27 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

27 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 e. —- Hepsi burada Düyunuumumiye sui | istimalini yapanlar Düyunuumumiyedeki para sutistimalini — yapanların he- men hepisinin şehrimizde bulunduğu şöyleniyor. Bunlardan — birinin bir ilân şirketinde çalıştığı, eski | veznedar M. Merininde Pa risten döndüğü ve otomobil işlerile uğraştığı anlasılmak- tadır. Mışır teşrifat nazırı İki üç gün evvel şehrimi- ze gelen Mısır hükümeti teş- nazırı Tevfik Besim rifat Pş. dön memleketine gitmek üzere şehrimizden ayrılmış- tır. Darülfünunda imtihanlar | Darülfünunda — imtihan- lara başlanmıştır. Vereme karşı Veremliler için Heybeli- adada bir bina daha yaptı- rılacaktır. Mübadele edilecek talebe Darülfünun divanı, şim- dilik Lâyipzig Darülfünunu ile talebe mübadelesi muva- fik bulunmuştur. Bu sene iki talebe oraya gönderile- cektir. Merkez Âcentası: Galata Köprübaşı B. 2362 şube acentası Sirkeci Mühür- darzade Hanı Tel. 22740 Mersin Postası (Çanakkale ) vapuru 29 Mayıs Cuma 10 da Galatadan Çanakkale, İz- mir, Küllük, Bodrum, Ra- dosi, Fethiye, Antalya, Alâiye, Mersine kalkacak, dönüşte Taşucu, Anamor, Finike, Andifli, Kalkan, Kuşadası, Geliboluya da uğrıyacaktır. İbrahim Zati Cağaloğlu - Mahmudiye caddesi Çatalçeşme so- kak No. 5. Her gün öğleden son- ra altıya kadar hastala- rını kabul eder. Doktor Agop Essayan Langa cami sokak No16 Hergün hastalarını ka- ı bul ve tedavi eder. Doktor - Feyzi Ahmet Cilt, saç ve zührevi har- talıklar mütehassısı Cu- madan maada her gün saat 10 dan G6 ya kadar hasta kabul edilir. Adres: Ankara caddesi * No. 43 Telefon: İstanbul 3899 Doktor Fuat Sabit Ankara caddesi Cihan kütüp- hanesi üstünde No. 66 “Teleton: İstanbul 2385 İ Seyrisefain ı olduğumu söyleyim mi ? Baş ağrısına karşı en müessir devanın hangi ilâç olduğu hakkında uzun tet- kikat yaptım. Neticede ASPİRİN de karar kıldım , Size temin ederim ki, nerem ağrırsa ağrısın, başka tedbire hacet kalma- dan “ASPİRİN,, o ağrının derhal önüme geçer. " ASPİRİN, in sizdeki ağrıları da aynr suretle şifayap edeceği muhakkaktır. ITALYANA #rmayesi: 700.000.000 Liret, İhtiyat akçesi: 580.000.000 Merkezi idare : Milano, İtalyanın başlıca şehirlerinde. Şubeler: İngiltere, İsviçre, Avusturya Macaristan, Çe- koslovakya, Lehistan, Romanya, Bulgaristan, Miısır, Ame- rika Cemahiri Müttehidesi, Bresilya, — Şili, Uruguvay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afilyasonlar. İstanbul şube merkezi: Galata Voyvoda caddesi Kara- köy Palas (Telefon: 2641 -2-3-4-5) Şehir dahilindeki acentelar : İstanbulda Alalemciyan hanında Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl caddesi Telef. 1046. Kambiyo dairesi Borsada Telef. 1718. İzmirda şube Banka Frankoaziyatik Anonim Şirketi SERMAYESİ: 25.000.000 Frank Merkezi idaresi; Paris, Burdo (Boudrean) sokak NO. 9 Şubeleri : İstanbul, Gainta, Voyvoda caddesi No. 102 Telgraf adresi: Frasiabank Telefon Beyoğlu 1421 2-3 Posta kutusu Galata No. 376 “Harbin Mukden, - Bilcümle — Banka — muamelâtı Hesabatı cariye küşadı — Vadesiz ve vadeli tevdiat — Tasarruf sandığı — Mekükâtı ecnebiye kambiyo, esham ve tahvilât alım satımı — Senet iskontonu — Esham ve tahvi- lât bedellerinin tahsili — Adi ve sirküler itibar mektupla- rı —Esham ve emtia üzerine avans — Ecnebi memleket | üzerine kredi küşadı — Esham ve tahvilât muhafazı vesaire Büyük Tayyare piyangosu 5inci Keşide 11 Haziran (3ildeli Büyük Ikramiye 50,000 liradır Ayrıca: 15.000, 12.000, 10.000, 8.000 Liralık İkramiyeler ve 40.000 Liralık Bir Mükâfat Vardır. #_ BANKA KOMERÇİYALE kuruşa, daha fazlasına para vermek yarı yarıya daha ucuz ve daha mü- essir yerli malı olan FAYDA yı le- timal ediniz. Sinek, sivrisinek, tah: takurusu, pire, güve alr haşa- ratı yumurtalarile aniyen mahv ve itlâf eder. Kokusu lâtif. Kat'iyyen leke yapmaz. Bütün devairi devlet ve müessesatı milliye ve ecnebiye FAY- DA istimal eder. Kutusu 50 büyük 78 bir kiloluk 125 kuruştur. Ha- san ecza deposu. Toptancılara ten- zilât. UĞUR EVI NURİ - DANİYAL Devair ve Müessesatı resmiye ve hususi- Emiâk sahiplerinin emlâklerini Bilcümle yede, Mali,İdari, Hukuki işleri, idare etmek, İfraz, Ferağ, İntika!, İkraz, İstikraz, Alım Satım ve her nevi muamele takibini deruhte ederler. Galata, Eski Gümrük Caddesi Uğur Han No. 2 Telefon! Beyoğlu 4515 OSMANLI — BANKASI Sermayasi 10,000,000 İngiliz Hirası İSTANBÜL ACENTALIĞI Telefon: İstanbul 3318 GA KARADENİZ POSTASI Valaili v dirp Çarşamba günü akşamı 18de Sir keci rıhtımından hareketle (Zonguldak, İnebolu, Sam- sun, Ordu, Gireson, Trab- zen, Sürmene ve Rize) iskelelerine azimet ve av- ı;âîf'(“kAT itibaren Karadeniz hattına vapurlarımız BEYOĞLU DAİRESİ Telefon: Beyoğlu 1303 Senedat ve poliça muka- bilinde muayyen vadeli veya hesabı cari suretile avanslar, poliça ve iskon- tosu, Türkiye Cümhuriyeti- nin başlıca şehirlerine ve memaliki ecnebiyeye ve- nedat, çek, itibar mek- tupları ve telgraf emir- nameleri irsalâtı. ( Hesabı cari) küşadı, senedat ve kıymetli eşya muhafazası, İstanbuldan kupon tahsilâtı, Türkiye B| S A I günleri ve memaliki ecnebiyeye hareket keşide edilen poliçaların edecektir. Tafsilât için Sirkeclde 'elkenci hanında kâin acentasına müracaat. Tel. İstanbul 1515 tesviyesi, borsa muamelâtı icrası, akçe bey'i ve şe: rası, sair bilcümle ban- ka muamelâtı, kasa icarı. TAVİL ZADE VAPURLARI Acele satılık hane Muntazam AYVALIK postası Mahmut Paşada küçük yıldız han sokağında 5 odalı No * 27 gezmek için: Nurosma- s E l 41" [ T yapuru her per- niye cami kapısında kah- z şömbe “ITYUS veci Mustafa Efendiye, Sirkeciden hareketle Geli. ZAYİ — İstanbul gümrü- | bolu, Çanakkale Küçükku- ğünden aldığım 92577 No | yu, Altınoluk, — Edremit, la 307 lira 65 kuruşluk makbuzu — zayi ettim. Ye- nisini alacağım, zayinin hük- mü yoktur. Kemal Hasan Burhaniye ve Ayvalığa azi- met ve avdet edecektir. Yolcu bileti vapurda da ve- rilir. Adres: Yemişte Tavil- zade biraderler. Tele. İst: 2210 27 Mayıs İstanbul 7 nci İcra me- murluğundan: Rizopolo efen- dinin uhdei tasarrufunda bulunan Bostancıda Bağdat caddesinde 478 numaralı dükkânın müstecirleri olup halen ikametgâhları meçhul bulunan Tesviyeci Lubi ve Duşan — efendilerin — bedeli icardan olan borcundan do- layı mezkür dükkân deru- nunda mevcut bulunan ve demirciliğe ait olan alâtı edevat ve demir parçaları üzerine akdemce yapılan | hapis hakkı bu kerre me- rasimi kanuniye ifa oluna- , rak haczi kat'iyye inkılâp etmiş ve paraya çevrilmesi talep edilmişir. Talebi vaki- W den burçluların malumu ol- mak üzere mezkür emvalin 31 Mayıs 931 Pazar günü | saat 10 dan 12 ye kadar mahalli mezkürda birinci açık arttırması icra oluna- cağından talip olanların yevm ve saati mezkürda — orada hazır bulunacak me- muruna müracaat eylemeleri ilân olunur. İstanbul Dördüncü İcra — | dalresinden: Dimitri veledi Kosti efendinin Ali «fendi- | deki alacağının temini isti- fası için mahcuz ve furuhtu mukarrer bulunan Yediku- lede kürkçü Hüseyin ağa mahallesinde atik Yedikule cedit İmrahor sokağında — | 75-73 atik 214-216-210 ce- dit numaralı bir bap dük- kân maaarsanın nısfı otuz gün müddetle ihalei evveli- ye müzayedesine — vazolu- narak yirmi beş lirada talibi uhdesinde — olup bu kere yüzde beş zamla ve on beş gün müddetle ihalel kat'iyye müzayedesine vazolunmuş" tur. Mezkâr dükkânın cep- hesi demir parmaklıklı olup zemini çimentodur. Ahşap merdivenle yukarıya çıkılır bir gezinti mahalli üzerin- de bir oda ve bir helâ mevcuttur. Hududu — sağ tarafı Doksimanın fırını ar- kası Doksimanın mutfak mahalli sol tarafı Emine hanımın fırınının arkası cep- hesi tariklâm ile mahdut- tur. Mıktarı mesahası arsa maa ebniye dahil olmak üzere yüz on dokuz arşın tecblinde ve 68-75 metre murabbaı olup bundan 33 arşın bina mahballidir. Mez- kür bina ahşap olup muh- tamirdir. Mevklinin tramvay istasyonu mahal- line yakın ve şerefli bulun- masına nazaran beher met- ro murabbana üç lira kıy- met takdir edilmiştir. Maa dükkân — arsanın kıymeti muhammenesi tamamı 542 Hira olup talip olanlar kiy- meti muhammenesin yüzde onu nisbetinde pey akçesini alarak 927-1273 dosya nu- marasile 16-6-931 tarihinde Tstanbul Dördüncü İcra me- murluğuna saat on dörtten on altıya kadar müracaat eylemeleri ilân olunur. Mes'ul tacı müdür ve mümessil Burhanettin Âli