu müddet zarfında mütcaddit def'alar kavga etmiş ve barışmışmış- lardır. Fakat on gün mu- kaddem yaptıkları büyük bir kavgada Sürpik haman bohçasını kaparak Yenika- pıdaki babasının evine gel- miştir. Minasla kavga etti- ğini bundan böyle bir daha gitmiyeceğini ve onunla ya- şayamıyacağını kat'iyyetle söylemiştir. Babası Serkis Efendi ise gitmesini ve Minasla yaşa- masını tavsiye etmiştir. Bu- nun üzerine Sürpik sesini çıkarmıyarak babasının evin de kalmıştır. Paskalya mü- nasibetile büyüklerine hür- meti unutmayan Minasta tebrik maksadile — kalkıp kain pederinin evine gel- miştir. Birkaç gün misafir kaldıktan sonra güçhalle Sürpik ile barışmağa mu- vaffak olmuştur" Perşembe günü akşamı Minas, karısı Sürpiği alarak kadıköyündeki evine gitmek üzere evden çıkmışlardı. Minas, Aksaraydan tı- ramvaya binmeği teklif et- miş, Sürpik ise Nişanca caddesinden gezegeze git- meği istemiştir. Bunun üze- rine genç koca bilâtereddüt Sürpik Hanımı darıltmamak isin kabul etmiş ve koluna girerek Nişanca caddesin- den yürümeğe başlamışlar- dır. Nişanca caddesinin kahveler meydanına geldikleri sıyzada bir şeyden haberi olmıyan minası , sürpikil kolundan çıktığını görmüş ve ne oldun demeğe — vakıt kalmadan Sürpiği — sür'atli adımlarla Acem Mehmedin kahvesi yanında sokağa yürüdüğünü görmüştür . Oda yürümek istemiş, fakat adımını atacağı bir ande önüne Sürpiğin eski dosti Haçik çıkarak: — Nereye gidiyorsun? Demiş ve ününü kesmiş- tir. Minasin : —O benim nişanlim, sana ne demiş. Sanune, banane derken iki ateşli genç kavgaya tu- , buşmuşlardır, Onlar kavğa ededursun Sürpik bir gün evvel Haçik- le sözleştiği Nişancada deli Rızanın eski evine gitmiştir. Beride kavga eden Ha- çikte Minasa bir iki yum- ruk vurarak Minası yere devirmiş ve kaçmıştır. Dayaktan — sersemleşen minas güç hal ile kendini toplayarak polis merkezine gitmiştir. Meseleye vaziyet eden Kumkapı polis merkezi he- men faaliyete geçerek tah- kik ve taharriyata başla- mıştır. İki gündenberi devam eden taharri — neticesinde zabıta Nişancada ; oturan Galatalı Reşat, Şekip, Atam aralarında Arap Haydarı da Haticöde iş başında iken tevkif bitmiştir.İstievap neti- cesi Mevkuflar Sürpiği ka- çırmadıklarını, ve — şimdi de Rizanın eski evinde bu- lunduğunu beyan etmişler- dir. Zabıta bunun üzerine | ee 13 Nisan Serkiz efendinin kızı evi bastarak Sürpiği bulmuş ve — karakola — getirmiştir: Karakola gelirken tesadif eden muharririmiz Sürpik Hanımdan şu izahatı ah mıştır. — Beni zorla kimse ka- çırmamıştır. Minası sevmi" yorum, Haçiği seyiyorum onun için kaçtım; Oara önlerine çıkan annesine de dik dik bak- tıktan sonra — Ne var? Ne oldunuz ki beni arayıp duruyorsu- nuz diye haykırdı. Annesi de Ermenice bir şeyler — söyledikten <son a merkeze — girdiler. Zabita ifadeye nazaran kaçırılmış değil kaçan Surpik hanımı annesine teslim etmek iste- miş fakat annesi ben kabul elmem namusumuzu temiz- Tesin diyerek kızını bırakıp gitmiştir. Bunun üzerine merkez evraklarınıt anzim ile Surp hanımı ve Minasın — isdat ettiği hanımları adliye teslim etmiştir. —— M. Brian'da gönderilet bir telgraf Paris, 11 (A. A.) — Ek yevm Delphes'de -toplan: makta olan Radikal ve De- mokrat fırkaları beynelmi- lel stilâf teşkilâtının yedin- ct koöngresine iştirak eden aza M. Briand'a gönderdi; bir telgrafta en nim termennilerini - bildirmiştir. M. Briand hararetli b cevap ile mukabele ve teşekkür etmiştir. İslikrezlar Tahvilât İst. dahili — 97,50 | Tramvay — 4,70 Şarkd.yo. — 4,80 | Tünel D.Kuvah. — 101,50 | Rıhtım 154 Gümrükler — 5,10 | Anadotu 1 — 31 Bagdat 40 5 MA T. askeriye — — .» M Esham İş Bankası — 886 | Terkos 8l Anadolu — 19,70 | Çimento Ar. 1i Reji 10,50 | Önyon Şir. haytiye 16,30 | Şark dey. Tramvay — 56,— | Balya Umumi sigo. 10,— | Şark im. ecza Brükset Atina 3,39,30 36,40 Cinevre 2,44,87,50 Solya 65,10 Amst. — 1 17,65— |. Nukut kuruş D 1 isterlin 1032,— | 1 gilin Av, 3f D dolar — 212,— |1 Pezeta 20 J. fraz. 168,— 20 liret — 224,50 20 £. Belç. 118,— 20 drahmi — 35,50 20 1. Isyiç. 825,— 20 leva Ö- 1 florin —— 85,— 20 kür,(çek) 127,— Kemali muvaffakiyetle göste rilmekte ve mevgimin en gü öpereti olup fevkalide tahlo VE şarkıları havi olan EĞLENCE KÖPRÜSÜ fi'mini görmek ve mek fırsatını kaçırmayınıf Heyeti temsiliye başında Jack Dakie ve Polly Valkö Büu şaheser Çarşamba günü S00 Matinesine kadar irae edil ” ŞEHİR KIZİ Mümessilleri CHARLES FARRELL MARY DUNCAN, lütevelfa F. W.Murnau NW son şaheseri T : ha ŞU İ 4 T KA T B ÇaT