1 Temmuz 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

1 Temmuz 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

SO saat yağmurdan sonra Zonguldağı su bastı Telefon direkleri devrilmiş, tren münakalâtı tamamile durmuştur Zonguldak,. 29. (HEM) — Elli saattenheri devam eden yağmurlar, şiddetini arttırmış veşehri su: basmıştir. — Sel so- kaklardanı bir nehir gibi ak. maktadır. Tehlikesiz- savuşturulacağı zannedilen seylâp, tahribata başlamış; Bütün bahçeler su altında kalmıştır. Şark istikametinden gelen Karasu ve Üzülmez sulatının biriktiği noktada sular yük. selmiş ve sebze pazarındaki dükkânları, iki köprüyü, hava hattmın istinat direkterinl.yıktı, denize sürükledi. Yağmur tufa- mı andırır. bir şekil le- devam ettiğinden kabaran - seller bü. tün demiryolünu kaplamıştır. Telefon direkleri aevrilmis, tren mühakalesi durmuştur. Mülha- katla muhabere kesilmiştir. Az sonra seller, belediye: nin dere kenarında yaptırdığı rıbtımı bir. iskambil — kâğıdı gibi bütün heyetile yıktı. Derenin üstü enkaz ve hayvan leşlerile — örtülüdür. Rihtim yıkıldıktan sonra sahil- deki evler su baskınına uğ- radı. G & & E'İntransigeant gaıelaı' tekzibediliyor Ankara, 30 (ALAL) — “L'İntrasigeant,, gazetesinin 28 ma- yıs 1931 tarihli nüshasında Türkiye Reisicümhuru Hz. leri ve | Başvekili ile bir mülâkattan bahsedilmektedir. Ne Reisicümhur Hz.lerine de Başvekil o tarihte İstanbulda bulunmadıkları gibi hiç bir ecnebi gazeteci kendilerile mülâkat eimemiştir. Ajansı- mız bu uydurma beyanatı kat'iyetle tekzibe mezundur. Muhafız Gücü Pisikletçileri Kastornonide Kastomoni, 30 (A.A.) — İneboludan itibaren mütemadiyen yağmur allında seyyahat edem Muhafiz Gücü pisikletçileri Kas- tamoniye tam zamamında ve saat 12 de geldiler. Büyük bir izdiam ile şelire giren sporculara alay zabitanı, Kastamoni porcuları ve gençleri hararetle ka: ilar. C. H. Fırkası grubu Ankara, 30 (ALA.) — C. H. Fırkası Meclis grubu bugün Afyon Mebusu Ali Beyiu riyasetinde toplandı. Matbuat hür- riyetinin sul İstimali- mevzuu bahsoldu müzakere öğleden ev- vel ve sonra olmak üzere saatlara kadar devam etmiştir. Bir çok hatipler bir kısım matbuatın gafilâne maksatı mahsusla yaptıkları tahrkât ve ifradadattan bahs ile memle- ket için endişe göster diler; ve muhtelif tedbirler dermeyan ettiler. Adliye, Dadiliye vekillerile, Başvekil Paşa da müzakereye iştirak ettiler. Neticede meselenin Büyük Millet Meclisinde müzakeresine ve keyfiyetin hükümetten Istizahına karar verildi. İstizah 5 Temmuz Pazar günü için kabul edilmiştir. breaaeRaRA AAA AAA AA BAA AAA aa ee «Yılmaz> dan mektup Efendim, Müştereken tesle ettiğimiz “Yılmaz, gözetesi haklında 6 Nisan 1931 tarihinde yapılan iktaci mukavelename - ile tek: mil HKukuku bana - terkettiği zehabımı veren Celâl: Nuri Beyio, ahiren yaptırdığım-hu. kukt tetkikat üzerine bu son mukavelede de iştirakini teyit ettiğini öğrendim. Mesele bua» dan ibaret olup — vaziyetin tasliyesi için kendisine va- da — telgrafi - değil. , — pror testöname de — keşide - ettim: Mahkemeye müracaate tekad. düm eden bu muamelât ise gayet tabildir. Hem bu vaziyetin tasfiye- sine inlizaren, hem.de birkaç muevafık muharrire arız. olan tağlıt, tahrif ve -sisnat hastalır ğının bana da isnadiyetini men için “Yılmaz,1 muvakkaten kapadığımı arzederim efendim.., Ahmet. Kadri Marş çalınmış! Dün Sen Bonuva- melite: bindeki müsamereden - balise- derken İstildlâl marşının çalım> inadiğine yünüşgülk: Bize — verilen: malümata göre marş çalinmiıştir, lâkin piyavonun başında bulunan bir: Sör, marşın notası: olmadığı için iyice bBecerememiş, davet- Wler de birdenbire anlıyama. dıkları: için - biraz geç ayağa kalkmışlardır. Esason: Marseyyezle: İstik- 1âd- marşı: aracında: fasıla- veril- mediği için birdenbire- anlaşı- lamamıştır. Maarif müfettişliği de marşın: çalindiğini? İddia etmiştir. Askerlik daveti Fatih eskenlik dairesinden: Fatih. sakerlik dairesinin şucbatmda 327 doğumlu ve onlarlamuameleye tâlki efradın son voklanmalarına. 1 Temmuz | 931 tarihinde başlanacak. ve 30 Temmuz 931 tarihinde ni- hayet verilecektir. Mükellefinin ona göre şu- b.ılorııo müracaalları: — ilân olunur. İstanbul 5 inci icra memur- luğundan: Kirkor Gazarosyan Efendiye - 1700 lira 90 kuruş vermeğe borçlu Hüsnü Beyin karısı Feride Hanımın- uhdel tasarrufunda bulunan ve mec- muuna 12000 İira kiymet tak- dir edilen Koskada mimar Kemallettin mahallesinde Lâ- leli caddesinde cski 36, 79, 81 yeni 77, 71,69 numaralarla murakkam tarafları bir tarafı bazen İsmail Bey ai 'e bazen Şehrematine aft arsa bir tarafı Receppaşa kütüpa- mesi ve bir tarafı 30 metrelik tarik ve bir tarafı bazen Falma Zehra H. ve bazen Hasan Hayrt Ef. ve-Neyyire H. arsa- ları, ve bazen 20 metrelik ta- Tütün inhisar idaresinin halka dört mühim müjdesi 1-Artık ecnebi pipo- tütünlerine ihtiyacınız kalmadi. Rayiha, nefaset ve ucuzluk itibarile bütün ecnebi mamulâtına faik olan ve Bu kerre imal edilen ( satışa çıkarıldı. (100) grami KİYE PİPO teneke kutuları (1 TÜTÜNLERİ) 50) kuruştur. 2-Gerek siparişEDİLECEK,GEREK PİYASADAN alınacak !HANIMLARA Nın ISÜSİ etiketli tütünlerin 25 gramlık paketlerine 31 yapı SIGARA KÂĞITLARI)konularak, rın mühim ve müşterek derdi Halledildi. —— 3-EcnebiBENFİYELERİNİ KAT'İYYEN ARAT- MİYACAKOİan ve yeni yapılan(TURK yak yerine (Â5 YAPRAKLI tütün içen hammlr- ENFİYELERİ) ninde satışına başlanıldı. Birinci nev'in kilosu 600 kuruş, kilosu 400 kuruştur. 4-Pek yakında nikotini YOK DENECEK DERECE- DE AZ, nefis rayihalı ve çok zarif ( YALOVA SIĞA- RALAR I) çıkıyor...... eni neşriyat Hayret gazetesi Hayret namında haftalık bir gazetenin yarından itibaren neşri ne başlanacağı haber alınmıştış. | tır. İlmi, edebi, bilhacsa ikti. sadi ve ticari mühim münde- recat ile çıkacak olan bu ga“ zete büyük kıt'ada dört sahi- feden ibaret olarak nüshası bir kuruşa - satılacaktır. Hay- ret gazelesi cidden şayanı hay. ret olacağından okuyucuları- larımıza tâvsiye ederiz. İstanbul' Dördüncü — İcra dairesinden: Üsküdar'da Al- tuni zade mahallesinde Rauf | Paşa sokağında atik 2 ve d ve 6.; ve 8 numaralı bir tarafı yol diğer tarafları İhsan ve Şadan Beylerle haffaf Karabet bağ- larile mahdüt zemini İvaz Fa- kih vakfından maa tarla taş ocaklarının ve maa bağ köp kün zemin ebnize kurunu ve eşcarı kırk sekiz sehim itiba» riyle otuz üç sehmi tekrar yüz dört sehim tertibile on dört ve yine mezkür mahal ve so- kakta atik 6 numaralı bir tarafı Rauf Paşa sokağı ve Bazen — Çerhes — İümail Pa. ga — veresesi bağı — diğer taraftan — valde- — Kasrıba. ği ve tarafi rabli tarikihas riklâm - ile mzhdut —mu- kaddema tahtında 83, 81 79, 77, 75 numaralı beş; bap dükkân ve 75 nu-lu maa bah- çe konak derununa cari nısıf masuralı maileziz elyevm ar- #anın 73'nu-lurmaabaliçe Ko- mak mahallinta derununa cari kanavatı mesennatına tebal- yetle msıf masura Halkali mai» leziz tamamile 79 nudu bir adet fanilâcı iplikçt gediğinden münkaplip 81 nu-lü dükkân mahallinin dört hisse itibarile bir buçuk hisseleri 12 sehim tertibile 3 sehimi.8B-Ağustos 931 tarihine müsadif Cumartesi gönü saat 14.den 16 ya ka» dar açık birinci arttırma su- retile: satılacak ve şartnamesi 25-7-931 taerihinde divanhane- ye talik olunacaktır. Arttırma- ya iştirak için yüzde on te- midat. alınır. Hakları Ta- pu sicillerile sabit — olma» mayan ipotek alacaklılar ile diğer alâkadarların ve irtifak Kakkı sahiplerinin B - Hakla- rını: ve-hususile faiz ve masa- rife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren evrakı müs- bitelörile 20 güni içinde bildir- meleri lâzımdir. Aksihalde hak- ları Tapu - sicillerile sabit: o mayanlar satış bedelinin pay- Taşmasından — hariç — Kalırlar. Gayri' menkulün — müşteriye ihalesi tarihinden itibaren - leyecek vergiler belediye ve wakif icarelari müşteriye alt Ür. Alâkadarların icra ve if- lâs: kanununun 119.0ncu mad- desine göre tevkifi hereket et- meleri ve daha ziyade ma- Tümat-almmak fiteyenlerin 930 6013 dosya mumarasile İstaur bul Böşinci İcra memurluğuna müracaatları dlân olunu. v drlğş şümü — ve bazen Rauf paşa bağı ile mahdut otuz-iki sehim itiba- riyle yirmi' dör sehmi- tekrar yüz dört sehim itibariyle an dört sebmi keza- mezkür 10. kakta atik cedit iki numaralı bir tarafı bozcu başı bağı bir tarafı Ferit Paşa vereseleri Bağı tarafı rabii tarikiâin ile mahdut maa köşk bit kıt'a bağın: zemin ve: ebniye ve keramunun 1440 sehim itiba. rile 968,5 sehmi tekrar yüz dört sehim tertibile 14 sehmi keza mezkür sokakta atik 34 numaralı bir tarafi haffaf Kirkor veresesi bir. tarafı Ra. uf Paşanın Köşkü' bie- tarav fi Rauf Paşa — sokağı: bir tarafı Eftik — Hiristik ve Agani hisselerine tahsls kır Tman: mahal ile mahdut bir kıt'a bağın zemin ebniye küru. munun 104 sehim itibarile 14 sehim Rauf Paşa zade Meli. met Sait Beye alt olup balüâda hudut ve müştemilâtı zikrolu. nan hisseler mumaileyhin Feh- mi: Beye olan 3000 lira boz: cundan dolayı 30 gün müddet. le mevkli müzayedeye vazo- lunarak dört yüz lirada talibi uhdesinde olüp bu kerre yüzde Beş zamma ve on beş gün müddetle ihalei kat'iyyesi mü- zayedesine — vazolunmuştur. Umum hisselerin kıymeti . mu- hammenesi. 18000 lira olup bundan Sait Beyin hisselerine ait miklar nisbetinde pey ak- çalarını alarak 928.3056 dos: ya numaralı 18-7-931. tarihir- de saat lâten 16ya kadar Lstanbul dördüncü icra memur- luğuna müracaat eylemeleri âlân olunur. —gz —— — y AA (akçısi alınır müterakim vergiler ile belediye Bir Cereyan Prizi ÜSKÜDAR Hale Sinemasında Kamaval - faciası Mümessili Elön: Rihter Duhuliye 10 kuruştur İstanbal dördüncü icra me- murluğundam Tamamımna 600 lira kaymet takdir edilen Kar- talda kasaba dahilinde kumlar mevkinde bilânumaralı kanu- nun- neşrinden. mukaddem muhdes. ve halen maakuyu dolap bostan yerile meskenin tamamı açık artırmaya — vazt edilmiş olup 15 Temmuz 931 tarihinde şartnamesi divanha- neye talik edilerek 11 Ağustos 931: tarihine müsadif Sali gü- nü, sant 13ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra dairesinde rtrma ile satılacaktır.Artırmağa . iştirak için yüzde yedi teminat resimleri vakıf lerası müşteriye ailtir. Haklar tapu siciilerile sabit olmıyan ipotek- W alacaklılar ile diğer alâka. daranım ittifak- hakkı sahip- lerinin bu'haklarını ve husu- elle faiz ve metarife dâir olan iâdislâarını ilân tarihinden iti- Baren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâ- zumdır. Aksi Halde Kakları ta- pu sicillerile- sabit olmyanlar satış- Bedelinin- paylaşmasın- dâan hariç kalırlar. Alâkadara: nın yeni icra ve iflâs kanunu- nun 119uncu maddesi hükmü- ne göre tevfiki hareket etme- leri ve daha fazla malümat almak — istiyenlerin 930374 dosya numarasile memuriye- timize müracaatları ilân olu- l Nur ada çölaş nnn .. İşte o kadar SATİE Bu mükemmel aleti VERESİYE Satıyor — ELEKTRİK ŞİRKETİ de bu aleti alan müşterilerine hususi. tarife tatbik ediyor Beyoğlu Metro han. Tünel meydanı İstanbul Elektrik Evi, Beyazıt Kadıköy Muvakkithane caddesi No. 83 Zayi Gazi Osman Paşa — orta mektebi ikinel sınıfından aldı- ğim tasdiknamemi zayi ettim. Yenisini. çıkaracağımdan eski: alnin hükmü yoktur. No. 148 Selâhattin. — İstanbul Güncü icra me- murlağundan : Tamamına (450) lira kıymet takdir edilen Kar- talda kayden kasaba kariye derununda 29 840 rakkamı eb- vap No. lu birbap mağa elye- vm sırf.bir bap hanenin tama- mıi açık arttırmıya vazedilmiş olup 5 Temmuz 931 Tarihinde şarinamesi divanhaneye talik edilerek 22 Temmuz 931 tari- hine müsadif Çaaşamba gü- nü saat 18 ten 16 ya kadar İstanbul düncü icra datresiöde açık arttırma ile satılacaktış Arttırma ikincidir, Birinci arttırmasında talip çık- mamış olup bu kerreen çok arttırmanın üzerinde bırakıla- caktır. Arttırmağa işttrak için yüzde yedi teminat akçesi al- nır.. Müterakim — vergiler - ile belediye resimleri,vakıf icaresi Müşteriye aittir.. Hakları tapu sicillerile sabit- olmryan-ipotekli alacaldılar ile diğer alâkadara» mn ve irtifak hakkı sahip- lerinin bu Haklâarını ve husu: ile faiz ve masarife dâir olan iddialarını ilân tarihinden tti- baren yirmi güm içinde evrakı mürbiteterile Bildirmeleri” lâ- zımdır. Aksi halde Kakları Tapu sicillerile sabit olmmyan. lar satış bedelinin paylaşma- sından' hariç kalırlar. Alâka- darların yeni icra ve iflâs ka- nununun 119 uncu maddesine ne göre tevfiki hareket etme- leri ve daha- fazla malümat almak istiyenlerin 930372 Dos ya numarasile- memuriyotimize müracaatları ilân olunur. caddet kâğir hane — Kadk köyünün en eğlenceli olan Yoğurtçu Pârkı yımd,:" Çam- hea, Fenerbahçe, Kalamış Ko- yuna nezareti fevkalâdesi olan, üç dalreli apartıman tarzında ioşa olunan gayet havadar: hane satılıktır. Taliplerin Ga- latada Mehmet Ali Paşa ha- nında 41 numaraya müracaat- Ti (5) Büyük derede satılık hans — Piyasaya iki, iskeleye üç dakika mesafede İspanya sefarethanesi sokağında bülbül. lerile meşhur Sefarethane bah- çesi' karşısında iki daireye münkasem apartıman tarzında inşa edilmiş hamam, elektrik, terkosu havi (9) odalı 26 nu: maralı hane satılıktır. — Talip» lerin Galatada Mehmet Ali Paşa hanında dl numaraya müracaatları. (5) Kı satılık, kiralık mükemmel köşk — İrkeleye, İstasiyona beş dakika mosafe. de plâjlar civarında, munta- zam bahçe- dahilinde nezareti fevkalâdeyi halz (24) odali, müştemilâtı saireyi havi köşk satılık olduğu gibi toptan ya- hut dört kısımı olarak kiralık- tır. Taliplerin Galateda Meh- met Ali Pâşa hanında 41 nu- Kadıköyünde mühürdarda satılık hane — Dört kattan ibaret on bir oda, mutfak, ku» yu, bahçe, elektrik, havagazi. banyoyu havi pezareti: fevk- alâdeyi haiz hane satılıktır. Taliplerin Galatada Mehmet Ali paşa Hanında 41 numara» ya müracaatları () Aksarayda acele - satılık hane:- — Tramvaya üç dakika mesafede dört kat, yedi oda, mutfak, koyu, bahçe, elektriği havi hane- satılıktır. — Talip- lerin Galatada Mehmet Ali Paşa- hanında 41 numaraya müracaatları. (5) Ev alıyoruz: — Satılık hanesi olanlara — Pek şerefsiz yerlerde olmamak şartile, 1500 liradan: 2000 li raya kadar dört, beş odalı satılık hane, dükkânı olanların Galâtada- Mehimet — Ali paşa hanında 41 numaraya müra- caatları. (5) Satılık emlâki olanlara — Galata, Beyoğlu, Şişli, Müçe ka, Osmanbeyde satilik apars tıman, hanesi, Galata, Beyoğlu; Eminönü, — Sultanhamamındt mağaza ve dükkünı, Sültanah. metten- Beyazıda, Beyazıttan Fatih ve Aksaraya kadar ha- nesi olanların. Galatada Meh. met Ali Paşa hanında 41 nus maraya müracaatları. 5) Satılık çiftlik, arazısı olanlara Anadolu, Rumelinde — satılık çiftliği — olanlar ile Boğaz. içi, Haliç marmara sahillerinde fabrika inşasına müsait arsa, veya arazisi olanların Galutada Mehmet: Al Paça Hanında 41 numaraya müracaatları (5) İnşaat : — Apartımanhancinşa otmek İsteyenlere— Apartıman, hane, dükkân inşa etmek itteyenler ile Üsküdar - Kısıkdı. tramvay,gü- zergahında ve diğer sayliye mahallerinde: (Villa) tarzında köşk inşa etmek isteyenlerin Ga- latada Mehmet Âli Paşa hanında 4I numaraya müracaatları. (İnşaat parası noksan olan- ları lât gösterilir — (5) İstanbul birinci tcaret dak resinden: Galatada Tünel Kar- şısında. 23 No.lu mağazıda mefruşat tcaretile iştiğal eden Dinosten Teodorit Efendinin alacaklılarile aktettiği kongor- dato Berayi tetkik mahkeme- mize- tevdi' kılınmış ve emrl tetkikatım 16- temmuz - -931 perşembe-günü saat on buçukta icrası mukarrer bulunduğunda» alkkadarların yevm ve söati mezkürda hazır" bulurmaları ilâb olunur.