9 Ağustos 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

9 Ağustos 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

ayaııı Deli ımış! Maznunun asâbıye hastanesinde tedavisine karar verildi Bundan bir müddet evvel Beyoğlunda, Kefolo namı diğer Ligor isminde sabıkalı bir hırsız | Röüştü isminde bir genci öldür- Mmüştü. Tahkikatı altıncı muztantik likçeikmal olunan Ligordün linci ceza mahkemesinde muhakeme edildi. Ligorun deli olduğa icabeden raporlarla müstan- BararseşarAsAesAcARARAAAR LA a Akşama cevap Utanmak a Lâzım| (Birinci sahifeden devam) insana yazmadığı, batırından geçirmediği — fikirleri — isnat edenler hakkında bir küküm vermeği zait buluyoruz., Necmettin Sadığın (madde ve insan) makalesinden: “İstanbuldan Ameri- kaya bir ımahallede uça- cak Türk tayyarecisi, dünyanın en mükemmel tayyaresine malik oldu- ğumuz gün zuhur etmi- - yecektir.,, » Bu kaba fikirleri, cahil bir adamın dahi istihraç edebil- mes'ne müsait olmıyan işte bu satırlardır! Necmettin istiyormuş ki: * Fakat bizim maksadımız bunu — söylemek — değildi ki, Bu vazife bissi, vatani feda- kârlık başka, halk içinden, kendiliğinden çıkan - sivil bir gencin sırf şahsi hevesle, hiç bir vazile ve mecburiyet ol- madan Bahrimuhiti geçmesi başkadır, vatani - fedakârlık başka, beynelmilel kıymeti haiz rekorlar kırmak büsbütün başka iştir., İşte, yazısına cevabı, ceva- Sadık demek tiklikçe tespit edilmiş olduğu clhetle mahkeme kendisi hak- kında — hiçbir muamele yap- madı. Ve ilel'ebet emrazı akliye hastanesinde tahtı. tedaviye alınmasına karar verdi. Buna nazaran, kendisine ceza terettüp etmiyen katil timarhaneye sevkedilmiştir. L ERL Başvekilin Yetimlerimize Himmetleri! (Başmakaleden devam ) Başvekil Paşa ile heyeti vekile arkadaşlarının göster- dikleri isabet o kadar yerinde ve yolundadırki, işte bunu muhaliflerinde, muvafıkların- da alkışlarla — karşılamamala- mna imkân yoktur. Hayırlı — işleri alkışlamak “ Yarın çan — giarıdır. — batalı meselelere nasıl bilâperva iti- raz ediliyorsa, iyi şeylere iyi dememek — için manasız ve mantıksız olmak icabeder. Hükümetin resmi ilân işin- de gösterdiği ciddiyet ve alâ- ka, hele yetim vatan yavru- larına açıktan bir tahsisat bul- mak hususundaki isabeti tak- dirlerin fevkindedir. Herhalde bir kaç yüz ye- timin yüzü gülmesi, beş onbin liralık menfaat kaybeden Yu- mus Nadinin somurtmasından çok daha faydalıdır. , Arif Oruç Sıtma fena sardı İzmirede geçti Sıtma has- talığı Karşıyakadan İzmirede sirayet etmiş, karantina ve göztepe cihetlerinde bir çok kimseler sıtmaya yakalanmış- Poliste: K Yangında Kast olmadığı anlaşıldı — Nişantapı yangını etrafında- ki tahkikat ikmal edilmiş, yan- gında kast olmadığı anlaşılmıştır. Kaçak rakı yakalandı, Zabıta ve müskirat me- murları Kasımpaşada büyük bir rakı fabrika ve deposu meydana çıkarmıştır. Öteden- beri kaçak rakı imal eden Kasımpaşada Fehmi Ffendi lsminde biridir. Komşular tarafından zabı* taya haber verilmiş, zabıtada müskirat memurlarına keyfi- yeti bildirip evvelki gece lâ- zım gelen tedabir alınmış, Fehmi Efendinin evinde bir araştırma yapılmıştır. İlk araştırmada evin için- de kaçakçılığa dair bir şey görülememiştir. Fakat, bahçe ile mutbah kapısı yanında şüpheli bir du- var, üzerinde de raf şeklinde oyulmuş bir yer görülmüştür. Memurlar burayı araştır. mış ve kalın olan bu duvarın içinde sureti mahsusada ya- pılmış kuyuya müşabih boş- fuk görmüşlerdir. İçeriye girmiş müteaddit ocaklarla 18 tane kazan ve :::çok ta aletler bulmuşlar. Kazanlar ve diğer aletler müsadere edilmiş, Fehmi Efen- di hakkında evrakı tahkikçiye tanzim edilerek Adliyeye ve- rilmiştir. Tehdit mektubu İcadiyede Çifte bakkallar sokağında 2 numaralı hanede sakin Seniye hanımın hanesine Hasan Ali imzalı bir mektup atılmıştır. Bu mektupta Se- niye hanımın çocuklarının dadısı olan Safiye hanımın bir haftaya kadar gönderilmesi aksi taktirde evin yakılacağı bildirilmektedir. Seniye hanım bu tehdit tır. Sıhhiye müdürlüğü İzmirde| mektubunu zabıtaya vermiş, de icabeden tedabiri ittihaz bına yözısı uymayan ve yap- | etmek üzeredir. tığını düzeltmek için şaşalayan daha fazla çam deviren Necmettin Sadık bir gün evvelki makalesinin gençliğe ve tayyareciliğe sarih hakaretini, Wade eden cümlelerini yalanla kapamak istiyor. *Maksadım şu idi, bu idi, demeğe lüzum yok. Maksat biçti. Lâf olsun diye bir şeyler karalamaktı. Fakat Amerika tayyarecilerinin muvaffakıyeti, Türk gençliğini ve tayyareci- liğini tezlil ve tehzil ederek alkışlamak maksatsız karalan- miş lâf ta olsa ayıptır. Gazi Hz. lerinin meclis kürsüründe büyük bir iman ve Mmuhabbetle, emniyetle ağ- hyarak camhuriyeti emanet ettikleri gençliğe dil uzatmak ayıptır. Cumhuriyet inkılâbının ta- DA LAŞ İ GT n İA temelleri üzerine lmrıılıı Tefrika N No 4 | KIRIK KALPLER | — Sonradan ailenizle ba- nırııuııılıı»ıı? — Hayır... amcam bir da- ha ne kız kardeşini, nede ba- bamı görmemişti. Hattâ anne- min ve babamın ö'ümlerinde bile, haber göderdiğim halde, gelmeğe — tenezzül — etmedi. Önün — için, vasiyetnamesini bu suretle tanzim etmiş, ha- kikaten hayretimi mucip oldu. Nıhat Cemil, acele ile aya- ga kalkte — Ben gidiyorum artık , doydum... Şu hastanın derdi ——— —— yeni ve genç tayyareciliğimi- zi tahkire, tayyareçilermizi tezyife cür'et etmek ayıplır. Beynelmilel rekorlar kir- mağı vatani hizmet addetme- yen biçare insana diyecek sÖöz mü var ? Vatanın, vatanperverliğin hudut ve mahiyetini anlama- makta rekor kıran Necmettin Sadık müsterih olsun. Ken- disine Vatan ve Cümhuriyet emanet edilen Türk gençliği ve Türk tayyareciliği; kendi- sinde —bulamadığın cesaret, azım ve memnleket liyakatını Milli mücahedede bütün dün- yaya isbat ettiği gibi her an izhar ve ibda edecek kadar senin takdirinden bambaşka ve çok şereflidir. Eğer Iııcıp duydunsa Tâfı: ni gerl al! Bu alışmadığın bir mertlik olur KIRIK KALPLER | Yazan : Hüseyin Zeki nedir bakalım! Hikâyen ya- manmıiş, Hikmet! Güzide , 2 numaralı locanın bileti yazı- hanemin üzerinde .. Yalnız oradaki memura haber ver, belki geçikirim. Otomobili ben alacağım.. Sen taksi ile gidi- ver olmaz mı? Güzide, huşunetle cevap verdi. — Peki... Peki... Mademki hastaların seni karından daha ziyade alâkadar ediyor, git, Nihat Cemil, gülerek! çe- kildi. tahkikata başlanmıştır. Batarken kurtarıldı Köprünün Adalar iskelesi önünden geçen kavun yüklü bir sandal suların — tesiri ile batmak üzre iken kurtarıl- mıştır. Annesini dövmüş Üsküdarda sakin Yeşilköy rüsumat- muhafaza memurla- rından Hasan Hıfzı Efendi dün validesi Ruşen Hanımla kay- ga etmiş, neticede — validesi Ruşen Hanımı dövmüştür. Po. lis tahkikat yapmaktadır, İş ayırana olmuş Ankara caddesinde Bamal Bilâl evvelki gün, arkadaşı Mehmet ile kumar oynarken kavga etmiş, ayırmak için araya Hüseyin isminde yine arkadaşlarından biri girmiştir. Bilâl kızmış, ayırmak İstiyen Hüseyni bıçakla vurmuştur. Bir cerh daha Kızıl toprakta bakkal Pet. Yirmi dakika sonra, Güzi- de ile Hikmet sokakta, motö- rün gümbürtüsünü sonra da, kaldırımlarda yuvarlanan te- kerleklerin hışırtısını — İşittiler. Nihat Cemil, karısını ihmal ederek - vazifesinin çağırdığı yere koşuyordu... Güzide içini çekti.. Artık, dereden — tepeden konuşuyorlardı. Güzide bir- bire: — Geç kalmak - istemiyor- sak, dedi, tamam vakit. Haşim efendi. haydi Hüseyin söyle de bir taksi bulsun? Dur ben gideyim. HE! Beş dakikada gelirim. Doğru soylemişti. Hikmet ile güzide aşağıya indikleri zaman otomobili ha- zır buldular. Yapanların muhake-!| mesine başlandı Beyoğlu taksimde memur bulundukları sırada 7000 lira ihtilâs etmekle maznun tahtı tevkife alınan İbrahim Hamdi B. lerin muhakemelerine dün birinci ceza — mahkemesinde muhakemelerine başlanmıştır. Dünkü celsede tahkikatı yapan belediye — müfettişleri dinlenmiş ve bunlar, yaptıkları tahkikat ve tetkikata nazaran mevcut buldukları ihtilâsı yok etmişlerdir. Muhakeme hesabat, üze- rinde tetkikat icresı için talik edilmiştir. 15 sene hapis Geçenlerde, Karagümrükte uygunsuz bir evde kadın yü- zünden çıkan münakaşa ne- ticesinde arkadaşı Çamur Şev- keti öldüren ve badehu Fat- ma isminde bir kadınla bir- likte cesedi sokağa atan Alâ- ettinle , Fatmanın mahake- meleri dün birinci cezada tn- taç edilmiş ve karar tefhim olunmuştur. Bu karara nazaran, Alâ- ettinin on bepş, Fatmanında bir sene müddetle hapislerine hükmolunmuştur. Yaşı tespit edilecek Topanede Muhbiddini öldü- ren ve Kâzımı yaralayan kü- çük Alinin muhakemesine dün birinci ceza mahkemesinde de- vam edildi. İddiaya kaldı Nuru Osmaniyede — Vezir hanında Agop isminde birini öldüren Abbasın dün birinci ceza mahkemesinde son Mu- hakemesi yapıldı. Müddei umumilikçe muta- lca serdi için muhakeme başka güne talik edilmiştir. Bu davaya dair son şahlt- lar dinlendiği cihetle, ceza mık- darında tesiri olacak olan yaş meselesinin halli için katilin sinnini tespiltine karar verilmiş ve muhakeme talik edimiştir. —— —— —— ——— —— ro nişanlısı, Nojela ile bir bah- çede otürürken yanına gelen bir çoban ile kavga — etmiş meticede çoban Petroyu bıçakla wurmuştur. İntihara teşebbüs Fatihte mimar Sinan ma- ballesinde kalfa — sokağında 37 numaralı hanede sakin Se- niba Hanım, evvelki gün kom- şulari ile yapmış olduğu kav- gadan müteessir olarak kibrit suyuü içmek suretile intihara teşebbüs- etmişsede — kurtarık- mıştır. İtizar Evvelki gün zabıta vukuatı yazvında Tophanede cereyan eden Salih ile gemici Osman arasındaki vak'adan Osmanın Eleni isminde bir kadınla alâ. ikası olmadığı anlaşılmış olup keyfiyet tashih olunur. Haşim efndi, derin bir hür- met'e otomobilin kapısını açtı. içine bindikleri vakit, tekrar kapadı ve şolöre; Darülbedayi'e çek! diye seslendi. Yavaş git ha, bahşışı çok alırsın... Sonra yüzünü buruşturarak içeriye girdi. Kendi kendine: — Bey! bunları yap yalnız gönderdiğine iyi etmiyorsun! Diye homurdandı, Nihat Cemil, şu dakika burada olsaydı, bu hakarel'i şakaya katıla katıla gülerdi, halbuki, o, ağır bir hastanın baş ucunda idi ve kim bilir, J meler yapıyordu? Okadar âlicenabâne ha- reket — ederek — imdadına (Devamı var ) Ankarada bir kaza Bir otomobil devrildi beş kişi muhtelif yerlerinden yaralandı Ankara, 8 (A.A.) — Bugün istasyonla Hakimiyeti Milliye meydanı arasında işleyen oto- büslerden biri Osmanlı bankası önünde köşeyi dönerken, dev- rilmiş, içindekilerden beş kişi yııılııı-ııtıı Kazâ otobüsün dönemeçte cür'at azaltmama:- sından ileri gelmişsir. Zabıta tahkikat yapmaktadır. Arjantin'e ithal edilecek pamuk tohumları hakında bir tebliğ İstanbul, 8 (A.A.) — Jantin cumhuriyetinin İstanbul jeneral konsolosluğu —tarafın dan tebliğ edilmiştir : Arjantine yapılacak pamuk- ithalâtı çeşit başıma 10 — kilo “olarak tahdit edilmiştir. Bu süretle ithali kabul edilecek tohumlar Ziraat umum ınu- ha | dürlüğünün ve Ziraat müdafaa - müdürlüğünün kontrolü al- tında tecrübesi yapılacak olan - tohumlardan ibaret olacaktır. Bu kabilden tohumlar için bir men'şe şehadetnamsi istene- cektir. Bu şehadetnamede to- humun nev'i ismi ve yetiştiği yeı tasrih olunacaktir. M. Brüning ve M Curtıuı ile M. Musso- lini ve M. Grandi arasında mülâkatlar. Roma, 8 (A.A) — Ajanı İstefani atideki tebliği neşre- diyor: M. Brüning ve M. Mussto- Hini ve M. Grandi arasında dün ve bugün müteaddit mülâkat vuku bulmuştur.! Mükâlemat mütekabil anlaşma ve pek zi- yade samimiyet dairesinde ce- reyan etmiştir. . Mükâlemat esnasında Av- rupa umumi va-iyeti tama: men tetkik edilmiş ve ball bazırdak! müşkülâtın izalesi için tekmil hükümetlerin faal ve itimad aver bir surettetep riki mesaileri lüzumu müttefi- kan tanınmıştır. Keza önü- müzdeki terki teslihat konfe- ransının cihan sulh ve iktısa» diyatının nef'ine müsait ve hakiki - neticeler verebilmesi için sarfı gayret edilmesi lü- zumunda ittifak - edilmiştir., M. musolini, Alman sefaretinde m. Brü- ning ve m. Curtius'a iadei ziyaret etti Roma, 8 (A.A.) — M. Mu- solini refakatinde Hariciye na- zırı ölduğu halde Alman sefa- retine giderek M. Brüniog ile M. Curtius'a iadei ziyaret et- mişlerdir. Mükâlemat esnasın- da Roma ve Berlin sefirleri de hazır bulunmuşlardır. Ziyaret bir saat sürmüştür. Roma, 8 (AA.) — M. Motoliniğ Venedik sarayında Romadaki Alman- matbı mümessillerini kabul etmiştir. Biraz sonra M. Brüning itak ya malbuatı mümessillerini kabul eylemiştir. Roma, 8 (A.A.) — M. Brü- ning, M. Musoliniyi Alman hükümetinin misafiri olarak Berline davet etmiftir. M Muşolini kabul ederek teşek- kür etmiş, Fakat ziyaret ta- rihi hakkında kat'i bir cevap verememiştir. Bir boksör . )a Hakikatın ilânını istiyor Muhterem Efendim: Evvelki gün Romanya ya- m orta siklet professiyonel şampiyonu Bunya ile yaptığım maçın peticesini İve verlilen bakem kararını lehimden zi- yade aleyhimde olarak telak- ki ediyorum. Yan hakemleri meykiinde olan zeyat lehi- me olan kararı her halde bana karşı olan sempatilerin den vermiş olsalar gerektir. Arkadaşlarımın bu hislerine teşekkür ederim. Fakat spor sahasında her şeyden evyel doğruluğu tercih ettiğim için kıymetli hasmının hak - ve meziyyetini ilk olarak ben takdir mevkiindeyim. Muhte- rem gazetenizin bu mektu- bumu neşretmek — süretile bu hakikatı ilâna yardım ede- ceğini ümit eder, hürmet: lerimin kabulünü rica ederim efendim. Galatasaraylı boksör Melih Üç müsaade daha Bozuk oldukları için seyri- seferden menedilen otobuslerin bir kısmm mevkisini ikmal ede- rek tekrar seferlerine müsaade 'dgl.:ı'::- otobüslerde- kon- sanlarını — bitirmedikleri — ci- hetle tekrar seferlerine mü- şaade olunmuştur. Bunlardan üçü de ahiren noksanlarını ikmal eylediği cihetle vilâyete —müracaatla müsaade istemişler ve bu mü- saade verilmiştir. Bir tekzip İstanbul, 8 (A.A.) — Bu- günkü ıstanbul gözetelerinde Maarif vekili Beye atfen bazı beyanat neşretmiştir. Bunların aslı esası - olma- dığımı ve müşarünileyh vektl Bey tarafından hiç kimseye ve hiç bir veçhile beyanatta bu- lunmadığını — tebliğe Anadolu ajansı mezundur. Yeni bir matbaa Rize, 8 (A.A. ) — Bugün Rize de hustsi bir. matbaa nın açılma ve Rizede atlet haf talık bir. vilâyet gazetesinin çıkarılması münazebetile me- rasim yapılmıştır. Gazete halka mecanen tevzi edilmiştir. Eyüp Sulh Hukuk Mah- kemesinden : Müddel Yusuf Efendinin Müddaaleyhim Ra- vf Kaptan va Fatma ve Eml- ne hanım ve Mustafa efenal aleyhlerine ikame ettiği izı- lei yuyu davasının fcrai mu- bakemesinde bunlardan An- karada Yenişehirde ©on sekız Teşrinieyvel sokağında 41 mu- maralı hanede sakin iken emine hanımın halen ikamet- gâhı meçhul bulunduğu mu: başiri ve mahallesi muhtar ve heyeti ihtiyariyesi tarafından verilen meşruhattan anlaşıl. mış ve bakkındaki gıyap ka- rarının — bir. mah ddetle ilânen icrasına karar verilip yevmi muhakeme olan 6 Ey- Tül 931 pazar günü saat 10na talik kılınmış olduğundan İş- bu müddet zarfında bir itirazı olduğu takdirde daireten mu- racaatla beyan etmesi aksi takdirde hakkında muamelel kanuriye icra kılımacağını mü- beyyin işbu ilân varakaların- - dan bir nushası daire divan- hanesine talik kılındığı gibi evrak havadisle dahi — ilânı keyliyyet olunur.