17 Ocak 1935 Tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 3

17 Ocak 1935 tarihli Yeni Asır Gazetesi Sayfa 3

Kânunusanı 1938 | — 36 Erimi Kayhettiğim Onun İçin Çak Evet, başka ti kine bet “aa, Bal yei- siniz sanırım. Sustu, cevap veremedi. Göz- eri aye başı dönüyordu. Ah bir kere odasını bolsa.. Sırtıihı döndü. Dıvara çarpar- Casına ie buldu, hızla dı- Kalbi ağrıyarak döndü le olması belki daha muştu, rimi daha iyi tartar, diye mı- nldandı — Ah, bir kadına suçunu tanıtmak ve hak verdirmek uzun savaşa işmişti, ne olursa olsun üs- ZINDAN GÜNEŞİ Ulusal Roman Gündenberi Hep alar Çalışırım balar, çalışırdım. Ama Şi nın bir günü hep fukara günü parasız pulsuz bakılırsın dedi- ler. Geldim, iyi olacak miyim “Barak, bu kadına çok acımıştı. Sararmış yüzü, çıkık almacıkları, sönük bakışları genç kıza dokunmuştu. Genç doktor, onu dinlerken birden durdu. Ona bir reçete verip geri göndermek, haydi git, kendi kendine bakımsızlıkla de- mekti, Halan düden oyu dipap sere yatırırsa kurtarırdı. — Sonu Var — Lela Senelik Balo. > imi SON TELGRAF HABERLERİ Sar Işi Karıştı Fransa Ile Almanya Arasında Yeni İhtilâflar Başgösterdi.. Cenevre, 16 (H.R) — Ulus- lar kurumu konseyi bugün top- lanarak (Sar) ın Almanyaya ia- bu toplantı bugün yapılamamış- tur, Fransa ile Almanya arasında . bir bu- sebep olmuştur. Fransa (Sar)ın Almanyaya dönüşü teslim ödileceği tarihin de ayni zamanğa karar altına alınma- ve mali meselelerin bun- İan sonra görüşülmesini iste- mektedir. Fransiz Dış işler bakanı bay Laval bugün konsey başkanı bay Tevfik Rüştü Aras ile bu mesele hakkında uzun uzadıya görüşmüştür. Konseyin yarın (bugün) toplanması muhtemel- dir. Seçim Trabzonda Ikinci ve köylerde tatlı bir bahar ha- vası devam etmektedir. Edirne, 15 (A.A) — Saylav seçimi için yapılmakta olan ba teki odada pen Züzel karısının hışkarıklarını duyabilse idi, bu ymi kendi gibi çeken sevdiği kızı bu çetin deneyiş savaşile üzülmekten çokten üzmekten, daha. Nefes alma. Doktor bu cılız göğüs- ten başını kaldırdı. Sordu: — Çok mu" öksürüyor, ök- sürdükçe acı duyuyor musun? — Gündüz o kadar dej ama gece, bir boğmaca tutu- Yor, sanırsın ciğerlerim kopa- “ak. Kor bir ateş bütün vü- Sudumu Yaptıkça, na iyii yp s Öyle acıyor ki. Ah onu bir bakanım ol Kadıncağız tekrar kısık kı- sik İvrem yazı masasına geçti, Kadın şimdi, derdini dinli- Yecek öksürmeğe başladı. gündenberi ii onun için ça- İ AY ARE 5S 8000 güzel kızın iri ROMA ÇI Amerikalıların ve Avrupalıların göz Roma imparatorluğunun bütün. sef hamamları - Araba Ayrıca Fokz dünya havadısleri Perşembe 13, 15, 17 koşuları - Yün günü akşamı hükümet konağı salonlarında senelik bü- yük balosunu verecektirBalo ha- zırlıklarına . şimdiden başlan- miştir. Dün akşam H miyeti tarafından Ege Palasta yüz kişilik bir çay ziyafeti ve- rilmiş ve bu ziyafette Balonun çok parlak olması için muhte- if mütalealar tesbit edilmiştir. Şikâyet Yalnız Geçebile- Yeni Asır — Mahalle halkı- Bın dileğine bizde iştirak ede- rek hiç olmazsa Arnavut kal- dırımile bir geçit yapılmasını temenni ederiz. ugün Binlerce (Türkçe izahatlı). talebe seansı. Cuma 13 ilâve seans ahmer cemiyeti Şubatın | MASI elek o el MU MM nk ep amal vi LGINLIKLARI bebeği olan büyük artist Eddie Cantorun şahseri fahetleri ve entrikaları - Dillerde destan olan oni üzel esirelerin satıldığı esir Pp Seans saatleri hergün: 15, 17, hık ve kazalarında ikinci seçicilerin yoklamaları Cuma günü bitecek ve namzetler. bildirilecektir. Kütahya, 15 (A.A) — Yapı- lan ikinci seçiciler yoklamasında C. H. Fırkasında kırkı kadm olmak üzere 212 kişi ikinci seçici namzedi seçilmiştir. Dinar 16 (A.A) — Kaza ve köylerde yapılan müntehibi sani intihabatında C. H.F. namzetleri ittifakla intihap edil- mişlerdir. Aydın'da Havalar Çok Rutubetli Gidiyor vukuuna meydan bırakmamış- tr. Civar mülhakatle münaka- It havaların muhalefetine rağ- men durmamış, intizamını kay- betmemiştir. 19, 21,415 rda zam oktur. | de mi: Sahtekârlar Yakalandı Piyasada Sahte Yüzlük Yoktur İSTANBUL, 16 (Hususi) — Yeni çıkan sahte yüz kuruşlukları taklit eden dört sahtekâr tevkif yoktur. edilmiştir. Piyasada sahte yüzlük Bakanlar Heyeti Ankara 11 (Hususi ) — Bakanlar heyeti bugün saat 17 de toplanarak geç vakte kadar müzakeratta bulunmuştur. Ankara Yolcu Tayyaresi İstanbul, 16 (Hususi) — İz- mit civarında hafif kaza neti- cesi düşen Ankara yolcu dr yaresi tamir edilmekledi diğer tayyare ile (şehrimize gelmiştir. T. Mektebi Elli İki Yaşında İstanbul 16 (Hususi) — Yük- sek Ticaret mektebi mezunları talebeleri mektebin elli ikinci yıldönümünü kutluladılar. beeüdeie Muğla Davası Bay Mahmut Esat Bay Refik İnce Aydın, 15 ( Hususi ) — Küy- ceğizde işlenen bir cinayetten suçlu olarak ölüme mahküm edilmiş bulunan Bay Asımın İzmir Muavini on PARİS, 16 (A.A) — Havas Ajansından: Flanden ile bay Laval 31/1/935 de Londraya gidecek- lerdir. Dün sabah bay Corek- lerk ile bay Flanden yaptıkları görüşmede bu ziyareti gecik- dirmeye karar | vermişlerdir. Çünki Fransiz - İngiliz görüş- meleri ıhları bırakma mese- leleri üzerinde olacaktır. Ege Alanı Son 24 Saatta Yağışlı ae sünden alınan malümata naza” ren son yirmi dört saat içinde yurdun yalnız Ege alanında cenup doguşu ile Akdeniz çevresi bariş tutulmak üzere kesif , bulutu ve kapalı | Eze ulanlinımde slmmet Je cesi bir gün evvele nazaran 4 derece etrafında yükselmiştir. Orta Anadoluda gece suhu- netlerinde bir değişiklik olma- makla beraber gündüz suhu- netlerinde üç derece etrafında bir yükseliş kadedilmiştir. En fazlasuhunet sıfırın altında ol- mak üzere Karsta 26 Erzurumda “ tigrattır. En yüksek Adanada sıfırn üstünde 19 Döriyolda 18 Silitkede 17 An- talyada 16 İzmirde 15 İstanbul içerim et arel. Bir Çocuk Yandı İstanbul 16 (Hususi) — Ke- merburgazında çıkan yangın- çoçuk yandı, Diri Yandı İstanbul 26 (Hususi) —Abyasi e birlikte Fatma diri diri yandı. Çocuk Kurumu AYVALIK, 15 (&.A)—Hi- mayeietfali ettiği balo- da ikı yüz yirmi lira safi hası- Tat toplanmıştır. Fakir çocuk” lara yapılacak yardımın şekil ve miktarı tetkik edilmektedir. kip. eylemişlerdir. Müdafaalar hararetli olmuş ve Muğla e şimdiye kadar olmuştur. Heyeti hâkime davaya ait bazı noksanların ikmali için celseyi ayım. yirmisine bırak- maşi Bay Mahmut Esa Bozkurt, Bay Refik Şevket İnce dün otomobille a Aydına Adalar Zelzelesi Balıkesir Valisi Yardımlar Hakkında Bayi Salim (Sayaş) gazetesine şunları söyledi: “Zelzeleden zarar Tören köy- lülere ve köylere gereği gi len tedbirler al Evvelce deki heyet ilk yardımı yapmış olduğundan bunda sonra yapıla- Barakalar 3000 tahi yapılması , 20 sandık çivi ve gelmişler ir ki kai sonra bü: gün İzmire hareket etmişlerdi nuldu, Hastalardan mahallinde tedavi olmıyanlar Bandırmaya getirildi. Barındırmak için çadır kâfi- dir. Bir yandan köylüye vesait ile muvakkat barakalar inşa- sina başlattırıldı: Heyetin bilhassa hükümetini felâketzedelere derin alâkâsi sevinç uyandırdı İhtiyaçların gi- batının mun- İazaman temini için çok mü- kemmel ve kuvvetli motörlerin tahsisi gerektir.