19 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

19 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

İntihap işleri bitiyor Şehrimizdeki meb'us in- tihabatına ait faaliyet de- vam etmektedir. Hazırlan- makta olan müntehibisani mazbataları peyderpey ih- zar edilmektedir. Bunlardan Mmuameleri itmam edilmiş bulunanlar kaza merkezleri- ne sevkolunmaktadır. Ora- da da, kaymakamlar tara- fından tevzi ettirilmekte: dir. Mazbataların sevki bit- mek 'üzeredir. Çünki kısmı azamı kaza merkezlerine yollanmıştır. İntihap zamanıma az bir müddet kaldiğı için vilâyet- çe yapılmakta olan muame- I&t tesri edilmektedir. C. Akvama Bir nota! Cenevre, 17 (A-A) — M. Curtlus, 'cemiyeti akvama bir nota göndererek güm- rük hususatı bakkında Avus- turya — ile aktedilmiş olan tilâfneme ile ne gibi bir gaye ile takip edilmekte ol- duğuünu avrupa - birliği hak- kında tetkikat icrasına me- komisyonun 15 mayıs içti- mamda izah etmek niyetin- de bulonduğunu bildirmiştir. Romanya kıraliçesi Paris, 17 (A.A.) — Ro- manya kıralıçası, Almanya- ya gitmek üzere eaat 17-47 de Paris'ten ayrılmıştır. Tayyar.; yandı! Prens yaralı Benares, 18 (A. A.) Prens Georges Bilesco ile yarı nan arkadaş'arını Panares'e getiren hususi trende bulu- nan King Edward hastaha- nesi — cerrahlarından - biri prens — ile — arkadaşlarının #uhhi — vaziyetlerinin — fazla endişe uyandıracak bir hal- de olmadığını söylemiştir. Prensin vücudundaki ya nıklar çok derin değildir. Fakat, iki Romanyalı pilot ile bir İngiliz makinistinden ibaret bulunan diğer 3 tay* yarecinin vücutlarındaki ya- nıklar daha ehemmiyetlidir. Allahabat, 17-(A-A.) — Prens Bibesco ile tayyare sinde bulunanlardan biri ha- fif diğer ikisi ağır surette yaralı bulunmaktadır. Bambay, 17 (A.A) — Prens Bibesco'nun tayyaresi Yanmıştır. İçinde bulunan- lardan dördü de ağır surette Yaralıdır. Yalnız Bibesco, dine gelmiştir. Allahabat, 17 (A-A.) — Tens Bibesco'nun tayyare karargâhına indiği zaman Pren, Allahabat'tan bir mil Mesafede bir akbaba'nın tayyarenin uskuruna dokun- Muş olduğunu, fakat yap- tığı hasarın pek fazla görün. Memiş olduğunu söylemiştir. Tayyare, Bhnhnoıoıd'dığ mil mesafede karaya | Meğe mecbur olmuş bir €ndeğe yuvarlanmış ben- | deposunda infilâk vukun | Zelmiş, tayyare ateş almış | 'ap olmuştur. | Ükyi iryolları memurları, | Yardimları yapmışlardır. | Aralılar Benares hastane | nakledi'mişlerdir. Madrit18.(A-A) — Nazır- lar meclisi, maliye nazırı- nda bankalar müdürlerinden mürekkep âli mecliste vaki beyanatını lasvip etmiştir. I Harbiye nazırı, âli mec- lis relisi ceneral Cavalanti- ain ıslifa etmiş olduğunu bildirmiştir. — Mumaileyhin yerine Ceneral Burguette tayin olunacaktır. Bundan başka — meclis mübtelif İspanyol harp ge- milerinin isimlerinin değişti- rilmesi hakkındaki kazarıda tasvip etmiştir, Bundan sonda,, XİİT Al- phohos — zırhlısına Espana, Kraliçe Victoria Eugenia. Republica, Prene — Alfonso kruvazörüne “Bibertad,, de- necektir. Kesai nazırı İspanyanın içtimai mahiyetteki beynel- milel mukavelelerin musa, daak suretlerini imzaya kat'- iyyen azmetmiş olduğunu ve bu mukavelelere — iştirakte devam edeceğini beynelmi- lel mesal bürosuna izah için Cenevreye gidecek olan M. Posada'ya verilen talimatı meclise bildirmiştir. Dahiliye nezareti tara- fından saat 3 te verilen bir tebliğde beyan edildiğine göre ceneral Beronguer, saat birde — dahiliye nezaretine gelmiş bazı gazeteciler tara- fından kendisinin ecnebi bir memlekete kaçmış oldu”u yolunda haberler verdikleri- ni, bundan dolayı kendisi- nin derhal tevkif edilmesini istemiştir. Dahiliye — nazırı Jaca mahkemesinin yeni baştın tetkikine henüz — başlamış kolduğundan ceneral Beren. güer'yi tevkif ve hapsetme- ğe muvafakat etmemiştir,Bu: nun Üzerine ceneral hükü- metin arzu ettiği zaman vaki olacak davet ve em. rine icabet edeceğine na- musu Üüzerine söz vererek nezaret binasından — çıkıp gitmiştir. Biskayacümhuriyeti Bilbao, 17 (A-A.) — Mil: liyetperverlerin sağ canahı, Biskaya cümhuriyetini ilâna karar Bermiştir. Buna mua- riz olanlar Gusrnicab'ta bir sivil muhafız bölüğü ile bir tabur piyape göndermişler- dir. Fransa tanıdı Parls, 17 (AÂ. A.) — Fransa hükümeti, yeni İ panyol cümhuriyet hüküme- tini tanımıştır. / Katalonyanın tebliği Barcelone, 18 (A- A-)— Tayyare ile gelen cumhu- riyetçi nazırlar - ile Kata- lonya hükümeti erkânı ve M. Macia arasında yapılan içtima biter bitmez nep redilenbir. tebliğde muvak- SON ORTNSALD K UYE ADGA Yenilspanya jaca di- vanı harbı işe başlıyor Fransa cümhuriyeti yeni İspanya cümhuriyetini tanıdığını bildirdi kat hükümete dahil 3 na- zırin San-Sebastler — itilâfı- nan tatbiki hakkındaki te- minalı tamamile teyit et- | tkleri bildirilmektellir. Yine bu içtimada, Ka- talonyanın esasi — teşkilâtına İ“Gie ” Tağikasıkin | Tiğsülonyal | umümt meclisi ile Belediye razclisi tarafından tasvip edi- | dir edilmez Cortes meclisle- rinin tetkik ve tasvibine arz- Volunması ittifakla kararlaş- tırılmıştır. | — Eski krala ev Londra, 18 (A. A) — Lord Londonderry, Londra- daki ikametgâhinı İspanya- nin sabık Londra sefiri M, Merey del ' Val vastasile İspanya krah — Alphons'un emrine tahsis ve terketmiş olduğunu bu sabah bildir. miştir. Mühim şikâyet Madrit'” 18 (ALA) — Müddei umumi bugün çok mühim bir takım şikâyet ler ikame edeceğini, gelecek hafta da bu yolda serdecek birçok şikâyetleri bulundu- ğunu beyan etmiş, fakat bu şikâyetlerin istihdaf ettiği kimselerin isimlerini verme- miştir. İsparya borçlar Madrit, (A.A.) — Maliye nazırı cümhuriyet hüküme- metinin evelki hükümete ait mali taahhütlerinin hep- sina riayet göslerdiğini, nak- di muamelelerin serbestisiri herhangi bir surelle tahdit etmek niyetinde bulunma- dığını beyan etmiştir. İspanyol prensleri Madrit, 17 (A. A) — Prens don Juan, bir İtalyan vapuruna binerek Napoli'ye müteveccihen hareket etmiş- Ür. —Kralın kayınbiraderi don Carlos Cebelüttarik'e gitmek üzere Sevil'den hare- ket etmiştir. Orada Fransa"- ya müteaecccihen bir vapura binecektir. İspanya bankaları Madrit, 17 (A,A.) — Ma: liye nazırı, İspanya bankası ile diğer hususi bankaların tamamile hükümetin emrine amade bulunduklarını bil- dirmiş olduklarını söylemiş- tir. HABERLER «mes> ayini Madrit 17 (A.A.) — Hü- kümet kışlalarda ve kamp larda Mes ayinlerine devam edilmesine karar vermiştir. Ancak askerler bu ayinde hazır — bulunup bulunma- makta şerbest olacaklardır Yüzme rekoru kırıldı Paris, 17 (A-A.) — Fi ransız yüzücülerinden Taris. 400 metrelik serbesi yüzüş tekorunu kurmıştır. Muma- ileyh bu rekoru 4 dakika 47 saniye ve 4 — salisede kırmıştır. Eski tekorun xa- hibi İsveçli Arne Borg olup müddeti 4 dakika, 50 sani- ye ve 3 salise idi, İDomerg döndü Toulon, 17 (ALA.) — Bi zerte-den ge'en Fransız Rei: sicumhuru M. Doumergue, büraya gelmiş ve saat 19-10 da Paris trenine binmiştir. Serpiskopos kudüs'te Kudür, 17 (A.A.) — Filistin'de seyahat etmekte olan Canterbury serpiskopo- su Kudüs'e vasıl olnuştur.f Mumaileyh. Anglikan pisko- posu ile birlikte Saint Se- pülere kilisesine gitimiş ve diğer bazı müesseleri ziya- ret etmiştir. Yıldız dolaşıyor Holiywood, 17 (A A.) — Maruf sinema yıldızlarından Mary Pickford, halihazırda Avrupada bulunmakta olan zevci Fairbanksa mülâki ol- mak üzere Nevyork tarikile Londra'ya gideceğini beyan etmişlir. Ingiliz kabinesinde Ilk istifa Lonra, 17 (A.LA,) — M. Latham, ahiren amele fır: kası kabinesindeki vazife- sinden istifa etmiş olan M. Lyons'un muhalefet reisliğini deruhte edebilmesi için ha- len işgal etmekte olduğu bu mevkiden istifa etmiştir. Londra 18 (A.A.) —Siyasi muhafil Mac Donald kabine- sinin dün avam kamarasın- da ekseriyet kazanmış olma- sının muhafazakârlar fırkası tarafından amele hükümeti- nin tenkit ve muahaze mak dije veni bir takrir vermesi:- ni bir kuç ay için imkânsız kılacağı mütaleasında bulun- maktadır. Amele fırkası ile liberal- lerin sonbahara kadar bir arada çalışmalarına hiç bir şeyin mani olamaması ihti- mal dahilinde görülmekedir. Mısır i Karışıyor mu? Japon gemisi Buz arasında Tokio, 18 (A.A.) — Sovye-ler birliği hükümeti tarafından kira ile tutulmuş olan ve içinde yüzlerce Rus ve Japon balıkçıları bulunan Japon — bandıralı Gensan Merü gemisi, telsizle gön- derdiği bir haberde 14 Ni- sandanber. Rakodate — ile Kamçatka arasında buzlar arasında mahsur bir vazi- yette kaldığını, kendi vesaiti ile kurtulup yoluna devam emeği imkânuız bulduğunu bildirmiştir. Geminin hiç bir tehlike- ye maruz bulunmadığı, çünkü içinde mebzul surette yiye- cek ve içecek bulunduğu zannolunmaktadır. Siyam kıralı Viktoriya, 17 (A. A.) — Siyam kıral ve kraliçesi bu- raya gelmirler ve alkışlarla istikbal edilmişlerdir. Mü- Kral Faysal Kahire, 17 (A.A) — Bir takım nümayişçiler, Başve- kilin şerefine yapılacak ka- bul resminde hazır bulunma- ğa giden eşrafı hâmil trene Dakermesste hücum ederek taşlamışlardır. Bir adam öl- müş, 10 kişi yaralanmıştır. Nihayet işe polis müdahale ederek sükünu iade etmiştir. şarünileyhima , Nevyork'a müteveccihen yola çıkmış- ÇS P GA . yt Romen kabinesi Buhıan bitti Bükreş, 18 ( A.A.) — Yeni Romen kabinesi aşağı- daki tarz ve suürette teşek- kü! etmiştir. Başvekil ve dahiliye na- zırı M. Titulesco, Hariciye nazırı M. Ghika, Maliye nazı M. Vengeanu, Harbiye nazırı Ceneral — Tondesci, Adliye nazırı Mi Supu, Ma- arif naznı M. Jorga, M. Manliu siyasi fırkalar baricinde ve bilhassa başlı- ca iktısadi mahiyette bir programla — çalışacek olan yeni kabineye muzaheret edeceğini söylemiştir. Kayıtlar Bulunumıyor ( Birinci sahifeden devam) vesaiki ita ile mükelleftir- ler. Bu itibasla komisyon gayrı mübadiller cemiyetine yazdığı tahriratta bu gibile- rin İsimlerini bildirmiş ve emlâke ait kayıtların bulu- namadığını bildirmiştir. Ko- misyonun fazla kalmaması için gayrimübadiller cemi- Bu Meclis (1 irinci sahifeden devam) unu tekzip etmiş değildir. Esnafın böyle bir hak için talepte bulunmasına bir şey denilmiyeceği aşikârdır. Esnaf ne diyor? Dün bu mes'ele etrafın- da şehrimiz esnaf mümes- sillerinden biri tlede — bir muharririmiz — görüşmüştür. Bu zat muharririmize şun- ları söylemiştir : — Gerek çiftçi gerek ameleden meb'us — gösterili: yor. Çifiçi başta olmak üzere amele ile birlikte Türkiyenin büyük sınıfların- dan ikisidir. Memlekette yüzlere baliğ olan esnaf sınıfı şehirleri teşkil eden balk sınıflarından en bü- yüğü değil midir ? Vakıa bütün halk sını- Tarını temsil eden — temsili bir meclis. mevzuu bahis değil, Fakat mademki çift- çi ve amele gibi. büyük halk sınıfları bu yeni mec- liste küçük bir ekalliyet balinde kısmen temsil edi- liyor, eaf zümresinin de | yeti riyaseti bu tarzdaki ihmal edilmemesi çok doğ- | emlâk sahiglerine 'keyfiyeti ru olurdu, yüz binlerce esna- | tebliğ etmiştir. Komisyon hukukun zıyadan muhafa- zası için bir müddet daha fın ihtiyacatını meclise aks- ettirmek için esmnaf meb" Daşları birer nakil vazifesi | neticeyi bekliyecek ve di- göreceklerdir. ğer mülklere alt muamele- Namzet olınayacaklar | leri iotaç edecektir. Bu va- “Yarın,, n — Küçük İlânları “Yarın,, karilerine bir hizmet edebil- mek emelile küçük _ı!ınlın aşa; i şart- larla 10 Nisandan itibaren kabule başla- mıştır. 1— 5 kelime bir satırdır , 2— Her satır için 5 kurüş ücret alınır . 3— Bir deladan fazla neşredilecek ilânlardan yüzde 15 tenzilât yapılır. 4— Küçük ilânlar her gün neşredilir . 5— İsteyen kariler intihap — edecekleri rumuzla Ankara 18 (Husust ) — Evvelce Serbest fırkaya dahil olupta fırkanın ınfisa- hında tekrar Halk fırkasına dönen meb'uslardan Şebin karahisar meb'usu Mehmet | Emin, Bilecik meb'usu Ra- sim ve Elâziz meb'usu Naki Beylerin Cümhuriyet Halk fırkası namzeti olarak gös: terilmemeleri takarrur et- miştir. Bu zevatın ayrıca müs- takilen namzetliklerini ko- yacaklarına ihtimal veril- gazetemizi adres gösterebilirler. mektedir. ziyet karşısında Girit gayri mübadilleri millklerini göz- termek üzere ya bizzat ko- misyona gidecekler ve ya- hut ta birer vekil intihap ederek komisyonun istediği malümatı vereceklerdir. Komisyonun giride ha- reketinden sonra vaki olan takdiri de komisyon riyasetine gön- derilmiştir. kiymet muünamelesi Aldığımız malümata na- zaran komisyon azami bir ay zarfında mesaisini ikmal ederek dönecektir. çanü e —