24 Nisan 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

24 Nisan 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

3 Sahife ——— Tazminat istiyen Rumlara tebliğ Hak iddia edemezler Varis olarak tazminat istiyen Rumlar isbatı verasete çağırıldı İstanbul. 23 (A.A) — Muhtelit mübadele komis- | yonu kâtibi umumlllğinden | atideki mevat Rum etab'i- | lerine tebliğ edilmiştir: “İstanbul belediye mın- takası haricinde kâin bulu nan tarikile kendilerine ait olan emlâk- dolayı tazminat olmak üzere istida İstanbuldaki Rum etablileri varislik sıfatlarını en kısa | bir müddet zarfında Muh- telit komisyon nezdinde is bata davet olunurlar. | Varislik sıfatlarını isbat için müraccat — etimiyecek olanlar bu kabil emlâkten dolayı tazminat — istemeğe | hak iddia edemezler. Binaenaley, — alâkadar | ların (Mis sokağındaki bina- nın 3 üncü katında bulunan | idarel mahsusada) Muhtelit | mübadele komisyonuna aşa- | ve — tevarüs ter vermiş olan Döniewve | hiyettar ğıda gösterilecek evrakı tev- | di ederek dosyalarını ta- mamlamaları lâzım gelir. A.) Türk kanunu mede- | nisinin — tatbik — mevkline : konduğu tarihten (4 Teşri- | 1926) tarihten evvel i ölmüş olanların — varisleri olduklarını isbat için verile I cek istidalara mahalle muh- | torları tarafından kanunen | ve ı nizamen İâzım gelen şekil ve sürette — tanzim edilmiş — birer — ilmühaber | raptedilecektir. B-) Türk ! deni in tatbik (4 Teşrintevel hincen & kanunu me- tarihinden 1926) nra ölmüş © tari- ların — variesleri — olduklarıı iddia ve isbat için müra- ar bu hu- istidalarına salâhi mahkemeler tara- edecek olanl sustaki fından varakalarını raptedecekler- verilecek — hüküm dir. —e decm Alsasta | Casuslar çalışıyor Paris, 22 (A.A) — Stras- burg'ta 4 casusun — tevkifi , münasebetile Le Journal ga- | zetesine gönderilen bir h- berde Alsas'ta eskiden res samlık yapan bir! adamında tovkifi ilâve e liyor TAYYARE İNDİ Orleans, 22 ( AA ) — Roma'dan — Londra'ya git- mekte olan Amerika tayya- recisi Hawks benzini tüken- miş olduğundan saat 16 da karaya inmeğe mecbur ol- muştur. KÜÇÜK İTİLÂF Paris, 22 (A.A.) — Kü çük itilâf hükümetler kon- reransinın mayısın ilk gün- lerinind — tolanacağı töylen- mektedir. Dünya altınının Yarısı Amerikadadır Eecw York, 22 (A.A) — “Guaraniy Trust, bankası Nisanın 25 inci günü Nev- York'taki Paris- ten 6 milyon dolarlık altın şubesinde göndermek için Tâzım ge- len tertibatı aldığını bildir- miştir. İkl gün evvel haber verildiği veçhile bugün Pa- risten yalnız Lazar kardey ler markfetile 3, 5 milyon dolar altın gönderilmiştir. Bunlar 4 seneden beri F- ransadan Amerikaya vaki olan ilk altın irsalâtını te;. kil etmektedir. Amerikanın bugün malik olduğu altınr. miktarı en yüksşek haddine vasıl olmuş ve dünyada mevcut altının yüzde kırkı nisbetini - bul- muştur. Bu nisbet İngilte renin altın mevcudunun da iki mislinden biraz fazladır. Nevyork, 22 (ALA) Fransız bankerleri 25 Ni sanda Patis'ten gönderile- cek olan 6 buçuk milyon dolürlik bir altın istoku daha göndermek — için — tertibat almışlardır. İlk tedrısat TALİMATNAME DEĞİŞİYOR Aldığımız ma'ümata na- zaran İk mektepler talimat- namesi tadil ve ya büsbütün tebdil edilecekti. Bunun için Maarif müdi- riyeti ilk mektep müdürleri- ne muallimlerin fikirlerinin Mek- muallimleri- sorulması bildirmiştir. tep müdürleri nin fikirlerinden aldıkları ne Hceler üzerine birer rapor mektep müfet- hazırlamışlardır. müdürleri mıntaka, tişleri riyasetinde — toplana- talimatnamenin dikkate alınmak üzere İâzim gelen nokta'arı tesbit diz. Gelecek hafta Moarif Haydar Beyin ri içtima — yapı caklar ve tâdilince — nazarı edecekler. müdürü yasetinde bir lacaktır. Gandi Nediyor? Bombay, 22 (A.A.) — Gandi, Young İndla gaze- tesinde neşretmiş olduğu bir makalede şöyle diyor: Hin- açlıktan ecnebi memiektelien dıstan — müzmin kurtulimnek için mensucklım tardetmelidir. Yine bir facia Roma, 22 (A.A.)— Kala- briada kâin — Roggolo'dan bildirdiğine göre Turantta bulunan Doral harp gemisine iltibak elmek üzre çıkmış olan yola deniz. tayya, resi Cardeo'da yere düşmiş, iki tayyareci telefololmuştur. | Afgan kralı Hicaz yolunda Simla, 22, (ALA) — Sabıka Afgan kralı Amanul- lahhan Mekkeye gitmek üzere Ciddeye etmiştir. Sabık kralın bu seyahati sebebinin — müslü- man âlemi ile temasa giriş- | mek ve uzlaşmak muhtemeldir. | zetlerini | Fuat | lerden İsm muvasalat | olması | YARIN T T ARRDARP. GÜĞÜ YA YAKT AAAT MADI a İzmirde Namzetler kim? İzmir, 22 — (A. A.) — Bugün akşama kadar müm- takil mebusluk için nam- koyan 14 isimleri şunlardır: İzmirden avukat Ömer, ve Halil tevfik, diş tabibi Refik Şevket ve Ah- met Hokkı Beylerle Til- ki gazetesi sahibi Raif Nezihi ve — Yeni — Asır mubabiri Abdulk.h Abidin ve feylosofu denilen Hida- yet keşfi ve Alemdar oğlu ÖmerLutiü ve Dr. Kayyum zade Suat ve umumi meclis zatin âzasından mütekait miralay Hu'usi ve askeri mütekalt- 1 Hakkı, ihtiyat zabitlerinden H Menemen de Tire kazasın Ali Beylerdir. Şükrü B. . . Bankaya geçiyor Ankara 23 (telefon) Devlet bankasının teşkilâtı etrafındaki faaliyet devam etmekledir. Saraç oğlu Şükrü Beyin devlet bankası umumt mü- dürlüğüne tayin edilmesi çok kuüvvetli bir şayıadır. Saraç oğlu Şükrü Beyin mebus intihap edilmesine rağmen — kabulü — halinde tayini icra olunacaktır. Şükrü Beyin — sıhhatı tekrar Maliye vekili olma sna mânidir. Hasan Fehmi B. Yanlışlıkla Listeye girmemiş Ankara, 23 (A.A.) — Kastamonu mebus namzet- Hikler meyanında kastamonu mebusu Hasan - Fehmi Be yin de mevcut olduğu hal- chmet Nuri, n Dı. Mustafa de telefonla yanlış alınarak listeye dahi! değil gibi gös terildiğinden özür beyanile tashih olunur, mdi Beylerle Belcıkada Mesele . alevleniyor! Brüksel 22 (A.A) — Bel- çika — profesörlerinden M Moulin'in Milonoda tevkif karşı — protesto olmak üzere önümüzdeki hafta zarfında ikinci bir nümayiş yapıla- edilmetine makamında caktır. Belçika federaşyonu, cemiyeti Darülfünunlar — fede- ruvnnundnw bu meselede i ve şiddetli bir hareket z etmesi talepedilmiştir. Çin ve İngiltere Nanken 22 (A.A) — Yük. sek mevki işgal eden hükü. met memurla gün zarfında İngiltere ile Çin arasında bir itilâf vücu: de getirilmesine intizar edil- mekte olduğunu beyan et- miştir, ROMANYA - FRANSA Bükreş, 22 (AA) — F- ransız Başvekili ile Roman- ya BaşvekiliM.Yorga arasında tebrik ve teşekkür ları teati edilmiştir. Dusseldorf Idam ediliyor Dusseldorf, 22 (A.A) — Dusseldorf canavarı Kürten'i idama mahküm eden hüküm keadIisinin bu hükmü kabul etmeğe karar vermiş oldu- #unu beyan otmiş olduğun. katiyet kesbetmiştir. tobliğ mahküm hic bir teessür. al- âmeti göst Darülfünunları? ak- vam telgraf. dan Hükmün esnasında ermemiştir. Kefalete raptedildi Catsekill, (Nem - York hü- kümeti /dahilinde), 22 (A.A) — İslintak hâkimliği Jak Diamond'un 25 bin dolarlık kefalet mukabilinde muvak katan serbes bırakılmasına müsaade etmiştir. ON HABERLER | | Adanada Namzetler kim? Adana, 22 (A.A.) —Mür- takil mebusluk için şehimizde yapılan namzetlik müraca- atları tevali — etmektedir. Mehmet Ali zade Abdülceb- bar, Avukat Ahmet Sebih Beylerden mada Rasih zade Halil Naci, Hacı Seyit zade Bekir Sıtkı, Hakverdi zade Ahmet Fuat, Akşehir kay- makamı Bilâl Beylerde mü- racaat etmişlerdir. Cepane Müsaderesi Singapour, 22 (A.A.) — Japonyaya — gitmekte bulu- nan — Hamboug- Amerika hattına taensup Tirpitz va- purunda 83 otomatik revol- 8400 — kurşun ve 83 şarjör müsadere edilmiştir. Ateşçi başı tevkif edilmiştir. İzmir'de Çacuk haftası İzmir, 22 ( A.A ) — Bir iki gündenberi içtimalar ak: teden Himayei Etfal cemi- yeti yarınki 23 Nisan çocuk haftasının parlak bir suret- te — tes'it edilmesini temin eden — kararlar ittihaz et- miştir. C. H. Fırkası kongresinde verle vilâyet açılmalası te- karrür eden kimsesiz amele çocuklarına malısus olarak şehrin muhtelif semtlerinde açılacak olan bakım evleri- nin yarınki 23 Nisan günü nü te'siden açılma merasimi yapılacaktır. Daha şimdiden iaşesi temin 160 amele çocuğu — kaydolun- muşlur. Japon sefiri gitti İstanbul, 22 (A.A) — Japon sefiri M. Yoshida ce- napları bugün konvansiyo- nel trenile Ankaraya git- miştir. olunan g >İki büyük tefrikaya « başlıyoruz! ı 1 — Türkiyede unutulmuğ bir tekke .. ı Amerikan misyonerlerinin, Babilhavz dervişlerinin yurdumuz- daki esrarengiz faaliyetini gösterir tefrikadır.. Dinini, milliyetini, vatanını seven her Türk için bu itiraf vesikalarını okumak bir vazifedir! 2 — Amerika nasıl istiklâl kazandı ? Nasıl bugünkü medeniyete girdi? HLA H ALIRORNA | Bu tefrikamızın fevkalâde ehemmiyeti aşikârdır. Bu gün dün- yanın başına geçmiş olan Amerika istiklâl muharebeleri yapmış ve 50-60 sene içinde bugünkü medeniyetin başına geçmiştir. Bu tefrikamızda ebediyen unutamıyacağınız büyük hakikatler okuyacaksınız! Pek yakında başlıyoruz! | küskün Siyasi Takvim Fırsat bu fırsat! Bugün mebus intihabının ilk günü, Gena bayraklar asılacak, Davullar çalınacak, mün- tehibi saniler dizim dizim sandık başına teplanacak- lar. Hepsi güzel hepsi ko- lay. Bir insan çeşit çeşit şeyler arasından — intihap yaparken çok tereddüt ge- çirir. Bu sıkıntı da yok, Her şey hazır. Çıkar dilini, uzat elini, al kinini vesselâm! Fakat sıra dört mür- takile gelince bu hususta ter dökmiyecek iki mün- tehibi sani bile gösterile- mez. Kime Sola verse versin ? turgusu reyini lahna sağa verse pehriz ! Bazı rey pusulal, rinde şunları okumıya ğımız ne malüm?.. “Ben reyimi, diğer mün- tehibi saniler kime veri- yorsa ona veriyorum!, Fakat hepsi ayni tereddüt ve vehimle böyle rey verir- lerse ne olacak? Bence bu ihtimali hesap eden bir kaç açık göz mün- tehibi sani kendime rey ve- riverecek ve diğerlerinin mutavaatı. bulunduğu için mebus oluverecek! Ne der- siniz? Müntehibi sani olsaydım bu haleti ruhiyenin m: sinden çok istifade edebilir- dim. Fakat nerede o tali!? * Meğer rahattaymış Dün kadro harici kalnış bir mebus tanıdığı gördüm. Siyahlar giyen bu geçmiş mebusu az daha seçemiye- cektim. Bu zatin daha bir kaç gün evveline kadaı sert ve korsa asisi bir göbeği ve kravatına okkalı ve etten bir iğne gibi inen gabgabı ctlâlı yüzü ve az beyazı olan taranmış bir saçı vardı. Allah Alleh birkaç gece içinde adamcağızın göbeği bir. kalde pörsü- incelmiş — yüzü saçları — beyaz- sakalları — uza- müş ve buruşmuş, lamış ve miş gabgabı inmiş ve hemen hemen bu dev gibi mebus bir kaburgaları görülen er- ki mütekait oluvermiş, te- selli için yanına sokuldum! Beyefendi ! Biraz istirahata muhtaç ol- duğunuzu — söylerdiniz. bil- mem araımna sizin için isabet oldu galiba ! Durdu ve dinlene dinle- ne beni tanımağa çalıştı; — O, siz misiniz? Ne di- yorsun birader — bilâkis is- tirahatta idim. Şimdi maişet yükü bu yaşta beni didin: dirip duracak! * * Hadiselerin dili Bayramların ve hâdist” lerin bu kudar yan yana v" iç içe geldiği zaman hemet! pek nadir olsa gerek. Bilmem bence bütün bt birbirine kayniyan hâditt” lerin kendi kendini ifşa ede” mânaları var: Müntehibisani intihabat! çocuk haftası, Hakimiyet! Milliye, mebus 'ntihabi, KUT ban bayramı!. 4 Münsecim — Hayrola